Genres / Overigen / Klassieke muziek
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2015, 10:09 uur
Johann Strauss Jr. (De Walskoning) leefde natuurlijk in de 19e eeuw...
0
Fedde
geplaatst: 2 januari 2015, 11:46 uur
wibro schreef:
.....Dat laatste kan niet gezegd worden van de muziek van het nieuwjaarsconcert dat nu uitgezonden wordt. Vreselijk eentonige muziek van de enorm overschatte Johann Strauss en de rest van zijn muzikale familie die mij niet in het minst weet te raken. Ik zie het zo'n beetje als het Sky Radio van de 19e eeuw.
.....Dat laatste kan niet gezegd worden van de muziek van het nieuwjaarsconcert dat nu uitgezonden wordt. Vreselijk eentonige muziek van de enorm overschatte Johann Strauss en de rest van zijn muzikale familie die mij niet in het minst weet te raken. Ik zie het zo'n beetje als het Sky Radio van de 19e eeuw.
Beetje late reactie van mij, maar gezien de 'discussie' die erop volgde, wil ik zeggen dat ik het hier van harte mee eens ben. Het kan me niet schelen om welke telg uit de Strauss-family het hier gaat, maar ik ben nog nooit een seconde geroerd geraakt door de muziek van het Nieuwjaarsconcert. En dat terwijl ik op die dag toch uiterst gevoelig ben voor emotie, en niet door de champagne. Het doet me net zo weinig als het schansspringen dat er op volgt. André Rieu, hetzelfde verhaal. Het is opgepoetste truttigheid voor mij en het doet me niks, terwijl ik best wat klassiek in de kast heb staan en graag draai. Dus zo onderontwikkeld ben ik nu ook weer niet.
Foute attitude? Kom maar op dan met die sancties!

0
geplaatst: 2 januari 2015, 12:05 uur
Ziegler schreef:
De kans is levensgroot dat er in de tijd van Vivaldo andere grootmeesters waren die wij wellicht mooier en beter vinden dan Vivaldi, maar waarvan er geen noot is overgeleverd.
De kans is levensgroot dat er in de tijd van Vivaldo andere grootmeesters waren die wij wellicht mooier en beter vinden dan Vivaldi, maar waarvan er geen noot is overgeleverd.
Tja, als er geen noot van overgebleven is... Maar als je je een beetje verdiept in die periode is er nog heel veel muziek van minder bekende grootmeesters te vinden hoor. Genoeg om een tiental jaar van je leven te besteden aan het uitzoeken of daar iets tussen zit dat je beter vindt dan Vivaldi. Maar om daar zekerheid over te hebben moet je eerst ook Vivaldi's oeuvre goed kennen en alleen daar ben je al even mee zoet.
Grappig trouwens dat je juist Vivaldi vermeldt bij het poneren van de stelling dat we de neiging hebben weg te doen wat we minder vinden, want juist die componist en zijn muziek waren na zijn dood al snel en voor lange tijd onbekend geworden.
Maar we leven niet meer in de oertijd hè. Sinds het schrift bestaat blijft niet alles maar veel bewaard.
0
Ziegler
geplaatst: 2 januari 2015, 12:13 uur
Dat is inderdaad weer een fenomeen op zichzelf: het herwaarderen van componisten die in meer of mindere mate in vergetelheid raakten. Het overkwam Mozart ook tot op zekere hoogte. Mozart kreeg de status die het nu heeft pas in de eerste periode van de 20ste eeuw.
Ik bedoel met 'overgeleverd'overigens niet dat er geen muziek meer van bestaat, maar meer dat er geen opnames van zijn. Dat de muziek eigenlijk niet meer wordt uitgevoerd. En wie bepaald wat er wel en niet wordt uitgevoerd ? Dat kunnen allerlei mensen zijn. Niet in de laatste plaats de mensen die er geld in investeren en dat geld er ook weer uit willen halen.
