MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
DonDijk
Gisteren zijn alle 5 Nederlandse clubs doorgegaan in het UEFA-Cuptoernooi.

DonDijk schreef:
Gisteren zijn alle 5 Nederlandse clubs doorgegaan in het UEFA-Cuptoernooi.
Waar baseer je dat op?

DonDijk
Op mn stoel.

Ik vind het ook een beetje raar, maar toch ook wel weer leuk. Komt VD Sar aan 130 interlands. Tegen de tijd dat het WK daar is, hebben we hopelijk een volwaardige 2e doelman (Vermeer, Krul, Vorm of Velthuyzen). Ik neem aan dat Timmer dan geen 2e keeper meer is.

Neutraliseer Pieckenhagen van Heracles tot Nederlander en laat hem keepen. Vermeer is een belofte en komt over een paar jaar nog aan bod.

Als Vorm net zo keept als tegen Ajax in de beker, en voetballend wat beter wordt, mag hij van mij best onder de oranje lat staan.

Ace
Joy4ever schreef:
Belachelijk dat ze hem gevraagd hebben. Hij heeft aangegeven niet meer voor het Nederlands Elftal uit te willen komen. Respecteer dat dan. Dat we in Nederland een keepersprobleem hebben, als dat al zo is, is niet het probleem van Edwin.

Mee eens! Aan de andere is het grote klasse van Van der Sar dat hij het nog doet ook...

Ace
vin13 schreef:
Neutraliseer Pieckenhagen van Heracles tot Nederlander en laat hem keepen. Vermeer is een belofte en komt over een paar jaar nog aan bod.

Ja, dat vind ik nou een goed idee! Een Duitser op doel! Toch wel de bakermat aller keepersopleidingen!

dix
Wie is er eigenlijk derde keeper bij Oranje ?
Die wordt dus duidelijk niet serieus genomen

Overigens kun je erop wachten dat Van der Sar een blunder begaat in één van die wedstrijden. Daar vragen ze met z'n allen om.

Derde keeper was de afgelopen tijd Boschker geloof ik.
Ergens schuilt er iets van minachting voor de kwaliteiten van Vorm, Velthuyzen, Vermeer, Boschker en/of wie dan ook. Alsof we helemaal geen goede keepers zouden hebben.
Wel grote klasse van Sar.
Maar hij had niet gevraagd moeten worden.

Tuurlijk wel. Vragen kan altijd toch, aan de beste keepr die het land rijk is. Of is die Velthagen al beter.? Vind het ook niet gek als Nistelroode nog een keer gevraagd wordt want die hamster van ajax die krijgt ze zelfs tegen bal op dak 7 er niet in.

DutchViking
Mijn nieuwste bijdrage in het in de vergetelheid geraakte columntopic:

DutchViking schreef:
Muziekminnende profs

Voetbal en muziek, het zijn beide grote passies van mij. De combinatie is echter niet alledaags, zo is mij inmiddels wel duidelijk. Vraag de gemiddelde speler uit het betaald voetbal naar diens muziekvoorkeur en het antwoord blijkt vaak voorspelbaar: de een na de ander houdt het op Nederlandstalige schlagers, populaire r&b of overgeproduceerde trance. Hoewel ik niet graag in hokjes denk, kan ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk stellen dat het overgrote deel van de spelers geen academische titel heeft, geen liefhebber van hoogstaande literatuur is en zich niet of nauwelijks in muziek verdiept. Wat dat alles betreft, is de voetballerij op de keper beschouwd een juiste afspiegeling van de Nederlandse maatschappij. Oppervlakkigheid viert hoogtij in de voetbalwereld. Vraag de gemiddelde prof naar zijn kijk op politieke of maatschappelijke zaken en er zal zelden een hoogstaande of bevlogen mening waar te nemen zijn.

Jarenlang heb ik het bijgehouden in de media. Het blad Voetbal International, dat ik sinds mijn jongste voetbalherinneringen met veel plezier lees, bevat sinds jaar en dag een stukje dat gewijd is aan individuele spelers en hun persoonlijke voorkeuren. Ik las de profielschets van de spelers altijd aandachtig en keek er iedere woensdag weer naar uit, naast de stukjes van mijn favoriete vaderlandse club Ajax. De woensdag was de dag dat de nieuwe Voetbal International in de brievenbus lag.

