MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Conway Twitty schreef:
(quote)

Wie?

Juist ja

Goede eredivisie speler hoor (FC Groningen).

Tja maar als we spelers van dat soort clubs gaan toevoegen aan de selectie dan zijn we ver van huis.

Conway Twitty schreef:
Tja maar als we spelers van dat soort clubs gaan toevoegen aan de selectie dan zijn we ver van huis.

Dat bedoel ik dus ook te zeggen. Bovendien zijn we inderdaad redelijk ver van huis.

Hermy schreef:
Van Nistelrooy en Van Bommel eruit; Schaars erbij. Als Van Basten niet uitkijkt staat er over 2 jaar weer een heel nieuw elftal en dan is het EK van 2008 een test-case voor het WK van 2010 (en zo kunnen we daarna nog wel even doorgaan).
Nederland is in 1988 één keer Europees kampioen geworden. Bij ieder volgend tournooi denken ze steeds dat ze minstens kampioen worden. Droom maar lekker verder.....

Hans Brouwer schreef:
(quote)
Nederland is in 1988 één keer Europees kampioen geworden. Bij ieder volgend tournooi denken ze steeds dat ze minstens kampioen worden. Droom maar lekker verder.....

Nee hoor, ik denk steeds dat ze hoogstens kampioen kunnen worden

Nicolage Rico schreef:
Nee, Sneijder, v/d Vaart, Heitinga, enzzz. hebben wel goed gepresteerd op het W.K.?

v. Bommel heb je toch nodig op het middenveld tussen die lichtgewichtjes?

VD Vaart kwam net terug van een half jaar blessureleed, dus dat was hem niet echt aan te rekenen. Verder ben ik het wel met je eens.

Inmiddels kun je een aardig elftal opstellen van de spelers die niet (meer) worden opgeroepen:

..............Makaay.....Van Nistelrooy...........

Davids...Van Bommel....Seedorf....Zenden

Bouma.......Hofland......Obdam........ Lucius

.....................Stekelenburg.......................

herman schreef:
(quote)

VD Vaart kwam net terug van een half jaar blessureleed, dus dat was hem niet echt aan te rekenen. Verder ben ik het wel met je eens.

Inmiddels kun je een aardig elftal opstellen van de spelers die niet (meer) worden opgeroepen:

..............Makaay.....Van Nistelrooy...........

Davids...Van Bommel....Seedorf....Zenden

Bouma.......Hofland......Obdam........ Lucius

.....................Stekelenburg.......................

Dit elftal heeft dan wel weer een erg lichte verdediging, moet gezegd.

nb. het is trouwens Opdam met een P, Obdam met een b was ex-Volendamspeler(?) Arie Obdam, met Elroy Asmus een van de twee plaatjes die panini niet had opgestuurd en waardoor ik mijn boek toen niet compleet had

Je zou in de verdediging nog Kromkamp kunnen zetten. Of Stam, maar ja, die wil niet. Weet jij nog andere verdedigers dan? Ik kon er zelf niet zo snel bedenken.

In de verdediging kan je ook Greene zetten of Boateng kan daar ook spelen. Vlaar, Luirink ook eventueel nog.

Waarom is Greene überhaupt nog steeds niet opgeroepen?

Omdat hij voor een club uit Rotterdam-Zuid speelt ! Als Greene voor Ajax was uitgekomen had hij nu al een EK achter de rug en ca 10 interlands gespeeld !

avdj schreef:
Waarom is Greene überhaupt nog steeds niet opgeroepen?

Ik heb men billen bloot gelachen toen hij naar Feyenoord ging, maar hij blijkt het er erg aardig te doen.

Maar Greene in het nederlands elftal

Betere centrale verdedigers:

Boularouz, Ooijer, Heitinga, Vlaar, Matthijssen, de Zeeuw, Bouma, Hofland (als die nog leeft).

Greene is ook helemaal geen cetrale verdediger maar een aanvallend ingestelde rechtsback.

In dat geval zijn beter: Kromkamp, Heitinga, Jaliens, (nog zo'n AZ knakker?)
Maar bij Feyenoord staat hij wel vaak centraal toch.

Ace
Hilarisch discussie weer. Vooral erg vermakelijk om te zien hoe het calimero-gevoel van de anti-Ajaciedjes weer bloot gelegd wordt...

Dat Van Nistelrooij niet meer opgeroepen wordt, vind ik vrij opmerkelijk. Je kan 'm er best eens naast zetten en met een andere spits spelen, maar helemaal thuis laten lijkt mij wat overdreven. Dat Van Bommel thuis gelaten wordt, vind ik daarentegen een goede zet. Die gozer speelt in Oranje altijd zo ergerlijk slecht, dat het een ware lust voor het oog is hem niet bij het Wilhelmus te zien staan in de wetenschap dat hij de boel niet kan verprutsen. Goed, de rest verprutst ook vaak iets te veel, maar liever een jonge prutser die hopelijk nog wat bijgeschaafd kan worden.

Wat moet ik nou eigenlijk van die Schaars denken? Bij jong oranje was hij erg goed, bij az vind ik m vrij middelmatig. Ik ben erg benieuwd hoe hij zich staande houdt in het echte nl elftal en hoe hij zich verder ontwikkelt. Talent heeft hij wel!

Conway Twitty schreef:
(quote)

Ik heb men billen bloot gelachen toen hij naar Feyenoord ging, maar hij blijkt het er erg aardig te doen.

Maar Greene in het nederlands elftal

Betere centrale verdedigers:

Boularouz, Ooijer, Heitinga, Vlaar, Matthijssen, de Zeeuw, Bouma, Hofland (als die nog leeft).

Waarom Greene niet in het Nederlands eltal en Heitinga, Vlaar of de Zeeuw wel opstellen.