Ik bedoel met 'overgeleverd'overigens niet dat er geen muziek meer van bestaat, maar meer dat er geen opnames van zijn. Dat de muziek eigenlijk niet meer wordt uitgevoerd. En wie bepaald wat er wel en niet wordt uitgevoerd ? Dat kunnen allerlei mensen zijn. Niet in de laatste plaats de mensen die er geld in investeren en dat geld er ook weer uit willen halen.
0
Ziegler
geplaatst: 2 januari 2015, 12:17 uur
heartofsoul schreef:
Johann Strauss Jr. (De Walsenkoning) leefde natuurlijk in de 19e eeuw...
Johann Strauss Jr. (De Walsenkoning) leefde natuurlijk in de 19e eeuw...
Ik drukte me wat onhandig uit. Het lijkt alsof ik wil zeggen dat de oostenrijkse strauss een 20ste eeuwer is. Dat is natuurlijk niet zo. Wat ik bedoelde was dat het maar afwachten is welke componisten ae over 50 jaar nog spelen. Uit welke eeuw dan ook.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 12:27 uur
Ziegler schreef:
Dat is inderdaad weer een fenomeen op zichzelf: het herwaarderen van componisten die in meer of mindere mate in vergetelheid raakten. Het overkwam Mozart ook tot op zekere hoogte. Mozart kreeg de status die het nu heeft pas in de eerste periode van de 20ste eeuw.
En wat dacht je van Johann Sebastian Bach? Ook zijn muziek raakte na zijn dood snel in de vergetelheid. Het is o.a. aan Felix Mendelsohn-Bartholdy te danken dat de muziek van J.S. Bach 80 jaar na zijn dood uiteindelijk de erkenning kreeg die het verdiende. Ik vind Bach's muziek nog steeds groots. Vooral zijn geestelijke werken, Brandenburgse concerten en misschien wel zijn beroemdste orgelwerk Toccata en Fuga BWV 565.Dat is inderdaad weer een fenomeen op zichzelf: het herwaarderen van componisten die in meer of mindere mate in vergetelheid raakten. Het overkwam Mozart ook tot op zekere hoogte. Mozart kreeg de status die het nu heeft pas in de eerste periode van de 20ste eeuw.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 12:28 uur
Ziegler schreef:
En wie bepaald wat er wel en niet wordt uitgevoerd ? Dat kunnen allerlei mensen zijn. Niet in de laatste plaats de mensen die er geld in investeren en dat geld er ook weer uit willen halen.
En wie bepaald wat er wel en niet wordt uitgevoerd ? Dat kunnen allerlei mensen zijn. Niet in de laatste plaats de mensen die er geld in investeren en dat geld er ook weer uit willen halen.
Dat is ook al bij leven zo. Maar de veronderstelling dat daar ergens nog een componist heeft geleefd die we beter zouden vinden dan Vivaldi, Beethoven, Mozart, Brahms, Bach, maar wiens werk nooit is opgenomen en nooit meer wordt uitgevoerd, is een beetje onzinnig, omdat er zo ontzettend veel muziek is opgenomen en uitgevoerd, meer dan je in één mensenleven serieus kan vatten.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 12:34 uur
Kronos schreef:
Maar de veronderstelling dat daar ergens nog een componist heeft geleefd die we beter zouden vinden dan Vivaldi, Beethoven, Mozart, Brahms, Bach, maar wiens werk nooit is opgenomen en nooit meer wordt uitgevoerd, is een beetje onzinnig,
(quote)
Maar de veronderstelling dat daar ergens nog een componist heeft geleefd die we beter zouden vinden dan Vivaldi, Beethoven, Mozart, Brahms, Bach, maar wiens werk nooit is opgenomen en nooit meer wordt uitgevoerd, is een beetje onzinnig,
Eens, daar zou echt wel een leerling/bewonderaar/geldschieter mee aan de haal zijn gegaan.
