Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
Ace
geplaatst: 28 maart 2007, 08:56 uur
Ze hebben in ieder geval bij Ajax gezeten, dus wat dat aangaat klopt zijn beleid nog als een bus 

0
geplaatst: 28 maart 2007, 09:11 uur
Ace schreef:
Ze hebben in ieder geval bij Ajax gezeten, dus wat dat aangaat klopt zijn beleid nog als een bus

Haha, inderdaad. Zometeen stelt hij Babel ook nog op..
Ow ja, die zit er al bij.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 09:23 uur
Ik heb als het Oranje betreft helemaal geen moeite als er veel (ex)spelers van Ajax staan opgesteld. Maar dan moeten ze wel wat toevoegen. Nu staan er teveel jongens in van de afdeling "tikkie terug" en "tikkie breed".
Ik laat voor het eerst dat ik het me kan heugen bewust een wedstrijd van Oranje schieten.
Ik laat voor het eerst dat ik het me kan heugen bewust een wedstrijd van Oranje schieten.
0
Ace
geplaatst: 28 maart 2007, 09:26 uur
Ik kijk sowieso alleen naar oefeninterlands en kwalificatiewedstrijden wanneer ik niets beters te doen. Met andere woorden: ik blijf er niet voor thuis. Ik hoop wel dat ze winnen, want het EK is natuurlijk beregezellig. Volop legitieme redenen om naar de kroeg te gaan op de gekste momenten! 

0
geplaatst: 28 maart 2007, 09:49 uur
Het EK moeten ze wel halen idd. Maar het zou wel leuk zijn dat we in ieder geval het gevoel krijgen dat ze ook wat te zoeken hebben op dat EK. Zover het er nu naar uitziet mag Oranje al blij zijn dat ze er uberhaupt bij zijn..
0
geplaatst: 28 maart 2007, 10:03 uur
Ik vind dit team het slechtste team dat ik bewust heb meegemaakt, inclusief het team uit 2002. Dat team was kwalitatief een stuk beter. Wat moet zo'n Nigel de Jong nou brengen op het middenveld. Echt een beperkte en middelmatige speler. Helaas hebben we veel blessures, maar er zijn betere spelers dan een de Jong.
Ik heb hetzelfde als Ace. Die oefeninterlands en kw.wedstrijden kunnen me niet echt boeien, maar op een EK of WK ben ik wel erg fanatiek.
Ik heb hetzelfde als Ace. Die oefeninterlands en kw.wedstrijden kunnen me niet echt boeien, maar op een EK of WK ben ik wel erg fanatiek.
0
Ace
geplaatst: 28 maart 2007, 10:29 uur
Ik vind het ook het slechtste team dat ik bewust meegemaakt heb. Vroeger had je mannen als Jaap Stam in de verdediging, nu staat die lambal van een Matthijsen de ballen 1 voor 1 in de voeten van de tegenstander te schuiven. Iemand als Nigel de Jong is best bruikbaar als rechtsback of rechtshalf in een goed draaiend team, maar in het Nederlands Elftal zie ik zijn toevoegende waarde ook niet echt. Van Basten gebruikt spelers ook erg vreemd. Als hij dan een verdedigend ingestelde centrale middenvelder zoekt kan hij beter daar Heitinga neerzetten. Dat is namelijk de enige plaats op het veld waar Heitinga wel goed presteert. In de verdediging bakt hij er al jaren niets van, dus dat zal vanavond niet anders zijn. Dit elftal mist routine en autoriteit. Dat ligt niet alleen aan het ontbreken van spelers als Van Bommel en Van Nistelrooij. Nee, een speler als Van der Vaart zou dat ook moeten kunnen brengen. Die jongen heeft al meer dan 40 interlands! De discussie Mark van Bommel kan wat mij betreft sowieso gestaakt worden. Die gast heeft nog nooit 1 goede wedstrijd in het Oranje gespeeld. Van Nistelrooij is een ander verhaal: dat is de beste spits die Nederland rijk is.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 10:42 uur
Ace schreef:
Ik vind het ook het slechtste team dat ik bewust meegemaakt heb. Vroeger had je mannen als Jaap Stam in de verdediging, nu staat die lambal van een Matthijsen de ballen 1 voor 1 in de voeten van de tegenstander te schuiven. Iemand als Nigel de Jong is best bruikbaar als rechtsback of rechtshalf in een goed draaiend team, maar in het Nederlands Elftal zie ik zijn toevoegende waarde ook niet echt. Van Basten gebruikt spelers ook erg vreemd. Als hij dan een verdedigend ingestelde centrale middenvelder zoekt kan hij beter daar Heitinga neerzetten. Dat is namelijk de enige plaats op het veld waar Heitinga wel goed presteert. In de verdediging bakt hij er al jaren niets van, dus dat zal vanavond niet anders zijn. Dit elftal mist routine en autoriteit. Dat ligt niet alleen aan het ontbreken van spelers als Van Bommel en Van Nistelrooij. Nee, een speler als Van der Vaart zou dat ook moeten kunnen brengen. Die jongen heeft al meer dan 40 interlands! De discussie Mark van Bommel kan wat mij betreft sowieso gestaakt worden. Die gast heeft nog nooit 1 goede wedstrijd in het Oranje gespeeld. Van Nistelrooij is een ander verhaal: dat is de beste spits die Nederland rijk is.
