Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
Spijtoptant
geplaatst: 14 juni 2008, 13:29 uur
Ploppesteksel schreef:
Ik hoop dat Frankrijk & Italië het op een gelijkspel houden. Dan wordt het nog leuk, met misschien eventuele penalties. Mocht Roemenië niks hebben gehaald tegen Holland...
Ik hoop dat Frankrijk & Italië het op een gelijkspel houden. Dan wordt het nog leuk, met misschien eventuele penalties. Mocht Roemenië niks hebben gehaald tegen Holland...
Frankrijk zal alles doen om te winnen tegen Italië, want aan een gelijkspel heeft Frankrijk helemaal niets.
Dan eindigen ze altijd achter Italië namelijk, wegens de 1-1 die Italie tegen de Roemenen maakte en zwaarder telt dan de 0-0 van Frankrijk tegen diezelfde Roemenen.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 13:32 uur
Ploppesteksel schreef:
Over die zuivere goal van Toni, ja, natuurlijk is het jammer.
Maar daar vind ik dat een lijnrechter meer krediet moet krijgen. Hij vlagt er naast (het scheelde weer maar een paar mm). Dat is echt amper te zien, die offsides..
Over die zuivere goal van Toni, ja, natuurlijk is het jammer.
Maar daar vind ik dat een lijnrechter meer krediet moet krijgen. Hij vlagt er naast (het scheelde weer maar een paar mm). Dat is echt amper te zien, die offsides..
Toni stond ruim een meter on side. Een aantal Italianen stond wel buitenspel maar die deden niet mee en stonden er niet hinderlijk.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 13:34 uur
Jezus ik geloof niet dat ik voetbal ooit zo leuk heb gevonden, het zijn prachtige avonden zo. Het moment dat Robben (gelijk na de goal van Frankrijk) scoorde en een paar seconden bleef staan alsof hij het niet kon bevatten was echt prachtig. En dan die goal van Sneijder... Afijn, kon niet beter eigenlijk.
Vd Vaart speelde trouwens weer echt een uitzonderlijk goede wedstrijd, zeg. Echt richting perfectie, zo controlerend voetballen, ballen veroveren, ongeloofelijk balvast, altijd vooruit. Tot nu toe veruit (maar dan ook veruit) de beste speler van het EK. Ook v Nistelrooy was weer erg goed, die kan gewoon 90 min lang een hele verdediging ontregelen.
Ik ben wel benieuwd wie van Basten nu op gaat stellen, niet eens zo zeer tegen Roemenie, maar meer in de kwartfinale. Gister stonden gewoon een tijdje v Nistelrooy, Sneijder, vd Vaart, v Persie en Robben in het veld. Ronald Koeman zal vast zijn hart vastgehouden hebben
Maar Kuijt bewees zijn waarde ook al, terwijl Robben en van Persie met hun invalbeurt ook weer nadrukkelijk op de deur klopten. Als het tegen bv. Portugal lukt om Robben en v Persie rond v Nistelrooy te laten voetballen en Sneijder en vd Vaart te laten controleren en verdelen, dan kan er echt iets fantastischs ontstaan. Dan moeten de raspaardjes van de tegenstanders (de nummer 10 etc) constant achter hun man aan, waardoor ze bijna niet meer vooruit kunnen voetballen. Aan de andere kant dreigt dan wel het gevaar dat Nederland overlopen wordt.
Ik heb er alweer zin in
Vd Vaart speelde trouwens weer echt een uitzonderlijk goede wedstrijd, zeg. Echt richting perfectie, zo controlerend voetballen, ballen veroveren, ongeloofelijk balvast, altijd vooruit. Tot nu toe veruit (maar dan ook veruit) de beste speler van het EK. Ook v Nistelrooy was weer erg goed, die kan gewoon 90 min lang een hele verdediging ontregelen.
Ik ben wel benieuwd wie van Basten nu op gaat stellen, niet eens zo zeer tegen Roemenie, maar meer in de kwartfinale. Gister stonden gewoon een tijdje v Nistelrooy, Sneijder, vd Vaart, v Persie en Robben in het veld. Ronald Koeman zal vast zijn hart vastgehouden hebben
Maar Kuijt bewees zijn waarde ook al, terwijl Robben en van Persie met hun invalbeurt ook weer nadrukkelijk op de deur klopten. Als het tegen bv. Portugal lukt om Robben en v Persie rond v Nistelrooy te laten voetballen en Sneijder en vd Vaart te laten controleren en verdelen, dan kan er echt iets fantastischs ontstaan. Dan moeten de raspaardjes van de tegenstanders (de nummer 10 etc) constant achter hun man aan, waardoor ze bijna niet meer vooruit kunnen voetballen. Aan de andere kant dreigt dan wel het gevaar dat Nederland overlopen wordt.Ik heb er alweer zin in

