Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2008, 09:49 uur
misorabi schreef:
Ik moet zeggen dat de Nederlanders er gister niet echt voor gevochten hadden ofzo. Met name de verdedigers niet....
(quote)
Ik moet zeggen dat de Nederlanders er gister niet echt voor gevochten hadden ofzo. Met name de verdedigers niet....
De aanval en middenveld waren gisteren onder niveau, vooral de sleutelhangers vdVaart en Sneijder. Die zouden wat extra kunnen brengen, en deden dat niet. Maar de verdediging
Wanneer gaan we in Nederland nou is echt doorkrijgen dat je een titel niet wint met alleen maar fantastische aanvallers, maar juist ook met fantastische verdedigers?Natuurlijk waren de groepswedstrijden leuk, maar zowel tegen Italië als Frankrijk hebben flink geluk gehad dat we niet op een achterstand kwamen danwel terug op 1-1 kwamen.
Gelukkig zijn onze aanvallers/middenvelders nog jong genoeg om tenmiste 3 toernooien te kunnen meemaken, behalve vNistelrooij dan. Maar voor het WK2010 zullen we toch echt een spoedcursus TOP-verdedigers maken/opleiden moeten volgen, anders word dat toernooi ook al niks.
0
FattBeat
geplaatst: 22 juni 2008, 09:54 uur
Mag ik de komende dagen even boos blijven op Hiddink, hij heeft mij pijn gedaan 

0
geplaatst: 22 juni 2008, 10:14 uur
Pijnlijk maar waar en terecht ook nog! Ik was al bang voor Hiddink en die angst was klaarblijkelijk terecht. Dat we echter op deze manier gewoon weggespeeld zouden worden, had ik dan ook weer niet verwacht. 

0
geplaatst: 22 juni 2008, 10:32 uur
"der europameister der vorrunden" (zdf gisteravond) er terecht uit tegen rusland - sterker nog, met holland's eigen wapenen uit de eerste ronde verslagen door een sterk rusland - als nederland door was geweest had dat meer dan onterecht geweest. pijnlijk maar waar.
we hadden de kat al binnen gehaald ivm mogelijk vuurwerk, maar die heeft na 23.15 nog nooit zo'n rustige avond gehad.
een mazzeltje: ik had rusland tegen nederland laten winnen in de ek poel
we hadden de kat al binnen gehaald ivm mogelijk vuurwerk, maar die heeft na 23.15 nog nooit zo'n rustige avond gehad.
een mazzeltje: ik had rusland tegen nederland laten winnen in de ek poel

0
geplaatst: 22 juni 2008, 11:25 uur
The Dream Is Over , What Can I Say .
Chapeau Rusland en Guus , Nederland verslagen met geweldig voetbal en met ons eigen spel , we mogen blij zijn dat het geen 6-1 werd .
De balans kan opgemaakt worden en dat is dat Van Basten `n WK en `n EK heeft verknoeid .
Waarom vliegen wij er steeds uit in een vroeg stadium .
Het antwoord is simpel , Nederland heeft GEEN winnaars mentaliteit en zal dat ook nooit krijgen , het zit gewoon niet in onze cultuur .
Geldt trouwens niet alleen voor het voetbal maar ook voor andere sporten .
Laar Rusland nu maar Europees Kampioen worden , Ik gun het Guus wel .
Chapeau Rusland en Guus , Nederland verslagen met geweldig voetbal en met ons eigen spel , we mogen blij zijn dat het geen 6-1 werd .
De balans kan opgemaakt worden en dat is dat Van Basten `n WK en `n EK heeft verknoeid .
Waarom vliegen wij er steeds uit in een vroeg stadium .
Het antwoord is simpel , Nederland heeft GEEN winnaars mentaliteit en zal dat ook nooit krijgen , het zit gewoon niet in onze cultuur .
Geldt trouwens niet alleen voor het voetbal maar ook voor andere sporten .
Laar Rusland nu maar Europees Kampioen worden , Ik gun het Guus wel .
0
DonDijk
geplaatst: 22 juni 2008, 11:47 uur
Wel jammer dat ze eruit liggen, maar wel ongelooflijk terecht natuurlijk. Wat een team, Rusland 
Ach ja, en kijk ik vanmorgen even televisie, zegt een jongetje van 12 jaar die een dwarsleasie heeft, dat ie niet snapt dat mensen over kleine dingen zo verdrietig kunnen worden.
Het is toch ook maar voetbal, relativeren die hap en ik ga de rest van het toernooi achter onze echte Nederlandse trots (op dit moment, want in de groepsfase verdiende Oranje onze trots) Guus Hiddink staan.

