MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Spijtoptant schreef:
En de 'poule des doods' is als eerste geheel uit het toernooi weg.

We hadden gewoon geluk met een makkelijke poule-indeling.
Mijn eerste reactie ook!

Spijtoptant schreef:
Ik zat me te bedenken dat Nederland toch wel erg slecht is in K.O. wedstrijden.
Sinds we in '88 kampioen werden hebben we aan 9 eindtoernooien meegedaan en telkens de K.O. fase bereikt, en in totaal maar 4 keer een K.O. wedstrijd via speldoelpunten weten te winnen. Verder nog één keer tegen Zweden met penaltieschieten.

5 gewonnen K.O.-wedstrijden, waarvan 1 via penalties, in 9 K.O.-fases. Dat is wel redelijk mager eigenlijk.

Dat ligt natuurlijk aan de tegenstanders die je treft. Als die verloren wedstrijden tegen landen als Brazilie, Argentinie etc. waren hoeft dit niet mager te zijn. En tegen dit Rusland is een verlies ook niet om voor te schamen. Wel voor hoe we speelden trouwens.

'90: De beste selectie ooit, maar na een baggertoernooi er uit tegen de Duitsers
'92: Na een geweldige poulefase eruit tegen Denemarken, vergelijkbaar met dit jaar
'94: Sterk spelend eruit tegen Brazilie, we zijn het enige team dat 2 keer weet te scoren tegen de latere wereldkampioen
'96: Na een rampzalige poule eruit tegen Frankrijk
'98: Na een goed toernooi op penalty's eruit tegen Brazilie
'00: Na een goed toernooi op penalty's eruit tegen Italie
'02: ---
'04: Weggespeeld door de Portugezen
'06: Slagveld tegen de Portugezen
'08: Weggespeeld door de Russen

Eigenlijk konden we alleen in '94 en '98 met opgeheven hoofd het toernooi verlaten, in de andere gevallen had er veel meer in gezeten.

Vooral de selecties van '90 en '98 hadden kunnen winnen. Vooral '98 staat nog vers in mijn geheugen, de kwart- en halvefinale tegen Argentinië en Brazilië. '90 was ik nog iets te jong, maar kwa pontentieel (gezien de namen) nog beter dan '98.

Zigstar
Dat deze dag moge herdacht worden als de overwinning van het voetbal! Het lelijke en ronduit irritante anti-voetbal van die fucking italianen steekt me al jaren tegen, en toch slagen ze er altijd in ver te komen. En het klote aan die bende poseurs is ook dat ze ervoor zorgen dat ook de tegenstrever gedwongen wordt een saai voetbal te gaan spelen.Hierdoor kwamen de Spanjaarden er niet altijd even goed uit, maar Fabregas, Torres en vooral (vond ik) Silva (!) bewezen toch hun technisch vermogen opnieuw. Viva España!

En nu op naar Rusland - Spanje! Dat belooft een prachtige wedstrijd te worden.

En dat Toni zijn belachelijke snorretje maar snel afscheert, want daardoor komt ie nog idioter over dan anders.

herman schreef:
'90: De beste selectie ooit, maar na een baggertoernooi er uit tegen de Duitsers
'92: Na een geweldige poulefase eruit tegen Denemarken, vergelijkbaar met dit jaar
'94: Sterk spelend eruit tegen Brazilie, we zijn het enige team dat 2 keer weet te scoren tegen de latere wereldkampioen
'96: Na een rampzalige poule eruit tegen Frankrijk
'98: Na een goed toernooi op penalty's eruit tegen Brazilie
'00: Na een goed toernooi op penalty's eruit tegen Italie
'02: ---
'04: Weggespeeld door de Portugezen
'06: Slagveld tegen de Portugezen
'08: Weggespeeld door de Russen

Eigenlijk konden we alleen in '94 en '98 met opgeheven hoofd het toernooi verlaten, in de andere gevallen had er veel meer in gezeten.

Dat bedoel ik. Het zijn toch allemaal grote namen op Denemarken en Rusland na. Van Denemarken weet ik het niet, maar van dit verlies tegen Rusland hoeven we ons (nogmaals) niet te schamen.

Een echte diepe spits die al sinds 6 februari niet meer heeft gescoord voor je ploeg. Waarom stel je hem dan in he-mels-naam op!!?

Denemarken won dat EK, was nog met Schmeichel en Laudrup.

Spijtoptant schreef:

Er is op een EK of WK nog nooit een land kampioen geworden die in de groepsfase in de zwaarste poule zat.

Helemaal geen slechte vertoningen dus wanneer je het op die manier bekijkt.

herman schreef:
' Eigenlijk konden we alleen in '94 en '98 met opgeheven hoofd het toernooi verlaten, in de andere gevallen had er veel meer in gezeten.

