Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
Ace
geplaatst: 22 september 2008, 23:50 uur
Zeg Joy, ik heb nog een cadeautje voor je! Toen ik mezelf uit pure verveling weer eens ging google-en kwam ik een wedstrijdverslag voor f-side.nl tegen in de tijd dat ik zo te zien nog wat fanatieker tegen de zaken aan keek
Erg lang geleden, want we speelden nog CL in Amsterdam.
Verslag Ajax-Juventus (0-1)
Door: Ace
Europees voetbal doet menig hart sneller kloppen. Het begint met de loting: wie komen ons dit jaar bezoeken? En misschien nog wel belangrijker: wie gaan wij dit jaar bezoeken? Velen hopen op een mooie Engelse ploeg als tegenstander en als het even kan, dit jaar géén itakkies! Na jaren van treurige ellende in en uit milaan hebben we het met Italië wel even gehad. Maar nee, wederom werden we gekoppeld aan een ploeg uit het land van pizza en paus. Ok, het was in ieder geval geen ploeg uit Milaan. Buiten het feit dat de plaatselijke ploegen daar, je niet tot vreugde stemmen, heb je die stad met het daarbij behorende 'Duomo'-plein op een gegeven moment ook wel gezien. Nee, Juventus kwam dit jaar uit de koker zetten. Juventus, de ploeg die een jaar of 10 geleden toen we onze hoogtijdagen vierden, ook leuk mee deed. Voordat we over een paar maanden Turijn mogen gaan bezetten, was het in de openingswedstrijd van deze editie van de CL eerst de beurt aan de mannen van capello om ons te bezoeken.
Enkele uren voor de wedstrijd stroomde het home al lekker vol. Er werd gedronken, geouwehoerd en gelachen: iedereen had er zin in! Ook rondom het home was het wat drukker dan normaal. Geruchten dat een grote groep pizzavreters vanuit de stad richting stadion kwamen was een aanleiding om wat alerter te zijn dan normaal.
Voor aanvang van de wedstrijd werd Zlatan enthousiast toegejuicht. Hij was voor even weer terug. Al snel bleek dat hij in de basis stond. De opstelling van Ajax kende weinig verrassingen. De nieuwe Argentijnse rechtsbuiten Rosales was geblesseerd en zat dus niet bij de selectie. Twee minuten nadat Meier gefloten had voor de aftrap veerde iedereen op: Wesley Sonck schoot vanaf een meter of twintig op doel en raakt de lat. Ajax speelde de eerste 10 minuten heel sterk, maar na verloop van tijd nam juventus het initiatief over. Zonder echt gevaarlijk te zijn, speelden de itakkies onder leiding van de misselijkmakende nedved de bal snel rond. Het was diezelfde nedved die net voor rust een prachtig doelpunt maakte: 0-1, het zal weer eens niet waar zijn.
Beide coaches hadden geen reden tot wisselen gezien in de rust. Ajax kwam goed uit de startblokken en zette de tegenstander onder lichte druk. Met aanvallend voetbal werd er geregeld een lek in de defensie gevonden. Een groot aantal redelijke kansen volgde, maar de bal wilde er vandaag gewoon niet in.
Aangezien we vandaag zeker een punt hadden verdiend, was de teleurstelling groot. Een waar itakkie-syndroom begint zich over velen meester maken. Toch bood het vertoonde spel goede hoop. Maar ja, waar was die spits die 'm er in had moeten leggen? Oh ja, die had een blauw shirt aan.
Velen van jullie zullen denken, wat een beknopt verslag na zo'n tamelijk emotionele wedstrijd. Ja, dat is zo. Misschien is het de teleurstelling, de frustratie, de woede van wederom nul punten na redelijk voetbal. De dwalingen van arbiter Meier, het weerzien met Zlatan, de gele kaart van Sneijder en de blessure van nedved, de spanningen rondom het stadion, de sfeer voor de wedstrijd, het goede spel van vooral Grygera: het had allemaal meer aandacht verdiend. Sorry, teleurstelling wint het vaak van enthousiasme...
