MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Nee, Van Persie heeft nog tijd zat. Bergkamp kan er op een fantastische manier een geweldige carriere mee afsluiten...

Ik denk dat Barca met 2-0 wint, maar als Arsenal dan toch moet winnen, dan hopelijk door een mooie assist of goal van Saint Dennis.

DutchViking
Ik hoop dat Barca wint. De club met het mooiste stadion, de mooiste shirts en de beste spelers. Daarnaast speelt de club een stuk attractiever voetbal dan Arsenal.

Ik hoop op een 3-1 overwinning, voor Barca wel te verstaan Zou mooi zijn als Larsson ook nog een doelpuntje weet mee te pikken in zijn afscheidswedstrijd voor de club.

Daarnaast speelt de club een stuk attractiever voetbal dan Arsenal.

Arsenal - Juventus niet gezien?

Barcelona speelt prachtig voetbal, maar we moeten het niet overdrijven. Wedstrijden als die tegen Chelsea en Benfica waren niet bepaald spektakelstukken.

Wat afscheidsdoelpunten betreft:

1-0 Larsson
1-1 Ljungberg
1-2 Bergkamp

Ergo: Arsenal wint. _

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ja, en na de penals?

Arsenal wint na penalty's,overigens onterecht !

DutchViking
herman schreef:
(quote)

Arsenal - Juventus niet gezien?

Jawel hoor, maar Arsenal verdient vaak ook geen schoonheidsprijs voor het spel dat zij op de mat leggen. Een paar jaar geleden speelde de club zelfs ronduit saai voetbal. Daar kon Bergkamp m.i. weinig aan veranderen. Ze zijn pas de laatste jaren wat attractiever gaan spelen.

Barcelona volg ik al van kleins af aan (al vanaf de tijd van het geweldige team dat in '92 de EC I won, met sterren als Stoichkov, Koeman en Hagi) en hoewel mijn interesse in de club de laatste jaren wat minder is geworden, hoop ik toch dat ze deze finale zullen winnen.

Nicolage Rico schreef:
Ik gok 2-1. (voor Barca).

Hadden we nou EUR 5,- ingezet?

Matige wedstrijd, maar wel vol met spanning.

Wat een lul die Wenger dat ie Bergkamp er niet inzet ipv Reyes. Triest afscheid voor Bergkamp, na zijn dieptepunt misschien wel.

Gefeliciteerd Nicolage !

DutchViking
Inderdaad geen al te hoogstaande wedstrijd, jammer dat die scheidsrechter zo'n stempel op de wedstrijd drukte. Maar ach, Barcelona heeft gewonnen en dat is toch het belangrijkste

Ik begrijp ook niet dat Bergkamp niet in werd gebracht, die had misschien nog voor een treffer kunnen zorgen en daarmee in ieder geval een mooier afscheid kunnen krijgen dan hij nu heeft gehad.

DutchViking schreef:
Inderdaad geen al te hoogstaande wedstrijd, jammer dat die scheidsrechter zo'n stempel op de wedstrijd drukte. Maar ach, Barcelona heeft gewonnen en dat is toch het belangrijkste

Ik begrijp ook niet dat Bergkamp niet in werd gebracht, die had misschien nog voor een treffer kunnen zorgen en daarmee in ieder geval een mooier afscheid kunnen krijgen dan hij nu heeft gehad.

Ja, dat heeft Bergkamp wel verdiend en wat kon Reyes meer inbrengen dan Bergkamp. Jammer, jammer. Maar ik ben ook wel blij dat Barca gewonnen heeft. Barca is gewoon de beste van de wereld, momenteel. Dus een terechte winnaar! De ene keer is het Liverpool, de andere keer Barca en volgend jaar is Feyenoord gewoon weer aan de beurt..

Nicolage Rico schreef:
en volgend jaar is Feyenoord gewoon weer aan de beurt..

Tja.. jammer dat ze niet meedoen

obsessed schreef:
(quote)

Mooie winnaar Barcelona....
Arsenal deed niks anders dan verdedigen, schandalig ook dat Bergkamp op de bank bleef! Verder dramatische arbitrage!

Arsenal deed niks anders dan verdedigen

Met 10 man vol op de aanval, dat is vast de methode.

BoordAppel schreef:

Precies: voor de rode kaart viel Arsenal best aan (de eerste kansen/mogelijkheden waren allemaal voor Arsenal) en waren ze ook bereid er een leuke wedstrijd van te maken.

BoordAppel schreef:
(quote)

Er is toch een tussenweg tussen "8 man in de zestien" en "8 man voor de bal" ? Overigens kan ik het ze niet kwalijk nemen.

Aardige wedstrijd, natuurlijk jammer van de slechte arbritrage . Ook jammer van de winnaar wat ik denk toch dat Arsenal wel een uur lang de betere ploeg was maar het gaat natuurlijk om de 90 min en dat konden ze niet vol houden. Ik vond wel dat de Almunia bij beide goals niet lekker uitzag. Al was die van Beletti wel aardig ingeschoten hoor.

obsessed schreef:
(quote)

Ik zat er nog aan te denken toen ik al uitgelogd had.. Maar ik had geen zin meer om mijn computer aan te zetten.