Als ik aan 1998 denk, zie ik altijd 2 momenten voor me...natuurlijk de prachtgoal van Bergkamp...maar toch ook de penalty die van Hooijdonck had moeten krijgen in de verlenging tegen Brazilie.
In plaats daarvan kreeg ie een gele kaart voor een schwalbe van die scheidsrechter uit Bahrein of zo...die kort na de wedstrijd al zei dat ie het gevoel had dat ie fout had gezeten en dat het misschien toch wel een penalty was geweest.

Urbanoetang schreef:
Dat bedoel ik. Het zijn toch allemaal grote namen op Denemarken en Rusland na. Van Denemarken weet ik het niet, maar van dit verlies tegen Rusland hoeven we ons (nogmaals) niet te schamen.

Nou, als je de wedstrijden hebt gezien... We waren 2 keer duidelijk de mindere (ik denk in '04 en '08), 1 keer kon het beide kanten op ('94) en alle andere keren werd een toernooi de nek omgedraaid door gepruts of penalty's...

Een echte diepe spits die al sinds 6 februari niet meer heeft gescoord voor je ploeg. Waarom stel je hem dan in he-mels-naam op!!?

Waar heb je het over?

El Ninjo schreef:
Als ik aan 1998 denk, zie ik altijd 2 momenten voor me...natuurlijk de prachtgoal van Bergkamp...maar toch ook de penalty die van Hooijdonck had moeten krijgen in de verlenging tegen Brazilie.

Inderdaad, daar hadden we meer moeten krijgen. Een WK-finale Frankrijk - Nederland was wel zo mooi geweest... maar helaas.

Leuk om te weten is dat Spanje in zijn eerste wedstrijd Rusland had ingemaakt met 4-1...

herman schreef:
Nou, als je de wedstrijden hebt gezien... We waren 2 keer duidelijk de mindere (ik denk in '04 en '08), 1 keer kon het beide kanten op ('94) en alle andere keren werd een toernooi de nek omgedraaid door gepruts of penalty's...

Ik heb de wedstrijden niet allemaal gezien nee (bij mijn post hiervoor staat dan ook niet voor niks "wanneer je het op die manier bekijkt"). Ik herinner het alleen vanaf 1998. Maar dit is toch niet matig? Ja, als je het met de prestaties van Duitsland en Italie vergelijkt wel ja.

herman schreef:
Waar heb je het over?

Toni

Gezien de buitengewone kwaliteiten die Nederland heeft gehad zowel met spelers als trainers vind ik het toch wel erg tegenvallen,deze afgelopen 2 decennia hooguit 2 halve finales, Nederland had elke toernooi 1 ronde verder moeten komen als je het mij vraagt(mss iets te pretentieus maar als je ziet wat ze in huis altijd hebben zou ik dat eerder gerechtvaardigd vinden dan deze resultaten).

Tussenstand in El Ninjo's voetbalpool.

Chenque leidt en staat in de overall stand ook nog steeds op een prijswinnende 4e positie (vd 165 deelnemers).
Dutch Viking en Nicolage Rico naderen de overall top 10...en ondergetekende is ook weer aan een "sneaky" opmars bezig

(afbeelding)

Dagelijkse mail updates voor de deelnemers zijn nog steeds hier na te lezen.

Sjongejonge het gaat helemaal verkeerd Villa geel

Positie Naam Punten
1. Rob van den Aker 107
2. maarten hornstra 106
3. Rico Hop 104
4. David heb ik niet 103
5. Danny van der Schaaf 101
Marc Knip 101
herman nijhuis 101
8. Edward YaYa 100
9. Arthur van Eerd 99
10. Daniël Reijersen 97
Jorn de Raad 97
12. Charles Beterams 96
Teun Romme 96
Martin van Dijk 96
15. Diego Maradona 95
Lukas van der Storm 95
ruud koster 95
18. Frank Vrieling 94
Elard de Raad 94
Joy 4ever 94
21. roel ydema 93
Frank Benneker 93
23. Sjaak Piest 92
24. Sander Brouwer 91
Timon van Honk 91
tom smit 91
27. Pieter Reijven 90
Tibor Bunt 90
29. Kimo Adam 89
30. Jens Vercammen 88
Roeb 66 88
32. Arno De Wispelaere 86
Timo Koren 86
Marc van Ingen 86
35. Bart Heuvel 84
36. The Queen Is Dead 83
37. Erminio Kegels 82
38. Piet Lut 81
Rob van de Griend 81
Koen de Rooij 81
41. David Vlieger 80
42. Pi Qi 79
Marten Becker 79
Raymond Papenburg 79
45. Kos gaat winnen 78
46. Steven De Witte 77
hans de vries 77
48. Heiko Tit 76
49. Henri Klumpie 72
50. Eelco Duin 67
51. Raymond Laarhoven 65
52. Nevyn Panda 47
53. Andre van der Wal 41

Na zaterdag weten we gelukkig dat Heijtinga nooit meer opgeroepen zal worden voor Oranje. Dat was voor mij dan ook het enige lichtpuntje.

