MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
DonDijk
Cygnus schreef:
(quote)
`
Buiten de penalty die er net buiten gegeven had moeten worden, heb ik geen arbitrale dwalingen waargenomen. Ja, Van der Wiel had eerder zijn tweede gele kaart moeten krijgen, maar daar doel je vast niet op.

Ach, typisch een ''Huntelaar-reactie'' van Ace. We hebben verloren, eens kijken; hoe kan dit? Wij als Ajax hebben kwaliteit genoeg, daar ligt het niet aan. De scheids! Het ligt vast aan de scheids!

Laat ze eerst wat fatsoenlijke verdedigers kopen, die Urby wordt per seizoen ongeloofwaardiger en dat centrum blaas je zo omver als je boven de 1.80 uitkomt.

Als je compleet wordt weggespeeld door Heerenveen dan moet je je niet gaan verschuilen achter eventuele arbitrale dwalingen. Ajax (met al zijn investeringen) kan uiteraard verliezen van Heerenveen maar niet op zo een manier.

Ace
Hehe. Ik verschuil me helemaal niet achter de arbiter, lezen jongens... Heerenveen was beter en dan krijg je dit. Compleet weggespeeld is wat overdreven, maar de marge van drie doelpunten gaf wel de verhoudingen van de dag weer. Waar het mij om gaat is dat er naast die penalty, een doelpunt onterecht werd afgekeurd. Dat zijn genoeg belachelijke fouten om over arbitrale dwalingen te spreken. Een vrije trapje op eigen helft meer of minder, valt daar niet onder lijkt me. Het gebeurde niet alleen gisteren en het gebeurt ook niet alleen bij Ajax. Ik snap best Frank, dat jij het voor je collega's op wilt nemen, maar het is met de scheidsrechters nog beroerder gesteld dan met het voetbal zelf.

Mee eens Ace. En dat terwijl er op de afgelopen OS arbiters rondliepen, uit diverse tropische oorden, die wel geweldig floten. Mogelijk is de arbitrage geen speerpunt voor de KNVB. Maar daar kan Cygnus wellicht iets meer over roepen?

En Ajax werd wel degelijk compleet weggespeeld, zeker in de eerste helft. Die Beerens de tweede helft

Sir Spamalot (crew)
DonDijk schreef:
Groningen ook nog gezien?

Neen, dat komt nog... Herenveen kon een pak meer doelpunten gemaakt gemaakt tegen Ajax: dit bevestigt nog maar eens hun fantastische thuisreputatie en wat een thuispubliek!

Als ajax niet compleet werd weggespeeld, dan weet ik niet meer wat weggespeeld is, Ace. Zelfs Feyenoord is dit seizoen nog niet zo weggespeeld.

Feyenoord had gisteren de pech dat ze grote kansen misten en dat ze geen penal kregen. Als ze die penal dan zouden benutten, was het een overwinning geworden. Een gelijkspel was terecht geweest, want NEC speelde georganiseerd.

Ace
Ok, de eerste helft werden ze inderdaad overlopen en hoop op een goed resultaat heb ik 90 minuten niet gehad. Maar jullie kennende baseren jullie je mening op de samenvatting? Ik ga in ieder geval geen complete wedstrijden van 010 zitten kijken op mijn vrije zondagmiddag.

Als telt niet Rico. Zo kan ik met een als zelfs nog een goed resultaat voor Ajax bedenken. Als die treffer van Cvitanich niet onterecht afgekeurd zou worden en als die onterechte penal niet gegeven zou zijn, had het op een gegeven moment 3-3 gestaan en had ik het nog maar moeten zien... Als he, als!

Nee, heeft vooral met het spelbeeld te maken. Heerenveen speelde ajax van de mat, Nec en Feyenoord waren gelijkwaardig. Ik geef alleen aan dat Feyenoord veel met pech heeft te maken. Maar als telt niet, dat weet ik. NEC is gewoon erg goed bezig.

DonDijk
Been lijkt me een zeer goede coach. Tactisch ook zo sterk, niet verwacht van hem toen ie als coach begon.

stuart
Hee Don; het gaat goed met FC Groningen, alvast hulde.
De 2 noordelijke eredivisie clubs hebben het mooiste/beste publiek en zijn thuis toch een angstgegner, kijk ook maar Heerenveen; Ajax mag blij zijn dat het geen 8-0 is geworden door een portie geluk en omdat Heerenveen aan het eind de teugels liet vieren.

