MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
raffael77
Kut zooi. Italie verloren maar je kan niet altijd de winnaar zijn.
Ze speelde gewoon slecht. Had dat niet verwacht trouwens.
Het leek net dat Nederland er zo overheen liep.
Toni hadden ze direct na de eerste helft eraf moeten halen.
Grosso speelde erg overtuigend en leip meermalen over de nederlandse flanken heen. Volgende keer maar beginnen met hem.

Wat wel een feit is is dat het nog niet over is en Italie wel vaker van dit soort gekke dingen deed en moet zeggen het hoord een beetje bij de Italianen. Wakker worden met een kater van 3-0 nederlaag zal ze wakker schudden en weer goed gaan voetballen.

Gefeliciteerd Holland.

PS met trots draag ik mijn Italia shirt nog met 4 sterren.

raffael77 schreef:
PS met trots draag ik mijn Italia shirt nog met 4 sterren.
Maar de glans is er wel een beetje af

Toch zie ik Italië wel doorgaan, althans als ik afga op wat ik heb gezien van Frankrijk - Roemenië. Frankrijk lijkt wel een bejaardenelftal. En wat die Anelka daar nog doet

Mezelf
herman schreef:

Maar goed, er zullen ook wel moeilijkere wedstrijden aankomen.

Idd, ik ben bang dat het halve land nog in euforiestemming verkeerd als het vrijdag misgaat tegen Frankrijk. Frankrijk moet namelijk winnen na het beschamende 0-0 tegen Roemenië.

En als Ooijer dezelfde fouten maakt tegen Ribéry, Benzema of Henry (die wel zou spelen, want Anelka speelde echt een draak van een wedstrijd) als hij deed tegen Toni, dan vrees ik het ergste. Die zijn namelijk wel iets technischer en sneller en het kwam toch wel 5 of 6 keer voor bij standaardsituaties dat Ooijer Toni uit zijn rug liet weglopen.

Maargoed 3-0 is gewoon duidelijke overwinning en aanvallend gezien kan het niet beter voor Nederland. Ook de mooiste wedstrijd op het EK tot nu toe van 2 ploegen die durven te voetballen.

Mezelf
Urbanoetang schreef:
(quote)

Precies

En zelfs al zeggen openingswedstrijden niet zoveel, dan blijft het apart om Kroatie voor titelkandidaat aan te zien.

Ja, vooral nu ze Eduardo moeten missen. Het Kroatië dat ik gezien heb op het EK en in de voorbereidingsfase ligt toch stukken lager dan toen ze in Engeland met 3-2 wonnen.

Het zegt genoeg als de maker van de penalty tot Man of the Match wordt uitgeroepen, terwijl je na dat moment Modric (bijna) niet meer in de wedstrijd hebt gezien.

Stand na dag 3:

1. Sander Brouwer 24
2. Timo Koren 22
3. Edward YaYa 21
Arthur van Eerd 21
5. herman nijhuis 20
6. Sjaak Piest 17
Rob van den Aker 17
8. Daniël Reijersen 16
ruud koster 16
Elard de Raad 16
11. Joy 4ever 15
Andre van der Wal 15
Pieter Reijven 15
David heb ik niet 15
15. Danny van der Schaaf 14
Lukas van der Storm 14
Kos gaat winnen 14
tom smit 14
19. Martin van Dijk 13
Marten Becker 13
Diego Maradona 13
Roeb 66 13
23. Pi Qi 12
Steven De Witte 12
Kimo Adam 12
Marc Knip 12
Jorn de Raad 12
Frank Vrieling 12
roel ydema 12
Teun Romme 12
Koen de Rooij 12
32. Raymond Papenburg 11
Arno De Wispelaere 11
Heiko Tit 11
Rico Hop 11
Raymond Laarhoven 11
37. Timon van Honk 10
The Queen Is Dead 10
David Vlieger 10
40. Marc van Ingen 9
Jens Vercammen 9
maarten hornstra 9
Henri Klumpie 9
Erminio Kegels 9
Tibor Bunt 9
46. Nevyn Panda 8
Bart Heuvel 8
hans de vries 8
49. Eelco Duin 7
Frank Benneker 7
51. Charles Beterams 6
Piet Lut 6
Rob van de Griend 6
54. Werner Beerman 0
Sten Lemmens 0
David Goudart 0
Wouter Dijk 0

DonDijk
Amicus schreef:
Zelfs in Japan waren ze uitzinnig over Marco & co :

�太平&#;

1 plek gestegen
Don gaat ook lekker.

