MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
titan schreef:
Ik vind dat een beslissing wel gewijzigd moet kunnen worden. Stel je toch eens voor dat de fout van de scheidsrechter in de laatste finale van de champions league fataal zou zijn geweest? Dat vind ik onverteerbaar. Een eerlijk spelverloop gaat boven de "charme" van een menselijke fout.

Wanneer zou volgens jou een fout gewijzigd moeten worden? Als de wedstrijd al is afgelopen?

Kos
Ach, als je gisteren de wedstrijd van Atletico Madrid en die van die Franse clubs met 3 penalties zag... dan valt het hier nog wel mee met het niveau .

titan (crew)
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Wanneer zou volgens jou een fout gewijzigd moeten worden? Als de wedstrijd al is afgelopen?

Nee, direct na de beslissing natuurlijk. Na de wedstrijd is het te laat en dat is ook minder praktisch (dan wordt straks elke wedstrijd overgespeeld). Een direct gecorrigeerde fout kan direct invloed hebben. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat niet voor elk wissewasje het spel stilgelegd kan worden.

Geen grote fout?

- Greene geen rood geven + strafschop aan Sparta
- Feyenoord een penalty geven

Twee héle grote fouten die hij toe zou moeten geven.

Je vergeet dat die speler van Sparta wel ERG makkelijk rood kreeg.

titan schreef:
(quote)

Nee, direct na de beslissing natuurlijk. Na de wedstrijd is het te laat en dat is ook minder praktisch (dan wordt straks elke wedstrijd overgespeeld). Een direct gecorrigeerde fout kan direct invloed hebben. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat niet voor elk wissewasje het spel stilgelegd kan worden.

Dat was mijn volgende punt geweest, dan krijg je een heel ander spelbeeld. Maar dat zou je bij dit moment in feite ook hebben. Wanneer moet het spel stilgelegd worden dan? Greene maakte hands, maar het spel ging verder. Stel dat Feyenoord direct uit die aanval zou scoren of dat Sparta (direct na dat moment) een forse overtreding zou maken dat rood oplevert. Dan zou je ook spelbederf hebben, als je dan terugkomt op die beslissing van die handsbal. Dit zijn allemaal overwegingen die gemaakt moeten worden. Dat maakt het niet makkelijker. Andersom zou een beslissing makkelijker herbeoordeeld kunnen worden. Stel dat het een onterechte handsbal zou zijn en Haverkort fluit voor een penalty, maar terwijl het spel stil ligt, ziet Haverkort (op een scherm, of iets dergelijks) dat het geen penal is, dan zou deze beslissing verandert kunnen worden.

Conway Twitty schreef:
Je vergeet dat die speler van Sparta wel ERG makkelijk rood kreeg.

Ik heb het niet gezien, maar ik heb wel het idee dat Sparta benadeeld is.. Maar goed, Conway.. Jij als ajax-supporter, laten we het daar maar niet over hebben.

titan (crew)
Iemand langs de lijn zou een electronisch signaal aan de scheidsrechter moeten geven die dan meteen affluit. Als de scheidsrechter (of eventueel de vierde man ofzo) dan tot de conclusie komt dat hij fout zat kan alsnog de penalty wel of niet gegeven worden.

Het gaat te ver om hier een gedetailleerd uitgewerkt plan te presenteren waarbij alle haken en ogen die hieraan vastzitten worden ondervangen, maar zoiets moet toch simpel en praktisch in te vullen zijn.

Dit is wel grappig, ik zie nu net op tv Rijnmond beelden van de wedstrijd, zonder herhalingen. Dus ik zag het nu ook in een flits; de handsbal van Greene en de penal voor Feyenoord. In die flits zou ik misschien ook geen penal geven. Nu zie ik dus de herhaling, en Greene had z'n handen al omhoog, voordat Anast. schiet. Toch lijkt mij het een handsbal, na herhaling. Het schot wordt verhinderd door zijn handen, die uitsteken.. Penal, lijkt me. Maar goed, het blijft discutabel. Er zijn veel grotere fouten gemaakt door scheidsrechters, de laatste tijd. Ik begrijp dat er hier veel mensen zijn die een hekel hebben aan Feyenoord en Titan is een Spartaan..

Dan zou ik ook boos zijn...

titan schreef:
Iemand langs de lijn zou een electronisch signaal aan de scheidsrechter moeten geven die dan meteen affluit. Als de scheidsrechter (of eventueel de vierde man ofzo) dan tot de conclusie komt dat hij fout zat kan alsnog de penalty wel of niet gegeven worden.

Het gaat te ver om hier een gedetailleerd uitgewerkt plan te presenteren waarbij alle haken en ogen die hieraan vastzitten worden ondervangen, maar zoiets moet toch simpel en praktisch in te vullen zijn.

Als het simpel was geweest, was het er allang geweest. Het gaat allemaal om fracties van seconden. Maar ik ben er van overtuigd dat er binnen 10 jaar progessie is geboekt.

titan (crew)
Spartaan of niet, ook "objectievere" mensen vinden de beslissingen van Haverkort zeer discutabel. Als Feyenoord dit was overkomen zou je ook verbolgen zijn en terecht.

titan (crew)
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Als het simpel was geweest, was het er allang geweest. Het gaat allemaal om fracties van seconden. Maar ik ben er van overtuigd dat er binnen 10 jaar progessie is geboekt.