Hoewel smaak subjectief blijft, kan je toch moeilijk om( Vivaldi), Beethoven, Mozart, Brahms, Bach, heen als de grootste componisten.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 12:43 uur
Dit is toch geen "rotzooi"? Toegegeven, die snor kan echt niet meer, maar de muziek is prachtig. Johannes Brahms, die je natuurlijk niet van slechte smaak kunt beschuldigen, was zelfs met de Walskoning bevriend.
Muziek hoeft toch niet altijd heel diep te gaan om te kunnen overtuigen. Neem bijvoorbeeld Saint Saens, ook een beetje onderschatte componist - ik luister heel graag naar zijn composities.
Johann Strauss II - Die Fledermaus Overture - YouTube
Muziek hoeft toch niet altijd heel diep te gaan om te kunnen overtuigen. Neem bijvoorbeeld Saint Saens, ook een beetje onderschatte componist - ik luister heel graag naar zijn composities.
Johann Strauss II - Die Fledermaus Overture - YouTube
0
geplaatst: 2 januari 2015, 12:55 uur
Inhoudelijk ga ik verder niet in op je post, want Strauss is gewoon mijn muziek niet, ik hou meer van wat experimentelere dingen.. maar moet toch even wat kwijt over 1 zin..
Wauw.. dat zijn 3 non-argumenten in 1 zin..
1. Omdat Johannes Brahms geweldige dingen schreef wil dat niet meteen zeggen dat zijn smaak ook goed was.
2. Ook als we aannemen dat hij een goede smaak had is dat nog geen reden voor ons om het ook goed te moeten vinden, daarmee zouden we zelf een uitermate slechte smaak hebben (namelijk blind iemand anders achternahuppelen)
3. Het feit dat ze bevriend waren zegt niks over de waardering voor muziek. Een goede vriend van mij houdt van bijvoorbeeld van Steven Wilson-dingen waar ik nog niet dood in de buurt gevonden wil worden.
heartofsoul schreef:
Johannes Brahms, die je natuurlijk niet van slechte smaak kunt beschuldigen, was zelfs met de Walskoning bevriend.
Johannes Brahms, die je natuurlijk niet van slechte smaak kunt beschuldigen, was zelfs met de Walskoning bevriend.
Wauw.. dat zijn 3 non-argumenten in 1 zin..
1. Omdat Johannes Brahms geweldige dingen schreef wil dat niet meteen zeggen dat zijn smaak ook goed was.
2. Ook als we aannemen dat hij een goede smaak had is dat nog geen reden voor ons om het ook goed te moeten vinden, daarmee zouden we zelf een uitermate slechte smaak hebben (namelijk blind iemand anders achternahuppelen)
3. Het feit dat ze bevriend waren zegt niks over de waardering voor muziek. Een goede vriend van mij houdt van bijvoorbeeld van Steven Wilson-dingen waar ik nog niet dood in de buurt gevonden wil worden.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 12:58 uur
Rudi S schreef:
Hoewel smaak subjectief blijft, kan je toch moeilijk om( Vivaldi), Beethoven, Mozart, Brahms, Bach, heen als de grootste componisten.
En wat dacht je van Richard Wagner. (quote)

Zonder die magistrale soundtrack stond deze film bij mij niet op nr 1 van beste film aller tijden.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 13:03 uur
Nieuwjaarsconcert:
Toch ligt het ook een beetje aan de weliswaar mooie (prima klankbalans!, delicaat spel), maar ook soms niet vooruit te branden (Blauwe Donau!) Metha.
Vooral als je dan wat oudere opnames hoort (bijvoorbeeld deze! -->
Spotify classical music playlists: Clemens Krauss New Year Concert 1952 on Spotify - classicalspotify.blogspot.nl )
Dan weet je dat het ook anders kan...
Rolf
Toch ligt het ook een beetje aan de weliswaar mooie (prima klankbalans!, delicaat spel), maar ook soms niet vooruit te branden (Blauwe Donau!) Metha.