Maar een v. Bommel in vorm (zoals nu) brengt naar mijn idee veel meer dan een Nigel de Jong. Heeft de Jong wel een goede wedstrijd gespeeld in Oranje? v/d Vaart heb ik er ook niet veel zien spelen, overigens. Zo kunnen we nog even doorgaan. We missen een speler als Cocu, die NL zonder opvallen te spelen, leidde. Alhoewel Cocu de laatste jaren ook niet meer bracht wat er van hem werd verwacht. Een voorhoede: Robben, v. Nistelrooij, v. Persie moet wel veel kunnen opleveren, daar blijf ik bij. De toekomst ziet er ook niet zo heel rooskleurig uit. Welke spelers kunnen het verschil gaan maken? Ik zie ze nog niet. Misschien dat de Hunt ooit echt goed wordt.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 10:54 uur
Nog ff wachten tot Schaars weer terug is van zijn blessure en dan maar met Schaars, De Zeeuw en Sneijder spelen ofzo, al mis je dan weer de nodige kopkracht. Nog beter: 4-4-2.
0
Ace
geplaatst: 28 maart 2007, 11:05 uur
Nicolage Rico schreef:
Maar een v. Bommel in vorm (zoals nu) brengt naar mijn idee veel meer dan een Nigel de Jong. Heeft de Jong wel een goede wedstrijd gespeeld in Oranje? v/d Vaart heb ik er ook niet veel zien spelen, overigens. Zo kunnen we nog even doorgaan. We missen een speler als Cocu, die NL zonder opvallen te spelen, leidde. Alhoewel Cocu de laatste jaren ook niet meer bracht wat er van hem werd verwacht. Een voorhoede: Robben, v. Nistelrooij, v. Persie moet wel veel kunnen opleveren, daar blijf ik bij. De toekomst ziet er ook niet zo heel rooskleurig uit. Welke spelers kunnen het verschil gaan maken? Ik zie ze nog niet. Misschien dat de Hunt ooit echt goed wordt.
(quote)
Hij zal best meer brengen dan Nigel de Jong, zeker op die positie. Wat betreft Van der Vaart laat ik ook doorschemeren dat ik vind dat ie in Oranje veel te weinig brengt. Zoveel kwaliteit, elke week de beste op het veld als Hamburg speelt en dan niet het initiatief kunnen nemen bij het NL elftal. Best jammer.
Wat betreft die voorhoede ben ik het met je eens, maar die jankerd van een Robben hoeft er van mij niet in. Ik krijg al jeuk als ik 'm zie.
Huntelaar komt er wel, maar die jongen is nog jong en iedereen verwacht van hem dat hij Oranje even redt. Daarbij rendeert hij alleen goed wanneer hij goed, vooral van de zijkant, aangespeeld wordt. Van Persie zal daar een goede rol in kunnen spelen, maar die is nou eenmaal geblesseerd.
0
Ace
geplaatst: 28 maart 2007, 11:06 uur
Status Seeker schreef:
Nog ff wachten tot Schaars weer terug is van zijn blessure en dan maar met Schaars, De Zeeuw en Sneijder spelen ofzo, al mis je dan weer de nodige kopkracht. Nog beter: 4-4-2.
Schaars en De Zeeuw zijn best goede spelers, maar je kan van die gasten niet verwachten dat ze nu al de basis vormen van een goed Nederlands Elftal... Sneijder zal ook wat dominanter aanwezig moeten zijn, want die is hoewel hij nog maar jong is, al 1 van de routiniers aan het worden. Tja, dat is natuurlijk ook niet gek wanneer een bondscoach elke keer weer andere spelers oproept. Dan kom je als speler moeilijk aan 10 interlands.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 11:08 uur
Ik zag Maduro gisteren trouwens nog bij Jong Oranje. Als hij niet uitkijkt is hij daar straks ook nog niet eens goed genoeg voor. Wat een fouten maakt die jongen!
