MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
artemio
Lukas schreef:
(quote)

Hoeft niet. Als Frankrijk en Italië gelijkspelen, volstaat het voor Roemenië om met minder dan 3 doelpunten verschil te verliezen.

Huiskamervraag: Is dat dan een unicum in de EK historie?? (om met twee punten door te komen)

musicfriek schreef:
(quote)

En dat is nu precies het gevaar wat loert voor Nederland. Men wordt zo arrogant en gemakzuchtig, zul je zien dat ze die verliezen.

Geldt dat niet voor Nederlanders in het algemeen?

Jesusfreen schreef:
(quote)

Alleen tov van Belgen.

Dan is het goed, U zijt vergeven

artemio schreef:
Huiskamervraag: Is dat dan een unicum in de EK historie?? (om met twee punten door te komen)
WK niet (bulgarije dacht 1986 maar wel als nummer 3) maar ek volgens mij wel

Jesusfreen schreef:

Zeker wel maar daar is dan ook alle reden toe. 4-1 winnen van Frankrijk is net leuker dan gelijk tegen Kazachstan

musicfriek schreef:
(quote)

Flappie

Omg ik ben flink onder invloed. Wát een mooiigheid. Hopelijk gaat Italië het nog redden, want ik heb daar toch wel een zwak voor. Ik heb me zitten opvreten tijdens die wedstrijd.

En oja.. Van der Sar Robben

En ik vond Lobont ook wel irritant goed...

VanDeGriend schreef:
Precies. Kan me niet herinneren dat er ooit een team heeft gewonnen dat in de groepsfase indruk maakte

Het is ook niet zomaar indruk maken, het is met drie doelpunten verschil winnen van de wereldkampioen en de vice-wereldkampioen.

Ik ben er ook bang voor dat het toch net niet gaat lukken, maar als ze zo blijven spelen kan er echt geen team van winnen. Zelfs Portugal niet, want dat is geen team.

Wat een wedstrijd.

Nederland werd bij tijden overlopen, maar wat doet het er toe als je zulke goede aanvallers hebt en een Van der Sar die bijna alles tegenhoudt.

Het hoogtepunt vond ik het dubbele hakje van Van Nistelrooy. Wel vaker die beweging gezien, maar nog nooit zo functioneel als pass op een andere speler.

artemio
Van der sar was m.i. degelijk, stond altijd goed gepositioneerd, maar ik heb geen spectaculaire reddingen gezien. Geen ballen uit de bovenhoek e.d. zoals tegen italië.

Dat hoeft toch ook niet? Ik denk dat je als keeper nog beter goed gepositionererd kan zijn, dan dat je naar de kruising moet duiken, want als je beter gepositioneerd zou zijn daar, hoefde je nieteens te duiken Het valt een beetje moeilijk te zeggen. Grote verdienste is natuurlijk de enorme rust die die man uitstraalt.

Ja, de ervaring heeft hem goed gedaan

Pffff, ik had dus een bruiloft van een vriend (lekker gepland!), maar ik had al gezien dat er heel vlakbij een Oranje kroeg zat, dus daar in de 2e helft naartoe gesneakt. Heerlijke 2e helft gezien, met een hoog tempo en kansen over een weer en schitterende doelpunten. Niet zo goed als tegen Italië, maar wat doet het er toe als je groepswinnaar bent na 2 wedstrijden met +7 - 1 (!!) notabene tegen de nr. 1 en 2 van de wereld.

Ziek is het. Hopelijk weten ze de sfeer er in te houden in de kwartfinale en eventueel verder. Als we nog eens kampioen kunnen en willen worden moet het nu gebeuren. (Okee, wie weet wat er over 2 jaar staat maargoed..)

Paap_Floyd schreef:
. (Okee, wie weet wat er over 2 jaar staat maargoed..)

De opwarming van de aarde?, de Eighties eindelijk erkend als het depressiefste decenium ooit?, België Wereldkampioen?.

Ik zit El Pais te lezen en daar denken ze dat JOHN de Jong op het Nederlandse middenveld speelt: http://www.elpais.com/deportes/futbol/partido/Holanda-Francia-Eurocopa2008-0276_10_02_0308_0164
(even op Estadísticas klikken)

Gelezen op de site van 'The Guardian':

Klopt dit?:

Here it is.

The easy bit:-
Romania win - they're through

Romania draw and either France or Italy win - then either Italy or France go through

Romania lose and either France or Italy win - then either Italy or France go through

The hard bit:

Romania lose and Italy and France draw..........

If Romania lose - by ANY score - and Italy and France get a score draw, then Italy are through.

If Romania lose - but score at least one goal (even if they concede fifty!) - and Italy and France draw nil nil, then Romania are through.

If Romania lose by less than 3 goals - and they fail to score - and Italy and France draw nil nil, then Romania are through.

If Romania lose by three goals or more - and they fail to score - and Italy and France draw nil nil, then Italy are through.

Dit is de regeling die telt bij een gelijke stand in de poule, als meer dan 2 landen gelijk eindigen. De wedstrijden tegen Nederland tellen niet mee als alledrie de landen op 2 punten eindigen, dus wat The Guardian schrijft, klopt, zo lijkt het.

Primeur op EK: penaltyreeks in groepsfase

Op het aanstaande EK volgen er mogelijk strafschoppenseries op de laatste groepsduels. Deze primeur moet voorkomen dat de beslissing over plaatsing voor de kwartfinale moet vallen op basis van resultaten in de voorgaande WK- en EK-kwalificatiereeks.

Alleen als twee landen in de derde en laatste ronde van de groepsfase tegenover elkaar staan, gelijkspelen en er geen beslissing mogelijk is op basis van het aantal punten, het doelsaldo of het aantal gemaakte doelpunten in alle groepswedstrijden, moet de beslissing vallen via een penaltyreeks.

