Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
Omayyad
geplaatst: 1 april 2007, 17:04 uur
Ik sluit het zeker niet uit... Aan het begin van de competitie had ik Ajax als grote favoriet voor de landstitel staan en ik heb me eigenlijk verbaasd over de grote voorsprong van PSV. Ik denk evenwel dat het een 'zegen' voor Ajax is dat ze Europees voortijdig uitgeschakeld zijn, want anders hadden ze het echt een stuk zwaarder gehad.
0
Omayyad
geplaatst: 1 april 2007, 17:07 uur
Maar goed... de prijzen worden aan het einde van het seizoen uitgedeeld en als Ajax op dat moment meer punten heeft dan PSV en AZ is het (verdiend) kampioen. Het kan allemaal soms heel simpel zijn... 

0
Jornaquin
geplaatst: 1 april 2007, 17:11 uur
Ach, je hebt in zekere zin wel gelijk natuurlijk over dat Europese voetbal maar dat speelt op dit moment echt geen enkele rol, dat is alleen volgende week zondag en de week erna wanneer psv Liverpool 2x treft. Ajax heeft het "voordeel" dat ze dit niet hebben en kan zich dus volledig op de competitie richten. En wat jij zegt, degene met de meeste punten is de (verdiende) kampioen.
0
Omayyad
geplaatst: 1 april 2007, 17:15 uur
Jornaquin schreef:
Ach, je hebt in zekere zin wel gelijk natuurlijk over dat Europese voetbal maar dat speelt op dit moment echt geen enkele rol, dat is alleen volgende week zondag en de week erna wanneer psv Liverpool 2x treft.
Ach, je hebt in zekere zin wel gelijk natuurlijk over dat Europese voetbal maar dat speelt op dit moment echt geen enkele rol, dat is alleen volgende week zondag en de week erna wanneer psv Liverpool 2x treft.
Het speelt inderdaad nu geen grote rol meer, maar indirect nog wel. Het is dan ook om die reden nog altijd voor PSV wel van invloed. Kijk maar eens naar de vele blessures die de club naar aanleiding van het "Europese avontuur" heeft overgehouden.
Nu wil ik dat beslist niet als de hoofdreden voor het 'verval' van PSV aanvoeren, maar het gegeven dat PSV (en AZ) Europees ver (zijn) (ge)komen, heeft uiteraard zijn uitwerking op de andere competities.
0
geplaatst: 1 april 2007, 17:27 uur
Omayyad schreef:
Het speelt inderdaad nu geen grote rol meer, maar indirect nog wel. Het is dan ook om die reden nog altijd voor PSV wel van invloed. Kijk maar eens naar de vele blessures die de club naar aanleiding van het "Europese avontuur" heeft overgehouden.
Nu wil ik dat beslist niet als de hoofdreden voor het 'verval' van PSV aanvoeren, maar het gegeven dat PSV (en AZ) Europees ver (zijn) (ge)komen, heeft uiteraard zijn uitwerking op de andere competities.
(quote)
dit lezende voorzie ik voor feyenoord nog wel eens een kampioensschaal alsmede een grondige renovatie van de coolsingel
0
Omayyad
geplaatst: 1 april 2007, 17:30 uur
charlezzz schreef:
dit lezende voorzie ik voor feyenoord nog wel eens een kampioensschaal alsmede een grondige renovatie van de coolsingel
Tsja... In Rotterdam draaien ze klaarblijkelijk hun hand er niet voor om om meerdere projecten tegelijkertijd aan te pakken

Gelukkig gebeurt dit in de regel slechts één keer in de tien jaar...

0
geplaatst: 1 april 2007, 21:08 uur
Ik was aanwezig bij NAC - PSV en kreeg het gevoel dat Kluivert nog een contract bij Ajax heeft lopen. Wat was die gast slecht! 10 ballen waarvan 8x buitenspel, 2x balverlies.
Zowel Ajax als AZ mogen beide nog gezellig een keertje tegen NAC. Dat zal ook zeker geen makkelijk potje worden.
Volgende week ga ik me iig opmaken voor een potje RKC - Ajax. Ik heb een voorgevoel dat Jan Vertonghen tegen zijn oude ploeg een puntje redt voor RKC.
Zowel Ajax als AZ mogen beide nog gezellig een keertje tegen NAC. Dat zal ook zeker geen makkelijk potje worden.
Volgende week ga ik me iig opmaken voor een potje RKC - Ajax. Ik heb een voorgevoel dat Jan Vertonghen tegen zijn oude ploeg een puntje redt voor RKC.
0
geplaatst: 1 april 2007, 22:07 uur
Twente heeft zich vandaag geplaatst voor de playoffs voor de Champions League 

