Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 24 januari 2006, 11:51 uur
een clubje, gekneed uit west- en oostvlaamse klei, zijnde Zulte-Waregem, jullie waarschijnlijk allen onbekend
0
geplaatst: 24 januari 2006, 11:52 uur
thyson schreef:
een clubje, gekneed uit west- en oostvlaamse klei, zijnde Zulte-Waregem, jullie waarschijnlijk allen onbekend
Neen, volgens mij weleens mee gespeelt met Football Manager (pc-spelleke)
0
geplaatst: 24 januari 2006, 11:55 uur
thyson schreef:
Eindelijk nog een Belgische voetbalfanaat

0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:01 uur
Reijersen schreef:
En dan mag je raden welke supporters van welke club daarmee begonnen.
Ik zeg vast: De mooiste club van de wereld. En niet een Nederlandse.
(quote)
Liverpool, uiteraard.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:02 uur
Juistum!!
Liverpool is dan ook mijn favoriete voetbalclub. Die passie, die geschiedenis, dat tenue, alles

Of gaat het om Nederlandse clubs?
0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:18 uur
Reijersen schreef:
Juistum!!
Liverpool is dan ook mijn favoriete voetbalclub. Die passie, die geschiedenis, dat tenue, alles
(quote)
Juistum!!

Nee hoor, gaat om je favo club. De jouwe is Liverpool, dus dat is goed.
Ze hebben een geschiedenis waar bijna alle clubs alleen maar over mogen dromen. Het frapante is dat ze de laatste 20 jaar helemaal niet succesvol zijn in de premier league, maar wel een UEFA-cup en de Champignons-league gewonnen hebben. In feite is het allang niet meer het team van de jaren 80.
0
DutchViking
geplaatst: 24 januari 2006, 12:24 uur
Reijersen schreef:
(quote)
Ik heb ook altijd gedacht dat You'll Never Walk Alone van Liverpool was, maar laatst las ik in een Brits voetbalmagazine dat het nummer in een of andere Schotse musical (genaamd Carousel) is gebruikt, eind jaren '40. Ik heb het nagezocht op internet en volgens mij klopt het ook.
Gerry & the Pacemakers uit Liverpool hebben er een popversie van gemaakt. Eigenlijk was Celtic de eerste club waar het lied op de tribunes te horen was. Liverpool is trouwens ook een prachtige club.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:25 uur
Nicolage Rico schreef:
Ze hebben een geschiedenis waar bijna alle clubs alleen maar over mogen dromen. Het frapante is dat ze de laatste 20 jaar helemaal niet succesvol zijn in de premier league, maar wel een UEFA-cup en de Champignons-league gewonnen hebben. In feite is het allang niet meer het team van de jaren 80.
Inderdaad jammer dat ze niet zoveel successen hebben in de Premier League. Maar de laatste tijd gaat het wel weer de betere kant op. Helaas onterecht verloren van Man Utd. (zowiezo een arrogante K-club). Maar Benitez is een goede coach en heeft het aardig op de rails. Op dit moment hebben ze misschien wel de 2 beste middenvelders van de wereld lopen: Gerrard en Xavi Alonso.
De successen van Liverpool in de jaren 80 heb ik met mijn 21 jaar niet echt bewust meegemaakt, maar heb wel het één en ander op video gezien, en daardoor ben ik helemaal gek van de club geworden.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:26 uur
Toon1 schreef:
Mijn favoriete voetbalclub, als Belg, is KRC Genk. Zijn er hier nog andere Belgische voetbalfans?
Mijn favoriete voetbalclub, als Belg, is KRC Genk. Zijn er hier nog andere Belgische voetbalfans?
Ik heb wel sympathie voor Genk, maar ik krijg eveneens de kriebels (in negatieve zin weliswaar) van spelers als Koen(tje) Daerden, Kevin (!) Vandenbergh en Jan "fluister 's iets in mijn oor" Moons. Genk is voor mij anders wel een ambitieuze en toch volkse club met een flamboyante voorzitter die altijd goed is voor een gedurfde uitspraak.
Maar dit jaar worden ze geen kampioen vrees ik

