MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
dutch2
Goed gezegd Rayman. Het zou inderdaad jammer zijn als dit een moddergooitopic wordt.

Het merkwaardige is dat ik een echte Ajaxsupporter ben (ik heb Cruyff, Swart, Keizer, Ling, Lerby, Seedorf, Davids etc. etc. nog in de Meer zien spelen) maar dat ik echt geen hekel heb aan andere clubs. Waarom zou ik? Toen Feyenoord tegen Dortmund won voor de UEFA-cup zat ik net zo hard mee te juichen. En ik mag PSV ook graag zien spelen. Maar ik heb nu eenmaal een voorkeur voor fraai technisch voetbal en dan ben je van oudsher bij Ajax aan het juiste adres.

gemaster schreef:
(quote)

Dank u
Welke ongelooflijke technische spelers heeft ajax de laatste 5 a 10 jaar afgeleverd?

Van der Vaart, Sneijder, De Jong, Maduro(die ik overigens wel overschat vind), Pienaar(komt van Ajax Cape Town) en daarvoor heb je natuurlijk nog de hele lichting van '95.
[/quote]

Ik vind deze spelers allemaal niet ongelooflijk technisch. Pienaar zeker niet. Een overschatte voetballer. Hij kan alleen een beetje kappen en draaien en heeft weinig rendement. Voor de rest zijn het allemaal redelijke voetballers. van der Vaart was in zijn eerste jaren heel goed, maar heeft het dankzij de clubcultuur bij ajax niet gered.... Hetzelfde verhaal als bij van Persie. Van Persie heeft toch een UEFA cupje gewonnen met Feyenoord, dus in hoeverre kun je zeggen dat hij het niet gered heeft?

Maar goed, we hadden het over de laatste 5 á 10 jaar, dus ik heb het niet over het team van '95 en het jaar daarna.

Huh? PSV werd toch kampioen en moest dus NL vertegenwoordigen in Europa. Daarbij heeft PSV een begroting die 10x zo groot is als die van NAC, dus ik snap eerlijk gezegd je opmerking niet echt.

Ik vind het een aardig debiele reden om daarvoor PSV te gaan haten. Dan kan je dus net zo goed NAC gaan haten dat ze zo slecht zijn dat ze nooit CL voetbal hebben gehaald om de 2e CL plek voor NL vast te houden.

Vorig jaar is de tweede ronde wél bereikt, zoals Nicolage Rico al zei. Zo ook dit jaar.

[quote]gemaster schreef:
(quote)

Ik weet niet of van Persie zoveel beter is. Op dat moment was Ono natuurlijk fantastisch. Mede vanwege zijn blessures heeft Ono nog niet bereikt wat hij daadwerkelijk kan. Bovendien zijn het 2 totaal verschillende spelers die alleen het technische gedeelte samen delen.

BoordAppel schreef:

Ik vind het een aardig debiele reden om daarvoor PSV te gaan haten.

Ik haat ze er ook niet voor, maar in die 8 jaar dat ze er iedere keer in de 1e ronde uitvlogen hebben ze het Nederlands voetbal geen dienst bewezen.

Dan kan je dus net zo goed NAC gaan haten dat ze zo slecht zijn dat ze nooit CL voetbal hebben gehaald om de 2e CL plek voor NL vast te houden.

Dit slaat echt als een tang op een varken. NAC heeft de begroting niet om mee te doen om de CL plaatsen. PSV heeft dit wel en als ze dan kampioen worden, dan zou het toch ook wel fijn zijn als ze eens wat wedstrijdjes wonnen in Europa. Dit hebben ze totdat Hiddink terugkwam niet gedaan. PSV was 8 jaar lang te klein voor een tafellaken, maar te groot voor een servet.

Vorig jaar is de tweede ronde wél bereikt, zoals Nicolage Rico al zei. Zo ook dit jaar.

Nee, dat is de 1/8 finale. De 2e ronde was net afgeschaft in het seizoen dat PSV voor het eerst in de geschiedenis overwinterde in de CL. Wat natuurlijk ook wel weer ontzettend geestig is. Na al die tijd een 2e ronde complex gehad te hebben lukt het PSV eindelijk om te overwinteren en dan schaffen ze de 2e ronde af.

Dat van dat servet en dat tafellaken......moet dat niet andersom?
Verders een prima verhaal gemaster. Lullig voor de gloeilampjes he, dat ze die 2e ronde afschaffen. HAHAHA.

Nicolage Rico schreef:

Ik vind deze spelers allemaal niet ongelooflijk technisch. Pienaar zeker niet. Een overschatte voetballer. Hij kan alleen een beetje kappen en draaien en heeft weinig rendement.