Uitslag: 0-1 (0-1)
0-1 Nedved ('42)
Arbiter: Meier
Stadion: aRena
Toeschouwers: 49375
Geel:
Ajax: Anthony Obodai, Wesley Sneijder, Steven Pienaar
Juventus: Nedved
Opstelling Ajax:
Maarten Stekelenburg, Zdenek Grygera ('76 Julien Escudé), Johnny Heitinga, Nigel de Jong, Maxwell, Wesley Sneijder ('62 Tom De Mul), Anthony Obodai ('72 Yannis Anastasiou), Rafael van der Vaart, Steven Pienaar, Wesley Sonck, Nicolae Mitea
Erg lang geleden, want we speelden nog CL in Amsterdam.Verslag Ajax-Juventus (0-1)
Door: Ace
Europees voetbal doet menig hart sneller kloppen. Het begint met de loting: wie komen ons dit jaar bezoeken? En misschien nog wel belangrijker: wie gaan wij dit jaar bezoeken? Velen hopen op een mooie Engelse ploeg als tegenstander en als het even kan, dit jaar géén itakkies! Na jaren van treurige ellende in en uit milaan hebben we het met Italië wel even gehad. Maar nee, wederom werden we gekoppeld aan een ploeg uit het land van pizza en paus. Ok, het was in ieder geval geen ploeg uit Milaan. Buiten het feit dat de plaatselijke ploegen daar, je niet tot vreugde stemmen, heb je die stad met het daarbij behorende 'Duomo'-plein op een gegeven moment ook wel gezien. Nee, Juventus kwam dit jaar uit de koker zetten. Juventus, de ploeg die een jaar of 10 geleden toen we onze hoogtijdagen vierden, ook leuk mee deed. Voordat we over een paar maanden Turijn mogen gaan bezetten, was het in de openingswedstrijd van deze editie van de CL eerst de beurt aan de mannen van capello om ons te bezoeken.
Enkele uren voor de wedstrijd stroomde het home al lekker vol. Er werd gedronken, geouwehoerd en gelachen: iedereen had er zin in! Ook rondom het home was het wat drukker dan normaal. Geruchten dat een grote groep pizzavreters vanuit de stad richting stadion kwamen was een aanleiding om wat alerter te zijn dan normaal.
Voor aanvang van de wedstrijd werd Zlatan enthousiast toegejuicht. Hij was voor even weer terug. Al snel bleek dat hij in de basis stond. De opstelling van Ajax kende weinig verrassingen. De nieuwe Argentijnse rechtsbuiten Rosales was geblesseerd en zat dus niet bij de selectie. Twee minuten nadat Meier gefloten had voor de aftrap veerde iedereen op: Wesley Sonck schoot vanaf een meter of twintig op doel en raakt de lat. Ajax speelde de eerste 10 minuten heel sterk, maar na verloop van tijd nam juventus het initiatief over. Zonder echt gevaarlijk te zijn, speelden de itakkies onder leiding van de misselijkmakende nedved de bal snel rond. Het was diezelfde nedved die net voor rust een prachtig doelpunt maakte: 0-1, het zal weer eens niet waar zijn.
Beide coaches hadden geen reden tot wisselen gezien in de rust. Ajax kwam goed uit de startblokken en zette de tegenstander onder lichte druk. Met aanvallend voetbal werd er geregeld een lek in de defensie gevonden. Een groot aantal redelijke kansen volgde, maar de bal wilde er vandaag gewoon niet in.
Aangezien we vandaag zeker een punt hadden verdiend, was de teleurstelling groot. Een waar itakkie-syndroom begint zich over velen meester maken. Toch bood het vertoonde spel goede hoop. Maar ja, waar was die spits die 'm er in had moeten leggen? Oh ja, die had een blauw shirt aan.
Velen van jullie zullen denken, wat een beknopt verslag na zo'n tamelijk emotionele wedstrijd. Ja, dat is zo. Misschien is het de teleurstelling, de frustratie, de woede van wederom nul punten na redelijk voetbal. De dwalingen van arbiter Meier, het weerzien met Zlatan, de gele kaart van Sneijder en de blessure van nedved, de spanningen rondom het stadion, de sfeer voor de wedstrijd, het goede spel van vooral Grygera: het had allemaal meer aandacht verdiend. Sorry, teleurstelling wint het vaak van enthousiasme...
