MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Underground

zoeken in:
jean maurice
L_T_B schreef:
(quote)

Dat is ook een manier van quoten, gewoon mijn hele post naast je neer leggen en een compleet andere vraag stellen. Maar goed, "underground" als zijnde bandjes die niet bekend zijn? Vorige week dinsdag heb ik nog de Dexateens in Paradiso gezien. En hier staat nog wel wat meer "underground". De reden dat ik niet na die specifieke new wave/gothic underground bandjes ga kijken heeft meer van doen met het feit dat ik het geen mooie muziek vind dan met het feit dat ik het niet ken. Maar om de vraag eens om te draaien, welke "underground" bandjes heb jij de laatste tijd dan zoal gezien?

CHEERS!!!

Siiiii, ja dat is een band!! daarnaast nog een concert(klinkt ouderwets maar zo noemden wij dat vroeger) van Götterdämmerung en binnenkort een optreden van Anne Clark!!!
enne ieder zijn smaak hë geloof je me toen ik van jouw leeftijd was, ik ook gek was op sixties en seventies, en nog steeds maar hey er is ook nog zoveel gebeurd na die periode, snap je? check it out man!! niet ALLES is gebeurd in de 70's

jean maurice schreef:
een concert(klinkt ouderwets maar zo noemden wij dat vroeger)

Nee hoor, dat klinkt absoluut niet ouderwets. Dat is een woord dat tegenwoordig ook nog gewoon gebruikt wordt.

jean maurice schreef:
enne ieder zijn smaak hë geloof je me toen ik van jouw leeftijd was, ik ook gek was op sixties en seventies, en nog steeds maar hey er is ook nog zoveel gebeurd na die periode, snap je? check it out man!! niet ALLES is gebeurd in de 70's

Wanneer heb ik beweerd dat ALLES is gebeurd in de jaren '70? Elk decennium heeft zo zijn vernieuwingen gekend in de popmuziek. Er is trouwens nog veel meer gebeurd vóór die periode. De opkomst van de jazz, rock 'n roll, beatmuziek, etc etc.

Maar goed, ik kan net zo goed tegen een muur praten.

jean maurice
L_T_B schreef:
(quote)

Nee hoor, dat klinkt absoluut niet ouderwets. Dat is een woord dat tegenwoordig ook nog gewoon gebruikt wordt.

(quote)

Wanneer heb ik beweerd dat ALLES is gebeurd in de jaren '70? Elk decennium heeft zo zijn vernieuwingen gekend in de popmuziek. Er is trouwens nog veel meer gebeurd vóór die periode. De opkomst van de jazz, rock 'n roll, beatmuziek, etc etc.

Maar goed, ik kan net zo goed tegen een muur praten.

ach je kunt best met mij een boom opzetten hoor!!! van mij mag je alles vinden en het is al een pluspunt vind ik dat iemand van jouw leeftijd zo met muziek bezig is GENIET VAN DE RIJKE geschiedenis van de popmuziek, uit welk decennium het ook komt!! enne veroordeel mij niet te snel je weet niet wie ik ben toch??? ik luister nu naar PLAY DEAD A company of justice prachtig,

cheers mate and peace will come to you!!!

jean maurice schreef:
enne veroordeel mij niet te snel je weet niet wie ik ben toch???

En nu nog even je eigen advies zelf ter hand nemen.

jean maurice
LET OP !!!!

een ieder die nu nog het belang van de New Wave en Gothic onderschat moet eens luisteren naar het album van PLAY DEAD Company Of Justice en dan zullen wij hier nimmer meer doorzagen over oude vemoeide muziek uit de jaren zestig en zeventig!!! want dit overstijgt al wat voor mogelijk werd gehouden!!! en voordien voor vooruitstrevend te boek stond! Een ankerpunt in moderne rock en een houvast voor de verdwaalden zielen!! ja en ook voor U en voor jou!! grrrrrrr..........Underground!

zal ik doen

jean maurice

Cheers and peace will come to you

jean maurice
L_T_B schreef:
(quote)

En nu nog even je eigen advies zelf ter hand nemen.

hoezo? ik heb jou toch nooit veroordeeld man!! en was dat zo dan hier mijn excuses, maar het valt me op dat die generatie van jou wel erg korte teentjes heeft!!

een gebrek aan idealen of ideeën misschien???

jean maurice schreef:
LET OP !!!!

een ieder die nu nog het belang van de New Wave en Gothic onderschat moet eens luisteren naar het album van PLAY DEAD Company Of Justice en dan zullen wij hier nimmer meer doorzagen over oude vemoeide muziek uit de jaren zestig en zeventig!!! want dit overstijgt al wat voor mogelijk werd gehouden!!! en voordien voor vooruitstrevend te boek stond! Een ankerpunt in moderne rock en een houvast voor de verdwaalden zielen!! ja en ook voor U en voor jou!! grrrrrrr..........Underground!