Waren wij nou zo goed, of waren die Italianen nou zo slecht?

Gedeeld 6de, gisteren was een slechte dag, slechts 1 punt.

Maar Nederland gewonnen is me toch ook heel wat waard

DonDijk
Paap_Floyd schreef:

Don gaat ook lekker.

Ik zie nergens ''Don'' staan, waar heb je het over man. Je ziet dingen die er niet zijn.

Sja, ik moet toch wel bekennen dat ik voor Italië "ben"/"was". Gezellig met wat vrienden, die overigens wel gewoon voor Nederland juichten, in een gezellige Utrechtse kroeg. Mocht helaas niet m'n mooie blauwe shirt aandoen van ze. Maargoed, een mooi wedstrijd gezien, behoorlijk verrast door het frisse spel van Oranje. En Van der Sar, wat een held

Kos
Donny Tourette schreef:
Als Donadoni ballen had gehad had hij niet Di Natale maar Ambrosini eraf gehaald. Ik bedoel, je staat 2-0 achter... dan probeer je toch iets te forceren? Onbegrijpelijk.

Donadoni is misschien wel de grootste kracht van Oranje geweest gisteren.

max en joep
zo.
nu die Fransen nog op hun kloten geven

DonDijk
Ik zie hier trouwens weer wat leken beweren dat Engelaar moeite had met het tempo? Komt waarschijnlijk omdat hij niet zo hard liep enzo? Onzin natuurlijk, zo speelt hij ook tegen De Graafschap of Ajax. It's his style. Is ook wel goed, ff wat chillen in de wedstrijd, nooit verkeerd.

Kuijt gewoon op blijven stellen dit EK, als je ziet hoe vaak hij de bal afpakt en hoe hard hij werkt. Bovendien had hij 2 assist en had hij nog een assist moeten hebben, als Ruudje ze af had gemaakt.

De Jong kon me nog steeds niet bekoren, het viel niet zo heel erg op, omdat de rest zo goed balden, maar de Jong is niet goed genoeg voor dit niveau. Hoe knullig hij die bal ook verspeelde en een gele kaart kreeg.

Nu is Oranje opeens de favoriet, hoe raar kan het lopen? Ze moeten eerst de eerste ronde nog door zien te komen.

max en joep
zeg, ik geef meteen toe dat ik weinig tot geen verstand van voetbal heb, maar wat is nu precies de kracht van Van der Vaart?

ik begrijp nooit zo goed wat hem nu precies goed maakt (maar nogmaals, ik heb dan ook geen verstand van voetbal, misschien kan iemand het me kort uit leggen).

DonDijk
max en joep schreef:
zeg, ik geef meteen toe dat ik weinig tot geen verstand van voetbal heb, maar wat is nu precies de kracht van Van der Vaart?

ik begrijp nooit zo goed wat hem nu precies goed maakt (maar nogmaals, ik heb dan ook geen verstand van voetbal, misschien kan iemand het me kort uit leggen).

Hey plaats 3; niet slecht. Welke users staan er op 1 en 2?

max en joep
DonDijk schreef:
(quote)

eukm.... dank u......?

DonDijk
max en joep schreef:
(quote)

eukm.... dank u......?

Ik heb bij van der Vaart een paar pagina's terug ook al een aantal vraagtekens gezet, maar toen was ik op dat moment de enige met écht verstand van voetbal. Nu, na deze opmerking van jou, blijkt dus dat er nóg iemand is die er écht verstand van heeft.