0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:32 uur
DutchViking schreef:
Ik heb ook altijd gedacht dat You'll Never Walk Alone van Liverpool was, maar laatst las ik in een Brits voetbalmagazine dat het nummer in een of andere Schotse musical (genaamd Carousel) is gebruikt, eind jaren '40. Ik heb het nagezocht op internet en volgens mij klopt het ook.
Gerry & the Pacemakers uit Liverpool hebben er een popversie van gemaakt. Eigenlijk was Celtic de eerste club waar het lied op de tribunes te horen was. Liverpool is trouwens ook een prachtige club.
Oké, weer wat informatie erbij. Dank. Toch is er altijd het gevoel dat You'll never Walk Alone in den eeuwigheid met Liverpool FC verbonden is.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:35 uur
Na NAC is Ajax mijn 2e club. Een club met een prachtige historie, prachtige spelers en een zeer positieve opvatting over voetbal. De laatste tijd is het allemaal een stuk minder, maar dat is nu eenmaal altijd. Feyenoord is meer van het 'als er een sliding wordt gemaakt, dan klatert het applaus al naar beneden', bah. Het allerergste is echter PSV. Hoewel ze bij mij iets meer sympathie hebben gekweekt sinds Hiddink er zit blijft het een ontzettend trieste vereniging. Altijd weer dat Calimero gehuil dat ze worden achtergesteld op Ajax en Feyenoord, altijd weer die domme kreten van de tribune als 'Boeruuuuuh!', nooit de 2e ronde gehaald van de CL en daardoor hebben ze er persoonlijk voor gezorgd dat Nederland een CL plaats verloor.
De grootste hekel heb ik echter aan SC Heerenveen. Ik word helemaal horendol van dat onsymathieke kutclubje. De mentaliteit daar spreekt me totaal niet aan. Dat Calvinistische gezeik van 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' is daar de lijfspreuk. Tel daarbij op dat Heerenveen altijd uitdraagt dat het zo'n gewone club is gebleven met Friese jongens uit de regio. Feit is echter dat het elftal een vreemdelingenlegioen is uit Scandinavië (overigens is de meest Nederlandse club op dit moment NAC met 83% Nederlanders). Daarnaast speelde Heerenveen onder Foppe de Haan altijd het meest verschrikkelijke anti voetbal met matennaaiers als Anthony Lurling. Bleeeh!
Buitenlandse clubs die ik een warm hart toedraag:
-Parma(prachtig shirt, had vroeger mooie spelers als Veron, Crespo, Chiesa)
-Tottenham Hotspur(sinds Jol er zit is dat alleen maar gegroeid)
-Atletico Madrid(club werd in 1996 kampioen en maakte toen grote indruk op mij)
-Fiorentina(mooi tenue, in de tijd van Batistuta, Rui Costa en Toldo een leuke ploeg die helaas nooit kampioen werd)
De grootste hekel heb ik echter aan SC Heerenveen. Ik word helemaal horendol van dat onsymathieke kutclubje. De mentaliteit daar spreekt me totaal niet aan. Dat Calvinistische gezeik van 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' is daar de lijfspreuk. Tel daarbij op dat Heerenveen altijd uitdraagt dat het zo'n gewone club is gebleven met Friese jongens uit de regio. Feit is echter dat het elftal een vreemdelingenlegioen is uit Scandinavië (overigens is de meest Nederlandse club op dit moment NAC met 83% Nederlanders). Daarnaast speelde Heerenveen onder Foppe de Haan altijd het meest verschrikkelijke anti voetbal met matennaaiers als Anthony Lurling. Bleeeh!
Buitenlandse clubs die ik een warm hart toedraag:
-Parma(prachtig shirt, had vroeger mooie spelers als Veron, Crespo, Chiesa)
-Tottenham Hotspur(sinds Jol er zit is dat alleen maar gegroeid)
-Atletico Madrid(club werd in 1996 kampioen en maakte toen grote indruk op mij)
-Fiorentina(mooi tenue, in de tijd van Batistuta, Rui Costa en Toldo een leuke ploeg die helaas nooit kampioen werd)
0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:38 uur
gemaster schreef:
En de sfeer in dat stadion: GEWELDIG!!!! Het is een erg traditionele club, en op dit moment draaien ze ook nog eens goed. In de tijd Bati-goal, Rui, Toldo hebben ze zelf het kampioenschap helaas weggeven.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:39 uur
DutchViking schreef:
(quote)
Ja oke, dat zou best kunnen, maar het is natuurlijk wel het clublied van Liverpool. "Hand in hand kameraden" bestond ook al, maar de tekst is natuurlijk wel aangepast

0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:44 uur
thyson schreef:
Ik heb wel sympathie voor Genk, maar ik krijg eveneens de kriebels (in negatieve zin weliswaar) van spelers als Koen(tje) Daerden, Kevin (!) Vandenbergh en Jan "fluister 's iets in mijn oor" Moons. Genk is voor mij anders wel een ambitieuze en toch volkse club met een flamboyante voorzitter die altijd goed is voor een gedurfde uitspraak.
(quote)