Uitslag: 0-1 (0-1)
0-1 Nedved ('42)
Arbiter: Meier
Stadion: aRena
Toeschouwers: 49375
Geel:
Ajax: Anthony Obodai, Wesley Sneijder, Steven Pienaar
Juventus: Nedved
Opstelling Ajax:
Maarten Stekelenburg, Zdenek Grygera ('76 Julien Escudé), Johnny Heitinga, Nigel de Jong, Maxwell, Wesley Sneijder ('62 Tom De Mul), Anthony Obodai ('72 Yannis Anastasiou), Rafael van der Vaart, Steven Pienaar, Wesley Sonck, Nicolae Mitea
0
Der Effe
geplaatst: 22 september 2008, 23:59 uur
Joy4ever schreef:
Een twaalfjarige Ajax-supporter is zondag tijdens de voetbalklassieker op de tribune in De Kuip mishandeld. Een volwassen Feyenoord-fan verkocht de jongen een stomp in zijn gezicht toen hij in het vak met de Rotterdamse aanhang juichte toen Ajax het eerste doelpunt scoorde.
Waar was jij zondag Der Effe?
Een twaalfjarige Ajax-supporter is zondag tijdens de voetbalklassieker op de tribune in De Kuip mishandeld. Een volwassen Feyenoord-fan verkocht de jongen een stomp in zijn gezicht toen hij in het vak met de Rotterdamse aanhang juichte toen Ajax het eerste doelpunt scoorde.
Waar was jij zondag Der Effe?
In Liverpool
0
geplaatst: 23 september 2008, 08:55 uur
Mooi verslag Ace
. Ik kan me van die wedstrjid alleen nog die prachtige goal van Nedved herinneren. Hoe was het in Liverpool?
. Ik kan me van die wedstrjid alleen nog die prachtige goal van Nedved herinneren. Hoe was het in Liverpool?
0
Ace
geplaatst: 23 september 2008, 09:41 uur
Joy4ever schreef:
Mooi verslag Ace
Mooi verslag Ace
. Ik kan me van die wedstrjid alleen nog die prachtige goal van Nedved herinneren. Hoe was het in Liverpool?Dank je
Dat was geweldig! De wedstrijd was vanwege de 0-0 een beetje doods. Geweldige supporters trouwens, dat Stoke City!
Echter hebben ze wel een bedroevend slecht elftal... Dat daar niet van gewonnen werd... 
0
geplaatst: 23 september 2008, 11:00 uur
Ben ik zeker niet met je eens Don. Als je een elftal kan opstellen met een Grygera, Heitinga, de Jong, Maxwell, Sneijder, van der Vaart en Pienaar dan zou je nu fluitend kampioen worden in Nederland en ook serieus mee kunnen doen in de CL.
Maar goed, ik weet dat je een grapje maakt
Maar goed, ik weet dat je een grapje maakt

0
DonDijk
geplaatst: 23 september 2008, 11:03 uur
Obodai, Sonck, Mitea, de Jong was toen kansloos, Anastasiou...Ja ik maak een grapje.
0
Ace
geplaatst: 23 september 2008, 12:10 uur
Ik zou bijna voor fnoord worden as zondag... Een kleine nederlaag van groningen zal de orde en de verhoudingen hier op het forum weer prima herstellen!
0
DonDijk
geplaatst: 23 september 2008, 12:50 uur
Dat kan natuurlijk heel goed, een nederlaag. Ik bedoel; het blíjft voetbal.
0
artemio
geplaatst: 23 september 2008, 20:22 uur
Heerlijk die groningse nuchterheid !!
Aardig verslag ace. itakkies had ik nog niet van gehoord.
Best grote kans dat ajax in de uefa groepsfase itakkies tegenkomt.
Aardig verslag ace. itakkies had ik nog niet van gehoord.
Best grote kans dat ajax in de uefa groepsfase itakkies tegenkomt.
0
geplaatst: 24 september 2008, 22:39 uur
Ik ben morgen aandachtig toeschouwer bij de Ajax-Utrecht
Heb zin om weer eens een wedstrijdje van Ajax te bezoeken.
Heb zin om weer eens een wedstrijdje van Ajax te bezoeken.
0
geplaatst: 26 september 2008, 07:44 uur
Nou dan heb je een leuke wedstrijd gezien, het had ook zo 5-0 kunnen worden. Moet wel bij gezegt worden dan Utrecht ook wel heel zwak speelde.
Sfeer op Vak410 was weer erg goed
, kwam dat door jou Reijersen?.
Sfeer op Vak410 was weer erg goed
, kwam dat door jou Reijersen?.