Mochten meer dan twee landen in punten gelijk eindigen, dan gelden de oude regels en wordt er niet overgegaan op strafschoppen. Voor de duidelijkheid volgen hier de dan geldende criteria om de volgorde te bepalen:

- het aantal punten uit de onderlinge duels tussen de betreffende landen
- het doelsaldo uit de onderlinge duels tussen de betreffende landen
- het aantal doelpunten vóór uit de onderlinge duels tussen de betreffende landen
- het doelsaldo uit alle groepsduels
- het aantal doelpunten vóór uit alle groepsduels

Mocht er na toepassing van deze criteria nog steeds geen winnaar(s) zijn, dan geldt het coëfficiënt uit de kwalificatiereeks voor het WK 2006 en het EK 2008. Dat getal krijg je door het aantal behaalde punten te delen door het aantal gespeelde wedstrijden van ieder land.

Is er nog steeds geen verschil, dan is het Fair Play-klassement op de eindronde van het EK 2008 beslissend en staken de stemmen dan nog immer, wordt er geloot wie er doorgaat naar de laatste acht.

raffael77
Gefeliciteerd Holland. Mooie overwinning.

Italie had weer eens pech door een zuiverde doelpunt dat wordt afgekeurd en dat zal niet de eerste keer zijn.

Als Nederland nu ff die Roemenen onder druk zetten en ze laten verliezen dan doet Italie hoop ik de rest.

herman schreef:
Wat een wedstrijd.

Nederland werd bij tijden overlopen, maar wat doet het er toe als je zulke goede aanvallers hebt en een Van der Sar die bijna alles tegenhoudt.

Het hoogtepunt vond ik het dubbele hakje van Van Nistelrooy. Wel vaker die beweging gezien, maar nog nooit zo functioneel als pass op een andere speler.

Helemaal mee eens
IJskonijn

Ben ik de enige die die 4-1 enorm geflatteerd vindt? Ik heb een wedstrijd gezien waarin Frankrijk de helft van de tijd beter was, maar het door geknoei van de spitsen en formidabel keeperswerk van Van der Sar niet in de wedstrijd kwam. Ik vind al die euforie een beetje overdreven...

Een keeper is ook onderdeel van een team, en geen excuustruus.
En als team win je als je tegen het einde de meeste punten hebt gescoord. Dat verzuimden 'Les Bleus'
Eigenlijk is het een heel simpel spelletje.

Ja ik snap je wel, qua spel was Frankrijk zwaar dominant in de aanval op gegeven moment, maar Nederland heeft dan weer zoals gezegd een wereldkeeper en ook een wereldaanval, want anders ga je echt geen 4 doelpunten maken tegen Frankrijk.
Moet er trouwens ook bij zeggen dat Boulahrouz weer klasse heeft verdedigt

Spijtoptant
Cygnus schreef:
Ben ik de enige die die 4-1 enorm geflatteerd vindt? Ik heb een wedstrijd gezien waarin Frankrijk de helft van de tijd beter was, maar het door geknoei van de spitsen en formidabel keeperswerk van Van der Sar niet in de wedstrijd kwam. Ik vind al die euforie een beetje overdreven...

Niet mee eens.

Frankrijk speelde een hele goede pot, maar Van de Sar is momenteel van buitengewone kwaliteit. Dat hij veel ballen tegenhoudt is geen geluk, maar klasse. En onze goals waren ook geen geluk.
Niks geflatteerd, gewoon een uitslag die mogelijk is als een goed land (Frankrijk) tegen de absolute wereldtop (wij) speelt.

Nederland scoorde gewoon in bijna alle kansen die ze kregen. En dat is knap.

Wát een wedstrijd gisterenavond, echt om duimen en vingers bij af te likken. Ik ben nog nooit zo trots geweest op mijn noorderburen, zomaar even de wereldkampioen én vice verslaang met 3 verschil.
Moet wel gezegd dat de Fransen niet slecht waren gisteren. Ze stootten telkens weer op een geweldige Van der Sar.
Maar de Nederlandse goals waren schitterend. Vooral dan de tweede, en de fase die eraan voorafging. Schitterende beweging van Van Nistelrooy, spurtje van Robben, perfecte voorzet en keihard binnengetikt door Van Persie.
Na Spanje en Zweden (vanavond tegenover elkaar!) supporter ik nu nog meer ook voor Nederland.

O ja, en die beelden na de wedstrijd waren zo vertederend

Arno schreef:

O ja, en die beelden na de wedstrijd waren zo vertederend

Welke beelden? Balkenende in de kleedkamer bij Oranje?

Spijtoptant
Ik vond dat gezeul met die koters ook niet vertederend, maar overdreven sentiment.

Cygnus schreef:

Als het een gelijkspel was geworden, had je ook niemand gehoord, maar de aanval van Oranje en v/d Sar maakte het verschil gisteren. Je moet niet vergeten dat we tegen één van de beste teams van de wereld speelden. Als je dan wint met 4-1, dan begrijp ik de euforie wel, hoor. Zeker als je nagaat dat je al met 3-0 van de wereldkampioen hebt gewonnen. Oranje is er nog lang niet, maar ze zijn op de goede weg. Als ze zo blijven spelen, wie moet ze dan stoppen? Spanje of Portugal? Duitsland lijkt me niet sterk genoeg.

Niets geflatteerd kom op zeg! We waren over het geheel gezien gewoon beter. Als je op deze manier wél de doelpunten maakt, ben je gewoonweg de betere ploeg. Wat een doelpunten zeg!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:15 uur

geplaatst: vandaag om 11:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.