MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Donny Tourette
Spanje - Rusland 1-2
Zweden - Griekenland 1-0

Spijtoptant
Spanje - Rusland 1-1
Griek. - Zweden 0-1

Kos schreef:
(quote)

Nee, de speler werd er door zijn eigen keeper uitgegooid (onbewust natuurlijk) dus dat is dan pech hebben.

Verboden op grond van regel 11 van de Handleiding voor Scheidsrechters. Die luidt:

Daar een aanvaller zich niet dichter bij de doellijn van de tegenpartij mag bevinden dan minstens twee tegenstanders, zou een verdediger met of zonder bijbedoelingen zich achter de eigen doellijn kunnen begeven om zodoende de aanvaller ‘buitenspel’ te zetten. Deze verdediger wordt dan geacht zich op de doellijn te bevinden, zodat de aanvaller niet buitenspel is.

Volgens mij volgt uit het gecursiveerde deel van artikel 11 dat het er niet toe doet of de speler zich met of zonder opzet achter de doellijn bevindt. Daar zit ook wel wat in ter voorkoming van discussies of een speler opzettelijk of onopzettelijk (door blessure) achter de doellijn is beland.

....en vijdag krijgen we slaag van de Fransen...of niet...

Spanje - Rusland 0-1
Zweden - Griekenland 2-1

DutchViking
Spanje - Rusland 3-0
Zweden - Griekenland 1-1

kArIzMa_TuRk
Lukas schreef:
Spanje - Rusland 6-6
Wow!

Kos
Chameleon Day schreef:
(quote)

Verboden op grond van regel 11 van de Handleiding voor Scheidsrechters. Die luidt:

Daar een aanvaller zich niet dichter bij de doellijn van de tegenpartij mag bevinden dan minstens twee tegenstanders, zou een verdediger met of zonder bijbedoelingen zich achter de eigen doellijn kunnen begeven om zodoende de aanvaller ‘buitenspel’ te zetten. Deze verdediger wordt dan geacht zich op de doellijn te bevinden, zodat de aanvaller niet buitenspel is.

Volgens mij volgt uit het gecursiveerde deel van artikel 11 dat het er niet toe doet of de speler zich met of zonder opzet achter de doellijn bevindt. Daar zit ook wel wat in ter voorkoming van discussies of een speler opzettelijk of onopzettelijk (door blessure) achter de doellijn is beland.

.

Yup, dat klopt ook.

Ik zeg ook niet dat de regel verkeerd is uitgevoerd of zo. Maar de regel op zichzelf is al wel erg cru en het blijft gewoon erg geluk hebben aangezien geen enkel team of speler er rekening mee houdt.

Kos schreef:
(quote)

Yup, dat klopt ook.

Ik zeg ook niet dat de regel verkeerd is uitgevoerd of zo. Maar de regel op zichzelf is al wel erg cru en het blijft gewoon erg geluk hebben aangezien geen enkel team of speler er rekening mee houdt.

Maar de regel is toch niet onredelijk? Anders krijg je discussies. En vergeet niet dat de scheids in een splitsecond moet oordelen.

raffael77
Achteraf kan er makkelijk gezegt worden dat hij bewust bleef liggen.
Alhoewel er al wel bekend was dat Panucci niet helemaal fit was.

Toch raar dat ze alleen willen kijken door de ogen van de scorende ploeg. Wat nu als Panucci ernstig geraakt was zodat hij helemaal niet meer kon mee voetballen.

De regel die toegepast wordt klopt niet helemaal. Omdat ze er van uitgaan in die regel dat iemand bewust over de achterlijn stapt om niet mee te delen aan de wedstrijd op dat moment. Dus teld het doelpunt toch. Beetje vreemd.

Maar 1 ding is zeker. Het is nog niet gedaan met ITALIA.
Ze hebben verloren van NL na 30 jaar. Mag ook wel een keer,
alhoewel ik een vette kater heb.

Italie is alleen goed wakker geschud en zal zeker een betere kant gaan laten zien.

Spanje - Rusland 2-0

Griekenland - Zweden 0-1

raffael77
Raar ook dat veel spelers zelf ook niet weten dat zo'n doelpunt telt.

Gezien de gezichts uitdrukking van Van Nistelrooy.

raffael77 schreef:

Toch raar dat ze alleen willen kijken door de ogen van de scorende ploeg. Wat nu als Panucci ernstig geraakt was zodat hij helemaal niet meer kon mee voetballen.

Toch denk ik dat de regel moeilijk anders kan luiden dan hij luidt. Nogmaals, het probleem zit hem daarin dat het voor een scheidsrechter ondoenlijk is om te beoordelen of een speler met of zonder opzet achter de doellijn belandt. Derhalve wordt er een "harde" regel gegeven die idd wellicht niet in alle gevallen billijk is (denk aan een overduidelijk geval van blessure).