Kos
max en joep schreef:

1. techniek
2. inzicht, vrijwel niemand dit EK combineert beter.
3. geweldige trap, tevens dode spelmomenten.
4. strijdlust behoort bij de beste van Oranje.
5. Is niet voor niks een aanvoerder van een grote Duitse ploeg, motiveert.
6. Houdt uistekend de balans, gevoel voor timing, weet wanneer in te zakken.

DonDijk
Hij was gister wel redelijk trouwens voor zijn doen! Complimenten. Hij ging mee in het niveau van zijn ploeg. Maar als van Persie weer fit is, moet hij van mij toch echt lekker de bank warm houden hoor.

Kos schreef:
(quote)

Donadoni is misschien wel de grootste kracht van Oranje geweest gisteren.

Ik dacht net hetzelfde! Waar blijft Del Piero? Hij stond er dan, maar Di Natale er af? Begrijpen wie begrijpen kan.

Trouwens als neutrale supporter (eigenlijk was ik meer voor mijn noorderburen natuurlijk) heb ik echt genoten. Nederland was superieur, Italië klungelde. Maar ik zou ze nog niet afschrijven. Het blijven Italianen, die starten nooit goed.

max en joep
ik dacht juist gehoord te hebben gisteren, dat Italianen nooit slecht starten

In '94 verloren ze ook de eerste wedstrijd en daarna haalde ze nog de finale van het WK. Maar zo'n afstraffing als gisteren hadden ze sinds 1970 - de WK-finale tegen Brazilie - niet meer gehad.

max en joep schreef:
ik dacht juist gehoord te hebben gisteren, dat Italianen nooit slecht starten

Dan ligt het aan mij.

2 jaar geleden op het WK gingen ze steeds beter spelen naarmate het toernooi vorderde. Dat gevoel had ik toch.

Maar goed, ik kan er volledig naast zitten, maar het gaat erom dat Italië beter kan, en nog steeds titelkandidaat is volgens mij.

Spijtoptant
Frozen_Devil schreef:
(quote)

Dan ligt het aan mij.

2 jaar geleden op het WK gingen ze steeds beter spelen naarmate het toernooi vorderde. Dat gevoel had ik toch.

Dat is bijna altijd zo als je een toernooi wint. Best kans dat de Italianen dat nu weer gaan doen en ons er in de halve finale straks mooi uitnaaien.
Zou weer typisch Nederlands zijn dan.

max en joep
dan eet ik nooit meer pizza!!

( nou, tenminste een hele maand niet. Of vooruit, een hele week niet)

Ace
Kos schreef:
(quote)

Mwa, dat viel nogal mee hoor.

De eerste helft was ie zo nerveus dat hij alleen balletjes breed gaf, zeer ergerlijk.
En de tweede helft kreeg hij zowaar enorm veel ruimte zodat ie af en toe eens een fatsoenlijke bal kon geven.

Juist Kos, zo ken ik je weer. Lekker dom lullen.

Ik vind dat een speler die zijn tegenstander tot vorige week alleen nog van FIFA 2008 kende, wat meer respect verdient. Hij speelt strak in, was defensief sterk, won praktisch ieder kopduel en had een paar heel behoorlijke ballen diep, ook in de eerste helft. Overigens moet ik na gisteren mijn mening over dirkje K wel tijdelijk wat bijstellen. Wat speelde ook hij geweldig, grote klasse.

Nu Rusland nog even verliezen vandaag en het feest is compleet. Nee, ik heb niets tegen Hiddink, maar wel tegen die enorme verafgoding van die man, wanneer hij weer eens een wedstrijd op een eindtoernooi weet te winnen.

ElMeroMero
Spijtoptant schreef:

Zou weer typisch Nederlands zijn dan.

Ik vind het eerder typisch Nederlands om meteen na zo'n mooie prestatie zwart te gaan kijken.

Laat ik het zo stellen: als ze nog twee of drie keer weer zo goed spelen als gisteravond, dan kan ik er mee leven als Oranje niet al te ver zou komen.

Mij gaat het om het goede voetbal. Als dat er eenmaal is volgen de goede dingen vanzelf.

In ieder geval poetst deze wedstrijd de vieze smaak weg die ik aan de laatste WK-wedstrijd tegen Portugal over had gehouden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.