0
Spijtoptant
geplaatst: 14 juni 2008, 13:42 uur
Het fijne, en volgens mij belangrijkste, van dit Ned. elftal is vooral dat ze na 20 jaar eens afgestapt zijn van dat eindeloze slaapverwekkende breien op het middenveld. Niet meer de bal rondspelen tot een kans zich aandient, maar vanaf seconde één actief kansen creëren. Dat het dan af en toe achteraan wat benauwd wordt deert niet, daar hebben we Sar voor.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 13:44 uur
De Engelse commentator had het er ook al over dat Nederland speelde met de instelling: misschien schieten jullie er wel één in, maar wij schieten er toch meer in dan jullie. Dat levert natuurlijk erg vermakelijk voetbal op. Daar komt ook vooral de lof vandaan denk ik, de wedstrijden zijn allesbehalve saai en zitten vol kansen over en weer.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 13:46 uur
De Engelsen praten vol lof over dit Oranje, maar welk land niet?
0
Social_Mask
geplaatst: 14 juni 2008, 13:52 uur
Frankrijk was beter...Nederland verdiende die 2-0 niet
. Wat ik zelf prachtig vond om te zien was dat zelfs na die 3-1 Frankrijk bleef aanvallen, geweldige voetbal!
Maar wat een prachtige goals hebben ze gemaakt zeg!! Nederland zal ver komen, maar ik hoop dat Frankrijk het haalt. Ze speelde uitstekend gisteren. Van Italië zullen ze wel winnen, Roemenië verliest hopelijk van Nederland, dan zijn de Fransen door.
. Wat ik zelf prachtig vond om te zien was dat zelfs na die 3-1 Frankrijk bleef aanvallen, geweldige voetbal!Maar wat een prachtige goals hebben ze gemaakt zeg!! Nederland zal ver komen, maar ik hoop dat Frankrijk het haalt. Ze speelde uitstekend gisteren. Van Italië zullen ze wel winnen, Roemenië verliest hopelijk van Nederland, dan zijn de Fransen door.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 13:54 uur
Heb ook BBC gekeken (krijg pukkels van Evert ten Naadje). Citaat:
"an international game of the highest, highest quality"
0
Spijtoptant
geplaatst: 14 juni 2008, 13:56 uur
Verrek, er wordt vandaag ook weer gevoetbald !
Mijn voorspelling:
Zweden - Spanje: 1-2
Grieken. - Rusland: 0-0
Mijn voorspelling:
Zweden - Spanje: 1-2
Grieken. - Rusland: 0-0
0
Social_Mask
geplaatst: 14 juni 2008, 13:59 uur
hanzie28 schreef:
Ohw ik ook! Hoe hij zo positief was over Nederland en die spelers maakte me misselijk...of dat kwam omdat ik voor Frankrijk was.
En dat "highest quality" ging meer op voor Frankijk dan voor Nederland, hoewel ze geniaal begonnen.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 14:30 uur
Social_Mask schreef:
dat kwam omdat ik voor Frankrijk was
dat kwam omdat ik voor Frankrijk was
Hebben we naast Raffael de Italiaan nu ook een Fransman aan boord hier?

0
geplaatst: 14 juni 2008, 14:32 uur
Spijtoptant schreef:
Frankrijk zal alles doen om te winnen tegen Italië, want aan een gelijkspel heeft Frankrijk helemaal niets.
Dan eindigen ze altijd achter Italië namelijk, wegens de 1-1 die Italie tegen de Roemenen maakte en zwaarder telt dan de 0-0 van Frankrijk tegen diezelfde Roemenen.
(quote)
Maar Frankrijk heeft wel een doelpunt tegen Nederland waardoor ze allebei doelsaldo -3 (1-4) hebben ?
Zweden 1-2 Spanje
Griekenland 0-2 Rusland
0
Spijtoptant
geplaatst: 14 juni 2008, 14:37 uur
Ploppesteksel schreef:
Maar Frankrijk heeft wel een doelpunt tegen Nederland waardoor ze allebei doelsaldo -3 (1-4) hebben ?
(quote)
Dat doet niet ter zake als Fr. en It. gelijk spelen.
Voor hen is het dan belangrijk dat Roemenië verliest, anders is Roemenië 2e, en als Roemenië verliest wordt gekeken naar de onderlinge resultaten van Fr., Ital., en Roemenië, die dan alle drie de onderlinge duels gelijk hebben gespeeld. Dan gaat het meeste aantal gescoorde goals in die drie duels tellen, en staat Fr. altijd eentje achter op Italië.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 14:41 uur
raffael77 schreef:
De ene keer geven ze wel een penalty en de andere keer niet.
Die regel van shirtje trekken hebben ze vrij weinig toegepast.
Bufon hield de penalty mooi tegen maar wat een misselijke mes steek in de rug door een zuivere doelpunt af te keuren.
Theoretisch gezien is Nederland meestal wel ingestelt op winst en hoop dat ze dat ook gaan doen bij de 3e wedstrijd zodat de kans voor Italie groter wordt.
De ene keer geven ze wel een penalty en de andere keer niet.
Die regel van shirtje trekken hebben ze vrij weinig toegepast.
Bufon hield de penalty mooi tegen maar wat een misselijke mes steek in de rug door een zuivere doelpunt af te keuren.
Theoretisch gezien is Nederland meestal wel ingestelt op winst en hoop dat ze dat ook gaan doen bij de 3e wedstrijd zodat de kans voor Italie groter wordt.
Ik hoop het ook maar om andere redenen