Die zal ik ook eens luisteren, hoewel ik wel steeds meer overtuigd raak van het feit dat jij zelf niet zo goed weet wat underground is.
Ik heb Diary of Dreams - One of 18 Angels zitten luisteren.
Dit is geen underground beste Jean maurice. Dit is slechts een Gothic band van nu die de jaren tachtig Gothic immiteerd.
Daarom is het dus geen underground.
Underground is een stroming binnen de muziek die vernieuwend bezig is. En dat kan dan binnen elk genre.
Underground is niet per definitie een onbekende band. Alleen hier in mijn dorp lopen al zeker 50 onbekende bandjes rond, maar dat is toch echt geen underground hoor.

Underground hoort altijd bij een stroming.
En nu ga ik Company of Justice zoeken, want tips zijn altijd leuk en leerzaam.

jean maurice
platedraaier schreef:
(quote)

Die zal ik ook eens luisteren, hoewel ik wel steeds meer overtuigd raak van het feit dat jij zelf niet zo goed weet wat underground is.
Ik heb Diary of Dreams - One of 18 Angels zitten luisteren.
Dit is geen underground beste Jean maurice. Dit is slechts een Gothic band van nu die de jaren tachtig Gothic immiteerd.
Daarom is het dus geen underground.
Underground is een stroming binnen de muziek die vernieuwend bezig is. En dat kan dan binnen elk genre.
Underground is niet per definitie een onbekende band. Alleen hier in mijn dorp lopen al zeker 50 onbekende bandjes rond, maar dat is toch echt geen underground hoor.

Underground hoort altijd bij een stroming.
En nu ga ik Company of Justice zoeken, want tips zijn altijd leuk en leerzaam.

goed dan weet jij het beter zal mij worst wezen!!!!

fredpit
vermaak je je een beetje in je eigen koninkrijk jean maurice?

Nog steeds aan het bakkeleien over wat underground nu precies is..?

Als het alleen maar bandjes zijn die vernieuwend zijn kun je 99,9% van de hoeveelheid bandjes wel doorstrepen volgens mij
Ik denk dat underground meer staat voor het bewegen in genre's die niet mainstream zijn (nog) en die door een selecte hoeveelheid fans worden gewaardeerd. Of dat nu punk, cyberwave, psytrance of industrial is.

fredpit schreef:
vermaak je je een beetje in je eigen koninkrijk jean maurice?

jean maurice schreef:
(quote)

goed dan weet jij het beter zal mij worst wezen!!!!

Ik neem aan dat je bedoelt dat mijn mening niet op prijs gesteld wordt?

@ Orbit, ik ga niet door met bakkelijen over wat underground is, en de manier waarop jij het omschrijft, dekt de lading wel wat mij betreft.

Sietse
Hoop geneuzel over niets.

De enige nuttige post die ik op de huidige pagina heb zien staan is de volgende.

orbit schreef:

Als het alleen maar bandjes zijn die vernieuwend zijn kun je 99,9% van de hoeveelheid bandjes wel doorstrepen volgens mij
Ik denk dat underground meer staat voor het bewegen in genre's die niet mainstream zijn (nog) en die door een selecte hoeveelheid fans worden gewaardeerd. Of dat nu punk, cyberwave, psytrance of industrial is.

Einde discussie.

Amen en koning Jean Maurice leefde nog lang en gelukkig in zijn underground

Sietse

Zou u dit kunnen toelichten, anders bezorgt het mij cognitiieve dissonantie.

KampF schreef:
(quote)

Zou u dit kunnen toelichten, anders bezorgt het mij cognitiieve dissonantie.
Psychologie aan het studeren?

Nee, niet eens

zwijgt me over studeren reptile... Trouwens, hoe kan iemand die pas binnen 20 jaar zal geboren worden, studeren? En daarbij... hoe kan hij dan schrijven? En hoe komt hij dan op dit forum terecht???
Heey! It's a phony!!!

pfff, okay sorry voor deze totaal nutteloze reactie. Moet even stoom afblazen.

The Doomsday Device!

