MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Inderdaad... lekker veel drama.

En Duitsland, wat een aanfluiting zeg.

perfume
Ik was bijna in slaap gevallen! slaapverwekkend

Der Effe schreef:
Gisteren niet gekeken ofzo?

Helaas kon ik gisteren niet nee. Maar ik vermoed dat slechts het laatste kwartier van Turkije - Tsjechie de moeite waard was?

Roemenie - Italie was ook leuk, maar niet van het niveau van de door mij eerder genoemde wedstrijden. Italie viel opnieuw enorm tegen.

Ruby1966
De nieuwe poolstand
(nog maar 1 puntje achterstand op de nummer 1 )

1. Sander Brouwer 66
2. Roeb 66 65
3. Jorn de Raad 63
4. Rob van den Aker 60
5. Marc Knip 59
Timo Koren 59
7. David heb ik niet 58
8. Elard de Raad 57
Joy 4ever 57
10. Rico Hop 56
Arthur van Eerd 56
Sjaak Piest 56
Bart Heuvel 56
14. Danny van der Schaaf 55
herman nijhuis 55
Diego Maradona 55
maarten hornstra 55
ruud koster 55
19. Edward YaYa 54
roel ydema 54
21. Arno De Wispelaere 53
22. Koen de Rooij 52
Daniël Reijersen 52
Lukas van der Storm 52
tom smit 52
26. Teun Romme 51
27. David Vlieger 50
Rob van de Griend 50
Marten Becker 50
30. Martin van Dijk 49
Pieter Reijven 49
32. Timon van Honk 48
33. Tibor Bunt 46
Kos gaat winnen 46
35. The Queen Is Dead 45
Frank Vrieling 45
Heiko Tit 45
38. Pi Qi 44
Kimo Adam 44
40. hans de vries 43
Eelco Duin 43
42. Erminio Kegels 42
Steven De Witte 42
Jens Vercammen 42
45. Frank Benneker 41
46. Raymond Papenburg 40
47. Charles Beterams 39
48. Raymond Laarhoven 38
49. Marc van Ingen 36
50. Piet Lut 34
51. Nevyn Panda 33
52. Andre van der Wal 32
53. Henri Klumpie 30
54. David Goudart 0
Wouter Dijk 0
Werner Beerman 0
Sten Lemmens 0

Doe es niet

Spijtoptant
Urbanoetang schreef:
(quote)

Helaas kon ik gisteren niet nee.

Roemenie - Italie was ook leuk, maar niet van het niveau van de door mij eerder genoemde wedstrijden. Italie viel opnieuw enorm tegen.

Je kunt niet verwachten dat elke wedstrijd een wedstrijd van uitzonderlijk niveau is, natuurlijk.

Paap_Floyd schreef:
Doe es niet

40 punten

Niveau is misschien niet optimaal in veel wedstrijden, maar het EK is nu al veel boeiender om te zien dan het hele WK. En dan is de groepsfase nog niet eens voorbij.

Spijtoptant
BoordAppel schreef:
Niveau is misschien niet optimaal in veel wedstrijden, maar het EK is nu al veel boeiender om te zien dan het hele WK. En dan is de groepsfase nog niet eens voorbij.

Helemaal mee eens.

kArIzMa_TuRk
Als Frankrijk en Italië gelijk spelen moeten ze ook penalty's gaan nemen. Buffon is een goede keeper, maar het tegenhouden van penalty's zal wel moeilijk bij hem gaan.

Spijtoptant
kArIzMa_TuRk schreef:
Als Frankrijk en Italië gelijk spelen moeten ze ook penalty's gaan nemen..

Nee. (Naar welke landen verwijst dat 'ook' overigens ?)

kArIzMa_TuRk
Spijtoptant schreef:
Nee.
Echt wel. Doelsaldo is hetzelfde.
(Naar welke landen verwijst dat 'ook' overigens ?)
Hetzelfde gold voor Turkije - Tsjechië, maar het ging niet door.

Anyway, dit is mijn voorspelling:

Frankrijk - Italië 4-4
Nederland - Roemenië 4-0

Onderling resultaat?

(afbeelding)

Doelsaldo Italië: 1 - 4
Doelsaldo Frankrijk: 1 - 4

kArIzMa_TuRk
Zie je wel, Spijtoptant.

If two teams wich have the same number of points, the same number of goals scored and conceded play their last group match against each other and are still equal at the end of that match, the ranking of the two teams in question will be determined by kicks from the penalty mark

Spijtoptant
OK. Laat ik het anders stellen: Als er penalties genomen worden tussen Italie en Frankrijk, gaat dat om de derde en vierde plaats in de groep, en niet om de tweede of derde plaats.

Volkomen oninteressant dus, en daarom denk ik dat ze ook niet genomen gaan worden.

Frankrijk en Italië kunnen niet gelijk op de tweede/derde plaats eindigen.

Spijtoptant
kArIzMa_TuRk schreef:
Zie je wel, Spijtoptant.

Tot op dit moment ben ik er van overtuigd dat er geen penalties komen, Karizma.
Als er een zinloze penaltyreeks komt, zou mij dat zeer verbazen.

kArIzMa_TuRk
Spijtoptant schreef:
OK. Laat ik het anders stellen: Als er penalties genomen worden tussen Italie en Frankrijk, gaat dat om de derde en vierde plaats in de groep, en niet om de tweede of derde plaats. Volkomen oninteressant dus, en daarom denk ik dat ze ook niet genomen gaan worden. Frankrijk en Italië kunnen niet gelijk op de tweede/derde plaats eindigen.
Als Roemenië verliest of gelijk speelt is er nog hoop, hoor. En dan gaat het dus om de tweede plaats.