Stom van me, ik bedoel natuurlijk over 2 jaar.

Iceman schreef:
Aardige wedstrijd, natuurlijk jammer van de slechte arbritrage . Ook jammer van de winnaar wat ik denk toch dat Arsenal wel een uur lang de betere ploeg was maar het gaat natuurlijk om de 90 min en dat konden ze niet vol houden. Ik vond wel dat de Almunia bij beide goals niet lekker uitzag. Al was die van Beletti wel aardig ingeschoten hoor.

Die bal van Eto'o in de eerste helft (die op de paal belandde) pakte die dan wel weer fantastisch.

obsessed schreef:
(quote)

Die bal van Eto'o in de eerste helft (die op de paal belandde) pakte die dan wel weer fantastisch.

En nog meer ballen natuurlijk. Maar dat is misschien exact het verschil tussen een goed keeper en een topkeeper. Een topkeeper pakt punten voor je team. Misschien had Lehman die ballen wel gepakt. Hij pakte die bal van Henry ook fantastisch na 3 minuten.

Ace
Geweldige finale zeg! Althans, wat betreft de spanning dan vooral! Het kon me aan de ene kant weinig schelen wie er won, maar aan de andere kant was ik wegens eerder genoemde reden voor Barca. Sneu voor Bergkamp: op een vervelende manier verliezen en niet invallen. Ook sneu voor mij: mijn laatste echte idool, na Redondo en Litmanen (die nog lafjes ergens wat tegen een bal aan trapt, maar voor mij emotioneel gezien al gestopt is), hangt zijn schoenen aan de spreekwoordelijke wilgen

Hee. Redondo was ook mijn laatste idool. Waanzinnig intelligente voetballer.

Jornaquin
Redondo, zo geniaal zijn ze vrijwel nergens meer te vinden

Jammer van zijn blessures, maar Zidane was in zijn toptijd minstens net zo geniaal, natuurlijk.

Appels en peren Rico. Redondo was de ultieme controleur, Zizou was de ideale man voor de aanvoer.

Ik denk dat Zizou meerdere kwaliteiten had/ heeft. Ook die van ultieme controleur. Ik heb het vooral over genialiteit.

Andere kwaliteiten. Als controleur in ieder geval niet die van Redondo. Wat niet wegneemt dat er met Zidane wederom een sieraad uit het voetbal verdwijnt.
Mijn adoratie voor Redondo is juist gebaseerd op het feit dat hij het spel zo ongelooflijk simpel houdt. De as van het veld, en dan hooguit 5 meter naar links of rechts, dát was zijn gebied. En altijd op de goede plek staan zonder bovenmatige inspanning. Dan snap je het dus beter dan de rest op het veld. Die voetbalintelligentie maakte hem zo´n grote speler.
Wat Zidane allemaal met een bal kan, en dan de lichaamsbeheersing die hij heeft, dat had Redondo ook niet.
Vandaar appels en peren.

rayman schreef:
Andere kwaliteiten. Als controleur in ieder geval niet die van Redondo. Wat niet wegneemt dat er met Zidane wederom een sieraad uit het voetbal verdwijnt.
Mijn adoratie voor Redondo is juist gebaseerd op het feit dat hij het spel zo ongelooflijk simpel houdt. De as van het veld, en dan hooguit 5 meter naar links of rechts, dát was zijn gebied. En altijd op de goede plek staan zonder bovenmatige inspanning. Dan snap je het dus beter dan de rest op het veld. Die voetbalintelligentie maakte hem zo´n grote speler.
Wat Zidane allemaal met een bal kan, en dan de lichaamsbeheersing die hij heeft, dat had Redondo ook niet.
Vandaar appels en peren.

Redondo was daar inderdaad één van de betere in, maar Zidane kan het ook zó simpel spelen, door de bal het werk te laten doen in een oh zo kleine ruimte. Zidane verplaatst zich amper, bepaalt het spel en laat de bal het werk doen. Maar goed, elke speler met elkaar vergelijken is een beetje vergelijken met appels en peren. Huntelaar is ook een heel andere spits dan bijvoorbeeld Kuijt.

Zidane staat ook altijd op de goede plaats, zonder bovenmatige inspanningen. En we hoeven het niet te hebben over zijn voetbalintelligentie, denk ik..

Nicolage Rico schreef:
Maar dat is misschien exact het verschil tussen een goed keeper en een topkeeper.

Een topkeeper zorgt dat hij geen rood krijgt in een CL-finale wat mij betreft.

lebowski schreef:
(quote)

Een topkeeper zorgt dat hij geen rood krijgt in een CL-finale wat mij betreft.

Ik heb ook niet gezegd dat Lehman een topkeeper is. Alhoewel hij op de lijn wel een tikkie beter is dan Almunia.

Jornaquin
Er zijn ook maar een paar echte topkeepers met voor mij als besten Cech, Casillas en Buffon alhoewel die laatstgenoemde een kleine smeerlap is

Sar?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:42 uur

geplaatst: vandaag om 05:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.