MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Dan moeten de wetten veranderd worden.

Als het om voetbal gaat verliest men toch snel de realiteit uit het oog en wordt al snel met miljoenen en tegenwoordig dus ook paspoorten gestrooid. Raar, er zijn heel wat mensen die er meer recht op hebben en al jaren en jaren wachten. Wel verwarrend om het met Verdonk eens te zijn...

De wetten hoeven niet verandert te worden hoor. Die zijn glashelder. Men zou wat deze kwestie betreft een voorbeeld kunnen nemen aan Verdonk (hoe krijg ik het me strot uit), door niet met alle winden mee te waaien.
Het mag nog strakker, want om nou te stellen dat de gemiddelde lange afstandloopster of badmintonster een uit de klei getrokken boerin is, nou nee.

Ben benieuwd wanneer Sikora nu zijn contract in Eindhoven tekent.

rayman schreef:
De wetten hoeven niet verandert te worden hoor. Die zijn glashelder. Men zou wat deze kwestie betreft een voorbeeld kunnen nemen aan Verdonk (hoe krijg ik het me strot uit), door niet met alle winden mee te waaien.
Het mag nog strakker, want om nou te stellen dat de gemiddelde lange afstandloopster of badmintonster een uit de klei getrokken boerin is, nou nee.

Ik heb er ook geen zin meer om hierover te praten. Is al genoeg gebeurd. Het zal me verder een worst wezen of hij met Nederland naar het W.K. gaat.

Het enige wat ik raar vindt, is dat er een regeling in de wet staat dat een buitenlander een versnelde Nederlandersschap kan krijgen bij buitengewone talenten. Daar hoort Kalou bij, dacht ik zo.

Verder is het grote onzin dat Kalou zo'n test moest afleggen, terwijl 9 v/d 10 nederlanders deze test niet met een voldoende kan afleggen.

Maar goed, ik ben het eens dat hij hetzelfde behandelt moet worden als een ieder ander.

EmDee schreef:
Ben benieuwd wanneer Sikora nu zijn contract in Eindhoven tekent.

Bob Peeters wil ik er ook graag bij hebben.

Klumpie schreef:
(quote)

Misschien is Joszef Kiprich ook nog beschikbaar?

Ace
Ik ben het volledig met Rayman eens. Daarbij kan ik me tijdens een wk niet identificeren met een of andere Ivoriaan. En dat is echt niet omdat hij in 010 speelt, want ik had er in het geval van b.v. Ronaldinho ook niet op zitten wachten. Vandaar dus dat ik het goed nieuws vind

Ace schreef:
Ik ben het volledig met Rayman eens. Daarbij kan ik me tijdens een wk niet identificeren met een of andere Ivoriaan. En dat is echt niet omdat hij in 010 speelt, want ik had er in het geval van b.v. Ronaldinho ook niet op zitten wachten. Vandaar dus dat ik het goed nieuws vind

Ik ben het er ook mee eens, alleen is de wetgeving in Nederland krom. Puur op voetbalgebied vind ik het best jammer dat Kalou niet meegaat.

Bovendien ben ik altijd voorstander geweest dat je voor je land uit komt, waar je geboren bent. Maar goed, dat is niet haalbaar.

Klumpie schreef:
(quote)

haha, ja.
Er was volgens mij nog een Belg waar hij altijd gecharmeerd van was.

EmDee schreef:
(quote)

haha, ja.
Er was volgens mij nog een Belg waar hij altijd gecharmeerd van was.

Tom Soetaers of zoiets

rayman schreef:
Omdat het geen nederlander is.
Naturaliseer Kalou, en ga daarna aan naar Berlijn om aan Nando Rafaël met droge ogen uit te leggen waarom hij op zijn 18e Nederland uit moest. (terwijl HIJ zijn ouders vermoord zag worden en op 6-jarige leeftijd naar nederland is gevlucht, waar Kalou naartoe is gekomen om wat te leren voetballen en geld op te halen.)

Absoluut terecht dat Kalou wordt afgewezen, ik ben het volledig met je eens rayman.

Iceman schreef:
Absoluut terecht dat Kalou wordt afgewezen.

Inderdaad, Marco moet gewoon allemaal echte gezonde Hollandse jongens meenemen!

Ace
Van Basten neemt van de 4 spitsen nistelrode, kuyt, vennegoor en huntelaar, maar 3 spitsen mee. Wie moet hij thuis laten? Ik ga voor vennegoor. Die gast kan vreselijk goed koppen, maar verder houdt het imo een beetje op. Best een sympathiek figuur, maar de rest heeft imo meer kwaliteit. Van Basten ziet 'm overigens wel als ideale pinchhitter, geloof ik.

Ik vind het al belachelijk dat hij Vennegoor boven Makaay verkiest........ Makaay moet gewoon mee, alhoewel dat een moeilijke keuze tussen Kuyt, Huntelaar en v. Nistelrooy.

Makaay heeft nooit echt wat gepresteert in t NL elftal en de laatste tijd is hij niet echt in vorm geloof ik. Vennegoor is inderdaad perfect als pinchhitter, bovendien is er geen speler die meer ballen nuttig doorkopt dan hij. Maar ja, Kuyt, Huntelaar of van Nistelrooy thuislaten is ook weer zoiets.

Ik ben een enórme fan van Huntelaar, maar als er dan toch iemand moet afvallen, dan is het Huntelaar. Kuijt kan namelijk nog rechtsbuiten spelen, Nistelrooij wordt de ster van dit toernooi en Vennegoor is pinchitter.

Huntelaar mag dus mee met Foppe en hij maakt ons Europees kampioen.

