MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Der Effe schreef:
Horen deze landen (met sport) beiden niet bij Europa omdat de hoofstad zich in Europa bevind?

Volgens mij ligt Ankara in Azië....

Der Effe
Oh, klein foutje dan

Dan zal dat het niet zijn hehe.

De Turkse keuken past beter bij de Europese keuken dan bij de Aziatische keuken, vandaar dat Turkije bij Europa hoort. Daar is duidelijk over nagedacht dus. Ooit een Chinees een broodje shoarma zien eten?

Der Effe
Nee, maar een Rus ook niet

Ik vreet chinees of het een lieve lust is. Hoort China nu ook bij Europa?

rayman schreef:
Ik vreet chinees of het een lieve lust is. Hoort China nu ook bij Europa?

Nee, jij hoort bij Azië.

Ooit een Engelsman nadat we geland waren in Cairo en het vliegveld inliepen blij horen uitroepen toen de eerste voedselstalletjes in zicht kwamen: Hey, they also have kebab!

lebowski schreef:
Ooit een Engelsman nadat we geland waren in Cairo en het vliegveld inliepen blij horen uitroepen toen de eerste voedselstalletjes in zicht kwamen: Hey, they also have kebab!
en meteen een straal koffie over mijn toetsenbord.

Hahahaha...

En.. huray! ik ben weer gestegen

Trouwens, Kazakstan hoort ook bij de UEFA.

Israel ook, maar het lijkt me dan ook een slecht plan om die tegen de Arabische landen te laten voetballen.

tondeman
Is maar hoe je t bekijkt

Der Effe
Laat Israel maar blijven, anders koopt SBS 6 dadelijk al hun wedstrijden

7 Aug begint het Olympisch voetbal team aan hun tournooi in Peking .
Nederland zit in de poule bij Ver Staten - Nigeria - en Japan .
Is er al ergens een poele te vinden .?
De oranje spullen kunnen dan weer uit de kast .

Voetbal op de Olympische spelen.

Nicolage Rico schreef:

Ja , en Belgie doet daar ook mee.

Kos
Nicolage Rico schreef:

Hahaha, daar ga ik idd ook geen seconde naar kijken.

Er doen toch wel een paar zeer bekende spelers mee oa .
Assatti , Makaay , Amrabat , Donk , Marcellis , Bruins , Guzman , Sibon .

Spijtoptant
rudiger schreef:
Er doen toch wel een paar zeer bekende spelers mee oa .
Assatti , Makaay , Amrabat , Donk , Marcellis , Bruins , Guzman , Sibon .

Jong Oranje (Europees Kampioen 2006 en 2007) aangevuld met max. 3 'dispensatiespelers' toch ?
Babel doet geloof ik ook mee als hij hersteld is van zijn blessure.

Toch heb ik ook niet zoveel met Olympisch Voetbal. Ik vind het niet thuishoren op de Olympische Spelen, net als profbasketbal of proftennis/profwielrennen. Maar echt een goed argument daarvoor heb ik niet, 't is puur gevoelsmatig.

Overigens heeft Nederland aan het begin van vorige eeuw drie keer brons gehaald op het Olympisch Voetbaltoernooi. We hebben dus een geschiedenisje op dat gebied.

Der Effe
Wie dat serieus neemt moet zichzelf eens na laten kijken . Als iets geen Olympische sport is, is het voetbal wel. Ben bang dat ik daar ook geen seconde van mijn tijd aan verspil.

Spijtoptant
Der Effe schreef:
Wie dat serieus neemt moet zichzelf eens na laten kijken . Als iets geen Olympische sport is, is het voetbal wel. Ben bang dat ik daar ook geen seconde van mijn tijd aan verspil.

Ook niet als Nederland de finale haalt ?

Der Effe
Misschien, maar aan de OS winnen met voetbal hecht ik (en met mij velen anderen) totaal geen waarde. Wat je zelf al zei, net als basketbal, tennis en wielrennen hoort voetbal niet thuis op de OS.

Spijtoptant
Het zou voor mijn gevoel in elk geval meer waarde hebben als er louter amateurspelers, of spelers die langer dan drie jaar geleden prof zijn geweest (in praktijk spelers die het zelfs in de eerste divisie niet hebben gered), mogen meedoen.
Het niveau zal dan uiteraard lager zijn, maar het heeft dan wel *iets* te zoeken op de Spelen. (Omdat het dan losgekoppeld is van het profvoetbal, dat voor mij een aparte sporttak is, los van amateurvoetbal)

Wat een onzin allemaal. Natuurlijk hoort voetbal op de OS, het is toch ook gewoon een sport? Idem voor basketbal, tennis en wielrennen. Geen enkele reden om deze populaire sporten niet toe te laten.

Duitsland - Turkije 1-0
Rusland - Spanje 2-1

Duitsland - Rusland 1-0 (Hoop ik niet, denk ik wel.)

Kan Duitsland - Turkije helaas niet zien. Diploma-uitreiking.

Spijtoptant schreef:
Overigens heeft Nederland aan het begin van vorige eeuw drie keer brons gehaald op het Olympisch Voetbaltoernooi.
Met gepaste trots kan ik melden dat Opa VanDeGriend in de selectie zat van de Olympische Spelen van 1928, waar dan weer net geen medaille werd gehaald. Wel 5 glorieuze interlands gespeeld,zij het niet in de basis op de OS. Anders was ook toen een medaille ons deel geweest

Je kunt je voorstellen dat het bijeen gevoetbalde kapitaal van Opa VanDeGriend onze hele familie rijk heeft gemaakt.

Spijtoptant
Kos schreef:
(quote)

Net alsof het dan opeens wel boeiend is.

eh... ja.

Winnen boeit altijd.

VanDeGriend schreef:
Je kunt je voorstellen dat het bijeen gevoetbalde kapitaal van Opa VanDeGriend onze hele familie rijk heeft gemaakt.

Je hebt er helaas geen verstand van voetbal gekregen zie ik in de ek-poel

Spijtoptant
VanDeGriend schreef:
(quote)
Met gepaste trots kan ik melden dat Opa VanDeGriend in de selectie zat van de Olympische Spelen van 1928, waar dan weer net geen medaille werd gehaald. .

Ja, zo gaat het meestal met dat Nederlandse voetbal.

VanDeGriend schreef:
(quote)
Met gepaste trots kan ik melden dat Opa VanDeGriend in de selectie zat van de Olympische Spelen van 1928, waar dan weer net geen medaille werd gehaald. Wel 5 glorieuze interlands gespeeld,zij het niet in de basis op de OS. Anders was ook toen een medaille ons deel geweest

Ik vond de naam Van de Griend al bekend klinken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.