MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Underground

zoeken in:
jean maurice

in een land dat zo klein is dat je er in amper vijf uur met je auto doorheen kunt rijden is het ook niet zo verwonderlijk dat echte underground muziek het niet zo best doet, toch ga ik nu de knuppel in het hoenderhok gooien!! de jaren tachtig zijn minstens zo belangrijk geweest voor de popmuziek als de jaren zestig!! en dan vooral de postpunk en aanverwante new-wave, synthpop en gothic, men zal mij eenzijdigheid verwijten gezien mijn voorkeur, maar ik was en blijf van mening dat die desbetreffende muziek uit begin jaren tachtig echt iets nieuws toegevoegd heeft aan de popmuziek, en het feit dat dit in ons kleine landje nog steeds niet wordt erkend spreekt boekdelen!! veel bands die ik in mijn collectie heb, staan niet eens op MuMe dat zegt al genoeg! In tegenstelling tot de vele doorgekauwde jaren zestig en zeventig mainstream! vind ik zelden iets van de echte underground van toen en nu terug, dat valt mij erg tegen van een site die pretendeert een muziek site te zijn voor echte muziekliefhebbers ook die liefhebbers van underground en van muziek die misschien minder licht verteerbaar is, ofschoon het niet mijn muziek is waardeer ik de metal fans onder jullie!! tenminste nog iets van protest en verzet! pak me niet op mijn top tien want ooit waren bands als Simple Minds en Danse Society echt underground,hoe het ook zij, ik vertoef nog steeds in die underground scene en geloof me DAAR wordt nog steeds de beste muziek gemaakt

Dan moet je toch eens proberen om die albums die je bedoelt, hier toe te voegen. Ik weet bijna zeker dat dit een toe gevoegde waarde zal hebben.
Underground is ook weer een breed begrip, maar ik wacht af.

Dank zij Jean Maurice en nog wat andere users, heb ik weer eens wat nieuwere bandjes leren kennen en warempel... er zitten goede bands bij.
Maar ook ben ik benieuwd wat er nog meer aan onbekendere bands uit de jaren 80 waren (postpunk, new wave of wat ze nu Gothic noemen). Ik kan natuurlijk niet alles aanschaffen, maar je kan toch je horizon op muziek gebied op deze manier wat uitbreiden. Nou, zet ze maar op de site...btw op deze site is zelfs zowel The Sound als The Comsat Angels nog wel "underground" te noemen, gezien het aantal en de aard van de reacties op deze bands o.a. Underground of "cult" het heeft zeker toegevoegde waarde.

Je kan best het 1 en ander op deze site aanmerken,maar ik ben hier al zoveel pareltjes tegengekomen,wat zeker wel underground mag worden genoemd,vooral krautrock,maar jah dat is geen popmuziek dan.

jean maurice
voor meer underground bandjes verwijs ik naar mijn myspace site de vriendenlijst, de meeste bands daar zijn underground, maar ik zal er hier ook een paar noemen die ik erg mooi vind,

Siiiii (een S met vijf i'tjes)
Camp Z
Snake Corpse
House of Usher
In Mitra Medusa Inri
Sigilium S
Dark Day
The Horatii
The Arch

om er enkele te noemen,
vooral moet Alicia Siiiii eens checken en Snake Corpse dit was echt vroege jaren tachtig underground,

zoals ik al zei voor hun myspace sites van deze bandjes verwijs ik naar mijn vriendenlijst op mijn myspacesite

Er staat al het een en ander op de site, maar underground (waarvan ik ook denk dat de echte stromingen pas eind jaren 70 en begin 80 begonnen op te komen):
80s/ 90s
The Klinik
Psychic TV
Coil
Throbbing Gristle
Alien Sex Fiend
Virgin Prunes
Skinny Puppy (de meesters van de underground wellicht)
Swans
Young Gods
Cop Shoot Cop
Husker Du
Lowlife
Revolting Cocks
Danse Society
Lotus Eaters
Legendary Pink Dots
Moskwa TV
X-Mal Deutschland

En ga zo maar door.. Op ieder front waren wel meerdere leuke underground bands actief, sommigen inderdaad van wereldklasse!

