MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Enkele weekjes wachten is goed voor mij. Door de examens zit ik 4 albums achter.

Ha, The Atlantean Kodex. Daar heb ik wel zin in, moet ook wel iets voor mij zijn. Ik ben alvast reuze benieuwd.

Ik moet ook nog wat albums inhalen..

Atlantean Kodex bevalt mij wel. Een album dat ik maar eens ga aanschaffen.
http://imageshack.com/a/img14/8752/xu1.gif

Ik heb alles beluisterd. Af en toe zat er wel iets aardigs bij, maar over het algemeen kan ik niet vrolijk worden van de inzendingen. Veel 2,5* uitgedeeld, de inzending van The_Cry kende ik al en staat op 4* en verder kom ik niet boven de 3,5* voor Farsot, Behold! the Monolith en de reeds bekende Atlantean Kodex.

Er wordt druk geluisterd?

Ga maar niet op mij wachten met een volgende ronde (mocht dat het geval zijn). Ik ben totaal niet in een metalbui de laatste tijd, en al helemaal niet in het soort metalbui dat door de meeste nominaties deze ronde gevraagd wordt. Ik haal het wel een keer in, vooral Uneven Structure, Arcturus en Atlantean Kodex wil ik nog graag horen.

Zodra ik over twee weken internet heb op mijn nieuwe kamer, ga ik weer volle bak aan de slag met deze ronde.

Ik ga m'n schade beginnen inhalen, en dat heeft vandaag een aanvang genomen, met 'Aspera Hiems' Symfonia' van Arcturus. Zeer goeie plaat, en ik hoop er op een later tijdstip nog wat meer over te kunnen schrijven.

Eerder schreef ik ook al een uitgebreide bespreking bij 'Insects' van Farsot, maar dat is mijn eigen inzending.

Liefhebbers van een Metalladder?
Het topic is net gestart en we starten met 1024 nummers en iedereen mag zijn favoriete metalnummers nomineren!

Het is hier stilletjes. Maar ronde 8 is dan ook volledig afgerond.

Misschien kunnen we na de zomer als het slechter weer wordt en iedereen uit vakantie is met een nieuwe ronde beginnen. Tenminste als er genoeg liefhebbers zijn.

Bij deze nog een overzicht:

week 01 (27-10-2013): Kronos : Cirith Ungol - King of the Dead (1984)
week 02 (03-11-2013): AOVV : Farsot - Insects (2011)
week 03 (10-11-2013): Laboomzaa : Behold! The Monolith - Defender, Redeemist (2012)
week 04 (17-11-2013): jasper1991 : Theocracy - As the World Bleeds (2011)
week 05 (24-11-2013): Fake_World : Kayo Dot - Hubardo (2013)
week 06 (01-12-2013): The_CrY : The Last Successor - The Last Successor (2010)
week 07 (08-12-2013): [WZ] : Black Cobra - Chronomega (2009)
week 08 (15-12-2013): JSPR_G : Ana Kefr - The Burial Tree (II) (2011)
week 09 (22-12-2013): Don Cappuccino : Uneven Structure - Februus (2011)
week 10 (29-12-2013): Von Helsing : Phlebotomized - Immense, Intense, Suspense (1994)
week 11 (05-01-2014): MichelDumoulin : Coroner - Punishment for Decadence (1988)
week 12 (12-01-2014): Edwynn : Arcturus - Aspera Hiems Symfonia (1996)
week 13 (19-01-2014): crosskip : Atlantean Kodex - The White Goddess (2013)

Lijkt mij zeker weer leuk! Na de zomer is inderdaad een goed uitgekozen tijdstip!

Ik doe alleszins ook weer mee. Toch al enkele leuke ontdekkingen gedaan waar ik anders nooit zou naar geluisterd hebben (Theocracy bijvoorbeeld in deze ronde).

In principe ben ik aan het minderen met metal, maar ik wil wel aanschuiven bij de lijst, mocht het deelnemersaantal armetierig dreigen te worden.

Wie wil meedoen zet zich maar bij op de lijst.

Kronos
The_CrY
JSPR_G
jasper1991

http://img688.imageshack.us/img688/2262/party0007.gif

Kronos
The_CrY
JSPR_G
jasper1991
Papartis

http://img688.imageshack.us/img688/2262/party0007.gif

Kronos
The_CrY
JSPR_G
jasper1991
Papartis
Don Cappuccino

http://www.themonolith.com/wp-content/uploads/Immortal.jpg

Kronos
The_CrY
JSPR_G
jasper1991
Papartis
Don Cappuccino
Edwynn

http://www.socialmediadelivered.com/wp-content/uploads/2012/05/fashion-fail-death-metal-never-looked-so-good.jpg

Voor mij hoeft er trouwens niet per se gewacht te worden tot september hoor. Maakt me niet echt uit.

