MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
JonnieBrasco
Gelukkig kwamen we nog hard terug met 2-3. En het eerste doelpunt dankzij Nevland, nu dan maar weer 't album Nevland.

En die eerste was buitenspel, al gaat Cocu op zijn kop staan

Vooral de 0-3 was van grote schoonheid. Over de rest praten we niet meer .

Yak
Cocu is een baas.

Cocu is de baas.

Ik ben al sinds jaar en dag supporter van Club Brugge! Ik denk zelfs dat mijn eerste woordjes wel eens blauw-zwart kunnen geweest zijn ...
Ik heb al zo'n 8 seizoenen een seizoenskaart voor FCB.

In Europa supporter ik voor Parma. De laatste jaren gaat het iets minder met die club (je weet wel, affaire Parmalat...), maar hopelijk houden ze stand in de Serie A dit seizoen.

Martin Van K schreef:
Ik ben al sinds jaar en dag supporter van Club Brugge! Ik denk zelfs dat mijn eerste woordjes wel eens blauw-zwart kunnen geweest zijn ...
Ik heb al zo'n 8 seizoenen een seizoenskaart voor FCB.

In Europa supporter ik voor Parma. De laatste jaren gaat het iets minder met die club (je weet wel, affaire Parmalat...), maar hopelijk houden ze stand in de Serie A dit seizoen.

Vanwaar je liefde voor Parma dan?

Tja, hoe groeit zoiets???
Als kind zag ik ze voor het eerst aan het werk in de finale van de beker der bekerwinnaars tegen Antwerp. Ik vond dit een lekker voetballende ploeg en sindsdien hield ik hun resultaten altijd een beetje in de gaten. En voor je het weet begin je sterk mee te leven met een team zeker? Zo gaat het volgens mij met de meesten die een bepaalde sympathie krijgen voor een buitenlandse ploeg.

Ja! Nog een Parma fan.

Martin Van K schreef:
Tja, hoe groeit zoiets???
Als kind zag ik ze voor het eerst aan het werk in de finale van de beker der bekerwinnaars tegen Antwerp. Ik vond dit een lekker voetballende ploeg en sindsdien hield ik hun resultaten altijd een beetje in de gaten. En voor je het weet begin je sterk mee te leven met een team zeker? Zo gaat het volgens mij met de meesten die een bepaalde sympathie krijgen voor een buitenlandse ploeg.

Was ook een hele leuke wedstrijd. Asprilla tegen Lehnhof.
Iets soortgelijks heb ik met Dynamo Kiev sinds de Europacupfinale van 86 tegen Atletico Madrid. Weergaloze show. Wat een elftal hadden die gasten toen.

dutch2
rayman schreef:

Was ook een hele leuke wedstrijd. Asprilla tegen Lehnhof.
Iets soortgelijks heb ik met Dynamo Kiev sinds de Europacupfinale van 86 tegen Atletico Madrid. Weergaloze show. Wat een elftal hadden die gasten toen.

Precies waarom Dynamo Kiev ook bij mij hoog scoort. Voor voetballiefhebbers was die finale echt het summum. Zelfs de Spaanse toeschouwers stonden na afloop op de banken (het werd toen 3-0 voor Kiev). Een van de mooiste wedstrijden die ik ooit heb gezien, al was het dan totaal niet spannend.

Leuk detail is dat FC Utrecht het enige team was dat in die Europacupcampagne had standgehouden tegen Kiev. Volgens mij wonnen ze zelfs uit. Maar thuis werden ze volledig opgerold.

Edit: Even opgezocht. Eerste wedstrijd 2-1 voor Utrecht, tweede werd 4-1 voor Kiev. Maar Utrecht won thuis en niet uit.

En toen gingen die arme russen naar het buitenland om geld te verdienen. Dat werd dus helemaal niks. Een geweldige machine onder Lobanovski (die lachebek), maar onder vaders vleugels vandaan als een kaartenhuis. Afglijden troef.

dutch2
De gouden jaren van Dynamo Kiev

Leuk artikel over het briljante Kiev van 1986.

Heeft mijn geheugen me kennelijk niet in de steek gelaten.
Jammer dat de in mijn ogen allerbeste niet wordt genoemd in het stuk: Pavel Yakovenko. Uiterst blessuregevoelig (van glas) maar wat een genie.

Parma is ook wel een leuke club jaah.

Mooi verhaal over Dynamo Kiev inderdaad. Lobanovski is overigens een paar jaar geleden overleden (aan een hersenbloeding, meen ik).

(wat ook niet zo gek is, aangezien de levensverwachting voor mannen in de voormalige Sovjetunie amper boven de 60 uitkomt, volgens mij)

Ik vind het jammer dat ik die befaamde wedstrijd uit 1986 nooit mee heb gekregen, ik was destijds nog te jong voor voetbal.

herman schreef:
Ik vind het jammer dat ik die befaamde wedstrijd uit 1986 nooit mee heb gekregen, ik was destijds nog te jong voor voetbal.