jean maurice
vooral de Swans!!! Orbit blijf ik een van de meest pure underground vinden dat ooit is gemaakt, heb je ze als eens live gezien? ik adviseer je om oordopjes in te doen!!! die gasten spelen werkelijk loeihard!!!, daarbij komt dat ik toch meer voor het oudere werk ga Cop/young God/Greed Holy Money, geweldige teksten en muziek natuurlijk

Mensen schenen inderdaad kotsmisselijk de concerten te verlaten, vanwege het lood en loodzware geluid en de distortion Helaas heb ik ze nooit gezien, is toch wel één van mijn favoriete bands geworden in de loop der jaren. Ook veel kwalitatief hoogstaande platen!

Swans echt een gave band,al ben ik meer fan van de bunny albums dan het oudere werk.
Coil is ook erg gaaf

Gave top10 Silver Godflesh, nog zo'n epigoon uit eind jaren 80

jean maurice
raad jullie aan om eens de myspace site van The Doomsday Device te bezoeken, over underground gesproken, dit is een eenmansproject van Craig Snape maar het lijkt wel een voltallige band!

orbit schreef:
Gave top10 Silver Godflesh, nog zo'n epigoon uit eind jaren 80

Dankje

Doe eerst maar eens een definitie van het begrip underground dan.....als ik naar de lijstjes hier boven kijk, ben ik daar wel benieuwd naar.

Inderdaad, da's nogal vaag. Underground betekent eigenlijk gewoon niet-mainstream. Volgens die definitie zouden heel veel artiesten 'underground' zijn natuurlijk en niet alleen de bovengenoemde artiesten die toch wel binnen dezelfde stroming vallen volgens mij.

T.O. schreef:
Inderdaad, da's nogal vaag. Underground betekent eigenlijk gewoon niet-mainstream. Volgens die definitie zouden heel veel artiesten 'underground' zijn natuurlijk en niet alleen de bovengenoemde artiesten die toch wel binnen dezelfde stroming vallen volgens mij.

Bovengenoemde artiesten binnen dezelfde stroming??!! Hoe bedoel je?

Verder ben ik wel eens dat het begrip veel te vaag is, het omvat natuurlijk ieder genre (zoals ik al een beetje heb geprobeerd te laten zien) en slaat vooral op bandjes die nooit mainstream zijn geworden.. dat zijn er natuurlijk talloze

jean maurice schreef:
veel bands die ik in mijn collectie heb, staan niet eens op MuMe dat zegt al genoeg! In tegenstelling tot de vele doorgekauwde jaren zestig en zeventig mainstream! vind ik zelden iets van de echte underground van toen en nu terug, dat valt mij erg tegen van een site die pretendeert een muziek site te zijn voor echte muziekliefhebbers

Nee hoor: het zegt alleen maar dat jij de handen uit de mouwen moet gaan steken en deze albums moet gaan toevoegen

jean maurice
aERodynamIC schreef:
(quote)

Nee hoor: het zegt alleen maar dat jij de handen uit de mouwen moet gaan steken en deze albums moet gaan toevoegen

kan ik niet ben ik te dom voor maar misschien kun jij ze even toevoegen voor jou vast in een handomdraai gebeurd

aslan (crew)
maak een lijstje van je toe te voegen albums en plaats het hier

fredpit
Deze site onstaat door inzet en enthousiasme van de users...daar ben je zelf net zo verantwoordelijk voor.

voor zeuren en de schuld bij een ander leggen hebben ze landelijke politiek uitgevonden.

Verder is hier genoeg "underground' te vinden waar jij nog nooit van gehoord hebt omdat het buiten je blikveld valt....dus waar hebben we het hier eigenlijk over.

jean maurice schreef:
(quote)

kan ik niet ben ik te dom voor maar misschien kun jij ze even toevoegen voor jou vast in een handomdraai gebeurd

Tuurlijk, en na jou volgen de overige 16.459 gebruikers met hetzelfde verzoek
Blijkbaar hebben meer hier last van het EVANSHEWSON-probleem (lees: zichzelf te dom vinden voor dit soort zaken). Ik noem dat gewoon luiheid.
Dan moet je dus ook niet met zulke statements komen; je bent nooit te oud om te leren dus kom maar op met die toevoegingen!