0
geplaatst: 2 april 2007, 11:58 uur
Ik heb van het weekend weer genoeg Joden voor het hele jaar gezien. Weekendje Antwerpen
Hoewel ik in de regel meer symphatie heb voor 040 dan 020 hoop ik toch dat ze het niet redden. Dan kan die overschatte trainer van een R. Koeman iets anders gaan doen. Je kan lullen als brugman maar zo een voorsprong in zo een korte tijd weggeven gaat natuurlijk nergens over.
Hoewel ik in de regel meer symphatie heb voor 040 dan 020 hoop ik toch dat ze het niet redden. Dan kan die overschatte trainer van een R. Koeman iets anders gaan doen. Je kan lullen als brugman maar zo een voorsprong in zo een korte tijd weggeven gaat natuurlijk nergens over.
0
Ace
geplaatst: 2 april 2007, 16:02 uur
Het leuke aan Koeman is dat hij nu al het ene naar het andere excuus uit de kast trekt. Zelfs Philip Cocu begint zenuwachtig te worden.
0
Ace
geplaatst: 4 april 2007, 09:34 uur
Beide! Liverpool speelde erg sterk en psv niet bepaald. Het klasseverschil was immens, vooral de tweede helft. Ik heb in ieder geval genoten!
Riise
Riise

0
geplaatst: 4 april 2007, 09:37 uur
Die goal zat er lekker in idd! Mooie pass van Simons! Ik vond het een aanfluiting van PSV. Verliezen is geen schande tegen Liverpool maar laat dan ieder geval zien dat je wat te zoeken hebt in de kwartfinale. Mooi dat Bayern ver in blessuretijd de 2-2 binnen schoot. PSV en AC Milan 

0
Ace
geplaatst: 4 april 2007, 09:42 uur
Het is leuk om te zien dat Ronaldje K ook psv langzaam de afgrond in kan trappen. Het eerste halfjaar was er succes, het effect van Hiddink galmde nog een beetje na. Nu dat blijkbaar uitgewerkt is en die albino zijn eigen aankopen meer en meer op moet stellen, vallen ze door de mand. Hij verwoordde het overigens zelf wel goed: we hebben boven onze stand geleefd voor de winter. Hij bedoelde eigenlijk, we hebben boven mijn stand geleefd. Overal waar die zeurende topvoetballer-in-lang-vervlogen-tijden het voor het zeggen krijgt gaat het fout. Dat kan volgend jaar nog lachen worden wanneer Alex, Gomes en weet ik veel wie hun biezen pakken. Op deze manier zal Cocu, de belangrijkste schakel van die hele ploeg, ook wel stoppen. Dan voetballen ze volgend jaar gewoon met een aanval Sikora-Sonck-Soetaers 
Ik vind AC Milan overigens wel een toffe club. Al is het alleen maar vanwege Kaka

Ik vind AC Milan overigens wel een toffe club. Al is het alleen maar vanwege Kaka

