Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2008, 01:44 uur
kArIzMa_TuRk schreef:
Nee hoor, dan worden er penalty's genomen. Dus de kans is (ook) groot dat Frankrijk tweede eindigt.
Nee hoor, dan worden er penalty's genomen. Dus de kans is (ook) groot dat Frankrijk tweede eindigt.
Er worden sowieso geen penalty's genomen in deze poule.
0
geplaatst: 17 juni 2008, 01:49 uur
Italië en Frankrijk kunnen sowieso niet precies gelijk eindigen, omdat bij een gelijkspel Italië automatisch boven Frankrijk eindigt op basis van het gescoorde doelpunt tegen Roemenië.
Italië kan wel gelijk met Roemenië eindigen, maar in dat geval zijn strafschoppen geen optie, omdat de ploegen niet op hetzelfde veld staan.
Italië kan wel gelijk met Roemenië eindigen, maar in dat geval zijn strafschoppen geen optie, omdat de ploegen niet op hetzelfde veld staan.
0
Spijtoptant
geplaatst: 17 juni 2008, 01:50 uur
herman schreef:
(quote)
karizma heeft me wel op een mogelijke onvolkomenheid in de regels gewezen.
De regels zeggen feitelijk dat ook als twee landen als derde en vierde eindigen, met gelijk doelsaldo en laatste wedstrijd tegen elkaar enzo, dat er dan strafschoppen komen.
Ik geloof niet dat dit gaat gebeuren wanneer twee landen gelijk als derde en vierde eindigen, maar in de regels kan ik ook niet vinden dat het niet zou gaan gebeuren.
Het is nutteloos zo'n penaltyreeks te nemen, en daarom vergeten in de regels ?
0
geplaatst: 17 juni 2008, 01:53 uur
Het staat in ieder geval niet concreet in het plaatje op de vorige pagina. Maar goed, ze zullen dit vast wel ergens ondervangen in een ander regeltje.
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 17 juni 2008, 01:53 uur
Italië en Frankrijk kunnen sowieso niet precies gelijk eindigen, omdat bij een gelijkspel Italië automatisch boven Frankrijk eindigt op basis van het gescoorde doelpunt tegen Roemenië.
Daar had ik niet aan gedacht, nee.Dus de enige hoop voor de Fransen is een overwinning?
0
Spijtoptant
geplaatst: 17 juni 2008, 01:59 uur
herman schreef:
Het staat in ieder geval niet concreet in het plaatje op de vorige pagina. Maar goed, ze zullen dit vast wel ergens ondervangen in een ander regeltje.
Jajaja, dat zal zeker, maar ik wil dan gewoon wel even van te voren dat regeltje weten.

(Heb de UEFA-site al helemaal doorgespit de laatste dagen. Daar kan ik de bevrijdende regel niet vinden. Die site ken ik nu ondertussen van haver tot pap.)
0
geplaatst: 17 juni 2008, 02:02 uur
Spijtoptant schreef:
De regels zeggen feitelijk dat ook als twee landen als derde en vierde eindigen, met gelijk doelsaldo en laatste wedstrijd tegen elkaar enzo, dat er dan strafschoppen komen.
Ik geloof niet dat dit gaat gebeuren wanneer twee landen gelijk als derde en vierde eindigen, maar in de regels kan ik ook niet vinden dat het niet zou gaan gebeuren.
BBC melde dat die nutteloze penalties in dit scenario dan echt gaan worden genomen..
Zie je het al voor je...iedereen teleurgesteld de kleedkamer ingevlucht, kunnen ze terugkomen voor penalties voor de 3e en 4e plaats

0
Spijtoptant
geplaatst: 17 juni 2008, 02:08 uur
El Ninjo schreef:
BBC melde dat die nutteloze penalties in dit scenario dan echt gaan worden genomen..
Zie je het al voor je...iedereen teleurgesteld de kleedkamer ingevlucht, kunnen ze terugkomen voor penalties voor de 3e en 4e plaats
(quote)