Ach ja, en kijk ik vanmorgen even televisie, zegt een jongetje van 12 jaar die een dwarsleasie heeft, dat ie niet snapt dat mensen over kleine dingen zo verdrietig kunnen worden.
Het is toch ook maar voetbal, relativeren die hap en ik ga de rest van het toernooi achter onze echte Nederlandse trots (op dit moment, want in de groepsfase verdiende Oranje onze trots) Guus Hiddink staan.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 11:54 uur
Nu maar hopen dat we op het eind van het EK kunnen zeggen dat Nederland toch niet zo slecht was, door te verliezen van de EK kampioen.
0
Sheplays
geplaatst: 22 juni 2008, 11:57 uur
Mooi gezegd, DonDijk!
Ik weet dat je liever niets leest van een vrouw over voetbal maar toch: vanaf nu support ik Rusland en Turkije en ook hoop ik dat Spanje wint.
Zo!
Ik weet dat je liever niets leest van een vrouw over voetbal maar toch: vanaf nu support ik Rusland en Turkije en ook hoop ik dat Spanje wint.
Zo!

0
geplaatst: 22 juni 2008, 11:59 uur
Ik zie nu tot mijn schrik dat ik eerste sta in de subleauge van ek-poel.nl. Waar een overwinning van Rusland al niet goed voor is... 
Rusland was gisteren een paar maten te groot, Guus doet het toch maar weer. Nu hoop ik op de finale Turkije - Rusland.

Rusland was gisteren een paar maten te groot, Guus doet het toch maar weer. Nu hoop ik op de finale Turkije - Rusland.
0
DonDijk
geplaatst: 22 juni 2008, 12:03 uur
Sheplays schreef:
Mooi gezegd, DonDijk!
Zo!
Mooi gezegd, DonDijk!
Zo!

Voor jou maak ik graag een uitzondering in deze

0
geplaatst: 22 juni 2008, 12:41 uur
Zoooo typerend: te veel mensen en zeker de gelegenheidskijkers hadden het al over de halve finale en het zou niets uitmaken of 'we'nu tegen de Zweden of Russen moesten. Ik had er al een slecht gevoel over maar leek slechts een roepende in de woestijn. Niet dat ik nu per se m'n gelijk wilde halen...
Hoe is het mogelijk dat topspelers die een week rust hebben gehad er zo doorheen zaten? Totaal overlopen en overklast. Een kleine pleister op de wonde zou zijn als in ieder geval NIET Duitsland of alsnog Italië er met de hoofdprijs vandoor gaan.
Hoe is het mogelijk dat topspelers die een week rust hebben gehad er zo doorheen zaten? Totaal overlopen en overklast. Een kleine pleister op de wonde zou zijn als in ieder geval NIET Duitsland of alsnog Italië er met de hoofdprijs vandoor gaan.

