MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
wie moet ze dan stoppen? Spanje of Portugal?
Nou, op basis van gisteren hoop ik wel dat Frankrijk er uit vliegt want als we die nog een keer tegen komen, ben ik daar niet gerust op. 4-1 of niet. En, om met Cynus te spreken, nogal geflatteerd gisteren, maar who cares.

Ik hoop overigens op Spanje in de kwartfinales.. lijkt me lekkerder spelen dan die stugge Zweden.

Ik hoop toch echt op Zweden. Spanje is een andere favoriet. Als affiche natuurlijk wel een stuk aantrekkelijker en als je kampioen wilt worden, dan moet je ook van iedereen kunnen winnen. In mijn pool heb ik Oranje uitgeschakeld staan in de kwartfinale tegen Spanje. Zou bitter zijn als je met zulke wedstrijden er ineens uitligt in de kwartfinale. Maar goed, Oranje moet nog groeien in het toernooi.

Spijtoptant schreef:
Ik vond dat gezeul met die koters ook niet vertederend, maar overdreven sentiment.
Zum kotzen zelfs.

reej

titan (crew)
Spijtoptant schreef:
Ik vond dat gezeul met die koters ook niet vertederend, maar overdreven sentiment.

Ik ook, zou Balkenende ze dat opgedragen hebben?

Ik lees net in de afstandstabellen dat Van der Sar tijdens zo'n wedstrijd toch nog 4600 meter aflegt

Tussenstand vd MusicMeter deelnemers in El Ninjo's voetbalpool met tussen haakjes de plaats in de algemene rangschikking (165 eelnemers).

De dagelijkse updates die iedere deelnemer dagelijks per mail krijgt zijn nu ook online te lezen op http://2008ekpool.punt.nl

1 (13) Dutch Viking, Paap_Floyd en Woody 60 pt
4 (39) herman 50 pt
5 (55) Chenque 45 pt
6 (84) El Ninjo. Kos, Nicolage Rico en VanDeGriend 40 pt
10 (117) Lebowski 35 pt
11 (139) bloempje 24, Lukas en Rayman 30 pt

Laatste in dit stadium!
Mooi!
Ervaring leert dat een overwinning in de lucht hangt.

Frankrijk heeft ook bijzonder weinig 100% kansen gehad. Kan zo alleen Henry voor de geest halen die de bal ver over lobt maar had moeten scoren. Voor de rest waren het allemaal afstandschoten die voor een goed opgestelde keeper geen probleem zouden moeten zijn.

DonDijk
En die 100% handsbal?

Je bedoelt die van een meter afstand keihard aangeschoten handsbal tegen Andre - kijk eens hoe goed ik mijn armen van de bal af beweeg - Ooijer? Dat was 100% geen penalty.

Allebei gelijk.

DonDijk
Als er geen hand tussen zat was het een 100% doelpunt, had hem al geteld eigenlijk. Bovendien..hij liet zn handje toch wel degelijk door de lucht zweven?

DonDijk schreef:
Als er geen hand tussen zat was het een 100% doelpunt, had hem al geteld eigenlijk.

Glazen bol gekocht DD?

Ooijer deed het niet aspress (met opzet voor de Nederlanders), maar dat is toch wel een penalty. Geen kaartje voor Ooijer maar gewoon een penalty, ze hadden recht op dat doelpunt ?
Ooijer gaf dat toch ook gewoon toe in een interview met Van Gelder, dacht ik. Fantastische wissel van Van Basten, en die goal van Robben dan ook, wel zwak verdedigd van Thuram, die hem zomaar naar zijn linkerbeen laat kappen en er dan nog met zijn eigen linkerbeen heen gaat.. Ook bij de 1ste goal is het verdedigende werk van Malouda op Kuyt héél erg zwak. Toch, mooie wedstrijd, mooie zege. Ik ben blij voor de Hollanders.

Wat gaat van Basten tegen de Roemenen er in zetten ?
Dezelfde elf of gaat hij van Persie, Robben, Heitinga, ... allemaal eens van de bank halen ?

EK-poel: 2/25

Spijtoptant
DonDijk schreef:
En die 100% handsbal?