Kronos
The_CrY
JSPR_G
jasper1991
Papartis
Don Cappuccino
Edwynn
Fake_world

[quote][WZ] schreef:
Kronos
The_CrY
JSPR_G
jasper1991
Papartis
Don Cappuccino
Edwynn
Fake_world
[WZ]
laboomzaa

Sorry geen plaatje...

Kronos
The_CrY
JSPR_G
jasper1991
Papartis
Don Cappuccino
Edwynn
Fake_world
[WZ]
laboomzaa
Phantasia

De zomer lijkt al lang voorbij maar de vakantieperiode komt nu ook echt ten einde. Wat mij betreft beginnen we zondag met ronde 9 van dit onverwoestbare topic. Momenteel zijn er 11 deelnemers.

Kronos
laboomzaa
jasper1991
Fake_world
The_CrY
[WZ]
JSPR_G
Don Cappuccino
Edwynn
Papartis
phantasia

Er mag nog altijd bij aangeschoven worden natuurlijk. Deelnemers van de vorige ronde die zich nog niet hebben aangemeld: AOVV, Von Helsing, MichelDumoulin, crosskip.

Oudstrijders die misschien weer mee op de boot willen springen: Devoo, Aghora, MDV, Silver, lambf, mastodonner, bennerd, Sir Spamalot, ThirdEyedCitizen, Fza, HammerHead, Dime, Dexter, paulisdik, Cabeza Borradora, Gallow, Norbert, aslan, trebremmit, Joy4ever, andnino, progressive, Bobiej, lykathea, D-ark, Guardian of Isis, horned_reaper, Dime, Sammael, Gajarigon, Lau1986, meyer, Scython, Them, MichelDumoulin, wizard, Guinness1980, essence, Nicholas123, master-rens, leander?, Nehbur, guess who, korenbloem, hoi123, cornucopia, niels94, Barfly, McSavah, Bastiaan Tuenter, vielip, Quadraphonic, Ozric Spacefolk (ooit bijna meegedaan).

Ozric Spacefolk
Hoi Kronos en anderen.

Ik houd best van metal. Oude death- en thrashmetal en gewone heavy metal, maar ik ben niet zo gek op alle metal (black, industrial, Priest en Maiden achtige metal), dus ik denk dat ik dan veel platen die voorbij komen helemaal niet leuk ga vinden.

Is het de bedoeling oude of juist nieuwe platen aan te prijzen? Als het om nieuwe platen gaat, haak ik sneller af. Oudere platen lijkt me leuker te ontdekken.

Groetjes, Michiel...

Ozric Spacefolk schreef:
Is het de bedoeling oude of juist nieuwe platen aan te prijzen? Als het om nieuwe platen gaat, haak ik sneller af. Oudere platen lijkt me leuker te ontdekken.

Oud of nieuw maakt niet uit. Wel geen albums die pas het afgelopen jaar zijn verschenen. De bedoeling is een album voor te stellen waarvan je vindt dat het te weinig aandacht krijgt. Behalve dat het geen pas verschenen album mag zijn, gelden er nog twee criteria; het album moet minder dan 20 stemmen hebben en moet hier op MusicMeter onder het genre metal staan.

Ik weet niet of ik de albums zal volgen, maar heb wel een album waar ik van vind dat het meer aandacht verdiend van de metalheads hier.

Kronos
laboomzaa
jasper1991
Fake_world
The_CrY
[WZ]
JSPR_G
Don Cappuccino
Edwynn
Papartis
phantasia
korenbloem

Ozric Spacefolk
Eens zien of ik oude thrashklassiekertjes kan aanprijzen. ( en benieuwd naar ander obscuur spul)

Kronos
laboomzaa
jasper1991
Fake_world
The_CrY
[WZ]
JSPR_G
Don Cappuccino
Edwynn
Papartis
phantasia
korenbloem
Ozric Spacefolk

buizen
He, wat een leuk topic. Dan zet ik m'n naam ook maar op de lijst.

Kronos
laboomzaa
jasper1991
Fake_world
The_CrY
[WZ]
JSPR_G
Don Cappuccino
Edwynn
Papartis
phantasia
korenbloem
Ozric Spacefolk
buizen

Kronos
laboomzaa
jasper1991
Fake_world
The_CrY
[WZ]
JSPR_G
Don Cappuccino
Edwynn
Papartis
phantasia
korenbloem
Ozric Spacefolk
buizen
MichelDumoulin

Gast
geplaatst: vandaag om 04:01 uur

geplaatst: vandaag om 04:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.