MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Dejavoodoo werd destijds ook een beetje als een soort comeback gepresenteerd. Het werd voor mijn gevoel een beetje ondergesneeuwd door de stortvloed aan andere releases.
Ik vind het wel een goede plaat, maar het mist wat power.

De eerste indruk is prima. Hij lijkt sfeervoller dan Edge Of Eternity. Daarmee komt Memento Mori toch wel in zicht. Hoewel Awakening wat vlotter is. Deze productie doet wat met mijn nostalgiesnaren. I like this one.

Ik ben benieuwd!

Ik wil ook wel weer een ronde meedoen.

Ben Hexenhaus nu aan het beluisteren en dat klinkt wel gaaf!

Hier ook enthousiasme na de de eerste beluisteringen! Toch wel een verrassing, omdat ik indertijd het debuut van Hexenhaus zeker moet beluisterd hebben, maar van de muziek is me eigenlijk niks meer blijven hangen.

Maar deze gaat deze week nog dikwijls de soundtrack zijn bij mijn dagelijkse metro verplaatsingen....

Benieuwd hoe ie gaat evolueren.

Leuk om te lezen dat het album in de smaak valt.

aslan (crew)
ABIGOR
Time is the Sulphur in the Veins of the Saint
(An Excursion on Satan's Fragmenting Principle)

prog black uit Oostenrijk, album uit 2010, End All Life Productions - ABIGOR

Arthur Rosar - vocals
Peter Kubik - guitars, bass
Thomas Tannenberger - drums, guitars

(afbeelding)

zwaremetalen-link: Abigor - Time Is the Sulphur in the Veins of the Saint - ZwareMetalen.com
metalfan-link: Metalfan.nl Review: Abigor - Time Is The Sulphur In The Veins Of The Saint...

lyrics Part I & Part II

uitgebracht als CD en als Split LP met Blacklodge (F)
terug te vinden op Grooveshark

mijn vorige albums: after the burial (rareforms, 2008), hectic patterns (random, 2008), in vain (the latter rain, 2007), hate (erebos, 2010), isole (silent ruins, 2009), fuck the facts (die miserable, 2011)

een deel van Part II op youtube: zie hier

Heel sterke plaat

Deze ga ik zeker opzoeken. Net even een klein stukje beluisterd en het interesseerde me wel.

Klinkt interessant, aslan! Ben benieuwd

Abigor ben ik om onduidelijke redenen uit het oog verloren. Ik heb Nachthymnen en Supreme Immortal Art hier in de kast staan. Ik heb begrepen dat Abigor behoorlijk geëvolueerd is en geen standaard black metalband meer is. Een goede reden om de draad weer eens op te paken.

Alvast een knappe hoes! Maar waarom die wat kinderachtig aandoende zin, en niet de wat meer geinspireerde album titel op de cover....

Onweerwolf
Aardige plaat, maar het niveau van Nachthymnen (From The Twilight Kingdom) & Opus IV is ver te zoeken helaas.

Tof album dat de beschrijving prog black perfect invult, maar voor mij op het eerste gehoor ook niet meer doet dan dat.

Denk niet dat ik dit wat ga vinden maar ga het zeker een kans geven

klinkt interesant..

Vandaag nummer drie.. laboomzaa. Deze week heb ik veel tijd en zal ik Hexenhaus eens wat draaibeurten geven.

Joehoe..ik kom er aan...druk met schilderen en verbouwen...vanavond zet ik hem erop.

Sorry voor het late tijdstip en de vreselijk korte beschrijving, maar zit midden in een verbouwing.

Tijd voor een fijne baroness kloon. Maar wel een hele fijne!!!

(afbeelding)
Black Sleep of Kali

Op MM statt hij onder Black SHeep of Kali...moet eigenlijk nog aangepast worden...maar ik ben te lui!

Bandcamp (niet alle nummers)

Hij staat ook op Spotify.

Veel luister plezier!!

Ziet er interessant uit.

Correctie voor bandnaam doorgestuurd.

Het Youtube filmpje klinkt niet verkeerd.
Ik ben benieuwd!

Ken ze al, dolle CD inderdaad
Soms nét wat te langdradig, maar meestal hard rockend en catchy!

Ga em weer eens opzetten..

Fza
Ha, een plaat die ik al ken. Op de bandcamp van Small Stone staan wel alle nummers btw, die gebruik ik altijd als jukebox op het werk aangezien Small Stone alles wat ze uitbrengen op bandcamp gooit (en het een voor mijn muzieksmaak een fantastisch label is).

Our Slow Decay | Small Stone Recordings - smallstone.bandcamp.com

ABIGOR nog niet echt goed kunnen beluisteren: Geen dwnld gevonden, en haast geen mogelijkheid gehad om hem via grooveshark af te spelen. De stukken die ik gehoord heb waren wel heftig.
Ook deze nieuwe niet te vinden (het internet is niet meer wat het geweest is), en omdat ik alleen onderweg tijd heb om muziek te beluisteren zal ik aan deze spijtig genoeg ook niet echt toekomen. ´k ga hem wel in Spotify opslaan voor als ik thuis weer eens wat meer tijd heb.

Sir Spamalot (crew)
Sinds gisteren ben ik klaar met ronde zes van onze topic, platen die ik onthoud zijn de volgende: Amebix met Sonic Mass, While Heaven Wept met Vast Oceans Lachrymose, Wiht met The Harrowing of the North en Germ met Wish. Een aantal dagen vakantie heb ik nu dus ronde zeven komt eraan en binnen een drietal weken een nieuwe inzending van yours truly. Vandaag is Edwynn aan de beurt. Bring it on!

Edit: "onze zwaarste lijst" is nu ook aangevuld: klik.

Hexenhaus vind ik tot nu toe een leuke ontdekking uit deze ronde.

Sir Spamalot schreef:

Edit: "onze zwaarste lijst" is nu ook aangevuld: klik.

Mijn nominatie van de vorige ronde ontbreekt...

Sir Spamalot (crew)
@The_Cry: jouw nominatie stond in rij 197. Om een mij onbekende reden of simpelweg door mijn twee linkerhanden is die ribbedebie. Nu staat hij er wel op . Rij 197 blijft spoorloos.
Mijn verontschuldigingen!

Knap werk, die google-spreadsheet. We zijn inmiddels meer dan 4 jaar bezig met dit topic. Als elke voorstelling van een album een bladzijde krijgt zit er al bijna een boekje van 200 pagina's in. Nu nog een uitgever vinden.

Fza
Gewoon als e-book in elkaar knallen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:25 uur

geplaatst: vandaag om 06:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.