Dat was de hand van God, die wou na 22 jaar ook weer eens meedoen.

lebowski schreef:
Ik lees net in de afstandstabellen dat Van der Sar tijdens zo'n wedstrijd toch nog 4600 meter aflegt

Als hij elke keer naar de doelpuntenmaker rent na een goal dan kan ik me dat voorstellen...

Nicolage Rico schreef:
Als hij elke keer naar de doelpuntenmaker rent na een goal dan kan ik me dat voorstellen...

Spijtoptant schreef:
Ik vond dat gezeul met die koters ook niet vertederend.

Mamma mia, sind diese Papas stark! (Bild)

Ik denk dat hij deels met een B team gaat spelen, al is die term ook maar relatief.

Nu ik de samenvatting even bekeken heb, hebben de Fransen toch wel erg veel kansen gehad. Er zat alleen elke keer net een verdediger tussen en als die uitgespeeld was Van der Sar. 4-1 is wellicht geflatteerd, 5-3 was misschien terechter geweest.

Ik ken de exacte regels voor een handsbal niet maar als de verdediger er alles aan doet om de bal niet te raken zoals Ooijer dan is het toch nooit een penalty? Hij stort zich wel voor de bal, maar met de bedoeling een normaal blok te zetten en zijn armen bewegen zich van de bal af.

Hand ging niet naar de bal, maar bal ging naar de hand ==> 100% geen penalty.

Kom nou Hollanders. Laat jullie vaderlandsliefde even vliegen
Als je de bal, op de arm krijgt aangeschoten, en je armen zijn niet dicht tegen het lichaam, waardoor je een schot (in dit geval zelfs een zeker doelpunt) tegenhoudt, is het toch zeker penalty ?
Ik zeg het nog eens; Ooijer zelf gaf het zelf toe. Hij zei dat hij er in feite niets aan kon doen maar dat het wel een goal verhinderde & dat het daarom wel gewoon een penalty was..

Ooijer heeft niets toegegeven. Je zegt het zelf al: was gewoon aangeschoten hands. Sorry.

Ja, tuurlijk. Ooijer maakt duidelijk geen beweging naar de bal met de arm. Maar de bal komt wel tegen zijn arm, die hij niet mag gebruiken. => GEEN kaart, WEL penalty.

Het is geen hockey. Aangeschoten hands is volgens mij nooit een penalty, ook al zou de bal de goal ingaan. Maar goed, ik ken de exacte regels niet. Misschien kan iemand duidelijkheid scheppen?

raffael77
De ene keer geven ze wel een penalty en de andere keer niet.

Die regel van shirtje trekken hebben ze vrij weinig toegepast.

Bufon hield de penalty mooi tegen maar wat een misselijke mes steek in de rug door een zuivere doelpunt af te keuren.

Theoretisch gezien is Nederland meestal wel ingestelt op winst en hoop dat ze dat ook gaan doen bij de 3e wedstrijd zodat de kans voor Italie groter wordt.

De regel is dat de bal niet opzettelijk mag worden aangeraakt, dus het was geen overtreding van Ooijer.

En Italie heeft geluk gehad dat Mutu die penalty miste, anders hadden ze er al uit gelegen.

Ik hoop dat Frankrijk & Italië het op een gelijkspel houden. Dan wordt het nog leuk, met misschien eventuele penalties. Mocht Roemenië niks hebben gehaald tegen Holland..

Ik blijf erbij dat het zuivere penalty is.
Over die zuivere goal van Toni, ja, natuurlijk is het jammer.
Maar daar vind ik dat een lijnrechter meer krediet moet krijgen. Hij vlagt er naast (het scheelde weer maar een paar mm). Dat is echt amper te zien, die offsides.. ik vind dat over het algemeen de lijnrechters dat erg goed vlaggen trouwens. Misschien jammer voor Italië, maar ik zie liever de Roemenen doorgaan dan de Italianen. En nog liever Frankrijk.

Ploppesteksel schreef:

Timmer natuurlijk. Dan weten we tenminste zeker dat de Fransen en Italianen naar huis kunnen

Ik zie het nog wel gebeuren dat Italie doorgaat en dan compleet weggespeeld wordt door Spanje, maar toch met 0-1 wint...

Een beetje als Brazilie - Argentinie en Spanje - Frankrijk op de WK's van resp. '90 en '06.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:18 uur

geplaatst: vandaag om 09:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.