Uiterst merkwaardig. Ik heb nog nooit een regel gezien die profsporters verplicht aan nutteloze acties deel te nemen.
Bij een best of 7 in de NBA -finals hoef je na 4-0 toch ook niet nog drie potjes voor de KZK te spelen ?
0
geplaatst: 17 juni 2008, 02:14 uur
Spijtoptant schreef:
Uiterst merkwaardig. Ik heb nog nooit een regel gezien die profsporters verplicht aan nutteloze acties deel te nemen.
Bij een best of 7 in de NBA -finals hoef je na 4-0 toch ook niet nog drie potjes voor de KZK te spelen ?
(quote)
Volgens de BBC is het ivm het bepalen van de toekomstige Uefa-coefficient. Hiervoor maakt het uit of je 3e of 4e wordt. En omdat ze dan tegen elkaar spelen telt de huidige coefficient niet mee en worden er strafschoppen genomen.
0
Spijtoptant
geplaatst: 17 juni 2008, 02:21 uur
El Ninjo schreef:
Volgens de BBC is het ivm het bepalen van de toekomstige Uefa-coefficient. Hiervoor maakt het uit of je 3e of 4e wordt. En omdat ze dan tegen elkaar spelen telt de huidige coefficient niet mee en worden er strafschoppen genomen.
(quote)
Ik kan begrijpen dat de derde of vierde plaats in een poule van invloed is op je UEFA-coefficient, maar om daar penalties voor te gaan nemen....
Merkwaardig dat aan de ene kant dan penalties genomen worden om de toekomstige UEFA-coefficiënt te bepalen, en in andere gevallen de UEFA-coefficiënt bepalend wordt geacht voor de stand in de huidige poule...
Nou ja, het gaat waarschijnlijk om geld.
0
geplaatst: 17 juni 2008, 02:24 uur
Is voetbal in principe niet gewoon een commercieel spel (geworden) ?.
0
geplaatst: 17 juni 2008, 02:26 uur
Spijtoptant schreef:
Ik kan begrijpen dat de derde of vierde plaats in een poule van invloed is op je UEFA-coefficient, maar om daar penalties voor te gaan nemen....
Merkwaardig dat aan de ene kant dan penalties genomen worden om de toekomstige UEFA-coefficiënt te bepalen, en in andere gevallen de UEFA-coefficiënt bepalend wordt geacht voor de stand in de huidige poule...
(quote)
Ja, vind het ook nogal krom allemaal. En ik moet nog zien, als het zover mocht komen, of beide ploegen wel penalties willen nemen. Dat is wel het laatste waar die spelers op dat moment op zitten te wachten, uitgeschakeld zijn en dan gaan pingelen om de 3e en 4e plaats.
0
geplaatst: 17 juni 2008, 02:30 uur
Wacht
sorry ik zat niet echt goed mee te lezen....
Bedoelen jullie nou dat 2 uitgeschakelde teams nog een penalty shoot moeten nemen voor ranglijstpuntjes ?
sorry ik zat niet echt goed mee te lezen....Bedoelen jullie nou dat 2 uitgeschakelde teams nog een penalty shoot moeten nemen voor ranglijstpuntjes ?

0
Spijtoptant
geplaatst: 17 juni 2008, 02:31 uur
Amicus schreef:
Nee, nee en nee.
Vorige week is er voetbal gespeeld dat onbetaalbaar is. Wondervoetbal, tovervoetbal en onbestaanbaar sprookjesvoetbal.
Dat is onbetaalbaar, daar kan de liefhebber van genieten en meer niet.
On-be-taal-baar !
0
geplaatst: 17 juni 2008, 02:35 uur
Bij een concert van The Beatles aanwezig te zijn geweest is onbetaalbaar.
Ik zie liever Lennon een topprestatie leveren dan Joris Mathijsen
Ik chargeer natuurlijk behoorlijk
Ik zie liever Lennon een topprestatie leveren dan Joris Mathijsen

