Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 28 maart 2007, 13:13 uur
Joy4ever schreef:
Dat heeft ie al gedaan, ik heb aandelen (vandaar)
Ik had jullie reacties wel verwacht. Rayman en Nicolage krijgen ieder een halve gouden boterham.
En de Zeeuw jongens?
(quote)
Dat heeft ie al gedaan, ik heb aandelen (vandaar)
Ik had jullie reacties wel verwacht. Rayman en Nicolage krijgen ieder een halve gouden boterham.
En de Zeeuw jongens?
Is die nog niet gestopt dan? En anders kunnen we wel allemaal iets heel deskundigs gaan roepen over zijn verdedigende kwaliteiten, maar hoe vaak zie je die jongen nou daadwerkelijk voetballend op tv? Anders wil ik nog wel een pleidooi beginnen voor Mitchell van der Gaag, schijnt het erg goed te doen bij Marítimo

0
Ace
geplaatst: 28 maart 2007, 13:15 uur
De Zeeuw staat toch de ballen elke zaterdag het kanaal in te schieten bij Portsmouth?
Zeg Rayman, je verkoopt nu echt onzin. Het lijkt vrij essentieel dat een verdediger op kan bouwen. Tenzij je jaren 80/90 Engels voetbal gaat spelen. Dan hoef je ook geen middenvelders op te stellen. Is het probleem van Bommel ook gelijk opgelost.
Zeg Rayman, je verkoopt nu echt onzin. Het lijkt vrij essentieel dat een verdediger op kan bouwen. Tenzij je jaren 80/90 Engels voetbal gaat spelen. Dan hoef je ook geen middenvelders op te stellen. Is het probleem van Bommel ook gelijk opgelost.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 13:19 uur
We hadden het over echte mannen cq slopers. Dan kom je bij de Zeeuw uit, heeft ook een eigen sloopbedrijf.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 13:20 uur
Ik heb liever dat jij het onzin noemt dan iemand met verstand vrindje Ees. 
Bij een verdediger denk ik aan een blok graniet die de spits van de tegenpartij uitschakelt en de bal z.s.m. inlevert bij diegene die wel kan voetballen.
De Zeeuw wordt genoemd. Dat vind ik dus de ideale man als schakel tussen de verdedigers en de rest van het elftal. Afpakken -> inleveren bij De Zeeuw -> lekker voetballen.