Spijtoptant
kArIzMa_TuRk schreef:
(quote)
Als Roemenië verliest of gelijk speelt is er nog hoop.

Als Roemenie gelijkspeelt, dan zijn Ital. en Fr. bij gelijkspel derde en vierde. Nou, mogen ze gaan pingelen om wie derde of vierde is, boeie.
Als Roemenie verliest (en It. en Fr. spelen gelijk) doet regel 7.08 al helemaal niet meer ter zake. Dan zijn er 3 ploegen met gelijk aantal punten.

Maar wat als het doelsaldo van Roemenie niet gelijk is aan dat van Frankrijk en Italie? Dan heb je als nog 2 ploegen.

kArIzMa_TuRk
Spijtoptant schreef:
Dan zijn er 3 ploegen met gelijk aantal punten.
Klopt, inderdaad.

Anyway, ik denk zeker te weten dat Roemenië niet van Oranje kan/gaat winnen.

Spijtoptant
Urbanoetang schreef:
Maar wat als het doelsaldo van Roemenie niet gelijk is aan dat van Frankrijk en Italie? Dan heb je als nog 2 ploegen.

Als er meer dan twee ploegen met gelijk aantal wedstrijdpunten eindigen, komen er nooit strafschoppen. (7.08)

Spijtoptant
kArIzMa_TuRk schreef:
(quote)
Klopt, inderdaad.

Anyway, ik denk zeker te weten dat Roemenië niet van Oranje kan/gaat winnen.

In dat geval is Roemenië door als het met minder dan drie doelpunten verschil verliest, én Ital. - Frankrijk 0-0 wordt (bij elk ander gelijkspel is dan Italië door).
Frankrijk is bij gelijkspel nooit door, onmogelijk, geen scenario voor denkbaar.

Oke. Dus stel dat Italie 0-0 gelijk speelt met Frankrijk, en Roemenie met 3-0 verliest van Nederland. Wie eindigt dan 2e?

Op maar even duidelijkheid in de chaos te scheppen...

Als Roemenië van Nederland verliest en Italië en Frankrijk spelen gelijk, dan hebben alle drie de ploegen 2 punten. Als Italië - Frankrijk 0-0 wordt, hebben (7.07 a) Frankrijk, Italië en Roemenië alle drie 2 punten gehaald tegen. Als Roemenië met 4 of meer doelpunten verschil van Nederland verliest vallen ze weg bij 7.07 b. Bij 2 of minder worden ze 2e en bij 3 treedt punt 7.07 c in werking. Bij een 0-0 tussen Frankrijk en Italië hebben Roemenië en Italië allebei 1 doelpunt gescoord en valt Frankrijk af. Maar als Frankrijk - Italië 2-2 wordt is Italië 2e, enz. enz.

Het hangt dus erg af van doelsaldo en "de andere wedstrijd".

Spijtoptant schreef:
Frankrijk is bij gelijkspel nooit door, onmogelijk, geen scenario voor denkbaar.

Inderdaad.

Spijtoptant
Urbanoetang schreef:
Oke. Dus stel dat Italie 0-0 gelijk speelt met Frankrijk, en Roemenie met 3-0 verliest van Nederland. Wie eindigt dan 2e?

Dan valt Frankrijk af, omdat in de onderlinge, gelijkgeeindigde, wedstrijden tussen Roem - Frank - Italie Frankrijk als enige 0 doelpunten gescoord heeft

Italie en Roemenie hebben exact hetzelfde tegen Fr. en Nederland gedaan, dus zal naar de Uefa-coefficient gekeken worden (strafschoppen uiteraard al niet om het simpele feit dat ze de laatste wedstrijd niet tegen elkaar speelden).
Italie heeft een betere Uefa-coefficient (gaat geloof ik om de resultaten uit de kwali. voor dit toernooi en voor het WK 06) dan Roem. dus Italië is dan tweede.

L_T_B schreef:
Op maar even duidelijkheid in de chaos te scheppen...

Als Roemenië van Nederland verliest en Italië en Frankrijk spelen gelijk, dan hebben alle drie de ploegen 2 punten. Als Italië - Frankrijk 0-0 wordt, hebben (7.07 a) Frankrijk, Italië en Roemenië alle drie 2 punten gehaald tegen. Als Roemenië met 4 of meer doelpunten verschil van Nederland verliest vallen ze weg bij 7.07 b. Bij 2 of minder worden ze 2e en bij 3 treedt punt 7.07 c in werking. Bij een 0-0 tussen Frankrijk en Italië hebben Roemenië en Italië allebei 1 doelpunt gescoord en valt Frankrijk af. Maar als Frankrijk - Italië 2-2 wordt is Italië 2e, enz. enz.

Het hangt dus erg af van doelsaldo en "de andere wedstrijd".

(quote)

Inderdaad.

Eindelijk, ik snap het. Bedankt

kArIzMa_TuRk
Urbanoetang schreef:

Roemenië heeft nu 2 punten. Italië en Frankrijk hebben beide 1 punt. Een winst is 3 punten waard. Dus als Roemenië verliest en Italië wint, gaat Italië door. Italië heeft dan 4 punten.

Hetzelfde geldt ook voor Frankrijk.

En met 2-2 (of een hoger gelijkspel) is Italië 2e.

kArIzMa_TuRk
Nee hoor, dan worden er penalty's genomen. Dus de kans is (ook) groot dat Frankrijk tweede eindigt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:09 uur

geplaatst: vandaag om 18:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.