Vooral als je dan wat oudere opnames hoort (bijvoorbeeld deze! -->
Spotify classical music playlists: Clemens Krauss New Year Concert 1952 on Spotify - classicalspotify.blogspot.nl )
Dan weet je dat het ook anders kan...
Rolf
0
Ziegler
geplaatst: 2 januari 2015, 13:07 uur
Kronos schreef:
Dat is ook al bij leven zo. Maar de veronderstelling dat daar ergens nog een componist heeft geleefd die we beter zouden vinden dan Vivaldi, Beethoven, Mozart, Brahms, Bach, maar wiens werk nooit is opgenomen en nooit meer wordt uitgevoerd, is een beetje onzinnig, omdat er zo ontzettend veel muziek is opgenomen en uitgevoerd, meer dan je in één mensenleven serieus kan vatten.
Ik vind dit allerminst onzinnig. Ik vind het zelfs behoorlijk voorstelbaar. Neem willekeurig welke uitvoerende artiest of orkest. Wat staat er op het programma?
Ik volg Janine Jansen redelijk en haar muziekkeuze is voor een belangrijk deel 'de grote meesters'. En dan hebben we het over een dame die het experiment niet schuwt. Wat staat er bij een gemiddeld orkest op het programma? Uit de 20 ste eeuw staan er nog wel wat bijzonderre keuzes op het program, maar hoe verder je terug gaat in de tijd hoe meer het de bekende namen zijn.
Jij kan wel net doen alsof jij heel veel muziek uit de tijd van Vivaldi kent en kan beoordelen of jij dit beter of slechter vindt dan Vivaldi, maar ik ben bang dat je dan bluft. Of toch of minst een beetje bluft.
Ik kan me de bakken met klassiek nog best herinneren uit de beter gesorteerde cd-winkels. En daar stonden vooal de bekende namen. Juist in de klassiek muziekwereld wordt het experiment of gewaagde keuze enorm geschuwd. Er valt toch al geen droog brood te verdienen.
Dit proces is al gaande sinds het begin van de muziek. Er gaat op die manier steeds meer 'verloren'.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 13:15 uur
Natuurlijk blijft het een kwestie van persoonlijke smaak, daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens. Mijn smaak wat betreft klassieke muziek (zo noem ik het maar voor het gemak) is heel breed. Ooit begonnen met de vioolconcerten van Bach en de pianoconcerten van Mozart, maar tegenwoordig luister ik bij voorkeur naar componisten van de 20e eeuw, al blijft Bach deel uitmaken van mijn dagelijkse klassieke dieet. Mijn mening over de kwaliteit van de muziek van Strauss Jr. is uiteraard gebaseerd op wat ik van hem beluisterd heb. Zo heb ik een cd met werkelijk schitterende uitvoeringen van Strauss o.l.v. Harnoncourt, dan komt de muziek gelijk in een ander licht te staan.
En wat mijn Brahms-anecdote betreft, je zou eens een goede Brahms-biografie moeten lezen, dan snap je wel wat ik bedoel. Brahms hoorde en zag het vakmanschap, en was zich er waarschijnlijk van bewust, dat hij zelf geen werken met een dergelijke lichte toets kon schrijven, en wellicht speet hem dat.
Verder heb je met je kritiek op mijn eerdere bericht uiteraard gelijk, maar het was meer als illustratie bedoeld en niet als oefening in logica.
Edit: dit is een reactie op het bericht van The Scientist van 12:55
En wat mijn Brahms-anecdote betreft, je zou eens een goede Brahms-biografie moeten lezen, dan snap je wel wat ik bedoel. Brahms hoorde en zag het vakmanschap, en was zich er waarschijnlijk van bewust, dat hij zelf geen werken met een dergelijke lichte toets kon schrijven, en wellicht speet hem dat.
Verder heb je met je kritiek op mijn eerdere bericht uiteraard gelijk, maar het was meer als illustratie bedoeld en niet als oefening in logica.