Greene is een back, maar centraal is hij beter dan bovengenoemden. Heitinga moet onderhand maar eens afvallen. Hij kan het niveau momenteel niet aan, dus laat hem eens buiten de selectie. Ik ben bang dat deze talent het niet gaat maken. Vlaar is er ook nog lang niet klaar voor.

Greene laat telkens weer zien dat hij een foutloze wedstrijd kan spelen in de eredivisie. Dat kan niet gezegd worden van Vlaar en Heitinga.

herman schreef:
Je zou in de verdediging nog Kromkamp kunnen zetten. Of Stam, maar ja, die wil niet.

Niet in Oranje nee, maar voor het alternatieve Oranje is hij nog niet gevraagd.

Ace
Die Greene waar jullie het overhebben is best een aardige verdediger, maar zeker niet beter dan Emanuelson. Ik kan me best voorstellen dat jullie blij zijn ook eens een nuttige aankoop gedaan te hebben, die boven de middelmaat uitstijgt, maar ga het niet overdrijven

Ik ga zo maar eens Ajax (op de tv) kijken, want ik ben ziek. Wellicht ben ik ver een uurtje of 3 nog zieker, want ik heb er weinig vertrouwen in.

Stomme vraag misschien, maar op welke zender komt die wedstrijd eigenlijk?

Mag ik trouwens even gal spuien over dhr. v. Basten? Die kerel lijkt die 7 die hij zichzelf gaf na het WK ook echt gemeend te hebben. In plaats van de realiteit onder ogen te zien, gaat hij gewoon op dezelfde koers door.
Hoppa, na het vertrek van routinier Cocu schoppen we v. Bommel er ook mooi uit. Nu staat er een horde onderdeurtjes op het middenveld waar zelfs mijn grootmoeder niet bang van wordt. Met zo weinig fysiek op het middenveld win je toch nooit van de grote landen?
En het buitensluiten van v. Nistelrooij heeft volgens mij niets meer met voetbal te maken (Kuijt zien spelen tegen Portugal? ), dat is inmiddels gewoon een persoonlijke kwestie na het excuses-incident voorafgaand aan Por-Ned. Geen slimme zet van Ruud.

Conclusie: Hij kon lekker voetballen, die Marco, maar van trainen heeft hij weinig kaas gegeten. Weer een EK naar de knoppen.

herman schreef:
Stomme vraag misschien, maar op welke zender komt die wedstrijd eigenlijk?
SBS 6. Dus we moeten het doen met Hans Kraay Jr.
En een stomme vraag is het niet bepaald, want het is niet bij te houden wat er op welke zender komt.

Ach, ik ben al lang blij dat het ueberhaupt nog (op een openbare zender) wordt uitgezonden.

SBS is ook van de stomme belspelletjes toch?

herman schreef:

SBS is ook van de stomme belspelletjes toch?

Ja, net als RTL 4, 5 en Net 5.

Maar bij Net 5 en SBS 6 zit er soms een ontzettend mooie meid bij die belspelletjes. Die fungeert uitstekend als behang. Volgens mij heet ze Gigi o.i.d.

Ace schreef:
Die Greene waar jullie het overhebben is best een aardige verdediger, maar zeker niet beter dan Emanuelson. Ik kan me best voorstellen dat jullie blij zijn ook eens een nuttige aankoop gedaan te hebben, die boven de middelmaat uitstijgt, maar ga het niet overdrijven

Ik ga zo maar eens Ajax (op de tv) kijken, want ik ben ziek. Wellicht ben ik ver een uurtje of 3 nog zieker, want ik heb er weinig vertrouwen in.

Alsjeblieft.. Kom dan met betere voorbeelden. Emanuelson.. Die jongen werd er aan alle kanten uitgelopen door Kalou in slechte vorm. Verdedigen kan Emanuelson niet. Opstomen is misschien zijn beste kwaliteit, maar die jongen gaat het niet redden. Of hij moet zich heel sterk gaan verbeteren.

Bovendien heb ik niet gezegd dat hij nu al bij het Nederlands elftal hoort, maar waarom Heitinga, etc. wel?

Heitinga was ooit erg goed (EK2004 en het seizoen daarvoor) maar heeft het op dit moment TOTAAL niet. Greene is aardig maar ook nog niet van dat niveau.

Wat is er eigenlijk met Melchiot gebeurd? Vond ik toch ook altijd een uitstekende verdediger.

Melchiot is wel vergelijkbaar met Greene, alleen met het verschil dat Greene nog zal groeien (verwacht ik).

Heitinga was een groot talent, maar is daarna niet meer gegroeid. Hij was best goed, maar het is nooit een topper geweest.

Johan Cruijf Schaal voor Ajax .

Ze waren gewoon beter dan PSV, Sneijder was de beste van het veld, erg aanvallend aanwezig en was goed in de opbouw en sterk aan de bal.

Wat een tegenvaller zeg.
Ajax was idd gewoon beter tegen een slap PSV.
Vooral op het middenveld werd de strijd gewonnen vond ik. Cocu en Vayrinen waren duidelijk niet in vorm, terwijl Sneijder en Gabri (wat een aankoop) erg sterk waren.
Aissati had vaak goede akties maar het ontbrak hem in de beslissende pass.

Aissati was verassend goed, maar PSV verdedigde bij de eerste 2 goals van Ajax gewoon zeer slecht. Gabri mocht helemaal vrij lopen bij de 1-0. En vervolgens lieten ze Jaap Stam zomaar schieten en klungelde Cocu met de bal waardoor Perez in kon tikken.
De 3-1 was een echt Sneijdertje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:41 uur

geplaatst: vandaag om 00:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.