Koen Daerden? Begrijp ik niet, is toch een geliefde speler dacht ik? Ja dit jaar zal zelfs Europees moeilijk worden vrees ik, wat zeer spijtig is want de topploegen zijn dit jaar echt te pakken
. En Zulte-Waregem is natuurlijk een sympathieke ploeg, niks dan goeds daarover. Behalve dat ze misschien de lelijkste outfit hebben van de 1e klasse
. Ik vind het wel leuk dat het ze het zo goed doen, zeker als ze altijd met 10 Belgen in de basis spelen, chapeau daarvoor
! (Dit weekend kwam ook Genk eindelijk nog eens met 10 Belgen aan de aftrap). Zulte-Waregem blijft steeds maar weer verassen, zoals afgelopen weekend nog. En wie weet halen jullie misschien ook nog wel Europees voetbal? Zo mooi zijn.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:45 uur
Reijersen schreef:
En de sfeer in dat stadion: GEWELDIG!!!! Het is een erg traditionele club, en op dit moment draaien ze ook nog eens goed. In de tijd Bati-goal, Rui, Toldo hebben ze zelf het kampioenschap helaas weggeven.
Ja dat kwam omdat Batigol toen geblesseerd raakte. Eeuwig zonde

0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:46 uur
gemaster schreef:
Feyenoord is meer van het 'als er een sliding wordt gemaakt, dan klatert het applaus al naar beneden', bah.
Overigens is de meest Nederlandse club op dit moment NAC met 83% Nederlanders). )
Feyenoord is meer van het 'als er een sliding wordt gemaakt, dan klatert het applaus al naar beneden', bah.
Overigens is de meest Nederlandse club op dit moment NAC met 83% Nederlanders). )
Ik weet niet of je weleens bij een wedstrijd van Feyenoord bent wezen kijken?? Feyenoord staat bekend als "geen woorden maar daden", "Bloed, zweet en tranen". We respecteren de enorme inzet van de Feyenoorders. Feyenoord heeft de naam "werkvoetbal" gekregen. Dat is vooral het gevolg van de jaren '90 (vooral begin). Misschien een nog langere periode.
Echter, in de jaren '60 had Feyenoord verreweg het meest technische voetbal van de Nederlandse competitie.
In de jaren '70 was het vooral een combinatie van techniek en een enorme inzet.
Anno 2006 heeft ajax niet meer technische spelers dan Feyenoord. Oke, ajax staat bekend om zijn techniek en tactiek, maar dat is momenteel totaal niet van toepassing. En daarbij; als ajax nu net zoveel inzet zou tonen als bijv. Feyenoord, dan hadden ze nu een stuk meer punten gehad!!
M.a.w. Feyenoord = werkvoetbal, ajax = aanvallend, technisch voetbal gaat momenteel niet op!
En over NAC. 83 % Mét of zonder van Hooijdonk?

0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:52 uur
In Nederland heb ik het meest met Ajax. Vooral in de jaren 94-96. Het is meer een gevoelskwestie dan echt fan zijn. Volg het nederlandse voetbal wel intensief.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:54 uur
Reijersen schreef:
In Nederland heb ik het meest met Ajax. Vooral in de jaren 94-96. Het is meer een gevoelskwestie dan echt fan zijn. Volg het nederlandse voetbal wel intensief.
Toch apart om te zien dat er hier heel veel users zijn die het voetbal redelijk tot goed volgen en geen echte favoriete club hebben...
0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:55 uur
Nicolage Rico schreef:
Toch apart om te zien dat er hier heel veel users zijn die het voetbal redelijk tot goed volgen en geen echte favoriete club hebben...
(quote)
Mijn absolute NL-favo is SV Huizen, maar dat is amateurvoetbal.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 12:59 uur
Die keuze heb je zeker ook gemaakt naar aanleiding van de passie en niet van de prijzen?
0
geplaatst: 24 januari 2006, 13:01 uur
Nicolage Rico schreef:
Die keuze heb je zeker ook gemaakt naar aanleiding van de passie en niet van de prijzen?
(quote)
Dat is meer een keuze omdat ik er zelf speel

