MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Ik hoop dat er vanaf een uur of half 12 flinke samenvattingen zijn. Dan kan ik ook wat zien.

BBC ray

Spijtoptant
perfume schreef:
(quote)

Waarom mag dat niet vergeleken worden? Dat doen zoveel mensen. Ik denk met mijn boerenverstand toch dat dit Oranje beter is dan het Oranje van 74.

Elke topsporter van nu is beter in zijn sport dan de toppers van 34 jaar geleden. Sport evolueert nu eenmaal.
(Ik zag laatst nog een potje tennis van Bjorn Borg, uit '78 ofzo. Federer zou hem met drie keer 6-0 naar huis sturen op Wimbledon.)

Het spel is veel sneller geworden en daarom zijn de voetballers van nu ook technisch een stuk vaardiger.

Hier haal je oorzaak en gevolg door elkaar, denk ik. Door beter, gerichter en jonger aan techniek te werken, kan er nu sneller gespeeld worden.

Wat van Nistelrooy liet zien is van een niveau waar menige speler uit die tijd niet aan kon tippen hoor. Dat is toch ook logisch?

Inderdaad, maar was Cruijff met zijn talent 30 jaar later geboren, dan hadden Sneijder en Van Nistelrooy nu waarschijnlijk niet aan Cruijff kunnen tippen.

We zijn niet blijven stilstaan de afgelopen 34 jaar! We zijn er natuurlijk nog niet. Maar wat dit Oranje nu al gepresteerd heeft is fenomenaal en zeer zeldzaam!

Dat absoluut, de grote vraag is momenteel welk land ons nu weer voor lange tijd een trauma gaat bezorgen.

* blader blader blader*

Spijtoptant schreef:
Dat absoluut, de grote vraag is momenteel welk land ons nu weer voor lange tijd een trauma gaat bezorgen.

En waarom zou nu niet kunnen wat 20 jaar geleden wel kon?

Spijtoptant
lebowski schreef:
(quote)

En waarom zou nu niet kunnen wat 20 jaar geleden wel kon?

Dan is het antwoord op de vraag: Geen enkel land.

Maar ik heb genoeg toernooien meegemaakt om te weten dat je de finale goed moet spelen om te winnen, en niet de groepswedstrijden.

Als er al zo´n land is dan denk ik aan Portugal.

perfume
Portugal speelt zeker ook erg goed! En volgens mij hebben we nog nooit gewonnen van Portugal? Weet iemand dat?

De beul van Nederland is er niet bij. Maniche scoorde in 2004 en 2006 de winnende voor Portugal en die zit nu met zijn luie reet in het zand. Lijkt me een mooi voorteken.

Spijtoptant schreef:

Inderdaad, maar was Cruijff met zijn talent 30 jaar later geboren, dan hadden Sneijder en Van Nistelrooy nu waarschijnlijk niet aan Cruijff kunnen tippen.

Mijn idee!
En vergeet ook niet dat het materiaal zoals schoenen en de bal nou een heele stuk lichter is, vraag me af of C. Ronaldo destijds zoveel trucjes had kunnen doen met dat materiaal.

perfume schreef:
Portugal speelt zeker ook erg goed! En volgens mij hebben we nog nooit gewonnen van Portugal? Weet iemand dat?

Volgens mij in '91 voor het laatst in een EK-kwalicatieduel.

Spijtoptant
rayman schreef:
Als er al zo´n land is dan denk ik aan Portugal.

Absoluut de nummer één in het potentiele traumalandenklassement.

Nou, Italië staat daar dan zeker op nummer 2.

Denk je ?
Ik schat Portugal niet zo hoog in, eigenlijk.
2 keer speelden ze (naar mijn weten) niet erg goed, en dat volgens mij vooral door de afwezigheid van Deco die 2 draken van matchen speelde, en Simao tjah .. die kan er ook niet al te veel van vind ik.
Ik hou het meer op Duitsland dan, gewoon .. omdat het Duiters zijn

Spijtoptant
We staan trouwens weer op de eerste plaats van de wereldranglijst, samen met Brazilië.

http://www.eloratings.net/

Dit klassement acht ik betrouwbaarder dan het schimmige FIFA-klassement.

Nederland verliest bijna nooit meer van Duitsland, terwijl het de laatste 2 toernooien is uitgeschakeld door Portugal.

Ik weet ook niet meer wie het zei, maar één van de huidige internationals zei ook dat hij nog nooit was weggespeeld met Nederland, behalve in de EK2004 halve finale tegen de Portugezen... Tijd voor revanche dus!

Italië, Herman ?
Ik vermoed toch dat zij gewipt gaan worden, hoor.