Gelukkig zijn er uitzonderingen op de regel. Ron Jans, de huidige trainer van FC Groningen, is zo´n uitzondering. Jans is iemand die ik als trainer én als mens – hoewel ik hem niet persoonlijk ken – hoog heb zitten. De voormalige docent Duits blijkt in zijn vrije tijd onder meer graag naar folk, psychedelica, indie rock, alt-country en progrock te luisteren. Ik heb zijn jaarlijstjes eens bekeken en achter de succesvolle trainer schuilt een zeer groot muziekliefhebber. Veel van zijn favorieten zijn toevalligerwijs ook favorieten van mij.

Soms levert de zoektocht naar muziekminnende voetballers verrassende resultaten op. Niet zelden zijn de voetballende muziekliefhebbers sympathieke persoonlijkheden. Paul Bosvelt, John de Wolf en Ronald Waterreus bijvoorbeeld blijken liefhebbers te zijn van rock, grunge en heavy metal en de immer met paardenstaart getooide René van Rijswijk mag in zijn vrije tijd naar The Smashing Pumpkins luisteren. De aan lager wal geraakte vedette Glenn Helder is een zeer begenadigd drummer, Bert Konterman verklaarde ooit een bewonderaar te zijn van de Simple Minds, Frank Rijkaard luisterde in zijn jonge jaren naar Sonic Youth en Pixies en Björn van der Doelen is naast voormalig profvoetballer ook verdienstelijk rockgitarist. Hij koos er voor om het voetballeven in te ruilen voor een loopbaan in de muziekbranche.

Johan Derksen is hoofdredacteur van Voetbal International en tevens oud-voetballer, maar bovenal een groot bewonderaar van Van Morrison, Tony Joe White en John Mayall en volgt de vaderlandse en internationale bluesscène al sinds zijn jeugdjaren. Derksen heeft een uitgebreide vinylcollectie waar menig rechtgeaard liefhebber trots op zou zijn. Hoewel ik het op voetbalgebied veel vaker oneens dan eens ben met Johan, zie ik in zijn muziekkeuze meer raakvlakken.

Regelmatig vraag ik me af of het bij buitenlandse profs verschilt. Zou de gemiddelde Zweedse, Engelse, Poolse of Franse voetballer er een andere muziekvoorkeur op nahouden dan de Nederlandse? Die vraag is moeilijk te beantwoorden, omdat er nooit een dusdanig grootschalig onderzoek heeft plaatsgevonden op dit gebied. Van de Spaanse spelmaker Gaizka Mendieta weet ik toevalligerwijs dat hij graag naar Velvet Underground, Neil Young en The Doors luistert en de voormalig Engels international Stuart Pearce bewonderde The Clash, Sex Pistols en The Pogues, maar verder verwacht ik dat ook in het buitenland slechts een klein deel van de profs zich actief in muziek verdiept.

Voetbal en muziek, een gelukkig huwelijk zal het nooit worden. Ik klamp me vast aan het gegeven dat er altijd een kleine minderheid zal blijven van muziekminnende profs, hoezeer deze wereld ook zal veranderen.

Wie biedt zich aan om het topic van nieuwe bijdragen te voorzien?

VanDeGriend schreef:
Tuurlijk wel. Vragen kan altijd toch, aan de beste keepr die het land rijk is. Of is die Velthagen al beter.? Vind het ook niet gek als Nistelroode nog een keer gevraagd wordt want die hamster van ajax die krijgt ze zelfs tegen bal op dak 7 er niet in.
Hij was duidelijk. Oranje zat er op. Mooie tijd geweest. Me dunkt dat we die man dankbaar mogen zijn. Respecteer dat dan en val hem niet meer lastig. Sar is een heer en zegt geen nee. Juist daarom hadden ze zijn beslissing moeten respecteren.
Dat dat konijn er snel uit moet ben ik dan wel weer met je eens. Ik vind het niks. Nistelroode is pas 31 en had nooit moeten bedanken. Zo maakt ie zichzelf alleen maar belachelijk interessant.

Superbeertje
Volgens mij blijft Stekelenburg sowieso 1ste keeper, ik denk dat Vermeer 2de wordt uiteindelijk. En waar is Waterman eigenlijk gebleven?

Superbeertje schreef:
Volgens mij blijft Stekelenburg sowieso 1ste keeper, ik denk dat Vermeer 2de wordt uiteindelijk. En waar is Waterman eigenlijk gebleven?
Die houdt in Den Haag de bank warm.

Ace
VanDeGriend schreef:
want die hamster van ajax die krijgt ze zelfs tegen bal op dak 7 er niet in.