Ik chargeer natuurlijk behoorlijk

0
geplaatst: 17 juni 2008, 03:32 uur
Wat een geneuzel over die regels overal zeg. Hoe groot is de kans nou dat deze 3 ploegen met precies hetzelfde doelsaldo en puntenaantal eindigen? Dan niet te beginnen over penals die er moeten worden genomen.
Laten we weer écht over voetbal praten. Wie gaat er winnen: Frankrijk of Italie? Roemenie of Nederland?
Laten we weer écht over voetbal praten. Wie gaat er winnen: Frankrijk of Italie? Roemenie of Nederland?
0
geplaatst: 17 juni 2008, 08:51 uur
@Urbanoetang: Ik hoop op Italië, die zijn ook gebrand op winst tegen die Fransen. Er staan nog wat rekeningen open. Ik moet ook bekennen dat ik hekel heb aan die Fransen, bijna nog meer dan aan de Duitsers. Die andere wedstrijd kan me gestolen worden. Is er iemand die daar naar gaat kijken dan?
0
geplaatst: 17 juni 2008, 08:54 uur
Duitsland staat er gewoon weer donderdag. Ronaldo en zijn vriendjes krijgen het nog zwaar.
0
geplaatst: 17 juni 2008, 09:02 uur
Cygnus schreef:
Duitsland staat er gewoon weer donderdag. Ronaldo en zijn vriendjes krijgen het nog zwaar.
Daar geloof ik dus geen reet van. Die houten klazen bij Duitsland achterin worden compleet dolgedraaid door Ronaldo en zijn vriendjes. Duitsland was echt bedroevend slecht gisteren, heb je de ruimtes gezien die ze weggaven? Had Oostenrijk een goede spits gehad dan hadden ze gisteren gewonnen.Duitsland staat er gewoon weer donderdag. Ronaldo en zijn vriendjes krijgen het nog zwaar.
0
Ace
geplaatst: 17 juni 2008, 09:44 uur
Ik zeg: Nederland wint van Roemenie, Frankrijk wint van Italie... Hoewel ik poeltechnisch liever heb dat Italie van Frankrijk wint.
Daarbij ben ik er ook heilig van overtuigd dat de Duitsers er staan tegen de Portugezen. En dan hoop ik ook nog dat de Duitsers winnen! Respect fur die Mannschaft!
Daarbij ben ik er ook heilig van overtuigd dat de Duitsers er staan tegen de Portugezen. En dan hoop ik ook nog dat de Duitsers winnen! Respect fur die Mannschaft!
0
geplaatst: 17 juni 2008, 10:01 uur
Ace schreef:
En dan hoop ik ook nog dat de Duitsers winnen! Respect fur die Mannschaft!
En dan hoop ik ook nog dat de Duitsers winnen! Respect fur die Mannschaft!

0
Ace
geplaatst: 17 juni 2008, 10:21 uur
Joy4ever schreef:

(quote)

Ach ja, zo kan ik niet zo goed bij voorliefde voor Italianen

0
geplaatst: 17 juni 2008, 10:29 uur
Nederland - Roemenie: 2-1
Frankrijk - Italie: 2-1
Ik ben lekker geklommen in het Musicmeter klassement
Frankrijk - Italie: 2-1
Ik ben lekker geklommen in het Musicmeter klassement

0
geplaatst: 17 juni 2008, 10:31 uur
Eerst was Nederland en masse anti-Duitsland als het om voetbal ging en nu ze twee jaar geleden zo sympathiek overkwamen tijdens het door henzelf georganiseerde WK zijn mensen opeens ook voor Duitsland. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Begrijp me niet verkeerd: ik heb niks tegen Duitsers en al helemaal niet tegen het land zelf maar zodra ze gaan sporten worden ze eng. En daar komt nog bij dat ze dit EK waardeloos voetbal laten zien, ze hebben echt niks te zoeken in de halve finale. .
0
geplaatst: 17 juni 2008, 10:36 uur
Weg met die moffen. Zouteloos elftal, blegh! Ik ben razend benieuwd naar de wedstrijd tegen Portugal! Hoppaa!
Ace met z'n respect voor die Mannschaft
Ace met z'n respect voor die Mannschaft

0
geplaatst: 17 juni 2008, 10:36 uur
Nou, tegen Polen heb ik toch een alleraardigste Mannschaft gezien hoor. De twee wedstrijden daarna was het inderdaad niks.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.