Bij een verdediger denk ik aan een blok graniet die de spits van de tegenpartij uitschakelt en de bal z.s.m. inlevert bij diegene die wel kan voetballen.
De Zeeuw wordt genoemd. Dat vind ik dus de ideale man als schakel tussen de verdedigers en de rest van het elftal. Afpakken -> inleveren bij De Zeeuw -> lekker voetballen.
0
Ace
geplaatst: 28 maart 2007, 14:14 uur
Als die spelers als De Zeeuw, Wisgerhof, enz echt zo goed waren, speelden ze wel bij een echte topclub. Misschien moeten we de lat op dit moment wat lager leggen en is er op veel posities gewoon niet beter. Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring...
0
geplaatst: 28 maart 2007, 14:25 uur
Daar wilde ik uiteindelijk ook naar toe met mijn in stukken gehakte betoog. Nederland moet terug naar de basis, en een keer stoppen met die pijnlijke en misplaatste zelfoverschatting. Verdedigers moeten opnieuw leren verdedigen, spitsen moeten leren mensen uit te spelen en goals maken, en keepers moeten ballen tegenhouden. Als de middenvelders dan gaan proberen elkaar ballen over een meter of tien gewoon in de voeten te spelen zijn we lekker bezig. Als dat weer een beetje op orde is, dan kunnen we verder kijken.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 14:31 uur
Roeien met de riemen die we hebben. Tegen Ierland B speelde Oranje wel erg sterk. Je weet het toch niet. Je ziet wel vaker landen een dramatische kwalificatie spelen en op het EK of WK ver komen.
0
Ace
geplaatst: 28 maart 2007, 14:32 uur
Joy4ever schreef:
Roeien met de riemen die we hebben. Tegen Ierland B speelde Oranje wel erg sterk. Je weet het toch niet. Je ziet wel vaker landen een dramatische kwalificatie spelen en op het EK of WK ver komen.
Een paar kilometer richting het oosten zit zo'n land.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 14:34 uur
Daar doel ik ook op. Daarom ben ik ook zo blij dat zij zich met goed voetbal zo snel plaatsen voor het EK. Dan kan het alleen maar tegenvallen straks. Spanje was daar ook altijd zo goed in. Zich als eerste plaatsen, doelsaldo +50 en op het betreffende EK of WK weer snel uitgeschakeld worden.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 22:49 uur
Joepie! 0-1
Dankzij een van richting veranderd van-richting-veranderd-schot. Wat een mazzel.
Gelukkig al wat beter als Zaterdag. Er zit vooruitgang in.
Dankzij een van richting veranderd van-richting-veranderd-schot. Wat een mazzel.
Gelukkig al wat beter als Zaterdag. Er zit vooruitgang in.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 22:52 uur
Ik baalde echt van die 0-1!! Ik ging vooraf uit van een gelijkspel of verlies van oranje. Ik ben er helemaal klaar mee.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 23:04 uur
Nee ik baal hier niet van. Puur omdat een EK mooi is om mee te maken. Maar we kwamen weer goed weg, als die Lavric iets rustiger bleef aan de bal, hadden we al met 2-0 achter gestaan.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 23:13 uur
Klumpie schreef:
Nee ik baal hier niet van. Puur omdat een EK mooi is om mee te maken. Maar we kwamen weer goed weg, als die Lavric iets rustiger bleef aan de bal, hadden we al met 2-0 achter gestaan.
Was mooi. Je ziet hetzelfde proces bij de europacup. Voorheen keek ik uit naar een woensdagavond voetballen. Dezelfde dag helemaal in de ban van de wedstrijd, zweet op het voorhoofd van de zenuwen. Maar nu, het interesseert mij weinig of ik wel of niet naar het voetbal kijk. dat kan toch niet de bedoeling zijn. Hetzelfde proces ondergaat oranje. Het zal mij aan mijn reet roesten of ze zich wel of niet kwalificeren. Laat wel staan dat ik altijd groot liefhebber ben geweest van voetbal. Maar het is niet alleen oranje wat de klok slaat. Elk gerespecteerd land speelt tegenwoordig laf voetbal.
0
Ace
geplaatst: 29 maart 2007, 09:13 uur
Snappy schreef:
Ik baalde echt van die 0-1!! Ik ging vooraf uit van een gelijkspel of verlies van oranje. Ik ben er helemaal klaar mee.
Ze moeten jou je paspoort afnemen
Een beetje vaderlandsliefde kan geen kwaad 
In tegenstelling tot die van zaterdag heb ik deze wedstrijd in grote lijnen wel volledig gevolgd. Uit de krant begreep ik dat deze beter was dan die tegen Roemenië? Hoe slecht was dat dan wel niet? Ik heb me gisteren in ieder geval mateloos geërgerd. Het ongelijk van Rayman werd maar weer eens bewezen: deze centrale verdedigers zijn opbouwend zo belabberd dat ze de bal nog niet bij een middenvelder in de voeten krijgen. Dan kan je wel zeggen: ze moeten alleen een vent uitschakelen, maar dat heeft weinig nut als je de bal vervolgens inlevert en weer van voor af aan kan beginnen. Ook aanvallend werd het er niet beter op. De discussie Kuijt is gelukkig ook in de kiem gesmoord. Hij werkte zich kapot, zoals we van hem gewend zijn, maar op een tikkie breed op technisch wonder Mathijssen na, is hij ook niet gevaarlijk geweest. Moraal van het verhaal: de aanvoer is niet goed en dan heeft het niets uit of Huntelaar of Kuijt nou speelt.
Anyway, ik hoop met volle overgave dat ze het EK halen. Ik wil namelijk gezellig naar de kroeg met vrienden, voetballen kijken. De spanning is er, aftellen naar de eerste wedstrijden, het idiote carnavaleske Oranje sfeertje; laat maar komen!
0
geplaatst: 29 maart 2007, 09:25 uur
Snappy schreef:
Was mooi. Je ziet hetzelfde proces bij de europacup. Voorheen keek ik uit naar een woensdagavond voetballen. Dezelfde dag helemaal in de ban van de wedstrijd, zweet op het voorhoofd van de zenuwen. Maar nu, het interesseert mij weinig of ik wel of niet naar het voetbal kijk. dat kan toch niet de bedoeling zijn. Hetzelfde proces ondergaat oranje. Het zal mij aan mijn reet roesten of ze zich wel of niet kwalificeren. Laat wel staan dat ik altijd groot liefhebber ben geweest van voetbal. Maar het is niet alleen oranje wat de klok slaat. Elk gerespecteerd land speelt tegenwoordig laf voetbal.
(quote)
Inderdaad. Ik weet nog dat toen ik in de jeugd speelde, we op woensdagavond eerder stopten met de training om maar geen seconde van het voetbal te missen. Nu, met die overkill aan voetbal op tv, zet ik het zelfs niet eens meer op als ik gewoon thuis ben. Ik heb ook geen seconde van de twee wedstrijden van het Nederlands elftal gezien.
0
geplaatst: 29 maart 2007, 09:37 uur
Klumpie schreef:
Als Nl wat beter met zijn kansen was omgegaan, had het 2-3 geweest.
NL was natuurlijk niet goed. Een Slovenië moet je op kunnen rollen, kapot spelen. We speelden ze maar een kwartiertje weg. We hadden de hele tijd de pech dat we de kansen niet benutten en scoorden met mazzel. Terechte overwinning natuurlijk. Maar goed, het is Slovenië. NL heeft echt geluk dat we in één van de makkelijkste poules zitten.
0
geplaatst: 29 maart 2007, 11:48 uur
Dann ist Schluss und viele Fans pfeifen. Denn dieses Spiel war Dänequark, Jogi!
0-1 gegen Danemark. Ende Witz-spiel von die Mannschaft!
0-1 gegen Danemark. Ende Witz-spiel von die Mannschaft!
0
geplaatst: 1 april 2007, 16:32 uur
Er is in ieder geval 1 voordeel als PSV geen kampioen wordt, dan kan Koeman oprotten. Nemen we vMarwijk als coach, kan ie zijn schoonzoon direct meenemen.
0
Jornaquin
geplaatst: 1 april 2007, 16:33 uur
Van mij mag Koeman nogwel een paar jaar blijven, ik kan niet wachten om Viktor Sikora en Tom Soetaers in zo'n lampen shirt te zien.
0
geplaatst: 1 april 2007, 16:37 uur
Ik begrijp jou punt, het is te hopen dat PSV dat ook begrijpt. Maar ja, met Jan Reker aan de leiding, die een zinloos clubje voor coaches heeft gestuurd zie ik het somber in.
0
Omayyad
geplaatst: 1 april 2007, 16:46 uur
Jornaquin schreef:
En nog maar 3
En nog maar 3
Dat is een beetje veel gevraagd van Heracles om drie minuten voor tijd drie doelpunten te maken, vind je ook niet?

