MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Duitsland speelt gewoon niet zo goed dit EK, maar ga het alsjeblieft niet hebben over allemaal haat theorieën ofzo.

Spijtoptant
Joy4ever schreef:
(quote)
Eerst was Nederland en masse anti-Duitsland als het om voetbal ging en nu ze twee jaar geleden zo sympathiek overkwamen tijdens het door henzelf georganiseerde WK zijn mensen opeens ook voor Duitsland. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. .

Hoeft ook niet, 't is namelijk kletspraat.

Die Duitsers zitten zometeen diep in de put.

Nederland - Roemenië 2-1
Frankrijk - Italië 1-2

Nederland - Roemenië 2-0
Frankrijk - Italië 0-1

Ruby1966
Nederland - Roemenië 1-1
Frankrijk - Italië 1-1

Joy4ever schreef:
(quote)
Eerst was Nederland en masse anti-Duitsland als het om voetbal ging en nu ze twee jaar geleden zo sympathiek overkwamen tijdens het door henzelf georganiseerde WK zijn mensen opeens ook voor Duitsland. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Begrijp me niet verkeerd: ik heb niks tegen Duitsers en al helemaal niet tegen het land zelf maar zodra ze gaan sporten worden ze eng. En daar komt nog bij dat ze dit EK waardeloos voetbal laten zien, ze hebben echt niks te zoeken in de halve finale. .

Mja, één van de belangrijkste redenen voor de anti-Duitsland houding, behalve wat Don Dijk al noemde, was toch wel de aanwezigheid van vervelende, smerige voetballers als Stefan Effenberg, Olaf Thon, Jens Jeremies en Mario Basler. Het huidige Duitse team heeft niet zulke voetballers, Schweinsteiger en Ballack misschien, maar beiden zijn lang niet zo erg als het voorgenoemde rijtje. Dat voor veel Nederlanders de hekel verlegd is naar Portugal, komt ook doordat Portugal wél vervelende voetballers heeft (en net als Duitsland vroeger, bijna altijd van ons wint)...

Nederland - Roemenië: 3-1
Frankrijk - Italië: 2-1

Als Duitsland van ons wint in een gemene wedstrijd, dan heeft iedereen net zoveel hekel aan een Schweinsteiger als aan een Jens Jeremies of een Mario Basler? Effenberg was natuurlijk een paardenlul eerste klas. Ik denk dat er nog ergere Duitsers waren, hoor. Wie?

Jullie vergeten der Rudi en der Lothar .

Spijtoptant
Titmeister schreef:
(quote)

Mja, één van de belangrijkste redenen voor de anti-Duitsland houding, behalve wat Don Dijk al noemde, was toch wel de aanwezigheid van vervelende, smerige voetballers als Stefan Effenberg, Olaf Thon, Jens Jeremies en Mario Basler.

pffff.... Ik kan me nog een stuk theater van Van der Sar herinneren, tegen Mexico meen ik, waarbij hij op het WK ('98) de tegenstander een rode kaart aannaaide.
Bergkamp stapte datzelfde WK bewust op de rug van een Argentijn.

Volkshelden waren het, maar owee als een Duitser iets dergelijks doet...

Status Seeker schreef:
Jullie vergeten der Rudi en der Lothar .

Die bedoel ik dus. Die Völler was natuurlijk wel de ergste, al kan Lothar er ook met die eer vandoor gaan.

Spijtoptant schreef:
(quote)

pffff.... Ik kan me nog een stuk theater van Van der Sar herinneren, tegen Mexico meen ik, waarbij hij op het WK ('98) de tegenstander een rode kaart aannaaide.

Haha, je haalt het een beetje door elkaar. v/d Sar naaide Ortega van Argentinië een rode kaart aan en Bergkamp ging op de rug of een ander ledemaat van een Joegoslaaf staan. Bergkamp was één van de weinigen die geniepig gemeen kon zijn.

Ach, Rivaldo tegen Turkije was ook een mooie

Spijtoptant
Nicolage Rico schreef:

Haha, je haalt het een beetje door elkaar. v/d Sar naaide Ortega van Argentinië een rode kaart aan en Bergkamp ging op de rug of ander ledemaat van een Joegoslaaf staan. Bergkamp was één van de weinigen die geniepig gemeen kon zijn.

Ja, tegen wie dat allemaal precies was weet ik inderdaad niet meer, en was te lui om het op te zoeken. Bedankt.

DonDijk
Ik mis Bergkamp

Ace
Ik mis jou

DonDijk
Ik was ook wel goed he vroeger..

Ik mis het Engelse volkslied

Spijtoptant schreef:
(quote)

Tsja, dat zijn Nederlanders inderdaad Bovendien waren dat meer incidenten, of wou je vd Sar een gemene voetballer noemen?

ps: Völler en Matthäus, hoe kon ik ze vergeten

Mja, één van de belangrijkste redenen voor de anti-Duitsland houding

Ik heb laatste de docu van Andere Tijden teruggezien die grotendeels over de gewonnen halve finale tegen Duitsland in '88 ging en daarin werd de anti-Duitslandhouding teruggevoerd op:

-de tweede wereldoorlog
-de verloren wk-finale

Beide speelden toen nog meer dan nu, aangezien het veel verser in het geheugen lag. Dat de anti-Duitslandhouding nu een stuk minder is lijkt me logisch...

Trouwens wat flauwe slowchat en een iets te onaardige reactie op een normale post van eerder vanmiddag weggehaald.

DonDijk
herman schreef:

-de tweede wereldoorlog

En jij wordt hier niet voor dombo uitgemaakt zoals ik? Ik éis een openbare excuus van die meneer die dombo (niet eens met hoofdletter he) tegen mij zei.

Spijtoptant
Titmeister schreef:

Tsja, dat zijn Nederlanders inderdaad Bovendien waren dat meer incidenten, of wou je vd Sar een gemene voetballer noemen?

ps: Völler en Matthäus, hoe kon ik ze vergeten

vdSar gemeen ? Nee. Maar ik heb Matthäus of Völler ook nooit gemeen gevonden. Die laatste is zelfs altijd een favoriet van me geweest.
Waar het om gaat is dat ook wij Nederlanders wel op zijn tijd naar niet-voetballende oplossingen zoeken. Wouters was daar ook een kanjer in, vraag Paul Gascoigne maar.

Bouhlarouz wordt in mijn voetbalvriendengroep ook nog steeds geprezen om de trap die hij Ronaldo twee jaar geleden verkocht. Gehoord commentaar dit EK: "Als de finale Portugal - Nederland wordt, kan Bouhla ook zijn andere been een litteken meegeven".

Ieder team heeft een paar schoffelaars nodig...

Uiteraard. Daarom Dirkie en Bouhla altijd opstellen! (behalve vanavond).

Tja iemand moet het doen he

Nederland - Roemenie 2-2
Italie - Frankrijk 1-1

DonDijk
oostenrijk-duitsland 0-1
kroatie-polen 1-0

DonDijk schreef:
oostenrijk-duitsland 0-1
kroatie-polen 1-0
Knap dat je dan nog steeds op 0 punten staat

Huh? fake..

Nederland - Roemenie 1-1
Italie - Frankrijk 1-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.