0
geplaatst: 26 september 2008, 10:08 uur
Ik zat niet in 410 nee. Maar daar hielden ze inderdaad de sfeer goed. Ze waren vooral bezig om te zorgen dat de meegereise Utrecht-supporters niet te horen zouden zijn.
Ajax speelde inderdaad goed en verzorgd voetbal, maar naar mijn mening vaak toch een tempo te laag. Die nieuwe Enoh was voor mij een openbaring, prachtspeler met veel teamgeest.
Ajax speelde inderdaad goed en verzorgd voetbal, maar naar mijn mening vaak toch een tempo te laag. Die nieuwe Enoh was voor mij een openbaring, prachtspeler met veel teamgeest.
0
DonDijk
geplaatst: 26 september 2008, 10:14 uur
Ja man, die Enoh. Prachtig, wat een kereltje! Én een goede voetballer inderdaad.
0
Der Effe
geplaatst: 26 september 2008, 10:43 uur
Jan Vertonghen 
Blinkt iedere wedstrijd weer uit. Lijkt me dat het het middenveld uit Vertonghen, Gabri/Enoh (zet ik er bij omdat hij in die ene wedstrijd +15 minuten tegen 010 een sterke indruk op me maakte) en Aissati/de Jong gaat bestaan. Lindgren is ook een goede speler maar zal er buiten gaan vallen en Sno mag naar het 2e ofzo. Wat een drama is dat

Blinkt iedere wedstrijd weer uit. Lijkt me dat het het middenveld uit Vertonghen, Gabri/Enoh (zet ik er bij omdat hij in die ene wedstrijd +15 minuten tegen 010 een sterke indruk op me maakte) en Aissati/de Jong gaat bestaan. Lindgren is ook een goede speler maar zal er buiten gaan vallen en Sno mag naar het 2e ofzo. Wat een drama is dat
0
Der Effe
geplaatst: 26 september 2008, 10:48 uur
Uiteraard. Die lange nietsnut kan mooi het spel vertragen, kan het publiek het beter volgen
0
geplaatst: 26 september 2008, 11:21 uur
Der Effe schreef:
Uiteraard. Die lange nietsnut kan mooi het spel vertragen, kan het publiek het beter volgen

0
DonDijk
geplaatst: 26 september 2008, 11:42 uur
NAC Breda - SC Heerenveen Rat Verlegh Stadion 1-2
27-09 19:45 PSV - Volendam Philips Stadion 4-1
27-09 19:45 FC Twente - de Graafschap Grolsch Veste 3-1
27-09 20:45 Willem II - AZ Willem II Stadion 2-2
28-09 12:30 ADO Den Haag - FC Utrecht ADO Den Haag 2-2
28-09 14:30 FC Groningen - Feyenoord Euroborg 3-2
28-09 14:30 Ajax - Vitesse Amsterdam Arena 4-1
28-09 14:30 Sparta - Roda JC Sparta-stadion 4-2
28-09 14:30 NEC - Heracles Almelo Mc Dos Goffert stadion 1-1
27-09 19:45 PSV - Volendam Philips Stadion 4-1
27-09 19:45 FC Twente - de Graafschap Grolsch Veste 3-1
27-09 20:45 Willem II - AZ Willem II Stadion 2-2
28-09 12:30 ADO Den Haag - FC Utrecht ADO Den Haag 2-2
28-09 14:30 FC Groningen - Feyenoord Euroborg 3-2
28-09 14:30 Ajax - Vitesse Amsterdam Arena 4-1
28-09 14:30 Sparta - Roda JC Sparta-stadion 4-2
28-09 14:30 NEC - Heracles Almelo Mc Dos Goffert stadion 1-1
0
geplaatst: 26 september 2008, 11:44 uur
NAC Breda - SC Heerenveen 2-2
PSV - Volendam 5-0
FC Twente - de Graafschap 1-0
Willem II - AZ 1-4
ADO Den Haag - FC Utrecht 0-1
FC Groningen - Feyenoord 3-1
Ajax - Vitesse 3-0
Sparta - Roda JC 1-2
NEC - Heracles Almelo 0-0
PSV - Volendam 5-0
FC Twente - de Graafschap 1-0
Willem II - AZ 1-4
ADO Den Haag - FC Utrecht 0-1
FC Groningen - Feyenoord 3-1
Ajax - Vitesse 3-0
Sparta - Roda JC 1-2
NEC - Heracles Almelo 0-0
0
Der Effe
geplaatst: 26 september 2008, 11:58 uur
NAC Breda - SC Heerenveen 0-2
PSV - Volendam 4-1
FC Twente - de Graafschap 2-0
Willem II - AZ 1-2
ADO Den Haag - FC Utrecht 1-0
FC Groningen - 010 1-1
Ajax - Vitesse 2-0
Sparta - Roda JC 1-2
NEC - Heracles Almelo 2-0
PSV - Volendam 4-1
Willem II - AZ 1-2
ADO Den Haag - FC Utrecht 1-0
FC Groningen - 010 1-1
Ajax - Vitesse 2-0
Sparta - Roda JC 1-2
0
geplaatst: 26 september 2008, 13:54 uur
Vertonghen speelde inderdaad ook erg sterk. Vermaelen lijkt verder ook nooit een kopduel te verliezen, goede rustige verdediger.