Inderdaad hebben ze het goed gedaan in 2002. Maar vorig seizoen toch gedegradeerd.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 13:16 uur
Nicolage Rico schreef:
M.a.w. Feyenoord = werkvoetbal, ajax = aanvallend, technisch voetbal gaat momenteel niet op!
Momenteel niet nee, maar de 25 jaar daarvoor wel.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 13:20 uur
gemaster schreef:
(quote)
De laatste 5 á 10 jaar al niet meer. En verder kun je het terugvinden in het verhaal dat ik getypt had...
0
geplaatst: 24 januari 2006, 13:22 uur
Altijd weer dat Calimero gehuil dat ze worden achtergesteld op Ajax en Feyenoord,
Dat hoor je al jaren niet meer.
nooit de 2e ronde gehaald van de CL en daardoor hebben ze er persoonlijk voor gezorgd dat Nederland een CL plaats verloor.
Nooit? Anyway, natuurlijk had NAC in de CL wél de tweede ronde gehaald.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 13:33 uur
BoordAppel schreef:
Jawel hoor. Je moet voor de gein is gaan kijken op al die voetbalfora.
Nooit?
Nooit.
Anyway, natuurlijk had NAC in de CL wél de tweede ronde gehaald.
Huh? PSV werd toch kampioen en moest dus NL vertegenwoordigen in Europa. Daarbij heeft PSV een begroting die 10x zo groot is als die van NAC, dus ik snap eerlijk gezegd je opmerking niet echt.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 13:39 uur
Nicolage Rico schreef:
De laatste 5 á 10 jaar al niet meer. En verder kun je het terugvinden in het verhaal dat ik getypt had...
Feyenoord had de laatste paar jaar een paar aardige technische voetballers als Bona Kalou, Van Persie en in heel veel mindere mate Ono.Het treurige was echter dat het 1e talent uit de jeugdopleiding van Feyenoord die een man voorbij kon spelen slachtoffer werd van de clubcultuur. Want wat wilde grijze muis Van Marwijk? Dat wonderkind Van Persie heel erg hard moest werken en zijn man niet moest laten lopen. Lurling verzaakte nooit om mee te verdedigen, dus die mocht dan de plaats van Van Persie innemen. Helaas creeerde Lurling aanvallend geen ene flikker.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 13:49 uur
gemaster schreef:
Feyenoord had de laatste paar jaar een paar aardige technische voetballers als Bona Kalou, Van Persie en in heel veel mindere mate Ono.Het treurige was echter dat het 1e talent uit de jeugdopleiding van Feyenoord die een man voorbij kon spelen slachtoffer werd van de clubcultuur. Want wat wilde grijze muis Van Marwijk? Dat wonderkind Van Persie heel erg hard moest werken en zijn man niet moest laten lopen. Lurling verzaakte nooit om mee te verdedigen, dus die mocht dan de plaats van Van Persie innemen. Helaas creeerde Lurling aanvallend geen ene flikker.
(quote)
Ten eerste heb je een aparte kijk op voetbal, maar dat maakt het niet minder leuk.
Ono in mindere mate technisch? Ik denk dat Ono de beste balvaardigheid had van de hele eredivie, inclusief v. Persie en Kalou. Ik vind ook dat Ono enorm onderschat is, maar dat komt vooral vanwege zijn vele blessures. Ono heeft een fluwele balbehandeling. Waar de meeste 3 x de bal aan moeten raken, had Ono de bal al met zijn buitenkantje verzonden. Wat een geweldige voetballer was/is het eigenlijk, maar het is er nooit echt uitgekomen.
De verhalen zijn bekend dat v. Persie er mede voor heeft gezorgd dat hij niet alles uit zijn talent heeft gehaald bij Feyenoord. Grijze muis van Marwijk was dus zo nuchter als het zijn kon en botste met de rare acties (buiten het veld) van meneer van Persie.
Welke ongelooflijke technische spelers heeft ajax de laatste 5 a 10 jaar afgeleverd?
0
geplaatst: 24 januari 2006, 13:51 uur
gemaster schreef:
Huh? PSV werd toch kampioen en moest dus NL vertegenwoordigen in Europa. Daarbij heeft PSV een begroting die 10x zo groot is als die van NAC, dus ik snap eerlijk gezegd je opmerking niet echt.
(quote)
Ik geloof dat psv het aardig goed heeft gemaakt vorig jaar en dit jaar. Dat ajax doorkomt in een groep van Sparta Praag, FC THUN is echt een geweldige sensatie!!!
0
geplaatst: 24 januari 2006, 14:07 uur
Nicolage Rico schreef:
Ten eerste heb je een aparte kijk op voetbal, maar dat maakt het niet minder leuk.
Dank u