Oldfart schreef:
Doe eerst maar eens een definitie van het begrip underground dan.

un·der·ground (de ~ (m.))
2 psychedelische muziek

Van Dale Taalweb

jean maurice
fredpit schreef:
Deze site onstaat door inzet en enthousiasme van de users...daar ben je zelf net zo verantwoordelijk voor.

voor zeuren en de schuld bij een ander leggen hebben ze landelijke politiek uitgevonden.

Verder is hier genoeg "underground' te vinden waar jij nog nooit van gehoord hebt omdat het buiten je blikveld valt....dus waar hebben we het hier eigenlijk over.

heb jij bands toe te voegen dan laat maar komen maar verwijten naar mij persoonlijk gericht kun je beter achterwege laten daar schieten we niks mee op

aslan (crew)
L_T_B schreef:
2 psychedelische muziek

ojee, ben ik de laatste week pure underground aan't toevoegen

jean maurice schreef:
(quote)

heb jij bands toe te voegen dan laat maar komen maar verwijten naar mij persoonlijk gericht kun je beter achterwege laten daar schieten we niks mee op

Nee maar alleen maar zeuren dat hier niet genoeg 'underground' is en dan vragen of een ander voor je wilt toevoegen schieten we ook niks mee op.
Kom op man als je een myspace zo mooi kan maken kan je zekers ook wel toevoegen hier,gewoon ff klikken op 'toevoegen' en dan lezen

fredpit
jean maurice schreef:
(quote)

...

Ik voeg me suf er is hier een achterstand op jazzgebied en ik heb vandaag nog een "underground new wave juweeltje" toegevoegd..speciaal voor de liefhebbers

The Records - Crashes (1980)

jean maurice
fredpit schreef:
(quote)

...

Ik voeg me suf er is hier een achterstand op jazzgebied en ik heb vandaag nog een "underground new wave juweeltje" toegevoegd..speciaal voor de liefhebbers

The Records - Crashes (1980)

te gek man!! mensen zoals jij hebben we nodig hier noem eens een paar jazz bandjes een van mijn beste vrienden is een echte jazz fan dus misschien heb je tips?

jean maurice schreef:
veel bands die ik in mijn collectie heb, staan niet eens op MuMe dat zegt al genoeg!

80 % van mijn collectie stond/staat ook niet op MusicMeter. Ben ik nu ook underground?

dat valt mij erg tegen van een site die pretendeert een muziek site te zijn voor echte muziekliefhebbers

Lees anders even dit topic door m.b.t. tot "echte" muziekliefhebbers. Zoals daar ook verwoord staat, heeft het "muziekliefhebber" zijn niks te maken met de soort muziek waarna je luistert.

ofschoon het niet mijn muziek is waardeer ik de metal fans onder jullie!! tenminste nog iets van protest en verzet!

Vive la résistance! Volgens mij zit in die "doorgekauwde jaren zestig en zeventig mainstream!" ook aardig wat protest en verzet.

ik vertoef nog steeds in die underground scene en geloof me DAAR wordt nog steeds de beste muziek gemaakt

Heb je er bezwaar tegen als ik dat niet geloof?

fredpit
jean maurice schreef:
(quote)

te gek man!! mensen zoals jij hebben we nodig hier noem eens een paar jazz bandjes een van mijn beste vrienden is een echte jazz fan dus misschien heb je tips?

Laat hem de site eens zien...

een aantal "jazzbandjes" die ik aardig vind zijn in mijn lijst te vinden, daarnaast zijn er nog meer liefhebbers van het genre en is er een jazztopic etcetc.

ik zou zeggen, gebruik je enthousiasme en kennis en begin met toevoegen....

aslan (crew)
ik denk dat jean maurice zelf 'ns dringend op verkenning moet op de mume-site

Je moet er inderdaad gewoon aan beginnen, bij mij gaat het ook steeds beter. De eerste 200 vielen wel erg tegen; veel afwijzingen, maar de laatste 50 gaan aardig goed.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:17 uur

geplaatst: vandaag om 20:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.