Edit: dit is een reactie op het bericht van The Scientist van 12:55
0
Ziegler
geplaatst: 2 januari 2015, 13:16 uur
Over welke Strauss hebben jullie het steeds? Dat maakt nogal verschil.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 13:18 uur
0
geplaatst: 2 januari 2015, 13:21 uur
heartofsoul schreef:
Dit is toch geen "rotzooi"?
Dit is toch geen "rotzooi"?
Die gevangenis scene is mits goed uitgevoerd, prachtig.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 13:43 uur
Over de uitvoering kun je discussiëren natuurlijk. Het ging me in de eerste plaats om de muziek zelf, en die vind ik heel goed, het blijft natuurlijk verder een kwestie van persoonlijke smaak.
Nog een voorbeeld:
Kaiser-Walzer - Johann Strauss - YouTube
0
geplaatst: 2 januari 2015, 15:37 uur
Ziegler schreef:
Jij kan wel net doen alsof jij heel veel muziek uit de tijd van Vivaldi kent en kan beoordelen of jij dit beter of slechter vindt dan Vivaldi, maar ik ben bang dat je dan bluft. Of toch of minst een beetje bluft.
Helemaal niet. Ik geef er alleen maar blijk van te weten hoe weinig van de beschikbare muziek uit die tijd ik ken. Daar heb ik me wel genoeg voor verdiept. En hoe meer je je verdiept, des te duidelijker wordt het hoe weinig je er van kent.
Jij moet degene zijn die meent een uitzonderlijke kennis van zaken te hebben, want anders is het redelijk onzinnig om niet bewaarde muziek van componisten te veronderstellen die we beter zouden vinden dan Vivaldi, terwijl je maar een kleine fractie van de muziek uit die tijd kent die wél uitgevoerd en opgenomen is.
Om het even scherp te stellen, we kennen behalve de Vier Seizoenen niet eens de muziek van Vivaldi.
0
Ziegler
geplaatst: 2 januari 2015, 16:16 uur
Kronos schreef:
Ik heb op geen enkele manier iets geschreven over mijn kennis van muziek uit de tijd van Vivaldi. Ik doe helemaal niet alsof. Ik heb me gewoon een beetje verdiept. En hoe meer je je verdiept, des te duidelijker wordt het hoe weinig je er van kent.
Jij moet degene zijn met een uitzonderlijke kennis van zaken, want anders is het redelijk onzinnig om nooit opgenomen muziek van componisten te veronderstellen
Ik heb op geen enkele manier iets geschreven over mijn kennis van muziek uit de tijd van Vivaldi. Ik doe helemaal niet alsof. Ik heb me gewoon een beetje verdiept. En hoe meer je je verdiept, des te duidelijker wordt het hoe weinig je er van kent.
Jij moet degene zijn met een uitzonderlijke kennis van zaken, want anders is het redelijk onzinnig om nooit opgenomen muziek van componisten te veronderstellen
Je begint wat wonderlijk te reageren. Jij stelt dat de Vivaldi's van deze wereld over blijven juist omdat ze het beste van hun tijd vertegenwoordigen. Ik plaats daar vraagtekens bij. Het zou zomaar kunnen zijn dat er tijdgenoten van de man zijn waar we weinig tot niets van weten. En die zouden zomaar beter kunnen zijn. Vervolgens stel je dat je steeds minder weet naarmate je er meer in duikt. Precies mijn punt. Jij weet dus helemaal niet of Vivaldi het beste van zijn tijd is. Daar weet je te weinig van die tijd van. Onder andere omdat het niet meer bestaat.
Het is helemaal niet raar om te veronderstellen dat er veel materiaal verloren is gegaan. Dit zou jij weten als je er over gelezen hebt. Er zijn meer composities onbekend dan bekend. Niet elke componist heeft het geluk dat er erfgenamen zijn die zijn of haar werk keurig onderbrengen in een catalogus en die 'conserveren' voor het nageslacht.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 16:53 uur
Ziegler schreef:
Je begint wat wonderlijk te reageren.