Pienaar staat op de verkeerde positie. Wie kan zich niet de uitwedstrijd tegen Arsenal herinneren waarin Pienaar op 10 stond en hij Patrick Vieira totaal overklaste?

Voor de rest zijn het allemaal redelijke voetballers. van der Vaart was in zijn eerste jaren heel goed, maar heeft het dankzij de clubcultuur bij ajax niet gered....

Touché. Alleen denk ik meer dat het aan de onevenwichtige samenstelling van de selectie ligt, dan aan de clubcultuur.

Hetzelfde verhaal als bij van Persie. Van Persie heeft toch een UEFA cupje gewonnen met Feyenoord, dus in hoeverre kun je zeggen dat hij het niet gered heeft?

Feyenoord wilde van hem af en Van Persie heeft nooit een basisplaats gehad voor een serie wedstrijden. Dan heb je het niet gered, ondanks die UEFA cup.

rayman schreef:
Dat van dat servet en dat tafellaken......moet dat niet andersom?

Snel aangepast zodat niemand het zal merken

Gemaster schreef:
Nee, dat is de 1/8 finale. De 2e ronde was net afgeschaft in het seizoen dat PSV voor het eerst in de geschiedenis overwinterde in de CL. Wat natuurlijk ook wel weer ontzettend geestig is. Na al die tijd een 2e ronde complex gehad te hebben lukt het PSV eindelijk om te overwinteren en dan schaffen ze de 2e ronde af.

Ze hebben toch de halve finale gehaald en op een paar pijnlijke seconden na de finale bereikt. In de finale hadden ze een reeële kans gehad om te winnen.. (dat ik psv ooit zou verdedigen, zeg....).

@Gemaster.

Je wilt toch niet zeggen dat de clubcultuur van ajax de laatste jaren zo goed is? Ik denk dat de clubcultuur juist bij die club het allerrotst is van alle clubs.

Van Persie heeft wel een basisplaats gehad voor een serie wedstrijden. Vanwege zijn gedrag hield van Marwijk hem buiten de basis. Toen hij weer kansen kreeg, kwam hij niet uit de verf. Ik geef toe dat de media en de sfeer niet bevordelijk waren voor zijn resultaten. Maar waarom kan een rustige jongen als Huntelaar wel doorbreken? Het begon bij van Persie zelf, niet bij het bestuur van Feyenoord.

Ik ben absoluut niet kapot van Pienaar. In het begin leek het er nog op, maar het werd steeds duidelijker dat Pienaar een middelmatige voetballer is.

Nicolage Rico schreef:
@Gemaster.
Je wilt toch niet zeggen dat de clubcultuur van ajax de laatste jaren zo goed is? Ik denk dat de clubcultuur juist bij die club het allerrotst is van alle clubs.

Er heerst een hoop cynisme bij Ajax omdat het elftal wat er nu staat gewoonweg niet goed genoeg is. De clubcultuur zorgt ervoor dat Ajax de laatste tijd een nogal starre houding heeft. Het slaat bijvoorbeeld nergens op dat je met deze selectie 4-3-3 gaat spelen. Rosales is nog een aardige rechtsbuiten, maar een fatsoenlijke linksbuiten hebben ze niet. De clubcultuur moet dus wat flexibeler zijn. Aan de andere kant spreekt het beginsel van de clubcultuur me heel erg aan: 'Attractief, technisch voetbal met buitenspelers'.

Van Persie heeft wel een basisplaats gehad voor een serie wedstrijden. Vanwege zijn gedrag hield van Marwijk hem buiten de basis. Toen hij weer kansen kreeg, kwam hij niet uit de verf. Ik geef toe dat de media en de sfeer niet bevordelijk waren voor zijn resultaten. Maar waarom kan een rustige jongen als Huntelaar wel doorbreken? Het begon bij van Persie zelf, niet bij het bestuur van Feyenoord.

Van Persie was een beetje een lastige jongen, maar wel een geniale voetballer, dan moet je daar dus tijd investeren. Daar had Feyenoord geen zin in en dus lieten ze hun groeidiamantje maar gaan.

Overigens deed Ajax hetzelfde met Mido(maar die was denk ik écht onhoudbaar) en met Zlatan, mijn persoonlijke favoriet.

Ik ben absoluut niet kapot van Pienaar. In het begin leek het er nog op, maar het werd steeds duidelijker dat Pienaar een middelmatige voetballer is.

Omdat ie dus op de verkeerde plaats staat. Hij is geen rechtsbuiten, maar een mid-mid. Ik zal niet zeggen dat hij wereldtop is, maar hij had zeker van waarde kunnen zijn voor Ajax.

gemaster schreef:

Ik haat ze er ook niet voor, maar in die 8 jaar dat ze er iedere keer in de 1e ronde uitvlogen hebben ze het Nederlands voetbal geen dienst bewezen.