BoordAppel schreef:
Makaay heeft nooit echt wat gepresteert in t NL elftal en de laatste tijd is hij niet echt in vorm geloof ik. Vennegoor is inderdaad perfect als pinchhitter, bovendien is er geen speler die meer ballen nuttig doorkopt dan hij. Maar ja, Kuyt, Huntelaar of van Nistelrooy thuislaten is ook weer zoiets.

v. Nistelrooy, Kuijt, Huntelaar en Vennegoor hebben ook nog nooit écht gepresteerd in het NL-eftal. De laatste 3 hebben nog geen echte kans gehad, maar het is hem vaak verweten dat hij niet zo goed presteert in het NL-eftal als in competitie-verband.

Huntelaar zou de ticket het minst verdienen op basis van het verleden, maar kan zomaar de revalidatie van het toernooi worden, natuurlijk. v. Basten was ook niet de grote favoriet voorafgaande van het EK 1988.

Nicolage Rico schreef:

v. Nistelrooy, Kuijt, Huntelaar en Vennegoor hebben ook nog nooit écht gepresteerd in het NL-eftal.

Van Nistelrooy heeft 25 keer gescoord in 49 interlands. Da's toch een aardig gemiddelde lijkt me.

Ik wist dat iemand daarover zou beginnen, maar een gemiddelde zegt ook niet alles. Als hij tegen landen als Moldavië, Andorra en Armenïe zijn gemiddeld opschroefd krijg je een geflatteerd gemiddelde. Desalniettemin blijft het een goed gemiddelde en doelpunten is hetgeen dat telt. Het is ook niet mijn mening dat hij niet voldoende presteert, ik gaf aan dat men niet tevreden over hem was in het NL-elftal. Iemand met zulke kwaliteiten hoort natuurlijk altijd in de basis te staan bij het NL-elftal. Ik denk dat hij de speler is van NL met de meeste kwaliteiten.

Ace
Ze hebben het geregeld hoor: Blind is eruit getrapt... Een droevige dag in het leven van Ace.

Ace schreef:
Ze hebben het geregeld hoor: Blind is eruit getrapt... Een droevige dag in het leven van Ace.

Ach, als je ten Cate ervoor terugkrijgt, denk ik dat je blij moet zijn. Die kan Edgar misschien nog strikken voor het komende seizoen.

Dat zou mooi zijn ja.

In oktober 2005 werd Davids gevraagd of hij Frank Rijkaard rekent tot zijn favoriete trainers. Davids antwoordde veelzeggend: "Je bedoelt Ten Cate. Van Henk heb ik veel geleerd ja, zeker".

herman schreef:
Dat zou mooi zijn ja.

(quote)

Naja, ik zou het niet mooi vinden.

Ace
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ach, als je ten Cate ervoor terugkrijgt, denk ik dat je blij moet zijn. Die kan Edgar misschien nog strikken voor het komende seizoen.

Zonder mijn punt weer 10 keer te benadrukken gaat het me zoals jullie weten over de manier waarop iemand die 20 jaar bij de club gezeten heeft eruit wordt getrapt... Dat het een niet al te florisant seizoen was lijkt me duidelijk en ik heb ook helemaal niets tegen Ten Cate.

Ace schreef:
(quote)

Zonder mijn punt weer 10 keer te benadrukken gaat het me zoals jullie weten over de manier waarop iemand die 20 jaar bij de club gezeten heeft eruit wordt getrapt... Dat het een niet al te florisant seizoen was lijkt me duidelijk en ik heb ook helemaal niets tegen Ten Cate.

Ik begrijp je punt, dat heb je lang en breed uitgelegd, maar op sportief vlak zou ik maar blij zijn.

Ace
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik begrijp je punt, dat heb je lang en breed uitgelegd, maar op sportief vlak zou ik maar blij zijn.

Ook op sportief vlak is het wel gebleken dat een andere trainer niet helpt. Wanneer de 4e nog niet rendeert mag je je afvragen of het niet ergens anders binnen de organisatie misgaat. Dat neemt niet weg dat ik Ten Cate een uitstekende keuze vind en er als ik de emotionele overwegingen niet meeneem, best blij mee ben.

Ace schreef:
(quote)

Ook op sportief vlak is het wel gebleken dat een andere trainer niet helpt. Wanneer de 4e nog niet rendeert mag je je afvragen of het niet ergens anders binnen de organisatie misgaat. Dat neemt niet weg dat ik Ten Cate een uitstekende keuze vind en er als ik de emotionele overwegingen niet meeneem, best blij mee ben.

Maar dit kun je Jaakke volledig aanrekenen. Nadat vGaal was opgestapt en een paar maanden later Koeman koos hij ervoor om eerst een trainer aan te stellen en daarna een TD.

Dat is natuurlijk hartstikke dom omdat de TD juist goed met de trainer om moet kunnen gaan. Dit ontslag is dan ook volledig op het conto van Jaakke aan te rekenen en niet door vGeel omdat ie met zijn eigen trainers wil werken.

Het zal me ook niks verbazen als ze Co Adriaanse of vGaal aanstellen als nieuwe coach voor het komende seizoen.

Ace schreef:
(quote)

De statistieken wijzen uit de een nieuwe trainer niet helpt, gebaseerd op de eerste wedstrijden. Maar ik schat de trainerscapsciteiten van ten Cate hoger in dan die van Blind.

Ace
@Klumpie: ah, een medestander. Dat roep ik ook al 81 berichten lang, haha!

@Nicolage Rico: mee eens wat betreft de kunde van beide trainers. Ten Cate heeft ook bakken ervaring.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:16 uur

geplaatst: vandaag om 13:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.