Ace schreef:
Als die treffer van Cvitanich niet onterecht afgekeurd zou worden en als die onterechte penal niet gegeven zou zijn, had het op een gegeven moment 3-3 gestaan en had ik het nog maar moeten zien.

stuart schreef:
Ajax mag blij zijn dat het geen 8-0 is gewoorden door een portie geluk en omdat Heerenveen aan het eind de teugels liet vieren.

DonDijk
Als van Bronckhorst niet zo kansloos als een bejaarde verdedigde en Makaay schoot een meter meer naar links was het 1-1 geworden.

Ace
Dat sarcasme niet in jouw woordenboek voorkomt Tom, wordt hier maar weer eens bewezen... Je rukt dingen uit hun verband

Ace schreef:
Dat sarcasme niet in jouw woordenboek voorkomt Tom, wordt hier maar weer eens bewezen... Je rukt dingen uit hun verband
Jawel hoor, staat netjes onder de s. En jij moet niet zo happen Elard, pak gewoon je verlies.

DonDijk
Lijkt me erg lastig Tom, om op dat lichaamsdeel verband te hebben. Succes daarmee!

Ace
Joy4ever schreef:
(quote)
Jawel hoor, staat netjes onder de s. En jij moet niet zo happen Elard, pak gewoon je verlies.

Ik pak mijn verlies. Die tamelijk nietszeggende opmerkingen van jou zijn op maandagmorgen een beetje vermoeiend. Laat ik het daar maar op houden

Ace schreef:
(quote)

Ik pak mijn verlies. Die tamelijk nietszeggende opmerkingen van jou zijn op maandagmorgen een beetje vermoeiend. Laat ik het daar maar op houden
Je kan beter een voorbeeld nemen aan de coach van je cluppie, die draaide er na afloop tenminste niet omheen. Nu moet ik jouw vermoeiende geneuzel aanhoren over arbitrale dwalingen en "als dit en als dat"

Ace
Joy4ever schreef:
(quote)
Je kan beter een voorbeeld nemen aan de coach van je cluppie, die draaide er na afloop tenminste niet omheen. Nu moet ik jouw vermoeiende geneuzel aanhoren over arbitrale dwalingen en "als dit en als dat"

Hehe, ik draai er ook niet omheen. Jij doet aan wishful reading. Dat 'als' was een reactie op het alom bekende relativeringsvermogen van Rico en die arbitrale dwalingen stonden los van een zeer terechte nederlaag.

Ace
Even wat anders, geinige goal: http://www.youtube.com/watch?v=-i-Fps9Bg3k&feature=related

Nog wat anders: Ajax heeft ook bijna zijn Rob van Dijk-je te pakken. Hansie Vonk, jaja!

Ace schreef:
(quote)

Hehe, ik draai er ook niet omheen. Jij doet aan wishful reading. Dat 'als' was een reactie op het alom bekende relativeringsvermogen van Rico en die arbitrale dwalingen stonden los van een zeer terechte nederlaag.

Hé! Nu voel ik me aangevallen... Hoewel, dat is een compliment! Thnx, Ace. En ook nog je verlies pakken vandaag. Je gaat erop vooruit!

Op zich wel geinig dat er nu eens wat andere teams (op PSV na) bovenaan staan. Al vraag ik me toch altijd af of de niet-standaard-topclubs het ook lang volhouden.
Wel treurig om te zien dat de 2 grootste clubs uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis, Ajax en Feyenoord, het zo slecht doen. Al zullen die er vast en zeker weer bovenop komen.

Dan nog even over Ajax. Ik moet zeggen dat ik een paar potjes in het stadion gezien heb dit jaar en dat het me best beviel. Maar gister was het niet zo best, vooral verdedigend. Emanuelson lijkt mij duidelijk geen verdediger (al deed hij dat in de bekerwedstrijd tegen Utrecht nog wel aardig). Zonde, verlies nemen en doorgaan naar de volgende ronde. Tegen koploper Groningen.

Weer zo een zondagsschot.

DonDijk
Reijersen schreef:
doorgaan naar de volgende ronde. Tegen koploper Groningen.