Maar toch is de regel gerechtvaardigd ter voorkoming van discussies. En dat je over het al dan niet met opzet achter de doellijn blijven discussie kan hebben, blijkt nu wel. Maw: de discussie die hier nu over gevoerd wordt (was het opzet of blessure) bewijst het gelijk van de regel!!

Hoelang gaan we nog door discussiëren over een doelpunt dat gewoon een doelpunt is?

Spanje - Rusland: 2-0

Griekenland - Zweden: 1-1 (eerste wedstrijd waarin beide teams scoren).

Ja, twee van die wedstrijden op 1 dag is ook wel een beetje té. Jammer dat ik op ek-poel.nl niet meer kan wijzigen.

Spijtoptant
raffael77 schreef:

Dan was de fout van de scheids geweest dat hij liet doorspelen, maar niet dat hij het doelpunt goedkeurde.
De discussie moet niet zijn of het doelpunt wel of niet buitenspel was, maar of de scheids wegens een blessure had moeten affluiten.
Maar aangezien er geen Nederlander bij betrokken was, en het niet ernstig leek, liet de scheids naar mijn idee terecht doorspelen. Of de Italiaan daarbij vlak voor of achter de lijn op de grond ligt is zijn zaak.

raffael77 schreef:

En dat is niet vreemd, want het is een situatie die zich zelden voordoet. Voetballers houden zich vooral met voetbal bezig en kennen niet elke exotische regel. Heel normaal zou ik zo denken.

Spanje - Rusland: 2-1

Griekenland - Zweden: 1-1

Ruby1966
Spanje - Rusland: 2-0

Griekenland - Zweden: 1-1

Spanje - Rusland 1-1

Griekenland - Zweden 0-2

Heemskerktollie
Spanje - Rusland 1-1
griekenland - Zweden 0-1

Spanje - Rusland 2-0

Griekenland - Zweden 0-0

Onze Sander Brouwer (vraag me welke user dit is) staat trouwens 4e in de overall stand (best knap op bijna 6000 deelnemers).

Der Effe
Spanje - Rusland 2-0
Griekenland - Zweden 0-1

herman schreef:
Sander Brouwer (vraag me welke user dit is)

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat Sander B. is.

Vervelend trouwens dat je andermans pool (tijdelijk) niet kunt inzien. Ik denk dat dit te maken heeft met bezuinigingen.

herman schreef:
Spanje - Rusland 2-0

Griekenland - Zweden 0-0

Onze Sander Brouwer (vraag me welke user dit is) staat trouwens 4e in de overall stand (best knap op bijna 6000 deelnemers).

Ja, hij heeft bijna alles goed. Balen dat het niet om geld gaat.

Ruby1966
herman schreef:

Dit is um

Stapler

raffael77 schreef:

Van Nistelrooy zei dat hij niet wist dat er iemand achter de lijn lag, na de wedstrijd. En Chameleon Day geeft ook de commentaar die ik wou geven ..

Inderdaad, sterk Sander. Er zijn er geloof ik nog 2 anderen in de top25 met 22 punten ofzoiets dacht ik ..

PS: Velen schatten Rusland blijkbaar laag in, volgens mij gaan die zonder pardon naar de halve finale, al wist ik toen ik dat voorspelde niet dat Arshavin er 2x niet bij zou zijn & Progrebnyak niet zou kunnen meedoen
Spanje 1-1 Rusland
Zweden 2-1 Griekenland

Ik heb nooit begrepen waarom Griekenland zo'n "degelijk" elftal heeft. Weer denk ik dat dit (met Oostenrijk) de zwakste is, maar in 2004 zorgden ze in ieder geval voor een huge surprise..

tondeman
Spanje - Rusland 3-1
Zweden - Griekenland 1-0

Spanje - Rusland 1-2
Zweden - Griekenland 3-1

Ploppesteksel schreef:

Inderdaad, sterk Sander. Er zijn er geloof ik nog 2 anderen in de top25 met 22 punten ofzoiets dacht ik ..

Ik sta 10e overall
Jammer dat een aantal users nul punten heeft, anders hadden we hogere ogen gegooid in het Subleague-klassement.

Voor vanavond heb ik hetzelfde als KoenR als uitslag.

Ik wil een andere uitslag bij Griekenland - Zweden

Der Effe
Ik had met EK-Poel 1-0 voor Spanje zie ik, dat wordt lastig aangezien het al 2-0 staat

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:37 uur

geplaatst: vandaag om 08:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.