Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juni 2008, 22:40 uur
Mooi, die grieken weg. Die Karagounis: verschrikkelijk veel verkeerd gif. Wat een mafketel.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 23:48 uur
Helemaal mee eens, zelfs Rehhagels goede vriend Günther Netzer was verbijsterd over de superlaffe instelling van de Grieken. De Zweden mogen wat mij betreft ook op het vliegtuig.
0
artemio
geplaatst: 15 juni 2008, 00:07 uur
Mordor schreef:
Zweden, degelijk maar oh zo saai. Echt anti-voetbal ten voeten uit. Hoop dat ze niet ver komen.
Zweden, degelijk maar oh zo saai. Echt anti-voetbal ten voeten uit. Hoop dat ze niet ver komen.
anti-voetbal ?
nou ja, dat valt ook wel weer mee, tenminste van wat ik in de eerste helft heb gezien.Ibrahimovic schiet de zweden naar de kwartfinales, let maar op !!
0
geplaatst: 15 juni 2008, 01:06 uur
perfume schreef:
Ik wil ook even iets kwijt? Laten we vooral heel erg trots zijn op dit geweldige elftal wat we nu hebben. Ze zijn volgens mij beter dan 74 en 78 bij elkaar! Ik heb niet zoveel verstand van voetbal.
Ik wil ook even iets kwijt? Laten we vooral heel erg trots zijn op dit geweldige elftal wat we nu hebben. Ze zijn volgens mij beter dan 74 en 78 bij elkaar! Ik heb niet zoveel verstand van voetbal.
Ik denk niet dat dit Oranje zo goed is als in 1974.
Zelfs de lichting van 1998 / 2000 vond ik nog een stuk beter en die van '88 ook. Het grote geluk is dat dit Oranje nu piekt, precies op de juiste momenten en misschien dat dit wel gaat leiden dan een beter team dan '88, '98 en '00, maar dat van 1974 zullen ze voorlopig niet overtreffen. Zeker niet dit toernooi.
0
geplaatst: 15 juni 2008, 01:54 uur
Het grote geluk is dat dit Oranje nu piekt,
geluk? Is dat niet de kloe bij sport?
(hoe schrijf je clou?)
0
geplaatst: 15 juni 2008, 02:36 uur
Zonder geluk word je geen kampioen inderdaad.
Het eerste toernooi wat ik bewust gevolgd heb is dat van '90 en ik moet zeggen dat ik maar weinig wedstrijden heb gezien waarin Nederland zo goed speelde als in de afgelopen week.
Ok, tegen Frankrijk werden ze bij vlagen wel overlopen, maar als je dan toch nog met 4-1 wint, dan gaat het toch wel goed.
Het eerste toernooi wat ik bewust gevolgd heb is dat van '90 en ik moet zeggen dat ik maar weinig wedstrijden heb gezien waarin Nederland zo goed speelde als in de afgelopen week.
Ok, tegen Frankrijk werden ze bij vlagen wel overlopen, maar als je dan toch nog met 4-1 wint, dan gaat het toch wel goed.
0
geplaatst: 15 juni 2008, 07:52 uur
We hebben de aankomende vier dagen iig vier wedstrijden voor de boeg waar beide landen vol aan de bak moeten: Turkije-Tsjechië, Oostenrijk-Duitsland, Italië-Frankrijk en Rusland-Zweden. Dat wordt deze keer afstemmen op Ned 3. Arshjavin is iig weer terug bij de Russen. Zal je zien dat het nu echt gaat draaien bij die jongens..
Voor vanavond:
Zwitserland-Portugal = 1-2
Turkije-Tsjechië= 2-1
Voor vanavond:
Zwitserland-Portugal = 1-2
Turkije-Tsjechië= 2-1
0
geplaatst: 15 juni 2008, 09:02 uur
lebowski schreef:
Tja, de kwartfinales mogen toch geen probleem heten, vind geen van de drie ploegen naast Spanje uit groep D indrukwekkend.
Maakt inderdaad weinig uit. Zowel Rusland als Zweden is niet indrukwekkend. Normaal gezien goed te doen, en , laten we het hopen voor het voetbal ook. Zweden in de halve finale zou toch een aanfluiting zijn. Wat een verschrikkelijk spelconcept. En dit doen ze zo al jaren, zonder ook maar een vorm van succes. Als je dan toch ten onder gaat, doe dat dan in schoonheid en niet iedere keer met dit soort vreselijk spel.Tja, de kwartfinales mogen toch geen probleem heten, vind geen van de drie ploegen naast Spanje uit groep D indrukwekkend.
0
DutchViking
geplaatst: 15 juni 2008, 11:07 uur
Ik tref liever Zweden dan Rusland, ondanks het stugge spelconcept zijn ze namelijk zeker niet onverslaanbaar. Veel hangt af van Zlatan, als die meespeelt is het team gelijk een stuk sterker.
De Russen waren gisteren veel sterker dan Griekenland. Het had zo 4-0 kunnen zijn als die spits wat nauwkeuriger was geweest bij het afronden. Arshavin is er de volgende wedstrijd weer bij en dat is toch wel een lepe spits, waartegen ook de Nederlandse verdedigers het moeilijk zouden kunnen krijgen.
Mijn voorspelling voor vandaag:
Zwitserland - Portugal 1-1
Zou lullig zijn als het gastland helemaal puntloos afscheid neemt van het toernooi.
Turkije - Tsjechië 2-1
Op basis van het vertoonde spel in de vorige wedstrijden hebben de Turken m.i. meer aanspraak op een plek in de volgende ronde.
De Russen waren gisteren veel sterker dan Griekenland. Het had zo 4-0 kunnen zijn als die spits wat nauwkeuriger was geweest bij het afronden. Arshavin is er de volgende wedstrijd weer bij en dat is toch wel een lepe spits, waartegen ook de Nederlandse verdedigers het moeilijk zouden kunnen krijgen.
Mijn voorspelling voor vandaag:
Zwitserland - Portugal 1-1
Zou lullig zijn als het gastland helemaal puntloos afscheid neemt van het toernooi.
Turkije - Tsjechië 2-1
Op basis van het vertoonde spel in de vorige wedstrijden hebben de Turken m.i. meer aanspraak op een plek in de volgende ronde.
0
geplaatst: 15 juni 2008, 11:28 uur
Zwitserland - Portugal 0-2
Turkije - Tsjechië 1-2 en een aantal rode kaarten voor de turken die niet tegen hun verlies kunnen.
Turkije - Tsjechië 1-2 en een aantal rode kaarten voor de turken die niet tegen hun verlies kunnen.
0
Sheplays
geplaatst: 15 juni 2008, 11:38 uur
Turkije - Tsjechië 2-0
..en hopelijk weer veel vrolijk gedoe daarna op straat!
..en hopelijk weer veel vrolijk gedoe daarna op straat!

