MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Ja dat was idd nog best te pruimen. De rest was echter belabberd, ongeïnspireerd etc..

DutchViking
Saai, ongeïnspireerd en onsamenhangend... dat was zoals de Duitsers gisteren speelden. Op basis van inzet had Oostenrijk minimaal een puntje verdiend. Als de Duitsers hun vorm niet herpakken, worden ze compleet weggetikt door de Portugezen. Laten we het hopen.

Mijn voorspelling voor vandaag:
Nederland - Roemenie: 1-0
Frankrijk - Italie: 1-2

Geen Frankrijk in de tweede ronde voor mij, ik zie liever Italië ver komen.

eazyfan
Ik hoop dat Frankrijk van Italïe zal winnen, maar dan moet Nederland wel Roemenië afmaken, en daar heb ik toch wat angst, Go Affelaj

Op basis van de voorronde zie ik Frankrijk liever doorgaan, die durfden mijns inziens meer te voetballen. Zeker tegen Nederland.

Portugal zie ik Duitsland helemaal afmaken. En terecht.

Nederland - Roemenië 2-1
Frankrijk - Italië 1-1

Portugal maakt Duitsland niet af. Die pruisen staat er gewoon in een kwartfinale, of ze nu een slechte poulefase hebben doorgemaakt of niet. Portugal voetbalt en valt aan, maar loopt uiteindelijk in het mes.

Ik hoop trouwens dat ik ongelijk krijg...

Voor mijn pooltje hoop ik dat je gelijk krijgt

Het zou voor Italië en Frankrijk ook wel de ultieme vernedering zijn als ze nog penalties moeten nemen nadat ze al uitgeschakeld zijn. Ergens wel grappig, al hoop ik dat Nederland gewoon van Roemenië wint met fraaie cijfers. Laat Huntelaar en Afellay er maar mooi een maken.

BoordAppel schreef:
Het zou voor Italië en Frankrijk ook wel de ultieme vernedering zijn als ze nog penalties moeten nemen nadat ze al uitgeschakeld zijn
Waarom zou dat nog nodig zijn dan?

Volgens mij is dat uberhaupt niet nodig, want als Italie en Frankrijk gelijkspelen, heeft Italie meer doelpunten voor, waardoor zij boven Frankrijk eindigen.

Dat is toch enkele berichten hierboven al uitvoerig besproken?

Cygnus schreef:
Portugal maakt Duitsland niet af. Die pruisen staat er gewoon in een kwartfinale, of ze nu een slechte poulefase hebben doorgemaakt of niet. Portugal voetbalt en valt aan, maar loopt uiteindelijk in het mes.

Dat zou dus zijn op basis van het verleden? Als je puur naar het elftal kijkt, lijkt me het sterk dat ze er echt staan tegen de Portugezen. Het kan altijd, maar als je de ruimte ziet dat de Duitsers weggegeven en de zwakte van de verdediging en de aanvallers die geen pepernoot raken, lijkt het me sterk dat ze een waardige tegenstander van de Portugezen zijn.

Ach, wie verwachtte dat Nederland van Italië zou gaan winnen, met 3-0? Zo fantastisch heeft Oranje niet gespeeld voordat ze het toernooi ingingen. Maargoed, Nederland heeft de vorm, Duitsland niet, maargoed, ik zie op dit EK nog wel wat gekke dingen gebeuren.

Dat Duitsland de vorm niet heeft, lijkt me duidelijk, maar ik vind ook dat Duitsland helemaal niet veel goede spelers heeft. Ballack is weer een beetje terug, maar kan me nog steeds niet 100% overtuigen. Podolski vind ik een gevaarlijke, snelle voetballer, maar wie heb je dan nog met uitzonderlijke kwaliteiten? Daarnaast hebben ze een middelmatige doelman.

Ik had wel meer van Klose verwacht.

Zou wel uniek zijn als Frankrijk en Italie inderdaad penalties moeten gaan nemen om de 3e en 4e plaats te bepalen, maar ik blijf het een belachelijke regel vinden.

Mocht Italie dan wel Frankrijk ontsnappen dan zouden ze daar wel eens zo'n boost van kunnen krijgen dat ze heel ver (tot in de finale) gaan komen.

Gonst vd geruchten over de opstelling van San Marco, laatste (onbevestigde) gerucht wat ik hoorde is dat vd basisopstelling tegen Italie en Frankrijk alleen vd Sar en Engelaar zouden spelen en dat er 9 invallers (w.o. dus van Persie en Robben) aan de aftrap staan. Speculaties speculaties, vanavond weten we het zeker

Paap_Floyd schreef:
Ik had wel meer van Klose verwacht.

Ik had alleen meer doelpunten verwacht, meer niet.

DonDijk
Klose vind ik verder ook maar een zeer beperkte voetballer inderdaad.