Ono in mindere mate technisch? Ik denk dat Ono de beste balvaardigheid had van de hele eredivie, inclusief v. Persie en Kalou. Ik vind ook dat Ono enorm onderschat is, maar dat komt vooral vanwege zijn vele blessures. Ono heeft een fluwele balbehandeling. Waar de meeste 3 x de bal aan moeten raken, had Ono de bal al met zijn buitenkantje verzonden. Wat een geweldige voetballer was/is het eigenlijk, maar het is er nooit echt uitgekomen.
Ik drukte me misschien verkeerd uit. Ono is zeker wel technisch, maar hij heeft een stuk minder kwaliteit dan Van Persie, dat bedoelde ik te zeggen. Ono heeft inderdaad een fluwelen balbehandeling enzo, maar de goede wedstrijden van de sympathieke Japanner in de afgelopen 2 jaar zijn op de vingers van 1 hand te tellen.
De verhalen zijn bekend dat v. Persie er mede voor heeft gezorgd dat hij niet alles uit zijn talent heeft gehaald bij Feyenoord. Grijze muis van Marwijk was dus zo nuchter als het zijn kon en botste met de rare acties (buiten het veld) van meneer van Persie.
Tuurlijk lag het ook aan Van Persie zelf, maar mede door de clubcultuur bij Feyenoord heeft hij het niet gered.
Welke ongelooflijke technische spelers heeft ajax de laatste 5 a 10 jaar afgeleverd?
Van der Vaart, Sneijder, De Jong, Maduro(die ik overigens wel overschat vind), Pienaar(komt van Ajax Cape Town) en daarvoor heb je natuurlijk nog de hele lichting van '95.
Overigens is Feyenoord de laatste tijd goed bezig met de jeudgopleiding. Vooral De Guzman vind ik een fantastische speler.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 14:09 uur
Ik bespeur een licht sarcasme van Rico richting de amsterdamse vrienden. Dat Ajax doorkomt in een groep als deze is niet zo'n enorme sensatie hoor. Het is gewoon lekker voor de punten, meer niet. Tegen Inter gaan ze er met boter en suiker af. Die italianen hoeven alleen Adriano op te stellen en de rest kan alvast gaan douchen. Geeft niet, de punten zijn weer binnen.
Ik wil je wel met de grootst mogelijke liefde en plezier een lijstje van uitermate technische ajacieden geven van de laatste tien jaar, maar dan blijft het moddergooien doorgaan. Zo'n lijstje is met een kleine objectieve bril best eenvoudig te maken.
Het Calimero-gevoel wat PSV altijd heeft (gehad) is een beetje overgeslagen op de gemiddelde nederlandse club in Europa. En terecht!! Want wat is er per saldo nu eigenlijk allemaal gewonnen. Verdomd weinig, kan ik jullie verklappen. Er begint gelukkig steeds meer waardering te komen voor het resultaat. Ideale situatie is natuurlijk schoonheid in combinatie met resultaat. Maar realistisch is dit (nog) niet. Eerst zal Nederland zichzelf weer op de kaart moeten zetten door wat goeie resultaten te halen. (lees: WINST) Geen land doet het tegenwoordig meer dun in de broek voor (een club uit) Nederland.
Ik pleit dus voor realisme. Eigenlijk zoals PSV afgelopen seizoen een wereldprestatie heeft geleverd. Hulde voor Cocu, Farfan, Alex en Hiddink hiervoor.
Ik wil je wel met de grootst mogelijke liefde en plezier een lijstje van uitermate technische ajacieden geven van de laatste tien jaar, maar dan blijft het moddergooien doorgaan. Zo'n lijstje is met een kleine objectieve bril best eenvoudig te maken.
Het Calimero-gevoel wat PSV altijd heeft (gehad) is een beetje overgeslagen op de gemiddelde nederlandse club in Europa. En terecht!! Want wat is er per saldo nu eigenlijk allemaal gewonnen. Verdomd weinig, kan ik jullie verklappen. Er begint gelukkig steeds meer waardering te komen voor het resultaat. Ideale situatie is natuurlijk schoonheid in combinatie met resultaat. Maar realistisch is dit (nog) niet. Eerst zal Nederland zichzelf weer op de kaart moeten zetten door wat goeie resultaten te halen. (lees: WINST) Geen land doet het tegenwoordig meer dun in de broek voor (een club uit) Nederland.
Ik pleit dus voor realisme. Eigenlijk zoals PSV afgelopen seizoen een wereldprestatie heeft geleverd. Hulde voor Cocu, Farfan, Alex en Hiddink hiervoor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.