MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Ja, ik heb Rusland - Nederland als halve finale op EK-poel maar Nederland wint dan wel, en verliest uiteindelijk in de finale van de Moffen
En op EKmanager.nl heb ik Arshavin als captain, daar had ik iets te laat door dat hij nog 2 wedstrijden geschorst was
Zweden mag hun boeltje pakken als ze vandaag niet winnen van Spanje & Rusland wint van Griekenland, denk ik. Tevens, doet Pavlyuchenko mee, of toch niet ?

Paap_Floyd schreef:
Mijn dank gaat uit naar Zambrotta, die de bal panklaar legde voor Mutu (Ik had daar 2-1 gegokt)

Bij mij exact hetzelfde
Mijn ek-poel is dankzij de laatste 2 speeldagen naar de vaantjes..
Vandaag heb ik anders wel hoop op een 8/10 .

Frozen_Devil schreef:

De Fransen komen wat kwaliteit te kort blijkbaar, alhoewel, Ribéry was weer fantastisch. Daarnaast ook nog Malouda, Toulalan, Sagnol maar het was niet genoeg. Makalele speelde onder zijn niveau en maakt zelfs paar vuile fouten. Het is duidelijk dat Henry een slecht seizoen heeft gehad: hij had er 2 moeten scoren.

De Nederlanders was fantastisch en efficiënt. Van der Sar is 1 van de betere keepers van het toernooi (samen met Buffon en Casillas). De 4 verdedigers maakten bijna geen fouten. Engelaar was wat afwezig, terechte vervanging. Wat ik wat raar vond, Nederland staat 1-0 voor en Van Persie komt Engelaar vervangen, dus meer aanvalsgericht, maar goed, het werkte blijkbaar.

Na 2 speeldagen zijn de favorieten voorlopig Portugal en Nederland. Vanavond gaan we afwachten of Spanje er ook bijhoort.

Malouda speelde echt niet goed, vond ik. Makelele daarentegen speelde wederom een erg goede wedstrijd. Niet opvallend, allesbehalve, maar lopen dat hij deed
Henry werd niet al te veel bereikt, speelde toch degelijk. Onbegrijpelijk waarom Domenech Trezeguet heeft thuisgelaten
Als je dan Gomis/Anelka ziet, die bakten er allebei (beide matchen!) al niets van..

Engelaar speelde inderdaad niet erg goed. Veel slechte passen & niet altijd sterk in de duels. Ik vond die wissel niet echt raar, je zag dat Holland werd overspoeld door de Fransen (net voor de rust) en dan haalt hij Engelaar naar de kant en zet daar vdVaart & zet Robben erop. Hij wou terug meer voetballen & de Fransen weer naar achter houden, zeker Sagnol die Robben dan zou moeten dekken & hij wou ook gevaarlijker zijn gewoon denk ik, en dat is met Robben zowiezo. Elke verdediger heeft er bang van.

Het zou natuurlijk weer duivels zijn als de moffen met hangen en wurgen de poule doorkomen, op penalties de knockouts ooverleven en dan tegen ons in de finale met een penalty in de laatste minuut europees kampioen worden, terwijl wij tot dan toe het mooiste voetbal ooit hebben laten zien. Een herhaling van '74 zeg maar
Maargoed, ik moet ophouden met doomdenken

Spijtoptant
orbit schreef:
Het zou natuurlijk weer duivels zijn als de moffen met hangen en wurgen de poule doorkomen, op penalties de knockouts ooverleven en dan tegen ons in de finale met een penalty in de laatste minuut europees kampioen worden, terwijl wij tot dan toe het mooiste voetbal ooit hebben laten zien. Een herhaling van '74 zeg maar
Maargoed, ik moet ophouden met doomdenken

Zal ik je eens wat zeggen, orbit ?
Ik heb de finale van '74 de afgelopen 25 jaar zeker 10 keer helemaal uitgekeken, en elke keer ben ik er sterker van overtuigd geraakt dat de Duitsers die terecht hebben gewonnen.
'74 was het eerste van de vele toernooien die we door arrogantie of gelazer binnen de groep eigenhandig verprutst hebben.

Daar lijkt het tot nu toe gelukkig helemaal niet op.

Helemaal waar Spijtoptant. In 74 hebben de duitsers terecht gewonnen. In 78 was Nederland overigens wél beter dan de argentijnen.
En de gigantische mazzel van 88 wordt ook nog wel eens vergeten, gemakshalve.

Eigenlijk speelde Nederland in '92 ook véél beter dan in '88. Duitsland - de wereldkampioen - werd toen in de poule al verslagen en niet zo zuinig ook. Maar ja, toen wonnen we niet, dus dat vergeet iedereen ook maar weer...