0
geplaatst: 28 maart 2007, 11:14 uur
Ace schreef:
Hij zal best meer brengen dan Nigel de Jong, zeker op die positie. Wat betreft Van der Vaart laat ik ook doorschemeren dat ik vind dat ie in Oranje veel te weinig brengt. Zoveel kwaliteit, elke week de beste op het veld als Hamburg speelt en dan niet het initiatief kunnen nemen bij het NL elftal. Best jammer.
Wat betreft die voorhoede ben ik het met je eens, maar die jankerd van een Robben hoeft er van mij niet in. Ik krijg al jeuk als ik 'm zie.
Huntelaar komt er wel, maar die jongen is nog jong en iedereen verwacht van hem dat hij Oranje even redt. Daarbij rendeert hij alleen goed wanneer hij goed, vooral van de zijkant, aangespeeld wordt. Van Persie zal daar een goede rol in kunnen spelen, maar die is nou eenmaal geblesseerd.
(quote)
Ik verwacht nog wenig van Huntelaar. Wel veel meer dan afgelopen zaterdag, maar dat terzijde. Maar ik bedoelde ook dat hij wel een grote zou kunnen worden. Voor de rest zie ik het somber in eigenlijk.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 11:48 uur
Joy4ever schreef:
Ben ik de enige die met
de vermoedelijke opstelling voor vanavond zag? Met Seedorf, de Jong en Heitinga zal het een stuk beter gaan. Yeah right. Van Basten was de weg al kwijt maar nu weet je vantevoren al dat het niks wordt. Onwaarschijnlijk. Aantrekkelijk voetbal spelen is een prima uitgangspunt maar stel dan ook de spelers op die dat kunnen.
Ben ik de enige die met
de vermoedelijke opstelling voor vanavond zag? Met Seedorf, de Jong en Heitinga zal het een stuk beter gaan. Yeah right. Van Basten was de weg al kwijt maar nu weet je vantevoren al dat het niks wordt. Onwaarschijnlijk. Aantrekkelijk voetbal spelen is een prima uitgangspunt maar stel dan ook de spelers op die dat kunnen.Nouja, Heitinga speelt dit seizoen wel erg sterk en scoort veel (6 goals dit seizoen in de competitie), dus dat ben ik niet helemaal met je eens. Alleen moet ie dan wel als verdedigende middenvelder spelen.
Ace schreef:
Vroeger had je mannen als Jaap Stam in de verdediging, nu staat die lambal van een Matthijsen de ballen 1 voor 1 in de voeten van de tegenstander te schuiven.
Vroeger had je mannen als Jaap Stam in de verdediging, nu staat die lambal van een Matthijsen de ballen 1 voor 1 in de voeten van de tegenstander te schuiven.
Hehe. Maar wie moet hij dan opstellen in de verdediging? Behalve Bouhlarouz hebben we momenteel geen betere verdedigers, volgens mij.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 11:56 uur
herman schreef:
Hehe. Maar wie moet hij dan opstellen in de verdediging? Behalve Bouhlarouz hebben we momenteel geen betere verdedigers, volgens mij.
Ja, Greene is momenteel geblesseerd, natuurlijk....
0
geplaatst: 28 maart 2007, 11:56 uur
Ace schreef:
De discussie Mark van Bommel kan wat mij betreft sowieso gestaakt worden. Die gast heeft nog nooit 1 goede wedstrijd in het Oranje gespeeld. Van Nistelrooij is een ander verhaal: dat is de beste
Dat ik het nog eens met een Ajaxied eens zou zijn zeg. Inderdaad. Dat is nou echt de enige beslissing van Marco die hout snijdt. Los van het feit dat we door hem van Portugal hebben verloren is het nog een *%%$# ookDe discussie Mark van Bommel kan wat mij betreft sowieso gestaakt worden. Die gast heeft nog nooit 1 goede wedstrijd in het Oranje gespeeld. Van Nistelrooij is een ander verhaal: dat is de beste
0
geplaatst: 28 maart 2007, 12:25 uur
VandeGriend is geen fan van Bommel? Mark is een typisch voorbeeld van een echte clubspeler. Zodra het nationaal elftal in beeld komt wordt er minder gepresteerd. Maar die vlag gaat helaas voor meer spelers op. Het is niet veel soeps allemaal. Toch kun je niet spreken van een verloren generatie. Kwaliteit is er wel, nu nog iemand voor de groep zetten waardoor die kwaliteit wordt omgezet in goed voetbal. Jullie zullen wel gaan
met zn allen maar ik pleit voor ome Co met zijn kerstboom.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 12:35 uur
Joy4ever schreef:
VandeGriend is geen fan van Bommel? Mark is een typisch voorbeeld van een echte clubspeler. Zodra het nationaal elftal in beeld komt wordt er minder gepresteerd. Maar die vlag gaat helaas voor meer spelers op. Het is niet veel soeps allemaal. Toch kun je niet spreken van een verloren generatie. Kwaliteit is er wel, nu nog iemand voor de groep zetten waardoor die kwaliteit wordt omgezet in goed voetbal. Jullie zullen wel gaan
met zn allen maar ik pleit voor ome Co met zijn kerstboom.Dat wordt dus Jaap Stam en Romano Denneboom in oranje

0
geplaatst: 28 maart 2007, 12:43 uur
Joy4ever schreef:
En Rene EICKELkamp als assistent
En Rene EICKELkamp als assistent
Ooit een eikel aan een kerstboom gezien (slowchat, ik weet 't, sorry
)?