0
DonDijk
geplaatst: 22 juni 2008, 12:54 uur
tomthumb schreef:
Hoe is het mogelijk dat topspelers die een week rust hebben gehad er zo doorheen zaten? (
Hoe is het mogelijk dat topspelers die een week rust hebben gehad er zo doorheen zaten? (
Daar zeg je het hem al, het zijn topspelers die verplicht zijn om vreselijk veel wedstrijden af te werken en hun seizoen al achter de rug hadden en de Russische spelers waren veel fitter doordat ze nog een seizoen voor de boeg hebben.
Het leek op doping, maar het waren toch echt minder stijve spieren wat Rusland -vooral in de verlenging- superieur aan Nederland maakte.
En de Amsterdamse/Utrechtse blufpokercoach Van Basten wist niet een geniale zet te bedenken tegen een superieure coach die veel boerenslimheid bezit en feilloos de mannetjes op de juiste plekken neerzet.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 13:00 uur
DonDijk schreef:
Daar zeg je het hem al, het zijn topspelers die verplicht zijn om vreselijk veel wedstrijden af te werken en hun seizoen al achter de rug hadden
(quote)
Daar zeg je het hem al, het zijn topspelers die verplicht zijn om vreselijk veel wedstrijden af te werken en hun seizoen al achter de rug hadden
Mag het voor een salaris van 150.000 euro per week .
Ik kan ook niet tegen mijn baas zeggen dat ik er na 3 maanden doorheen zit en nog 9 maanden moet werken .
0
DonDijk
geplaatst: 22 juni 2008, 13:03 uur
rudiger schreef:
Ik kan ook niet tegen mijn baas zeggen dat ik er na 3 maanden doorheen zit en nog 9 maanden moet werken .
(quote)
Wat heeft geld hier nou in hemelsnaam mee te maken? Het zijn mensen, geen robots. Dat vind ik altijd van zulke kortzichtige opmerkingen.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 13:10 uur
Gatver, ik hoop het ook !
Schweinsteiger & Ballack. Hip hip voor de übermoffen
Schweinsteiger & Ballack. Hip hip voor de übermoffen

0
geplaatst: 22 juni 2008, 13:20 uur
DonDijk schreef:
Wat heeft geld hier nou in hemelsnaam mee te maken? Het zijn mensen, geen robots. Dat vind ik altijd van zulke kortzichtige opmerkingen.
(quote)
Wat dat er mee te maken heeft .
Als ze verliezen dan wordt er ineens over moeheid gesproken , maar als hun salaris wordt bijgeschreven hoor je geen 1 speler klagen .
De eerste 3 wedstrijden heb ik niemand over moeheid horen praten en nu ze verloren hebben ligt het aan de vele wedstrijden die in `n korte tijd moeten worden afgelegd .
Altijd die rot smoesjes bij de nederlandse sporters , wij hebben het gewoonweg niet in ons ( vecht en winnaars mentaliteit ) .
We hadden eens een wereld kampioen dammen die voor een groot toernooi in de trein in slaap viel , we hadden eens een wereld kampioen schaatsen die op het ijs over vogelpoep uitgleed .
Het zijn enkele voorbeelden van de slemieligheid van de nederlandse sporter .
0
geplaatst: 22 juni 2008, 13:25 uur
itchy schreef:
Gelukkig is er nog korfbal.
Gelukkig is er nog korfbal.

triest voor de mensen die 10 uur in de auto hebben gereden , daar gekomen sta je voor een dicht hek omdat het Oranje plein vol is , vervolgens kan je weer teleurgesteld 10 uur terug rijden .
0
DonDijk
geplaatst: 22 juni 2008, 13:29 uur
rudiger schreef:
Als ze verliezen dan wordt er ineens over moeheid gesproken , maar als hun salaris wordt bijgeschreven hoor je geen 1 speler klagen .
De eerste 3 wedstrijden heb ik niemand over moeheid horen praten en nu ze verloren hebben ligt het aan de vele wedstrijden die in `n korte tijd moeten worden afgelegd .
Altijd die rot smoesjes bij de nederlandse sporters , wij hebben het gewoonweg niet in ons ( vecht en winnaars mentaliteit ) .
We hadden eens een wereld kampioen dammen die voor een groot toernooi in de trein in slaap viel , we hadden eens een wereld kampioen schaatsen die op het ijs over vogelpoep uitgleed .
(quote)
Dus we hadden 2 wereldkampioenen in ons midden? Beetje meer respect dan graag voor genoemde personen.

Als ik word weggespeeld door een tegenstander, voel ík de pijntjes en de vermoeidheid ook eerder. Geldt niet alleen voor Nederland, kijk maar eens naar een Frankrijk bijvoorbeeld. En op dat moment supreme denkt een Van Nistelrooij heus niet: ,,Ff denken, heb 13,8 miljoen nog op mijn bankrekening staan. Weet je wat, ik ben moe!''