Herman je bent noooooooit te jong voor voetbal

Mja, mijn eerste voetbalherinnering is het EK van '88, maar ik kreeg de smaak pas een beetje te pakken in '89. En in '90 hield ik een plakboek bij tijdens het WK. En had ik de Panini-plaatjes ontdekt...

Daarvoor was ik meer bezig met lego volgens mij.

Iceman schreef:
Parma is ook wel een leuke club jaah.

Vreemd dat er hier een aantal Parma-liefhebbers zijn. Ik dacht dat ik zowat een unicum was in de lage landen

Toine Rorije
Martin Van K schreef:
Vreemd dat er hier een aantal Parma-liefhebbers zijn.

Maar dit is dan ook hét voetbalforum van Nederland.

Laat IK het maar niet over vioetbal gaan hebben. *zucht*

Daar moet ik af en toe van ontsnappen om nog iets van een gevarieerd landschap om me heen te zien. Dus...geen commentaar.

JJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een overwinning.
Wat een feest.
Wat is Kuijt goed.
Wat is nou de beste ploeg?

Blind moet blijven!!

dutch2
Nou, gefeliciteerd hoor. Helemaal verdiend, wat ik heb begrepen. En wat mij betreft mag Blind best blijven. Ajax heeft wel meer crises gekend (naast de ongeevenaarde successen, uiteraard), en hier zullen ze ook wel weer uitkomen.
Ik verheug me nu al op volgend jaar, kijken wie er dan het beste is

Ja, maar we leven nu. Op dit moment staat Feyenoord 17 punten voor op ajax..

Ik denk niet dat Blind nog lang trainer zal zijn bij ajax. Laten we het niet hopen voor jullie. Hij heeft elke mogelijke opstelling nu bijna gehad en gaat zo weer van vooraf aan beginnen, denk ik.

Wat is die Danny blind!

dutch2
Mwa, ik denk dat het probleem bij Ajax meer de mentale weerbaarheid is. Vandaar de routiniers die er bij komen.

En natuurlijk hebben wij als Ajaxfans dit jaar ook nog wel wat leuks voor de boeg. Champions League, Gatorade Cup, wellicht play offs. En die 17 punten voorsprong zijn bij een play off bitter weinig waard

Ja, maar jullie moeten nog gaan strijden voor de play-offs. Die weg is nog lang voor jullie. Wij zijn er al van verzekerd. En sorry, maar wat heeft ajax te zoeken in de Champions League? Als ze niet zo'n makkelijke poule hadden gehad, waren ze daar ook klaar mee.

Misschien is het de mentale weerbaarheid, maar ook daar is een trainer voor; om zijn spelers zelfvertrouwen te laten kweken en ze niet onzeker laten worden door al die verschillende opstellingen.

dutch2
En sorry, maar wat heeft ajax te zoeken in de Champions League? Als ze niet zo'n makkelijke poule hadden gehad, waren ze daar ook klaar mee.

Een woord als 'als' telt niet in de sport. Ze zijn een ronde verder, en dat telt. Ook goed voor het Nederlandse voetbal trouwens.

Misschien is het de mentale weerbaarheid, maar ook daar is een trainer voor; om zijn spelers zelfvertrouwen te laten kweken en ze niet onzeker laten worden door al die verschillende opstellingen.

Ik denk dat een trainer daar tijdens een wedstrijd weinig aan kan doen. Een geroutineerde medespeler wel.

Maar goed, het seizoen is nog lang en we spreken elkaar later wel weer. Ga nou maar feestvieren

Een trainer heeft langer de tijd dan tijdens een wedstrijd. Hij is al ruim een jaar bezig bij ajax. Vanwege zijn tactische wissels, opstelling, e.d. maak je je spelers niet beter. Blind wordt tijdens de wedstrijden voortdurend tactisch afgetroefd door de trainer van de tegenpartij. Het is gewoon duidelijk dat Blind te licht is bevonden. Is misschien niet zo gek, dit is zijn 2e seizoen op de hoogste afdeling.

Oke, je hebt gelijk dat "als" niet meetelt, maar "als" ajax volgend seizoen routiniers haalt, zijn ze beter dan Feyenoord...

dutch2
Nicolage Rico schreef:
Oke, je hebt gelijk dat "als" niet meetelt, maar "als" ajax volgend seizoen routiniers haalt, zijn ze beter dan Feyenoord...

Nou, dat valt nog te bezien. Maar dan kunnen ze wellicht wel wat meer tegenstand bieden. En Stam in een Ajaxshirt lijkt me sowieso een mooi gezicht.

Ik kan me Stam nog niet voorstellen in een ajax-shirt. Stam is een goede verdediger, maar ben benieuwd of de jaren zijn kwaliteiten niet hebben verminderd. Ik vond hem in 2004 op het e.k. al een stuk minder dan voorheen.

Maar goed, we zullen zien, we zullen zien..

Ps. Vanavond genieten van de goal van Kuijt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:29 uur

geplaatst: vandaag om 01:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.