0
geplaatst: 14 juni 2008, 14:55 uur
Frankrijk speelde goed vond ik, maar als je nu éénmaal de kansen niet afmaakt, win je niet. Zo simpel is voetbal
.
Nederland benutte daarentegen bijna elke kans.
De Fransen komen wat kwaliteit te kort blijkbaar, alhoewel, Ribéry was weer fantastisch. Daarnaast ook nog Malouda, Toulalan, Sagnol maar het was niet genoeg. Makalele speelde onder zijn niveau en maakt zelfs paar vuile fouten. Het is duidelijk dat Henry een slecht seizoen heeft gehad: hij had er 2 moeten scoren.
De Nederlanders was fantastisch en efficiënt. Van der Sar is 1 van de betere keepers van het toernooi (samen met Buffon en Casillas). De 4 verdedigers maakten bijna geen fouten. Engelaar was wat afwezig, terechte vervanging. Wat ik wat raar vond, Nederland staat 1-0 voor en Van Persie komt Engelaar vervangen, dus meer aanvalsgericht, maar goed, het werkte blijkbaar.
De Goals:
- Kuyt kopte de bal binnen en werd zelfs vastgehouden, heel slechte dekking van de Fransen.
- Mooie beweging van Van Nistelrooy, goed afwachten van Robben, slecht afgewerkt van Van Persie, maar binnen
- Henry met een subtiel tikje, zijn fantastische speelstijl heeft hij nog altijd
- De 3de en 4de waren wereldgoals
Na 2 speeldagen zijn de favorieten voorlopig Portugal en Nederland. Vanavond gaan we afwachten of Spanje er ook bijhoort.
.Nederland benutte daarentegen bijna elke kans.
De Fransen komen wat kwaliteit te kort blijkbaar, alhoewel, Ribéry was weer fantastisch. Daarnaast ook nog Malouda, Toulalan, Sagnol maar het was niet genoeg. Makalele speelde onder zijn niveau en maakt zelfs paar vuile fouten. Het is duidelijk dat Henry een slecht seizoen heeft gehad: hij had er 2 moeten scoren.
De Nederlanders was fantastisch en efficiënt. Van der Sar is 1 van de betere keepers van het toernooi (samen met Buffon en Casillas). De 4 verdedigers maakten bijna geen fouten. Engelaar was wat afwezig, terechte vervanging. Wat ik wat raar vond, Nederland staat 1-0 voor en Van Persie komt Engelaar vervangen, dus meer aanvalsgericht, maar goed, het werkte blijkbaar.
De Goals:
- Kuyt kopte de bal binnen en werd zelfs vastgehouden, heel slechte dekking van de Fransen.
- Mooie beweging van Van Nistelrooy, goed afwachten van Robben, slecht afgewerkt van Van Persie, maar binnen
- Henry met een subtiel tikje, zijn fantastische speelstijl heeft hij nog altijd
- De 3de en 4de waren wereldgoals
Na 2 speeldagen zijn de favorieten voorlopig Portugal en Nederland. Vanavond gaan we afwachten of Spanje er ook bijhoort.
0
WernerGSF
geplaatst: 14 juni 2008, 15:00 uur
Frozen_Devil schreef:
Wat ik wat raar vond, Nederland staat 1-0 voor en Van Persie komt Engelaar vervangen, dus meer aanvalsgericht, maar goed, het werkte blijkbaar.
Wat ik wat raar vond, Nederland staat 1-0 voor en Van Persie komt Engelaar vervangen, dus meer aanvalsgericht, maar goed, het werkte blijkbaar.
Van Persie kwam er in voor Kuyt, Engelaar werd vervangen door Robben.
En de 2e goal was natuurlijk ook een wereldgoal, weergaloze actie van Van Nistelrooij, aardige voorzet van Robben en dramatisch afgewerkt door Van Persie