Vast provocerend bedoeld, want ik als Ajacied heb meer te klagen dan jij! Bij het NL elftal gaat het namelijk nog prima met 'm, op Ajax daarentegen is je zin wel van toepassing... En dat vindt jij vast niet erg

kArIzMa_TuRk
Het Turkse team Trabzonspor speelt echt goed man, de laatste tijd. Alweer 3-2 gewonnen, en alweer met een 1-2 achterstand.

Echt prachtig om te zien. Hoop dat ze zo doorgaan.

We blijven na zes weken trouwens nog steeds aan de leiding:
1. Trabzonspor 6-16 (11-5)
2. Gaziantepspor 6-13 (11-7)
3. Bursaspor 5-12 (9-6)
4. Galatasaray 5-11 (13-4)
5. Besiktas 5-11 (9-3)
6. Sivasspor 6-11 (9-6)
7. Ankaraspor 6-10 (9-6)
8. Kayserispor 5-8 (2-1)
9. Konyaspor 6-7 (8-12)
10. Fenerbahçe 5-6 (7-5)

Barcelona doet een AZ'je en verplettert momenteel Atletico Madrid. Na een half uur stond het al 5-1.

oh oh, wat is dat toch met feyenoord, of hoe moet het nu met feyenoord.

snarf349 schreef:
oh oh, wat is dat toch met feyenoord, of hoe moet het nu met feyenoord.
Hoe zal er dan wel niet gedacht worden over onze vrienden uit Amsterdam

Wordt ik wakker om 18.00 uur,doe de tv aan,denk ik dat ik naar een spannende slotfase ga kijken,staat het 4-0.

Joy4ever schreef:
(quote)
Hoe zal er dan wel niet gedacht worden over onze vrienden uit Amsterdam

ben bang dat de zg vrienden uit amsterdam niet echt mijn vrienden zijn.
m'n 2 vrienden uit rotterdam gaan echt slecht.

sparta 0 tegen 6
feyenoord 0 tegen 2
daar wordt een mens chagereinig van, tjonge.

ajax 2 tegen 5
dat is al beter.

snarf349 schreef:
(quote)

ben bang dat de zg vrienden uit amsterdam niet echt mijn vrienden zijn. m'n 2 vrienden uit rotterdam gaan echt slecht.
Dat "onze vrienden" was sarcastisch bedoelt Maar de Rotterdammers zijn ook niet te benijden

Ace schreef:
En dat vindt jij vast niet erg
Dat weet jij inderdaad best

Maar goed ondertussen kunnen wij beter gaan kijken hoe de spitsen van Volendam , Vitesse en Sparta het doen.

En Groninen bovenaan geeft maar weer eens aan dat het Nederlands voetbal op zijn gat ligt. Heb niets tegen de club, integendeel zelfs, maar volgens mij speelt daar werkelijk geen 1 Nederlander in de basis

Ik zei het al tegen Don: Groningen kan een serieuze gooi naar de titel doen.

Feyenoord en ajax komen wel weer terug, maar bizar waar ze nu staan.

Ace
Wat een drama...

Hoewel er op de uiteindelijke overwinning van heerenveen niets af te dingen viel en het echt wel verdiend was, waren de arbitrale dwalingen ook weer niet van de lucht... Het is echt erg droevig gesteld met de arbitrale trio's van tegenwoordig,

DonDijk
Balen.. Groningen verzuimt om uit te lopen van PSV door ook met slechts 3-0 te winnen.

Maar goed, ben benieuwd hoe ze deze crisis overwinnen. Bij een echte topclub is het nooit rustig natuurlijk.

Ace schreef:
Wat een drama...

Hoewel er op de uiteindelijke overwinning van heerenveen niets af te dingen viel en het echt wel verdiend was, waren de arbitrale dwalingen ook weer niet van de lucht... Het is echt erg droevig gesteld met de arbitrale trio's van tegenwoordig,
`
Buiten de penalty die er net buiten gegeven had moeten worden, heb ik geen arbitrale dwalingen waargenomen. Ja, Van der Wiel had eerder zijn tweede gele kaart moeten krijgen, maar daar doel je vast niet op.

Sir Spamalot (crew)
Gisterenavond Nederlands voetbal op tv gezien, het was al lang geleden. Herenveen, wat een ploeg! Dergelijk voetbal zie je in ons Belgenland zelden of nooit...

DonDijk
Groningen ook nog gezien?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:38 uur

geplaatst: vandaag om 15:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.