Bovendien...die Russen zijn over het algemeen een stúkkie rijker heb ik het idee.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 13:32 uur
rudiger schreef:

triest voor de mensen die 10 uur in de auto hebben gereden , daar gekomen sta je voor een dicht hek omdat het Oranje plein vol is , vervolgens kan je weer teleurgesteld 10 uur terug rijden .
(quote)

Dat krijg je als je je als kuddedieren gaat gedragen.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 13:32 uur
Het was in ieder gaval heerlijk om een Russische ploeg te zien voetballen die nog niet volgevreten is met zakken geld .
Het plezier en entousiasme straalde ervan af .
Het plezier en entousiasme straalde ervan af .
0
geplaatst: 22 juni 2008, 13:37 uur
rudiger schreef:
Het was in ieder gaval heerlijk om een Russische ploeg te zien voetballen die nog niet volgevreten is met zakken geld .
Haha, dat zal je nog vies tegenvallen. Elke speler kreeg alleen al €300.000 premie voor het bereiken van de kwartfinale, zal nu alleen nog oplopen. Een miljoen bij winst van het EK.
En hadden de Zenit spelers niet al ieder een half miljoen aan premie van Gazprom gekregen na het winnen van de Uefa cup?

EDIT: een miljoen dus na de Uefa cup winst: bron
0
geplaatst: 22 juni 2008, 13:41 uur
Wat moeten we nog voor waarde hechten aan de eerste 3 poule wedstrijden .
Goed het is belangrijk dat je die door komt , met wat voor voetbal is totaal niet belangrijk ( zie Duitsland en Italie ) .
De eeste tegen `n Italie dat altijd de eerste wedstrijd slecht speelt .
De tweede tegen `n Frankrijk dat uitgeblust is .
De derde tegen `n Roemenie dat ook uitgeblust was .
De vierde tegen Rusland vielen we door de mand .
Als het erop aan komt dan zijn we niet thuis .
Goed het is belangrijk dat je die door komt , met wat voor voetbal is totaal niet belangrijk ( zie Duitsland en Italie ) .
De eeste tegen `n Italie dat altijd de eerste wedstrijd slecht speelt .
De tweede tegen `n Frankrijk dat uitgeblust is .
De derde tegen `n Roemenie dat ook uitgeblust was .
De vierde tegen Rusland vielen we door de mand .
Als het erop aan komt dan zijn we niet thuis .
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 22 juni 2008, 13:49 uur
Vind het echt jammer dat Nederland niet door is. Al die chauvinistiche berichten hier...
Wel jammer.
In de hoop dat Rusland ook van Spanje (of Italië) wint zodat de Turken met Rusland in de finale staan. (Eerst maar zien te winnen van de Germans...)
Hoe kan Edwin trouwens de bal tussen de benen door laten gaan? Zeer jammer, blijft een geweldige keeper.
Wel jammer.In de hoop dat Rusland ook van Spanje (of Italië) wint zodat de Turken met Rusland in de finale staan. (Eerst maar zien te winnen van de Germans...)
Hoe kan Edwin trouwens de bal tussen de benen door laten gaan? Zeer jammer, blijft een geweldige keeper.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 13:51 uur
kArIzMa_TuRk schreef:
Die bal werd nog door een verdediger (volgens mij Ooijer of Heitinga) van richting veranderd. Precies onder zijn poortje door. Dus was niet echt een fout van Sar.
Ik vond Sar zowiezo the man of the match van Orangje. Wat een geweldige keeper

0
Sheplays
geplaatst: 22 juni 2008, 13:56 uur
kArIzMa_TuRk schreef:
Vind het echt jammer dat Nederland niet door is. Al die chauvinistiche berichten hier...

Is dat anders in Turkije dan?
0
DonDijk
geplaatst: 22 juni 2008, 13:59 uur
Nee, in Turkije blijven ze altijd nuchter analyserend...... 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.