MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Die arme sloebers moeten het doen met een paar rottige olieroebels. Agossie toch.

DonDijk
Ja inderdaad..Arme Russen..Logisch dat ze zo hun best doen!

http://sports.yahoo.com/sow/news?slug=ro-arshavin061808&prov=yhoo&type=lgns

Arshavin komt thuis met slecht $ 100.000,- per week. Los van de bonusstructuur.
Ja, daar ga je hard van hollen.

..en wij maar klagen over de beloningen van topmanagers...

Even if salary offers of $150,000, $200,000 or even more per week come flooding in, the oil company that pays his salary would not even need to scratch the surface of its coffers to match it.

Voor het geld hoeft ie dus niet weg. Dan zou het dus puur om sportieve redenen zijn. Maar ik denk dat de Russische competitie binnen niet al te lange termijn één van de sterkste van Europa zal zijn. Geld zat die gasten.

Het gaat mij even om het lul-argument geld. Die russen komen niks te kort hoor. Die verdienen emmers met geld. Die hoeven niet meer naar het westen om binnen te lopen.
Nedeland heeft verloren van een betere ploeg, niks meer en niks minder. Niet dramatisch over doen, gewoon reëel blijven en de volgende wedstrijden bekijken.

max en joep
Holland!!
Kom op mensen, beetje vertrouwen!

Ik voel toch dat het Nederlands elftal dit jaar alsnog het EK gaat winnen.
(ik weet nog niet helemaal hoe maar da's een detail)

DonDijk
max en joep schreef:
Holland!!
Kom op mensen, beetje vertrouwen!

Ik voel toch dat het Nederlands elftal dit jaar alsnog het EK gaat winnen.
(ik weet nog niet helemaal hoe maar da's een detail)

Ik neem jou serieuzer in het lekkere-wijven-topic

rayman schreef:
Nedeland heeft verloren van een betere ploeg, niks meer en niks minder. Niet dramatisch over doen, gewoon reëel blijven en de volgende wedstrijden bekijken.

Wil jij even ophouden met dat relativeren ja! De uitschakeling van Oranje is niet meer en niet minder dan een nationale ramp. Hoe moet ik het mijn kinderen uitleggen?

DonDijk
Zeg dit maar: Rusland is ongeveer 200x zo groot (?) heeft weet ik veel hoeveel meer inwoners, dus...logisch....veel meer voetballers, dus....logisch, kans op zeer goede voetballers is aanzienlijk groter dan een landje als Olland waar we ook nog veel aan B-sporten als schaatsen enzo doen. Hetzelfde geldt voor Deutschland, Espanol enz. Allemaal véél grotere landen, kindje van me.

rayman schreef:
Het gaat mij even om het lul-argument geld. Die russen komen niks te kort hoor. Die verdienen emmers met geld. Die hoeven niet meer naar het westen om binnen te lopen.

Zaterdag was Rusland duidelijk beter, of ze echt een betere ploeg zijn, is de vraag. Tactisch gezien werd Nederland overklast die avond. Normaal gesproken moet Oranje van ze kunnen winnen, maar wat koop je ervoor?

DonDijk
Wat is normaal gesproken? Tijdens een EK ofzo?

DonDijk schreef:
Zeg dit maar: Rusland is ongeveer 200x zo groot (?) heeft weet ik veel hoeveel meer inwoners, dus...logisch....veel meer voetballers, dus....logisch, kans op zeer goede voetballers is aanzienlijk groter dan een landje als Olland waar we ook nog veel aan B-sporten als schaatsen enzo doen. Hetzelfde geldt voor Deutschland, Espanol enz. Allemaal véél grotere landen, kindje van me.

.....ja maar papa wij hebben de Italianen toch vernederd? En de Fransen toch verpletterd? En ons B-elftal bezemde de Roemenen toch even weg? En we staan toch zo hoog op de internationale ranglijsten? En iedereen zei toch dat we kampioen zouden worden? En waarom staan die prutsende Turken wel in de halve finale? En waarom is het altijd dat matige Duitsland dat wint?........Papa, jij hebt dit keer toch beloofd dat ze kampioen zouden worden?

....euh....mmm....ja schat....volgende keer maar weer......misschien dan.....wellicht......HOEVEEL BETER MOETEN WE WORDEN?

....sorry moest er even uit....relativeren is niet mijn sterkste kant.

DonDijk schreef:
Wat is normaal gesproken? Tijdens een EK ofzo?

Je moet er staan op een EK, en het is Nederland opnieuw niet gelukt. Daardoor is Rusland gewoon terecht door, ze lieten Oranje af en toe alle hoeken van het veld zien. Niemand had het verwacht, behalve Guus...

DonDijk
Chameleon Day schreef:

.....ja maar papa wij hebben de Italianen toch vernederd?

Knap he?

En de Fransen toch verpletterd?

Knap he?

En ons B-elftal bezemde de Roemenen toch even weg?

Knap he?

En we staan toch zo hoog op de internationale ranglijsten?

Knap he?

....sorry moest er even uit....relativeren is niet mijn sterkste kant.

Geeft niet, ik geef je even een spoedlesje.

rayman schreef:

DonDijk schreef:
Geeft niet, ik geef je even een spoedlesje.

....ik durf het bijna niet te vragen Don:....maar in welk hoofdstuk van de spoedles wordt het dramatische, "ver beneden niveau" voetbal tegen de Russen gerelativeerd/goed gepraat?

