MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Ach. Veel nederlanders zijn ook zo hoor. Je moest is weten hoe een vriend van me reageerde toen ik zei dat de stand voor een groot gedeelte ook te danken was aan het belabberde spel van de italianen

Een paar té pittige uitspraken verwijderd.

eazyfan
Vanavond Sorry mensen Maar ik hoop dat Ribéry en Henry er wat van zullen maken

Is ze alvast begonnen?

raffael77
Urbanoetang schreef:
Ach. Veel nederlanders zijn ook zo hoor. Je moest is weten hoe een vriend van me reageerde toen ik zei dat de stand voor een groot gedeelte ook te danken was aan het belabberde spel van de italianen

Idd. Vergeet niet dat Italianen altijd slordig voetballen in de eerste rondes van EK/WK.

Ook een uitspraak op zo'n nl site:

De nederlanders zullen de italianen wel even voetbal les geven.
Pure nonsens.

De Italianen hebben nog steeds 4 sterren op hun shirt staan en Nederland geen 1. Ze speelde slecht. Het eerste doelpunt was zo vaag dat ze het niet meer konden opbrengen om goed te voetballen.

Jammer dat ze Di Natale eruit halen maarja zal er wel later inkomen.

Nu nederland met 3-0 gewonnen heeft denken ze dat ze de hele wereld aan kunnen maar ik ga laggen als ze vanavond een grote tegeslag krijgen.

Wat mij zo irriteerd is dat nederlanders altijd zo'n grootspraak hebben van te voren. Ik spreek uit ervaring want mijn hele leven hoor ik al van dat soort beledigingen en kut reclames waar ze Italianen dissen.

1 overwinning zegt niets tegenover 4 voudig wereld kampioen.

Forza Italia

La Squadra Azzuri Numero Uno

Dat Oranje nu makkelijk alles gaat winnen, is pure nonsens. Dat Oranje Italië voetballes heeft gegeven, klopt wel natuurlijk. Oranje klopte Italië op hun sterkte: de counter. Italië werd bij vlagen weggetikt. Vanavond is weer een heel andere wedstrijd, het zou net zo goed 3-0 voor de Fransen kunnen worden.

En over die sterren: behaalde resultaten in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst.

Overigens, een beetje bluffen moet kunnen. Je moet niet gaan beweren dat Italianen anders doen (zoals Raffael 77).

raffael77 schreef:
Ik spreek uit ervaring want mijn hele leven hoor ik al van dat soort beledigingen en kut reclames waar ze Italianen dissen.

Vind je dit zelf ook niet een beetje aanstellerij?

raffael77 schreef:
Idd. Vergeet niet dat Italianen altijd slordig voetballen in de eerste rondes van EK/WK.

Ook een uitspraak op zo'n nl site:

De nederlanders zullen de italianen wel even voetbal les geven.
Pure nonsens.

De Italianen hebben nog steeds 4 sterren op hun shirt staan en Nederland geen 1. Ze speelde slecht. Het eerste doelpunt was zo vaag dat ze het niet meer konden opbrengen om goed te voetballen.

Jammer dat ze Di Natale eruit halen maarja zal er wel later inkomen.

Nu nederland met 3-0 gewonnen heeft denken ze dat ze de hele wereld aan kunnen maar ik ga laggen als ze vanavond een grote tegeslag krijgen.

Wat mij zo irriteerd is dat nederlanders altijd zo'n grootspraak hebben van te voren. Ik spreek uit ervaring want mijn hele leven hoor ik al van dat soort beledigingen en kut reclames waar ze Italianen dissen.

1 overwinning zegt niets tegenover 4 voudig wereld kampioen.

Forza Italia

La Squadra Azzuri Numero Uno

Poeh zeg....wat een frustratie. De 3-0 is erg hard bij je aangekomen. Helemaal van slag? Rustig blijven ademen, zou ik zeggen.

En zal ik een voorspelling doen:....La Squadra vliegt er in de eerste ronde uit...Lijkt mij voor een keer heel gezond.

P.S. Wat is "laggen"?

DonDijk
Chameleon Day schreef:

P.S. Wat is "laggen"?

verleden tijd voor lachen?

O....ik dacht een gekke Italiaanse volksdans of zo...

Chameleon Day schreef:
En zal ik een voorspelling doen:....La Squadra vliegt er in de eerste ronde uit...Lijkt mij voor een keer heel gezond.

4 Jaar geleden lag (meervoud: laggen) Italië er ook meteen uit. Op EK's is Italië nooit sterk, op '68 na dan.

Nou dan weten ze wat ze te laggen....euh wachten....staat.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

4 Jaar geleden lag (meervoud: laggen) Italië er ook meteen uit. Op EK's is Italië nooit sterk, op '68 na dan.

Waarschijnlijk omdat ze altijd zo stroef beginnen. De poulefase op een EK is doorgaans een stuk sterker dan op een WK, er doen minder landen als Trinidad & Tobago mee waar je gemakkelijk punten kan halen. Je zag het ook op dit WK, Italië begon pas in de kwartfinale te draaien. Met betere scheidsrechters zouden ze er wellicht zelfs al in de achtste finale uit hebben gelegen tegen Australië.