Ik ben zó benieuwd

'Het is onbegrijpelijk dat je je zo laat afslachten', mopperde Marco van Basten na de 5-2 nederlaag van Ajax tegen SC Heerenveen. De trainer haalde flink uit naar zijn spelers.

'Ik had het idee dat ze voor het eerst in de regen speelden. Zo krijg je de bevestiging dat ze mooiweervoetballers zijn. Het was een wanvertoning. Echt ongelooflijk. Zo'n oorwassing heb ik nog nooit meegemaakt. Beschamend.'

In de perszaal van het Abe Lenstra Stadion was Van Basten ongenadig hard. 'Dit is voor mij een totaal nieuwe ervaring. Ik ben nog nooit zo afgeslacht. Ik begrijp er helemaal niets van dat je je als speler van Ajax zo laat vernederen.'

'Ik zat nog niet op mijn stoel of we stonden al 2-0 achter. Vervolgens zie je nauwelijks een reactie van het elftal. Ze staan elkaar aan te kijken en doen niets om elkaar te helpen. Heel vreemd. Het is voor mij een bevestiging dat deze spelers niet worden opgeleid in mentale weerbaarheid. We hebben mentaliteit nodig en kwaliteit.'

'Het geeft misschien nog wel het meest te denken dat de spelers van Ajax individueel ook al niet eens meer de meerdere zijn van die van Heerenveen. Een ploeg waarvan je vooraf weet dat ze het vooral van kracht moet hebben.'

Heb inderdaad zelden zo'n veel sterkere ploeg dan ajax gezien als dit Heerenveen.. het leek wel de krukkelopers uit Mokum die gister in t veld stonden. Beschamend!

Der Effe
Het sneuste van alles is dat je als Ajax supporter niets over de scheids mag zeggen. Want ja, die joden zijn altijd arrogant en het ligt nooit aan hunzelf maar ze geven altijd de scheids de schuld. Leuk dat het ook altijd de mensen zijn die Ajax 3 minuten in de samenvatting hebben gezien. Goed, Ajax heeft gister helemaal terecht verloren, maar dat neemt niet weg dat die pleuris scheidsrechters je continu naaien. Ajax krijgt 2x geel bij de penalties en die dikke Noorse gnoom van Heerenveen mag gewoon vrolijk verder spelen. En alle spelers mogen ook een maandsalaris inleveren, met zo'n poepinstelling.

Der Effe schreef:
Het sneuste van alles is dat je als Ajax supporter niets over de scheids mag zeggen. Want ja, die joden zijn altijd arrogant en het ligt nooit aan hunzelf maar ze geven altijd de scheids de schuld..
Mooi gesproken.

Met de selectie die ajax nu heeft mag het geen ruk uitmaken of een scheids nu wel of niet partijdig fluit. Kom op zeg, er zitten genoeg spelers in die met hun klasse wedstrijden kunnen beslissen. Gewoon een kwestie van de tegenstander stuk spelen. Maar het probleem van ook weer dit ajax is de instelling. Daar schort het aan. En als er dan eentje is die dat wel begrijpt. vd Wiel, dan doet ie dat op zo een lompe wijze dat ie terecht kan vertrekken.

Ze mogen bij Ajax al lang blij zijn dat ze zo lang nog met 11 man hebben gespeeld.

Der Effe
Begrijp me niet verkeerd, ik kijk geen andere wedstrijden dus over andere clubs kan ik niet oordelen. Maar het feit blijft dat je dit seizoen gewoon al minimaal 3x keihard genaaid bent. Dat staat los van het feit dat je zonder dat ook gewoon moet winnen, maar het maakt het er niet makkelijker op. Al had Vink gister alle spelers van Heerenveen rood gegeven dan nog had Ajax verloren, maar mag je daardoor niet kritisch op de scheids zijn Zijn nogal losstaande dingen volgens mij. Die zogenaamde buitenspelgoal van Cvitanich heb ik ook m'n twijfels over maar die heb ik niet kunnen terugzien.

artemio
Wat kan je nou verwachten met een middenveld van Enoh , Sarpong(beiden nog nooit van gehoord), en Vertonghen(ondanks zijn aardige optreden tegen vitesse). Veel te licht. Daar schrikken zelfs Nederlandse subtoppers, zoals een AZ, Heerenveen of Groningen, echt niet van.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:54 uur

geplaatst: vandaag om 13:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.