Je begint wat wonderlijk te reageren.
Lees gewoon eens wat er staat in plaats van er wonderlijke zaken bij te verzinnen.
Ik schreef:
Tja, als er geen noot van overgebleven is... Maar als je je een beetje verdiept in die periode is er nog heel veel muziek van minder bekende grootmeesters te vinden hoor. Genoeg om een tiental jaar van je leven te besteden aan het uitzoeken of daar iets tussen zit dat je beter vindt dan Vivaldi. Maar om daar zekerheid over te hebben moet je eerst ook Vivaldi's oeuvre goed kennen en alleen daar ben je al even mee zoet.
Ziegler schreef:
Jij stelt dat de Vivaldi's van deze wereld over blijven juist omdat ze het beste van hun tijd vertegenwoordigen.
Jij stelt dat de Vivaldi's van deze wereld over blijven juist omdat ze het beste van hun tijd vertegenwoordigen.
Waar stel ik dat?
Ziegler schreef:
Ik plaats daar vraagtekens bij. Het zou zomaar kunnen zijn dat er tijdgenoten van de man zijn waar we weinig tot niets van weten. En die zouden zomaar beter kunnen zijn.
Ik plaats daar vraagtekens bij. Het zou zomaar kunnen zijn dat er tijdgenoten van de man zijn waar we weinig tot niets van weten. En die zouden zomaar beter kunnen zijn.
Alsof 'beste van hun tijd' en 'beter zijn' zo objectief is.
Ziegler schreef:
Jij weet dus helemaal niet of Vivaldi het beste van zijn tijd is. Daar weet je te weinig van die tijd van. Onder andere omdat het niet meer bestaat.
Jij weet dus helemaal niet of Vivaldi het beste van zijn tijd is. Daar weet je te weinig van die tijd van. Onder andere omdat het niet meer bestaat.
Natuurlijk weet ik dat niet.
Ziegler schreef:
Het is helemaal niet raar om te veronderstellen dat er veel materiaal verloren is gegaan.
Het is helemaal niet raar om te veronderstellen dat er veel materiaal verloren is gegaan.
Nee, dat is niet raar hoor. Maar de veronderstelling dat we die beter zouden gevonden hebben is, ik herhaal: een beetje onzinnig, omdat er zo ontzettend veel muziek is opgenomen en uitgevoerd, meer dan je in één mensenleven serieus kan vatten. [...] Om het even scherp te stellen, we kennen behalve de Vier Seizoenen niet eens de muziek van Vivaldi.
0
geplaatst: 3 januari 2015, 00:24 uur
Berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Objectiviteit vs subjectiviteit
Discussie is lastig helemaal uit elkaar te trekken, maar de zijsprong naar die discussie graag in dat topic voortzetten.
Discussie is lastig helemaal uit elkaar te trekken, maar de zijsprong naar die discussie graag in dat topic voortzetten.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 21:31 uur
Ik heb hierbij een vraag. Misschien een beetje laat, maar als ik muziek van veel soorten componisten zoek in het "zoek venster" krijg ik geen resultaat.
Waarschijnlijk staan er albums van orkest groepen die dat hebben gespeeld, maar ik ben in de namen van die groepen nog niet heel bekend. Ben wel al een ruime tijd groot liefhebber van klassieke muziek en natuurlijk zijn Beethoven en Mozart snelle keuzes (persoonlijk vind ik Beethoven iets diepgaander en warmer, maar Mozart is ook erg mooi), Franz Schubert, Gabriel Fauré, Georg Friedrich Händel, Antonín DvoĆák, Camille Saint Saëns en zeker Niccolò Paganini heb ik veel mee.