0
geplaatst: 15 juni 2008, 11:39 uur
perfume schreef:
Ik wil ook even iets kwijt? Laten we vooral heel erg trots zijn op dit geweldige elftal wat we nu hebben. Ze zijn volgens mij beter dan 74 en 78 bij elkaar! Ik heb niet zoveel verstand van voetbal,
Ik wil ook even iets kwijt? Laten we vooral heel erg trots zijn op dit geweldige elftal wat we nu hebben. Ze zijn volgens mij beter dan 74 en 78 bij elkaar! Ik heb niet zoveel verstand van voetbal,
Dat is te lezen ook .
Ten eerste moet je het team van nu niet gaan vergelijken met `74 en `78 , toen werd er heel anders gespeeld .
Op dit moment hebben we een goed team waar alles ineens klopt , maar de weg is nog lang .
Het wordt weer eens tijd voor `n succes .
0
geplaatst: 15 juni 2008, 11:58 uur
Vonden jullie ook Spanje teleurstellend? Vooral hun verdediging.
0
geplaatst: 15 juni 2008, 12:48 uur
Zwitserland 3-3 Portugal
Turkije 1-1 Tsjechië
& Tsjechië wint uiteraard met de penalty's
Turkije 1-1 Tsjechië
& Tsjechië wint uiteraard met de penalty's

0
geplaatst: 15 juni 2008, 12:55 uur
perfume schreef:
rudiger schreef:
Dat is te lezen ook . Ten eerste moet je het team van nu niet gaan vergelijken met `74 en `78 , toen werd er heel anders gespeeld.
Dat is te lezen ook . Ten eerste moet je het team van nu niet gaan vergelijken met `74 en `78 , toen werd er heel anders gespeeld.
perfume schreef:
Nicolage Rico schreef:
Zelfs de lichting van 1998 / 2000 vond ik nog een stuk beter en die van '88 ook.
Zelfs de lichting van 1998 / 2000 vond ik nog een stuk beter en die van '88 ook.Voetbalkenners perfume

Wie beter is is moeilijk te zeggen, voetbal evolueert. Zeker lijkt mij dat dit Nederlands elftal het team van '74 met dubbele cijfers had opgerold, wat lijken die in de herhalingen als oude mannen over het veld te sjokken. Het voetbal is zoveel sneller en fysieker geworden. Weet zeker dat Van Hanegem per wedstrijd nog geen drie kilometer liep .
0
geplaatst: 15 juni 2008, 12:58 uur
Zwitserland - Portugal 0-0
Turkije - Tsjechië 2-2
Ik zie trouwens dat beide wedstrijden uitgezonden worden (althans, dat staat in de Veronica) (Zwi-Por op 1, Tur- Tsj op 3).
Turkije - Tsjechië 2-2
Ik zie trouwens dat beide wedstrijden uitgezonden worden (althans, dat staat in de Veronica) (Zwi-Por op 1, Tur- Tsj op 3).
0
geplaatst: 15 juni 2008, 13:03 uur
Ik hoop dat ze op beide zenders bij elkaar kunnen inbreken, zo kunnen er nog fraaie thrillertjes ontstaan.
0
perfume
geplaatst: 15 juni 2008, 13:06 uur
rudiger schreef:
Dat is te lezen ook .
Ten eerste moet je het team van nu niet gaan vergelijken met `74 en `78 , toen werd er heel anders gespeeld .
Op dit moment hebben we een goed team waar alles ineens klopt , maar de weg is nog lang .
(quote)
Dat is te lezen ook .
Waarom mag dat niet vergeleken worden? Dat doen zoveel mensen. Ik denk met mijn boerenverstand toch dat dit Oranje beter is dan het Oranje van 74. Het spel is veel sneller geworden en daarom zijn de voetballers van nu ook technisch een stuk vaardiger. Wat van Nistelrooy liet zien is van een niveau waar menige speler uit die tijd niet aan kon tippen hoor. Dat is toch ook logisch?
We zijn niet blijven stilstaan de afgelopen 34 jaar! We zijn er natuurlijk nog niet. Maar wat dit Oranje nu al gepresteerd heeft is fenomenaal en zeer zeldzaam! 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.