El Ninjo schreef:
Gonst vd geruchten over de opstelling van San Marco, laatste (onbevestigde) gerucht wat ik hoorde is dat vd basisopstelling tegen Italie en Frankrijk alleen vd Sar en Engelaar zouden spelen en dat er 9 invallers (w.o. dus van Persie en Robben) aan de aftrap staan. Speculaties speculaties, vanavond weten we het zeker

Het zou me niks verbazen. Huntelaar speelt sowieso wel.

Zou ik ook doen. Heel verstandig

brooklyn schreef:
Zou ik ook doen. Heel verstandig
Ja, van Nistelrooy valt tot dusver erg tegen

Inderdaad. De motivatie blijft echt wel hangen en dan wordt de groep alleen nog maar sterker.

Klose heeft wel achterlijk veel goals op WK's gemaakt. Blijkbaar net zo'n beperkte voetballer als Van Nistelrooy als we Cruyff moeten geloven.

Ace
Joy4ever schreef:
(quote)
Eerst was Nederland en masse anti-Duitsland als het om voetbal ging en nu ze twee jaar geleden zo sympathiek overkwamen tijdens het door henzelf georganiseerde WK zijn mensen opeens ook voor Duitsland. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Begrijp me niet verkeerd: ik heb niks tegen Duitsers en al helemaal niet tegen het land zelf maar zodra ze gaan sporten worden ze eng. En daar komt nog bij dat ze dit EK waardeloos voetbal laten zien, ze hebben echt niks te zoeken in de halve finale. .

Ik heb die anti-Duitsland-houding nooit zo erg begrepen. Het is een voetballand pur sang en ze staan er altijd, hoe middelmatig de selectie soms ook is. Dat is echt geen toeval. Dat ze niet al te best spelen, zeker gisteren, valt niet te ontkennen, maar als het erom gaat, moet je ze gewoon nooit uitvlakken. Daarbij heb ik een hekel aan Portugezen. Waarom? Zal wel door die Figo kommen, hoewel die niet eens meer meedoet.

Ik heb nu ook meer een hekel aan Portugal, komt door gasten zoals Figo idd en Ronaldo, Deco, etc. Maar je moet niet vergeten, Ace, dat de Duitsers in 1988 en 1990 nog erger waren, dus ik kan die anti-Duitsland-houding van toen heel goed begrijpen.

DonDijk
Ace schreef:

Ik heb die anti-Duitsland-houding nooit zo erg begrepen.

Ik wel, ze hebben vreselijk veel prijzen gewonnen (dit maakt hun een hoge boom) met vaak vreselijk voetbal (dit maakt hun pretentieus, althans zo komen ze dan over, slecht spelen én nog prijzen winnen ook).

Bovendien is de taal kil, hard en afstandelijk. Oja, fok hun grammatica trouwens ook nog. Der effe, die effe wtf.

En -last but not least- na-druppels van de periode '40-'45. Dat wil dus fictief zeggen: opa heeft in de oorlog gevochten, hierdoor heeft vader een soort van afkeer gekregen tegen Duitserss (wie neemt het hem kwalijk) en dit sijpelt toch door van generatie op generatie hoewel het natuurlijk per generatie minder wordt.

Oh btw; ik heb niks tegen moffen.

raffael77
Mijn opa van nederlandse kant heeft in de wapen fabriek gestaan en heeft nooit een link gelegd naar voetbal.

Sterker nog hij was voor de duitsers hehehehe.(Met Voetbal)

Je zegt dat ze slecht voetballen maar eigenlijk wordt er altijd gesproken over duitse degelijkheid en zo ook in voetbal.

Ze spelen op dit toernooi erg matig en mochten er van mij ook wel uit. De wijze waarop jij aangeeft afkeer te hebben vam duitsers is dus door de oorlog. Haat zaaien heet zoiets.

Heel veel duitsers wouden geen oorlog maar moesten wel van dictator Adolf anders werden ze door de kop geschoten.

Net als de mensen in Irak die gedood werden als ze niet voor Sadam kozen.

raffael77 schreef:

Heel veel duitsers wouden geen oorlog maar moesten wel van dictator Adolf anders werden ze door de kop geschoten.

Net als de mensen in Irak die gedood werden als ze niet voor Sadam kozen.

Nou dat is wel een beetje héél erg simpel gesteld, maar goed

Duitsland mijn favoriete land op het EK

DonDijk
raffael77 schreef:
De wijze waarop jij aangeeft afkeer te hebben vam duitsers is dus door de oorlog. Haat zaaien heet zoiets.

hé? kún je lezen?

wel es van fictief gehoord?mn laatste zin gelezen?even in simpele tokkie-taal dan speciaal voor jullie leken: Ik heb niks tegen Duitsers.

Mijne is Belgie!

HiLL schreef:
Mijne is Belgie!

Ik supporter ook voor Nederland hoor

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:46 uur

geplaatst: vandaag om 14:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.