0
Ace
geplaatst: 28 maart 2007, 12:52 uur
herman schreef:
Ja, daar heb je een punt... Ik vind Boulahrouz opbouwend ook bijzonder beperkt, maar die zaagt spitsen wel lachend af en dat is ook nodig. Verder zou ik het inderdaad niet weten: defensief, vooral centraal, is het bitter droevig. Pacal Bosschaert is misschien een optie... Sterk in de passing, vooral richting de keeper.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 12:56 uur
Pascal Bosschaert kan volgend seizoen aan zijn vorm gaan werken in de eerste divisie... 
Ik had wel hoge verwachtingen van Kevin Hofland, maar die had zijn top al op zijn 20ste ofzo. Misschien dat Luirink iets is voor over een jaar of twee.

Ik had wel hoge verwachtingen van Kevin Hofland, maar die had zijn top al op zijn 20ste ofzo. Misschien dat Luirink iets is voor over een jaar of twee.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 13:00 uur
Wat willen we van een verdediger? Moet ie kunnen voetballen, of moet ie kunnen verdedigen?
Ik ben voorstander van een potentieel seriemoordenaar, die van mij part de bal niet drie keer kan hooghouden, maar gewoon doet waarvoor ie wordt betaald; zorgen dat er geen bal in vliegt.
En die types hebben we niet, want in Nederland moet een verdediger wel kunnen voetballen.
Ik zeg: flauwekul.
Ik ben voorstander van een potentieel seriemoordenaar, die van mij part de bal niet drie keer kan hooghouden, maar gewoon doet waarvoor ie wordt betaald; zorgen dat er geen bal in vliegt.
En die types hebben we niet, want in Nederland moet een verdediger wel kunnen voetballen.
Ik zeg: flauwekul.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 13:02 uur
Tja... buiten Mathijsen kom je inderdaad al snel op het type stabiele Eredivisieverdediger, maar niet meer dan dat (Wisgerhof, Kruiswijk, Zomer)...
0
geplaatst: 28 maart 2007, 13:03 uur
Ik vind Bouhlarouz toch aardig meedogenloos. De engige in NL iig. Bouhlarouz wordt nog wel beter, daar zit nog enige rek in.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 13:04 uur
Vind ik op zich nog niet eens een verkeerd lijstje Lukas. Met name Zomer en Wisgerhof zijn er voor het betere kleunwerk. Voetballend wordt er meer niet van ze gevraagd.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 13:04 uur
En onze Nederlandse Alex niet vergeten: Ryan Donk. Voor nu: Arjan de Zeeuw. Ik vind Melchiot ook geen verkeerde. Toch grote, sterke kerels.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 13:06 uur
Donk? Moet ik nog maar zien. Nu loopt ie mij te veel met die bal. Maar kan denk ik wel wat worden.
Melchiot doet pijn aan de ogen. Een dramatisch slechte verdediger.
Melchiot doet pijn aan de ogen. Een dramatisch slechte verdediger.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 13:09 uur
Tom tom... Melchiot!?
Wat een drama was dat, zeg. Komt op alle fronten te kort. Kan beter een modelijn gaan opzetten (of heeft hij dat al gedaan?).
Wat een drama was dat, zeg. Komt op alle fronten te kort. Kan beter een modelijn gaan opzetten (of heeft hij dat al gedaan?).
0
geplaatst: 28 maart 2007, 13:12 uur
Nicolage Rico schreef:
Kan beter een modelijn gaan opzetten (of heeft hij dat al gedaan?).
Kan beter een modelijn gaan opzetten (of heeft hij dat al gedaan?).
Dat heeft ie al gedaan, ik heb aandelen (vandaar)
Ik had jullie reacties wel verwacht. Rayman en Nicolage krijgen ieder een halve gouden boterham.
En de Zeeuw jongens?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.