0
Jornaquin
geplaatst: 1 april 2007, 16:49 uur
Omayyad schreef:
Dat is een beetje veel gevraagd van Heracles om drie minuten voor tijd drie doelpunten te maken, vind je ook niet?
(quote)

Begin je al een beetje te zweten Frans?
0
Omayyad
geplaatst: 1 april 2007, 16:53 uur
Jornaquin schreef:
Neehoor Jorn... Echt niet. Mede omdat ik de uitzendingen hier niet op tv kan zien, leeft het Nederlandse voetbal al een hele tijd niet echt meer bij me. Natuurlijk zie ik PSV graag kampioen worden, maar het is echt niet het einde van de wereld indien dat niet gebeurt.
Bovendien ben ik van mening dat PSV het volledig aan zichzelf te wijten heeft indien de club niet de landstitel pakt.
Overigens heeft Ajax momenteel vier punten nodig om landskampioen te worden, vanwege het mindere doelsaldo.

0
Jornaquin
geplaatst: 1 april 2007, 16:57 uur
Omayyad schreef:
Neehoor Jorn... Echt niet. Mede omdat ik de uitzendingen hier niet op tv kan zien, leeft het Nederlandse voetbal al een hele tijd niet echt meer bij me. Natuurlijk zie ik PSV graag kampioen worden, maar het is echt niet het einde van de wereld indien dat niet gebeurt.
Bovendien ben ik van mening dat PSV het volledig aan zichzelf te wijten heeft indien de club niet de landstitel pakt.
Overigens heeft Ajax momenteel vier punten nodig om landskampioen te worden, vanwege het mindere doelsaldo.
(quote)

Ja, natuurlijk heeft psv het dan aan zichzelf te danken, ze hebben 11 of 12 punten voor gestaan op Ajax

Dat laatste klopt inderdaad, maar het verschil is maar 3 doelpunten en met gelijk doelsaldo heeft Ajax een voordeel door het aantal gescoorde doelpunten. En aangezien Ajax die 3 doelpunten verschil nog makkelijk ombuigt is 3 punten ook genoeg

0
Omayyad
geplaatst: 1 april 2007, 16:59 uur
Jornaquin schreef:
Ja, natuurlijk heeft psv het dan aan zichzelf te danken, ze hebben 11 of 12 punten voor gestaan op Ajax

Ik denk dat je te wijten bedoelt in plaats van te danken... hoewel het voor jou iets positiefs zou zijn indien PSV geen landskampioen wordt.
0
Jornaquin
geplaatst: 1 april 2007, 17:01 uur
Omayyad schreef:
Ik denk dat je te wijten bedoelt in plaats van te danken...
(quote)
Ik denk dat je te wijten bedoelt in plaats van te danken...
Hoe dan ook, Ajax wordt kampioen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.