Klopt, zeker in de pool waar Italië nu in zit. Als ze bij een Oostenrijk en Polen zouden zitten, zou Italië ook moeiteloos doorgaan. Ik vind het alleen wel een beetje overdreven. Een Trinidad & T. is eigenlijk een uitzondering, zoveel sterker zijn de pools op het EK ook weer niet. Een Italië zou alleen moeite kunnen hebben met pool A en C.

Spijtoptant
orbit schreef:
Kroatië zal wel eerste willen worden hoor

Kroatie is al eerste in de poule. Onderling resultaat gaat voor doelsaldo.

, en dat is een erg sterke ploeg, kijk er de laatste 12 jaar maar op terug.. een echte toernooifighter! Dus Duitsland vs Portugal is behoorlijk reëel. Maar met het ouderwetse geluk van de Duitsers..

Ouderwets geluk ? Sinds '96 heeft Duitsland precies 1 EK-wedstrijd gewonnen. De vorige twee edities lagen ze er zonder winst na de poulefase uit.

BoordAppel schreef:
Met betere scheidsrechters zouden ze er wellicht zelfs al in de achtste finale uit hebben gelegen tegen Australië.
En hadden ze die ook gehad op het WK in 2002 dan waren ze toen al wereldkampioen geworden.

Ik hoop en denk wel dat Italië gewoon doorgaat naar de volgende ronde.

Spijtoptant schreef:
Ouderwets geluk ? Sinds '96 heeft Duitsland precies 1 EK-wedstrijd gewonnen. De vorige twee edities lagen ze er zonder winst na de poulefase uit.
Ja, dat legendarische toernooi in 2000 toen zowel Engeland en Duitsland samen in een poule onder Portugal en Roemenië eindigden.

Nicolage Rico schreef:
Ik vind het alleen wel een beetje overdreven. Een Trinidad & T. is eigenlijk een uitzondering, zoveel sterker zijn de pools op het EK ook weer niet.

Costa Rica, Paraguay, Trinidad en Tobago, Angola, Iran, Japan, Togo, Tunesië, Saoedi-Arabië. Toch niet allemaal landen waar je echt bang van wordt. Het algemene niveau op een EK is stukken hoger. Uit de andere continenten zijn eigenlijk alleen Argentinië, Brazilië en Mexico geregeld titelkandidaten, met af en toe nog een uitzondering van een ander land dat ineens goed presteert.

raffael77 schreef:
maar ik ga laggen als ze vanavond een grote tegeslag krijgen.

Ik wist wel dat je met het rijtje zou komen, uiteraard heb je op een WK ook 2 x zoveel pools, dus die landen worden verspreidt. Ik vind Griekenland, Oostenrijk, Zwitserland en Polen niet veel sterker dan veel van bovenstaande landen, zoals Paraguay en Japan. Overigens ben ik het er wel mee eens dat een EK doorgaans zwaarder is, maar niet zo erg als ik vele mensen hoor zeggen.

Spijtoptant
Nicolage Rico schreef:
Ik wist wel dat je met het rijtje zou komen, uiteraard heb je op een WK ook 2 x zoveel pools, dus die landen worden verspreidt. Ik vind Griekenland, Oostenrijk, Zwitserland en Polen niet veel sterker dan veel van bovenstaande landen, zoals Paraguay en Japan. Overigens ben ik het er wel mee eens dat een EK doorgaans zwaarder is, maar niet zo erg als ik vele mensen hoor zeggen.

Een EK is niet zwaarder, maar anders dan een WK.
Aan de ene kant minder kleintjes in de poulefase, aan de andere kant een wedstrijd minder en zeker geen Bra. of Arg. dat meedoet.

Gezien de erelijst van het EK, en die van het WK, lijkt het WK me toch zeker wel zwaarder.

Mijn voorspellingen voor vanavond

Nederland - Frankrijk 2-1
Italie - Roemenie 3-1

Nederland - Frankrijk 1-3
Italie - Roemenie 1-0

Nederland - Frankrijk: 2-1
Italië - Roemenië: 2-0

DonDijk
Nederland - Frankrijk 2-2
Italie - Roemenie 1-0 (strippen!strippen!)

Italië - Roemenië 2-1
Nederland - Frankrijk 0-0 (dacht ik toen ik die pool invulde, nu zou ik 1-1 zeggen)

Spijtoptant
Italië - Roemenië 2-0
Nederland - Frankrijk 1-1

(Ik sta zomaar gedeeld vierde. )

Netjes, ik sta gedeeld veertigste

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:50 uur

geplaatst: vandaag om 19:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.