Tsja, alsof een andere NL club dat beter zou hebben gedaan.

Over de clubcultuur. Ik heb verder geen inside-informatie, maar een Hugo Borst bijvoorbeeld wel. Die heeft het over één grote wanorde. Ik denk dat Hugo Borst een redelijke betrouwbare bron is.

Zo geniaal was van Persie toen nog niet. Hij wisselde fraaie momenten af met heel zwakke momenten. Vergelijkbaar met Kalou, al vind ik Kalou misschien nog wel beter. De mentaliteit van v. Persie was gewoon onder de maat en dat is ook een kwaliteit. Kijk naar Kuyt. Kuyt is zover gekomen door zijn mentaliteit. Een betere mentaliteit bestaat er niet.

Over Pienaar verschillen we gewoon van mening. Jij vindt hem goed en ik niet.. Maar goed, we zullen het zien bij Dortmund;)

Nee, dat had geen enkele club op dat moment beter gedaan. Omdat er nog geen trainers waren die hardop de term " resultaat" in hun mond durfden te nemen. Die komen er gelukkig steeds meer. Als nederland weer eens prijzen gaat halen, dan mogen we vanzelf weer een tijdje leuk en attractief gaan voetballen.

En wat Pienaar betreft: strik erom en weg ermee. Hij staat inderdaad niet op de juiste positie, maar op andere posities zijn betere spelers voor handen.

Wat Van Persie betreft: die zit goed bij die ui van een Wenger. (ui, want ik vind het een drol van een vent) Wenger heeft vertrouwen in hem. En Van Persie gaat een hele grote worden. Daar durf ik wel wat geld op in te zetten.

rayman schreef:

Wat Van Persie betreft: die zit goed bij die ui van een Wenger. (ui, want ik vind het een drol van een vent) Wenger heeft vertrouwen in hem. En Van Persie gaat een hele grote worden. Daar durf ik wel wat geld op in te zetten.

Ik heb het ook niet over zijn kwaliteiten. Ik denk dat hij wel een grote zou kunnen worden, maar is dat nog niet.. Hij is een zeer talentvolle speler. Ik hoop voor hem dat zijn mentaliteit niet in de weg gaat zitten.

Dan zit hij wat dat betreft dus goed bij Wenger. Denk/hoop ik. Arsenal is niet mijn club, zeker niet, Wenger is niet mijn trainer, zeker niet. Maar jongens als Van Persie, daar kan ie wel wat mee, denk ik.

Ja, het gaat toch om de kwaliteiten van Wenger en de kwaliteiten van v. Persie. Dat zit allebei wel goed, denk ik.

Ik haak voor vandaag af verder, anders heb ik een huis vol ruzie. Mijn vrouw is jarig, dus ik doe morgen weer mee. Groeten aan allen.

Gefeliciteerd.. Verslavend hé: Musicmeter en voetbal?

BoordAppel schreef:

Tsja, alsof een andere NL club dat beter zou hebben gedaan.

Daar hebben we het toch niet over? PSV presteerde ondermaats en dat mag best gezegd worden. Dit is weer dat typische PSV gedrag: Als het niet goed gaat zeggen: Ja maar andere clubs zou het ook niet lukken. Kijk eerst eens in de spiegel.

Natuurlijk was het niet goed dat ze elke keer niet verder gingen maar om alleen PSV daar de schuld van te geven slaat nergens op. Wat ik al aan probeer te geven met mijn eerdere berichten, maar dat wordt niet helemaal begrepen.

Wie moeten we daar dan de schuld van geven? De boosaardige schurken van een tegenstanders die het in hun bolle kop haalden om een doelpunt tegen PSV te scoren?

Deze discussie laat ik over aan een psv-supporter en een Nac-supporter. Daar ga ik niet tussenin zitten...

PSV is gewoon de beste, daar valt niet over te discusiëren .

Oh, dan wil ik nog wel een discussie aangaan met jou...

Roda JC !!!

ik heb een seizoenkaart, ik ga iedere thuiswedstrijd en geregeld oefenwedstrijden enzo

TOTO schreef:
Roda JC !!!

ik heb een seizoenkaart, ik ga iedere thuiswedstrijd en geregeld oefenwedstrijden enzo

Nog gefeliciteerd met de 0-0 tegen Feyenoord...

Kom maar op dan!!
Ben ook nog wel een beetje voor Roda is hier toch in de buurt duzz .

Crystal Palace

Allmusic
Willem II

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:36 uur

geplaatst: vandaag om 05:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.