0
geplaatst: 26 september 2008, 13:57 uur
NAC Breda - SC Heerenveen 2-2
PSV - Volendam 4-1
Willem II - AZ 1-2
ADO Den Haag - FC Utrecht 1-1
FC Groningen - Feyenoord 1-2
ajax - Vitesse 4-0
Sparta - Roda JC 2-1
PSV - Volendam 4-1
Willem II - AZ 1-2
FC Groningen - Feyenoord 1-2
ajax - Vitesse 4-0
Sparta - Roda JC 2-1
0
geplaatst: 26 september 2008, 14:52 uur
NAC Breda - SC Heerenveen 1-2
PSV - Volendam 7-0
FC Twente - de Graafschap 2-1
Willem II - AZ 3-2
FC Groningen - Feyenoord 2-0
Ajax - Vitesse 2-1
Sparta - Roda JC 0-1
PSV - Volendam 7-0
FC Twente - de Graafschap 2-1
Willem II - AZ 3-2
FC Groningen - Feyenoord 2-0
Ajax - Vitesse 2-1
Sparta - Roda JC 0-1
0
geplaatst: 26 september 2008, 14:54 uur
NAC Breda - SC Heerenveen 1-0
PSV - Volendam 2-0
FC Twente - de Graafschap 1-1
Willem II - AZ 0-2
ADO Den Haag - FC Utrecht 0-0
FC Groningen - Feyenoord 2-2
Ajax - Vitesse 3-0
Sparta - Roda JC 2-0
NEC - Heracles Almelo 1-0
PSV - Volendam 2-0
FC Twente - de Graafschap 1-1
Willem II - AZ 0-2
ADO Den Haag - FC Utrecht 0-0
FC Groningen - Feyenoord 2-2
Ajax - Vitesse 3-0
Sparta - Roda JC 2-0
NEC - Heracles Almelo 1-0
0
DonDijk
geplaatst: 26 september 2008, 14:56 uur
Zijn dat het aantal kaarten die worden gegeven volgens jou?
0
geplaatst: 26 september 2008, 14:57 uur
NAC Breda - SC Heerenveen 1-2
PSV - Volendam 6-0
FC Twente - de Graafschap 3-1
Willem II - AZ 0-4
ADO Den Haag - FC Utrecht 2-1
FC Groningen - Feyenoord 3-2 (ondanks dat ik ze gisteren hier in Hoorn dramatisch heb zien voetballen tegen Hollandia, maar ja: Feyenoord is ook niet veel beter...)
Ajax - Vitesse 1-1
Sparta - Roda JC 0-2
PSV - Volendam 6-0
FC Twente - de Graafschap 3-1
Willem II - AZ 0-4
ADO Den Haag - FC Utrecht 2-1
FC Groningen - Feyenoord 3-2 (ondanks dat ik ze gisteren hier in Hoorn dramatisch heb zien voetballen tegen Hollandia, maar ja: Feyenoord is ook niet veel beter...)
Ajax - Vitesse 1-1
Sparta - Roda JC 0-2
0
geplaatst: 26 september 2008, 15:29 uur
DonDijk schreef:
Dat is niet het aantal kaarten dat volgens mij gegeven wordt.
0
DonDijk
geplaatst: 26 september 2008, 15:34 uur
Cygnus schreef:
(quote)
Oeoe, scheids is op zn teentjes getrapt..Oeoe, nee geef me geen geel

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.