Ik weet het niet... Ik geef ze nog een redelijke kans. En de wedstrijd tegen Italië in 2000 was de meest traumatische die ik ooit meemaakte.

lebowski schreef:
Wie beter is is moeilijk te zeggen, voetbal evolueert. Zeker lijkt mij dat dit Nederlands elftal het team van '74 met dubbele cijfers had opgerold, wat lijken die in de herhalingen als oude mannen over het veld te sjokken. Het voetbal is zoveel sneller en fysieker geworden. Weet zeker dat Van Hanegem per wedstrijd nog geen drie kilometer liep .

Uiteraard wordt het voetbal nu heel anders gespeeld, maar als ik puur naar de spelers zelf kijk; nu hebben we geen spelers met het niveau als Cruyf, van Hanegem en Neeskens. Maar inderdaad, een vergelijking maken is zo goed als onmogelijk.

Spijtoptant
herman schreef:
Nou, Italië staat daar dan zeker op nummer 2.

Nee, Brazilië. ('94 en '98) maar die doen gelukkig niet mee.

herman schreef:
De beul van Nederland is er niet bij. Maniche scoorde in 2004 en 2006 de winnende voor Portugal en die zit nu met zijn luie reet in het zand.

Naast die enorme %#@% van een Figo, die ook het slechtste uit onze jongens naar boven kon zuigen.

perfume
schizodeclown schreef:
(quote)

Mijn idee!
En vergeet ook niet dat het materiaal zoals schoenen en de bal nou een heele stuk lichter is, vraag me af of C. Ronaldo destijds zoveel trucjes had kunnen doen met dat materiaal.

Neuh...Vind ik een beetje zoeken naar.. Schizo. Zo kan je wel doorgaan. Is hetzelfde als te zeggen dat de Formule 1 race auto's nu sneller gaan omdat het materiaal verbeterd is. Zoveel verschil was dat ook niet met vroeger geloof ik. Wat die bal en schoenen betreft.

herman schreef:
Ik weet ook niet meer wie het zei, maar één van de huidige internationals zei ook dat hij nog nooit was weggespeeld met Nederland, behalve in de EK2004 halve finale tegen de Portugezen... Tijd voor revanche dus!

Klopt, ik had er toen ook wel vrede mee, hoewel Portugal het in de 2e helft wat moeilijker kreeg en de wedstrijd op zijn Portugees (gemeen) uitspeelden. In de eerste helft werd Nederland helemaal weggespeeld. Dat is volgens mij de enige wedstrijd waarin Oranje weggespeeld is op een toernooi dat ik bewust heb meegemaakt.

Wanneer Scolari eindelijk inziet dat Simao moet worden vervangen door Quaresma, en Deco het veld moet ruimen zodat Moutinho het binkie is, dan staat er een team waar de honden geen brood van lusten. En waar je wel eens een decenniadurend trauma aan kan overhouden.

perfume schreef:
(quote)

Neuh...Vind ik een beetje zoeken naar.. Schizo. Zo kan je wel doorgaan. Is hetzelfde als te zeggen dat de Formule 1 race auto's nu sneller gaan omdat het materiaal verbeterd is. Zoveel verschil was dat ook niet met vroeger geloof ik. Wat die bal en schoenen betreft.

Natuurlijk is nu alles verbeterd ten opzichte van vroeger (hoewel de bal nu zwabbert als een gek), waardoor de omstandigheden makkelijker zijn om te voetballen. Lijkt me logisch, toch? Daarnaast is de tactiek enorm verbeterd, wat weleens resulteert in schaakwedstrijden.

Jullie zien vermoedelijk over het hoofd dat Portugal de kwartfinales niet overleeft

lebowski schreef:
Jullie zien vermoedelijk over het hoofd dat Portugal de kwartfinales niet overleeft

Laten we het hopen. Een finale Nederland - Duitsland en die Duitsers dan verslaan, lijkt me een schitterend scenario. Alleen zou ik - gezien de laatste jaren - nog liever zien dat Nederland Portugal uitschakelt. Dat lijkt me heerlijk.

perfume
Ja onderschat Duitsland niet heren! Die komen geheid terug!

Je moet Duitsers nooit onderschatten, maar ik denk niet dat Oranje Duitsland ooit zal onderschatten. Zeker dit Oranje niet. Ik vind Duitsland alleen niet zo'n heel goed team hebben.

Ik ben wel blij dat Duitsland-Portugal al de kwartfinale is. Tenminste een van die fijne teams naar huis.En waarschijnlijk gewoon Duitsland. Niet alleen een matig team maar die geroemde kampgeist heb ik ook nog helemaal niet gezien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:32 uur

geplaatst: vandaag om 02:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.