Dat komt eigenlijk allemaal doordat ik een paar jaar geleden de film Once Upon A Time In America had gezien (en inmiddels talloze keren opnieuw) en was weggeblazen door de muziek van Ennio Morricone en ben sinds hem meer in klassieke muziek gaan verdiepen en het is inmiddels een van mijn favoriete genres geworden en kom dagelijks tot nieuwe ontdekkingen in zowel nieuwe componisten als muziek van componisten die ik al heb gehoord, maar na twee drie keer anders ervaar of andere details hoor.
Precies zoals Tijl Beckand in een van zijn afleveringen een keer had gezegd van De Tiende van Tijl.
Ik ben ook naar het concert van Ennio Morricone in Ziggo Dome een paar weken geleden geweest en was een hele mooie ervaring. Ik wil ook graag naar een concert in het Concert Gebouw Amsterdam van de muziek van een componist die ik gaaf vind. Bijv. Beethoven of Schubert of wat maakt het ook uit, genoeg keuze.
Waarschijnlijk staan er albums van orkest groepen die dat hebben gespeeld, maar ik ben in de namen van die groepen nog niet heel bekend. Ben wel al een ruime tijd groot liefhebber van klassieke muziek en natuurlijk zijn Beethoven en Mozart snelle keuzes (persoonlijk vind ik Beethoven iets diepgaander en warmer, maar Mozart is ook erg mooi), Franz Schubert, Gabriel Fauré, Georg Friedrich Händel, Antonín DvoĆák, Camille Saint Saëns en zeker Niccolò Paganini heb ik veel mee.
Dat komt eigenlijk allemaal doordat ik een paar jaar geleden de film Once Upon A Time In America had gezien (en inmiddels talloze keren opnieuw) en was weggeblazen door de muziek van Ennio Morricone en ben sinds hem meer in klassieke muziek gaan verdiepen en het is inmiddels een van mijn favoriete genres geworden en kom dagelijks tot nieuwe ontdekkingen in zowel nieuwe componisten als muziek van componisten die ik al heb gehoord, maar na twee drie keer anders ervaar of andere details hoor.
Precies zoals Tijl Beckand in een van zijn afleveringen een keer had gezegd van De Tiende van Tijl.
Ik ben ook naar het concert van Ennio Morricone in Ziggo Dome een paar weken geleden geweest en was een hele mooie ervaring. Ik wil ook graag naar een concert in het Concert Gebouw Amsterdam van de muziek van een componist die ik gaaf vind. Bijv. Beethoven of Schubert of wat maakt het ook uit, genoeg keuze.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 21:40 uur
Ziegler schreef:
Wat is je vraag?
Wat is je vraag?
Dat staat bovenaan. Ja sorry beetje lang verhaal.
Ik wilde na mijn vraag een verhaal eraan vastknopen

0
geplaatst: 20 februari 2015, 21:44 uur
Als je hier in de zoekbalk de naam van een componist ingeeft zal je inderdaad niets vinden, want er staat geen klassieke muziek op deze site.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 21:45 uur
Kronos schreef:
Als je hier in de zoekbalk de naam van een componist ingeeft zal je inderdaad niets vinden, want er staat geen klassieke muziek op deze site.
Nee?? Holy shit (excuse my language)

Heel heel heel erg jammer!
Inderdaad ook geen Alfred Brendel, die collectie heb ik een keer gekregen van mijn ouders.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 21:51 uur
Maarten0402 schreef:
En dat je daar na meer dan vier jaar op de site pas achter komt...

0
geplaatst: 20 februari 2015, 22:13 uur
Ja laat misschien, maar heb me er voorheen niet heel erg in verdiept. Vandaar. Voor alles een eerste keer toch?
Klassiek had ik al daarvoor gehoord, maar niet erg in verdiept. Vandaar. En ik ben trouwens niet heel erg actief op MusicMeter meer.
En trouwens het maakt het er niet minder raar om dat er niks te vinden valt. Kom op man. Als er een genre is dat groots is dan is het klassiek wel. Maar goed...
* denotes required fields.