Tsja, jammer dat gisteren Spanje won maar het was wel verdiend. Nu maar hopen dat de Russen voor een nieuwe stunt zorgen, qua voetbal zijn ze iig de beste van de vier overgebleven ploegen. Maar ja, dat is dit EK helaas geen garantie voor succes.

Spijtoptant schreef:

We hadden gewoon geluk met een makkelijke poule-indeling.

Misschien was dat het probleem wel. Te veel spanning op de poulewedstrijden, waardoor er toch onbewust een verslapping optreedt als je de "killing fields" hebt weten te overleven.

Verrek. Er is een pooltje waar ik niet helemaal rock bottom sta!

Poule D was blijkbaar de Poule des Doods.

hmm, 37e met 82 pt ...dit is de enige pool die ik compleet anders heb ingevuld en waarin ik ben afgeweken van mijn 2 vaste finales Duitsland - Rusland en Duitsland - Spanje....niet verstandig geweest dus.

Ik hoop op de laatste want (en ik weet niet waarom) ik zie, ondanks het geweldige Russische spel, alleen Spanje in staat om Duitsland te verslaan.

Wat een zenuwslopende wedstrijd was het gister met mijn Spanje. De Italianen speelde hun laffe spelletje en aangezien Italia dodelijk is vanuit de counter durfde het zeer creatieve middeveld van España ook geen risico te nemen. Wat dus resulteerde in een traag schaakspelletje.

Spanje de ploeg die wilde voetballen, verbaast me dus dat ze van veel neutrale toeschouwers niet de sympathy krijgen.

En dan de strafschoppen, dat is mentaal erg slopend als het je land is die moet aantreden in zo'n serie. Nab ijna zo'n 2,5 uur van zweten, stress en hartkloppingen de bevrijding door de pingel van Cesc. Wat resulteerde in een gigantische ontlading. Hard gejuich gepaart met de tranen van blijdschap. Dan merk ik weer hoe intens mijn gevoel is voor Spanje, erg mooie momenten dit. Eindelijk bevrijdt van die vloek.

Ik hoop iig op een mooie wedstrijd Spanje-Rusland. Ik gun het beide teams wel. Als een van beide die Duitsers of Turken maar verslaat. Die verdienen nmm de titel niet, hoewel ik sympathie voor de Turken heb.

Spanje - Rusland zal wel een mooie pot worden aangezien ze beiden willen voetballen. Zal echt geen kopie worden van de eerste poulewedstrijd. Rusland heeft veel vooruitgang geboekt en Arshavin is er nu bij natuurlijk. Wat een geweldenaar.

Cassilas is misschien wel de beste penalty killer. Volgens mij zat hij elke keer in de goede hoek en pakte hij de penalties die hij moest pakken. Buffon deed het ook niet slecht, maar moest toch zijn meerdere erkennen in Cassilas.

herman schreef:
En dit Spanje moet ook wel te doen zijn voor Rusland.

En vice versa. Dat Spanje gister niet imponerend speelde is wel te begrijpen met een tegenstander als Italië. En aangezien Rusland na 90 minuten tegen een lachwekkend Nederland ook 1-1 stond dan kan het wel moeilijk worden voor de russen. Zoveel kansen zullen ze van Capdevila, Puyol, Marchena, Ramos en Senna niet krijgen.

BoordAppel schreef:
Cassilas is misschien wel de beste penalty killer. Volgens mij zat hij elke keer in de goede hoek en pakte hij de penalties die hij moest pakken. Buffon deed het ook niet slecht, maar moest toch zijn meerdere erkennen in Cassilas.

Klopt maar Iker is ook geen hoek kiezer. Hij kijkt waar de bal heengaat en door zijn snelheid kan hij er dan vaak wel aankomen of in de buurt komen.

perfume
Wat vonden jullie eigenlijk van de wat lacherige nonchalante reactie van Van Basten? Ik denk toch dat dit de laatste keer is geweest dat ik me zo laat meeslepen met een toernooi. Het was over het geheel genomen weer een aanfluiting om opnieuw in de kwartfinale eruit te vliegen. Telkens weer datzelfde gedoe met Oranje. Je weet niet wat je aan ze hebt. Het kan vriezen en het kan dooien! Pffff....ze kunnen me de pot op. Mijn support zullen ze toch eerst heel hard moeten terug verdienen. Volgens mij wordt het inderdaad nooit meer wat! Reden? Het Geld! De spelers en de trainers en de hele santekraam om het voetbal heen verdienen ook gewoon te veel geld. Daarom worden ze nonchalant en lacherig en interesseert het ze volgens mij ook niet echt meer!

DonDijk
Daarom speelde Rusland ook zo goed. Omdat de Russen haast niks verdienen.......

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:15 uur

geplaatst: vandaag om 07:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.