0
Social_Mask
geplaatst: 14 juni 2008, 15:11 uur
herman schreef:
(quote)

Nee, nee, nee.. Maar ik heb een soort van voetbal-liefde voor Frankijk, zelfs bij het WK waarin ik ze best matig vond, was ik altijd voor hun. Hetzelfde heb ik met Turkije(in mindere mate weliswaar). Ik heb in tijden niet zo hard gejuigd als toen Turkije in blessure tijd scoorde. Ik zie beide dan ook graag ver komen.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 15:14 uur
De actie van Van Nistelrooy was het hoogtepunt van de wedstrijd. Of het moet de 3-1 van Robben zijn geweest, meteen na de aftrap!
De goal van Sneijer was ook mooi, maar hij heeft er intussen wel tientallen van dat soort gemaakt.
De goal van Sneijer was ook mooi, maar hij heeft er intussen wel tientallen van dat soort gemaakt.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 15:16 uur
herman schreef:
Ja, maar op een EK tegen Frankrijk... het maakt het toch mooier.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 15:21 uur
Ik hoop echt dat Roemenië wint tegen Nederland volgende week. Het zou wat zijn, Frankrijk en Italië er meteen uit.
Mijn prono voor vandaag:
Zweden - Spanje 1 - 1
Griekenland - Rusland 1 - 0
Ik sta intussen al 13e in de MuMepoel
Mijn prono voor vandaag:
Zweden - Spanje 1 - 1
Griekenland - Rusland 1 - 0
Ik sta intussen al 13e in de MuMepoel

0
geplaatst: 14 juni 2008, 15:49 uur
Die pirouette van Ruud was wel erg mooi en de actie die er op volgde natuurlijk ook. Coupet zag die bal er zeker rechts al in gaan, want hij deed niet echt gemotiveerd om die bal een beetje tegen te houden
Maargoed..
Interessant natuurlijk als Nederland straks met 3-0 van Roemenië wint, en Italië en Frankrijk 0-0 spelen.
Dan zijn er 3 ploegen met 2 punten en een doelsaldo van 1-4 met een gelijk onderling resultaat. Dan moet je dus eigenlijk met 3 teams tegelijk een penaltyserie gaan houden
Maargoed, laat Italië maar doorgaan
En wow, sta ik nog steeds zo hoog in de Erminio-pool
Bij ek-poel.nl durf ik al nieteens meer te kijken eigenlijk. Gisteren weer maar 1 puntje gescoord 
Maargoed..Interessant natuurlijk als Nederland straks met 3-0 van Roemenië wint, en Italië en Frankrijk 0-0 spelen.
Dan zijn er 3 ploegen met 2 punten en een doelsaldo van 1-4 met een gelijk onderling resultaat. Dan moet je dus eigenlijk met 3 teams tegelijk een penaltyserie gaan houden

Bij ek-poel.nl durf ik al nieteens meer te kijken eigenlijk. Gisteren weer maar 1 puntje gescoord 
0
Spijtoptant
geplaatst: 14 juni 2008, 15:55 uur
Paap_Floyd schreef:
Die pirouette van Ruud was wel erg mooi en de actie die er op volgde natuurlijk ook. Coupet zag die bal er zeker rechts al in gaan, want hij deed niet echt gemotiveerd om die bal een beetje tegen te houden
Maargoed..
Interessant natuurlijk als Nederland straks met 3-0 van Roemenië wint, en Italië en Frankrijk 0-0 spelen.
Maargoed..Interessant natuurlijk als Nederland straks met 3-0 van Roemenië wint, en Italië en Frankrijk 0-0 spelen.

Dan heb je geluk, want in jouw scenario gaat dan Italië door wegens een betere plaats op de UEFA - lijst dan Roemenië.
Paap_Floyd schreef:
Ik ook. Mijn dank gaat uit naar Thierry Henry.

0
geplaatst: 14 juni 2008, 15:58 uur
Mijn dank gaat uit naar Zambrotta, die de bal panklaar legde voor Mutu
(Ik had daar 2-1 gegokt)
(Ik had daar 2-1 gegokt)
0
geplaatst: 14 juni 2008, 16:03 uur
Football has come back to the Netherlands again!! Wat een wedstrijd weer! Frankrijk vernederd en weggezet als een klein kind 

0
geplaatst: 14 juni 2008, 16:03 uur
Het wordt trouwens niet meer een kwestie van tegen wie we welke kansen hebben, maar wie dit elftal nog kan stoppen.. 

0
geplaatst: 14 juni 2008, 16:11 uur
Straks is Arshavin er weer bij en wordt Nederland achteloos aan de kant geschoven door Rusland. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.