Kortom: pas wanneer je wint wordt het onthouden.
Mocht Nederland dit toernooi niet winnen zijn de wedstrijden tegen Italie en Frankrijk ook weer snel vergeten.

perfume
Ik wil ook even iets kwijt? Laten we vooral heel erg trots zijn op dit geweldige elftal wat we nu hebben. Ze zijn volgens mij beter dan 74 en 78 bij elkaar! Ik heb niet zoveel verstand van voetbal, ik ben meer een gewone toeschouwer en liefhebber maar wat ik gisteren en maandag gezien heb was een genot om naar te kijken. Volgens mij moet voetbal zo zijn. En laten we eerlijk zijn, zo'n pracht elftal komt maar eens in de twintig jaar voorbij en daarom en alleen maar daarom worden we dit jaar opnieuw EK Kampioen. Prachtig!

Spijtoptant
herman schreef:
Eigenlijk speelde Nederland in '92 ook véél beter dan in '88. Duitsland - de wereldkampioen - werd toen in de poule al verslagen en niet zo zuinig ook. Maar ja, toen wonnen we niet, dus dat vergeet iedereen ook maar weer...

Nou nou, '92, '98 en '00 staan toch bekend als toernooien waar we heel goed spel lieten zien.

Spijtoptant
rayman schreef:
Kortom: pas wanneer je wint wordt het onthouden.
Mocht Nederland dit toernooi niet winnen zijn de wedstrijden tegen Italie en Frankrijk ook weer snel vergeten.

Geloof ik niet. Dit is een historisch feit.

Op een groot toernooi wordt wel eens met drie doelpunten verschil gewonnen. Niet vaak, maar het komt toch wel geregeld voor.
Maar dat absolute toplanden met 3 doelpunten verschil op een groot toernooi verliezen is zeldzamer, en als één land tegen twee van zulke absolute toplanden in een week tijd zoiets neerzet, dan is dat een feit dat zeker onthouden zal worden.
Wat er verder ook dit EK gebeurt, deze poulefase zal niet vergeten worden. Dit is echt heel zeldzaam.

Zweden - Spanje 0-2
Griekenland - Rusland 1-3

Zweden - Spanje 0-2
Griekenland - Rusland 1-2

Zweden 1-2 Spanje
Griekenland 0-2 Rusland

Frozen Devil schreef:Wat ik wat raar vond, Nederland staat 1-0 voor en Van Persie komt Engelaar vervangen, dus meer aanvalsgericht, maar goed, het werkte blijkbaar.

zouden de rode duivels ook eens moeten proberen

Ruby1966
Zweden - Spanje 0-2
Griekenland - Rusland 0-1

Zweden - Spanje 0 - 1
Griekenland - Rusland 0 - 0

Zweden-spanje 1-3
Griekenland-Rusland 0-2

Duizenden mensen aanwezig bij de training van Oranje. Wat een gekte.

kArIzMa_TuRk
kArIzMa_TuRk schreef:
Had Frankrijk wel wat doelpunten gegund.
Urbanoetang schreef:
Je bent opnieuw de enige.
Uhm..
eazyfan schreef:
Nee hoor, ik hoopte zelf dat Frankrijk zou winnen
Social_Mask schreef:
Frankrijk was beter...Nederland verdiende die 2-0 niet . ik hoop dat Frankrijk het haalt.

Ik ben wel blij dat Oranje gewonnen heeft, maar Frankrijk hoort ook bij mijn favorieten. Zo ook Italië. Toen ik te horen kreeg dat deze drie in één poel vast zaten, vond ik dat zeer jammer.

Spijtoptant
Spanje is ook blij.

Maar wat went succes toch snel, zeg. Spanje is blij met een 2-1-tje....

Social_Mask
2-1..ben ik blij mee. Maar wat was die verdedeging van Zweden sterk zeg op momenten.

DonDijk
zweden-spanje 1-2
griekenland-rusland 1-3

2de 5 puntjes binnen
Nu straks nog de andere 3, want ik heb net mijn optimistische uitslagen bekeken voor de laatste groepsfasewedstrijden.
3-3 Zwitserland - Portugal
5-2, 4-3, 4-1, .. ik wil spektakel zien !

Zweden erg goed na doelpunt van Torres in de 1ste helft. Wat is Ibrahimovic toch een geweldige voetballer! Maar dan in de 2de helft stonden ze enkel stevig op hun poten, maar aanvallen deden/konden ze niet meer (zonder Zlatan?) .

Zweden - Spanje 1-2
Griekenland-Rusland 0-2

Tja, de kwartfinales mogen toch geen probleem heten, vind geen van de drie ploegen naast Spanje uit groep D indrukwekkend.

Nou. Tegen Zweden is het lastig wakker blijven.
Allemachtig wat saai. Indrukwekkend saai zelfs.

Nou dan heeft Oranje eigenlijk 2 wedstrijden rust

Mijn twee favoriete ploegen hebben er een onnoemelijk saaie wedstrijd van gemaakt daarnet. En bovendien was mijn pronostiek om zeep in de laatste minuut

De 1ste helft was toch nog om aan te zien ?
De 2de was daarentegen inderdaad erg saai..

Mordor
Zweden, degelijk maar oh zo saai. Echt anti-voetbal ten voeten uit. Hoop dat ze niet ver komen.

Griekenland.

De winnaar van Zweden - Rusland wordt nu de volgende tegenstander van Nederland. Ik hoop op Rusland!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:59 uur

geplaatst: vandaag om 05:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.