Nederland zat totaal niet in de wedstrijd (o.a. verdienste Rusland), maar dat is typisch Oranje: ze staan er niet als ze er moeten staan.

Scheldberichten verwijderd en bericht Tourpoule verwijderd (één keer onder de aandacht brengen is voldoende).

Geen Wimbledon-pool?

DonDijk
Of een scheldtopic?

rayman schreef:
Geen Wimbledon-pool?

Zout toch op met je Wimbledon-pool!!

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Zout toch op met je Wimbledon-pool!!

DonDijk schreef:

In Rusland is voetbal veel minder populair. Bovendien is in Nederland voetbal DE volkssport en kan je niet om voetbal heen. In Rusland is dat een heel ander verhaal. Ik denk zelf dus dat er inderdaad veel meer voetballers zijn, maar dat deze lang niet het niveau halen van het Nederlandse voetbal doordat er minder word geinvesteerd in voetbal. Daar begint nu verandering in te komen, dus de komende jaren mogen we nog meer oppassen voor de Russen

Wat hebben we nu al gezien?

Groep A: Portugal en Turkije terecht door…Zwitserland was te zwak en Tsjechie niet geïnspireerd genoeg om tegen de Turken een 2-0 vast te houden, verdiend eruit, zeg ik dan.

Groep B: Duitsland en Kroatie meer dan terecht door…Polen en Oostenrijk, zowat het zwakste wat dit tornooi heeft opgebracht.

Groep C: Buiten alle verwachtingen Nederland door en verwacht: Italie. Roemenie is een goede ploeg maar gewoon niet meer dan dat, veel geloop, weinig voetbal. De Fransen hebben dan weer voetbaltechnisch misschien de meeste kwaliteiten van alle ploegen aanwezig, maar je moet ook een ploeg vormen..

Groep D: Spanje: frivool voetbal, terecht door, Rusland: 3 goede wedstrijden, alleen tegen Spanje werd het vat met kleine foutjes ( die op dit niveau afgestraft worden, dixit zowat iedere voetballer of coach) volledig opengetrokken.
Gelukkig mocht Griekenland pakken,op zich een sterke ploeg maar zo saai heb ik het nog maar zelden gezien (behalve de Belgische competitie) en Zweden hoort eigenlijk thuis in het rijtje met stugge,goed georganiseerde elftallen, maar je hebt toch wel echt meer nodig dan 1 topspeler om wedstrijden te winnen.

Kwartfinales:

Portugal – Duitsland 2-3: m.i. een terechte zege, Portugal rekent teveel op individuele flitsen, als die er dan niet komen, krijg je problemen en verdedigend toch ook niet helemaal secuur.
Duitsland als altijd oerdegelijk, wat verwachten we anders van Duistsland?

Kroatie – Turkijke 1-1 (1-3) p. : Kroatie had het betere voetbal maar je moet er maar ééntje meer maken dan je tegenstander, als je dat niet kunt tegen Turkije heb je in de finale niets verloren.

Nederland – Rusland 1-3 : waarschijnlijk dé wedstrijd voor jullie, wel voor mij ook…een van de mooiste matchen de laatste jaren..en dat is niet alleen de verdienste van het Russische team maar ook van het Nederlandse team, 2 ploegen die probeerden te voetballen, helaas voor ‘the Dutch team’ deden de Russen dat op die bewuste avond gewoon veel en veel beter.

Spanje – Italie 0-0 (4-2) p. : niet gezien, maar wat een geluk dat die Italianen eruit liggen..hebben die wel plezier als ze op het veld staan?

Halve finales

Duitsland – Turkije: het wordt Duitsland denk ik maar het zeker geen makkie tegen een begeesterend Turkije.

Spanje – Rusland : de twee beste ploegen tot nu toe…ik ga mee in de hetze en hoop op Rusland

jellorum schreef:
maar wat een geluk dat die Italianen eruit liggen..hebben die wel plezier als ze op het veld staan?

Joy4ever schreef:
(quote)

Nooit van iemand gehoord dat de Italianen saai voetbal spelen? Ik vind zelf ook van niet, maar hoor het vaak genoeg.

Urbanoetang schreef:
(quote)

Nooit van iemand gehoord dat de Italianen saai voetbal spelen? Ik vind zelf ook van niet, maar hoor het vaak genoeg.
Er wordt gesteld dat de Italianen zelf (mogelijk) geen plezier zouden hebben in het veld. Dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin.

Kan er niets aan doen maar bij Italie krijg ik net hetzelfde gevoel als bij Griekenland (waarvan spelers tijdens het EK zelf hebben aangegeven dat ze niet echt opgezet waren met de tactiek)..

Wat een verschil met Spanje, Nederland, Kroatie en Rusland of denk ook aan het swingende Ghana tijdens het WK...

jellorum schreef:
Kan er niets aan doen maar bij Italie krijg ik net hetzelfde gevoel als bij Griekenland (waarvan spelers tijdens het EK zelf hebben aangegeven dat ze niet echt opgezet waren met de tactiek)..

Wat een verschil met Spanje, Nederland, Kroatie en Rusland of denk ook aan het swingende Ghana tijdens het WK...
Als dat je gevoel is dan is dat toch prima? Ik vond ze dit EK ook niet erg attractief spelen maar op het WK van twee jaar geleden heb ik echt wel genoten hoor! Speelden ze bijna perfect voetbal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:15 uur

geplaatst: vandaag om 07:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.