Wikipedia:

Underground (ondergronds) is een term waarmee men activiteiten (bijvoorbeeld kunst- en muziekstromingen) aanduidt die slechts voor een kleine groep mensen interessant zijn en die ook niet overduidelijk aanwezig zijn in de maatschappij. Vaak wordt promotie voor dergelijke activiteiten ook alleen 'in het wereldje zelf' gemaakt. Het is het tegenovergestelde van mainstream.

Underground heeft overeenkomsten met de DIY-mentaliteit.

Underground wordt vaak als geuzennaam gebruikt voor en door artiesten die niet die cultuur maken die de massa wil horen, maar die hun eigen culturele idealen en kleine fanschare trouw blijven.

Soms verliezen artiesten tegen wil en dank hun underground-status, namelijk dan wanneer ze door de 'mainstream' worden opgepikt.

Ik vind dit een zeer goede omschrijving, de belangrijkste aspecten zitten er in:

-voor een kleine groep mensen interessant
-niet overduidelijk aanwezig zijn in de maatschappij
-promotie alleen 'in het wereldje zelf'
-zet zich af tegen de mainstream
-DIY mentaliteit
-blijven eigen idealen en fanschare trouw

Fza
Oldfart schreef:
Wikipedia:

Underground (ondergronds) is een term waarmee men activiteiten (bijvoorbeeld kunst- en muziekstromingen) aanduidt die slechts voor een kleine groep mensen interessant zijn en die ook niet overduidelijk aanwezig zijn in de maatschappij. Vaak wordt promotie voor dergelijke activiteiten ook alleen 'in het wereldje zelf' gemaakt. Het is het tegenovergestelde van mainstream.

Underground heeft overeenkomsten met de DIY-mentaliteit.

Underground wordt vaak als geuzennaam gebruikt voor en door artiesten die niet die cultuur maken die de massa wil horen, maar die hun eigen culturele idealen en kleine fanschare trouw blijven.

Soms verliezen artiesten tegen wil en dank hun underground-status, namelijk dan wanneer ze door de 'mainstream' worden opgepikt.

Ik vind dit een zeer goede omschrijving, de belangrijkste aspecten zitten er in:

-voor een kleine groep mensen interessant
-niet overduidelijk aanwezig zijn in de maatschappij
-promotie alleen 'in het wereldje zelf'
-zet zich af tegen de mainstream
-DIY mentaliteit
-blijven eigen idealen en fanschare trouw

Helemaal mee eens, volgens mij halen sommige mensen in deze discussie "avant-garde" en "underground" door elkaar. En underground zijn heeft niks met kwaliteit te maken in mijn mening er zijn zat bands die geen doorbraak verdienen.

The Doomsday Device!

Ik heb deze tip van Jean Maurice gekregen en het betreft hier een eenmans project van Craig Snape, mooie muziek, (wave) die hier nog niet op MuMe staat, omdat de plaat in eigen beheer is uitgegeven.

jean maurice
The Doomsday Device

Craig Snape is een groot talent wat betreft melodie, Mr.Doomsday(zijn album) doet me soms denken aan The Chameleons, (Welcome to my world, Gimme some time) en verder staan er veel introverte nummers op dit album. Dit album is helemaal door hemzelf gemaakt, wat betreft muziek, teksten en de hoes! Ik denk dat deze muzikant wat meer aandacht verdient, temeer ook omdat hij het volgende statement op de binnenkant van de hoes heeft gezet:

The world is corrupt. The working class are slaves to people in power. The corruption is more plain to see than ever.The human race is poisoned. Greed, Ignorance, selfimportance, selfindulgence.I see it in people all around me, I see it in myself. The destructive nature of man is becoming more ominent by the day and yet we all walk the earth like ghosts in our pretective bubbles,
Very few of us are truly alive. We must become spirits not ghosts,and the spirit does not descend without song.

Craig Snape(The Doomsday Device)

Yak
Politiek bericht verwijderd, de gedragsregels zijn duidelijk genoeg.

jean maurice
Yak schreef:
Politiek bericht verwijderd, de gedragsregels zijn duidelijk genoeg.

oké! ik begrijp het wel daar is deze site niet voor bedoeld sorry

Yak
Nogmaals een politiek bericht verwijderd, hier is iemand erg hardleers.

Waar blijft de underground zonder Jean Maurice? Je ziet het: compleet afgestorven....

Gast
geplaatst: vandaag om 15:04 uur

geplaatst: vandaag om 15:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.