Ik hoop het maar. Het is denk ik geen kwestie van kunnen maar van willen. De FIFA en de UEFA zijn logge conservatieve instanties die bestuurd worden door oude mannetjes die zo flexibel zijn als een stalen kabel.

titan schreef:
Spartaan of niet, ook "objectievere" mensen vinden de beslissingen van Haverkort zeer discutabel. Als Feyenoord dit was overkomen zou je ook verbolgen zijn en terecht.

Dat gaf ik toch toe daarnet? Ik ben fanatiek Feyenoord-supporter en naar mijn idee was het een penal, alhoewel het discutabel blijft. Ik heb helaas geen herhaling gezien van de overtreding waar de penal van Feyenoord uit voort kwam. Wat ik wil zeggen is dat je wel een herhaling nodig hebt om goed te kunnen zien wat er gebeurde. Haverkort had het moeten zien..

Daarom zou verbetering van de techniek mooi zijn.

Haverkort heeft ons ook al eens de das omgedaan hoor Niet alleen scheidsrechters maken fouten hoor ,het verdedigende werk in de nederlandse competitie lijkt wel comedy capers niet te geloven gewoon,alhoewel het natuurlijk nooit echt ons paradepaardje is geweest.

titan (crew)
Nicolage Rico schreef:

Dat gaf ik toch toe daarnet?

Dat klopt, dat bestrijd ik helemaal niet hoor (goed van je, daar kan Haverkort nog wat van leren )

Ik wilde alleen maar aangeven dat mijn relaas niet is ingegeven door een soort van supportersblindheid.

the viking schreef:
Haverkort heeft ons (Feyenoord) ook al eens de das omgedaan hoor.

Welke scheids niet? Daarom ben ik het ook totaal niet eens dat de scheidsrechters "de grote 3" bevoordeeld in dat soort situaties. Complete onzin. Dit lijkt misschien zo, omdat dit exra belicht wordt. Er wordt nadrukkelijker over gepraat in de media, etc.

titan (crew)
Dat is wel zo. Ga maar eens bijhouden welke clubs de meeste strafschoppen mee krijgen. Als je dat de afgelopen seizoenen had gedaan had je gezien dat de grote 3 in die lijstjes ALTIJD bovenin eindigen.

Omdat ze het vaakst voor het doel komen.

titan (crew)
Dat vind ik te makkelijk gesteld, al speelt dat ook wel een beetje mee.

avdj schreef:
Omdat ze het vaakst voor het doel komen.

Dat is ook het eerste dat in mijn opkomt, en dat is ook de waarheid.

Als je de statistieken erbij haalt, dus het aantal penalties neemt, moet je ook de statistieken erbij halen welke clubs het meest in het strafschopgebied van de tegenstander verschijnen. Daar komt ook de top 3 uit. Logisch, want zij komen tot de meeste aanvallen.

titan (crew)
Tegenstanders van de grote 3 krijgen ook verhoudingsgewijs meer gele en rode kaarten.

Ook dat is logisch te verklaren. Als je veel kwaliteit hebt, maak je minder overtredingen. Lijkt me logisch, toch? Als je minder kwaliteit hebt, loop je vaak achter de tegenstander aan, met als gevolg overtredingen.

titan (crew)
Dat lijkt logisch, maar alleen daarmee is het niet te verklaren. Het is psychologisch nou eenmaal zo dat grotere namen eerder het voordeel van de twijfel krijgen. Dat is niet alleen in de sport zo.

titan schreef:
Dat lijkt logisch, maar alleen daarmee is het niet te verklaren. Het is psychologisch nou eenmaal zo dat grotere namen eerder het voordeel van de twijfel krijgen. Dat is niet alleen in de sport zo.

Dat klopt, dat is VOORAL niet alleen in de sport zo. Maar met sport kan het ook averechts werken, tenminste dat idee heb ik altijd als ik in de Kuip zit. Hoe vaak is Feyenoord niet benadeeld? Niet om te zeiken ofzo, maar dat is echt zo. En als het andersom is, geef ik dat gerust toe, zoals mijn mening dat Heracles en Sparta beiden een penal hadden kunnen krijgen tegen Feyenoord. Maar goed, Feyenoord behoort momenteel niet tot de top.

titan (crew)
Ik denk dat elke supporter zo wel een hele lijst kan opnoemen met beslissingen waarvan hij vindt dat zijn favoriete ploeg daarbij benadeeld is. Vraag is of dit een objectieve waarneming is. Als ik op het kasteel ben hoor ik om me heen veel supporters uit hun dak gaan bij correcte beslissingen van de scheidsrechter tegen Sparta.

titan schreef:
Ik denk dat elke supporter zo wel een hele lijst kan opnoemen met beslissingen waarvan hij vindt dat zijn favoriete ploeg daarbij benadeeld is. Vraag is of dit een objectieve waarneming is.

Precies, daarover kan je eindeloos discussiëren. M.a.w. de scheidrechters zijn zo objectief als het maar zijn kan.

titan (crew)
Daar zijn we het wel over eens

titan schreef:
Daar zijn we het wel over eens

Dus de grote 3 (dat zijn nog steeds Feyenoord, psv en ajax) worden niet bevoordeeld.

titan (crew)
Nee, daar had ik het niet over

titan schreef:
Ik denk dat elke supporter zo wel een hele lijst kan opnoemen met beslissingen waarvan hij vindt dat zijn favoriete ploeg daarbij benadeeld is. Vraag is of dit een objectieve waarneming is. Als ik op het kasteel ben hoor ik om me heen veel supporters uit hun dak gaan bij correcte beslissingen van de scheidsrechter tegen Sparta.

M.a.w. scheidsrechters zijn zo neutraal als het maar zijn kan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:08 uur

geplaatst: vandaag om 01:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.