0
geplaatst: 4 april 2007, 09:49 uur
Overal waar die zeurende topvoetballer-in-lang-vervlogen-tijden het voor het zeggen krijgt gaat het fout.
Met drie clubs de kwartfinale van de CL halen is toeval?
0
geplaatst: 4 april 2007, 09:51 uur
0
Ace
geplaatst: 4 april 2007, 09:56 uur
Jazeker. Bij al die clubs was hij nog niet zo erg lang bezig. Een elftal beroerd laten spelen heeft ook zijn tijd nodig. Sinds wanneer rekenen we trainers overigens af op Europese wedstrijden? Het is echt geen schande dat ze gisteren op hun flikker kregen. Je moet het hele seizoen bekeken: ze liggen uit de beker, praktisch uit de CL en hoewel er nog niets verloren is, gaat het in de competitie ook niet zo glansrijk. Ik weet dat ik de fans van Ronald hiermee ernstig beledig, maar het bevestigt mijn oordeel dat ik toch over hem had maar weer eens. Die man heeft mij de meest droevige Ajax-jaren bezorgd... Opeens zat je tegen spelers aan te kijken waarvan je jezelf in godsnaam afvroeg hoe ze ooit die Arena in waren gekomen. Voor iedere sterveling was het opeens mogelijk zich in een Ajax-shirt te heisen...
0
geplaatst: 4 april 2007, 10:00 uur
Het was idd te voorspellen dat dit ging gebeuren met PSV onder Koeman. Alle PSV-supporters hebben hier al voor gewaarschuwd, alleen het bestuur is daar blind voor. Het bestuur is hier natuurlijk Westerhof/Timmer in deze. Het nieuwe bestuur moet maar is in zien dat die Koeman alleen teert op zijn naam en niet op prestaties. Zelfs ik had met dit team de kwartfinale van de CL gehaald.
Nu spelers als Farfan, Alex, Kone en Gomes gaan vertrekken en Cocu die waarschijnlijk stopt zie ik het somber, tenminste als ze Koeman houden. Koeman heeft al lang en breed bewezen geen team te kunnen opbouwen. En ik irriteer me aan zijn houding, vooral op psychologisch gebied richting spelers toe. Daarbij lijkt de heer Koeman altijd met blessuregolven te maken hebben, iets wat hij bij Vitesse en Ajax ook al had. Dit heeft o.a. te maken met de zwakke conditie die spelers onder Koeman altijd hebben.
Mocht PSV kampioen worden en Koeman behouden, dan zal het bestuur zich indekken met woorden als: 'we zijn kampioen geworden en de ¼ finale v.d. CL gehaald'. Vanaf dit moment zal het verval bij PSV zich volledig inzetten en kunnen Ajax of AZ het stokje overnemen.
Het is tijd voor een nieuwe technische staf, vMarwijk bijvoorbeeld kan ie gelijk zijn schoonzoon weer meenemen. Het is tijd dat de jeugd van PSV een kans krijgt (Marcellis, Aissati, Beerens, Zeefuik). Ook het aantrekken van Nederlandse spelers zou dit keer geen overbodige luxe zijn (Ooijer, Bouma, Zenden, Makaay, vdMeyde, Vennegoor en later vBommel en vNistelrooij). Kijk men mag best buitenlandse spelers van kaliber Alex, Farfan, Kone en Gomes aantrekken. Maar spelers als Mendez, Salcido, Da Costa en Tardelli lopen er ook in Nederland rond.
Nu spelers als Farfan, Alex, Kone en Gomes gaan vertrekken en Cocu die waarschijnlijk stopt zie ik het somber, tenminste als ze Koeman houden. Koeman heeft al lang en breed bewezen geen team te kunnen opbouwen. En ik irriteer me aan zijn houding, vooral op psychologisch gebied richting spelers toe. Daarbij lijkt de heer Koeman altijd met blessuregolven te maken hebben, iets wat hij bij Vitesse en Ajax ook al had. Dit heeft o.a. te maken met de zwakke conditie die spelers onder Koeman altijd hebben.
Mocht PSV kampioen worden en Koeman behouden, dan zal het bestuur zich indekken met woorden als: 'we zijn kampioen geworden en de ¼ finale v.d. CL gehaald'. Vanaf dit moment zal het verval bij PSV zich volledig inzetten en kunnen Ajax of AZ het stokje overnemen.
Het is tijd voor een nieuwe technische staf, vMarwijk bijvoorbeeld kan ie gelijk zijn schoonzoon weer meenemen. Het is tijd dat de jeugd van PSV een kans krijgt (Marcellis, Aissati, Beerens, Zeefuik). Ook het aantrekken van Nederlandse spelers zou dit keer geen overbodige luxe zijn (Ooijer, Bouma, Zenden, Makaay, vdMeyde, Vennegoor en later vBommel en vNistelrooij). Kijk men mag best buitenlandse spelers van kaliber Alex, Farfan, Kone en Gomes aantrekken. Maar spelers als Mendez, Salcido, Da Costa en Tardelli lopen er ook in Nederland rond.
0
geplaatst: 4 april 2007, 10:03 uur
Wat dan weer wel in zijn voordeel sprak was dat hij tot twee keer toe kampioen werd met Ajax en nipt verloor van AC Milan in de CL. Maar feit is wel dat een ploeg onder Koeman bedroevend voetbal speelt. Dat je ook daarmee succes kan hebben bewijst ie wel. Je ziet alleen wel dat als het tegen gaat zitten de heer Koeman opeens over een niet zo rechte rug beschikt. En dat is funest voor je team. Ik hoop voor Barca dat ze niet op het idee komen om sneeuwvlokje aan te trekken tzt.
0
Ace
geplaatst: 4 april 2007, 10:44 uur
Joy4ever schreef:
Wat dan weer wel in zijn voordeel sprak was dat hij tot twee keer toe kampioen werd met Ajax en nipt verloor van AC Milan in de CL. Maar feit is wel dat een ploeg onder Koeman bedroevend voetbal speelt. Dat je ook daarmee succes kan hebben bewijst ie wel. Je ziet alleen wel dat als het tegen gaat zitten de heer Koeman opeens over een niet zo rechte rug beschikt. En dat is funest voor je team. Ik hoop voor Barca dat ze niet op het idee komen om sneeuwvlokje aan te trekken tzt.
Dat valt inderdaad niet te ontkennen. Het gaat er echter om dat het op de lange termijn niet werkt. Zijn aankoopbeleid is vreselijk slecht. Wat Klumpie ook al aangeeft: kijk wat hij nu naar psv gehaald heeft. Lachwekkend toch? Ik vind het verder prima, maar dat is weer een ander verhaal

0
geplaatst: 4 april 2007, 14:37 uur
Misschien moet hij zich dan gewoon niet met het aankoopbeleid bemoeien en gewoon doorgaan als trainer. Met drie clubs de kwartfinale halen van de CL is géén toeval.
0
geplaatst: 4 april 2007, 14:41 uur
Ach, PSV heeft niet veel aan bv. Kluivert gehad, maar ze hebben er ook amper voor hoeven betalen. Dus zo erg is dat niet... Maar het is wel opvallend dat de selecties van AZ en Ajax veel breder zijn. AZ heeft ook belachelijk veel blessures gehad, maar daar weinig hinder van ondervonden (alhoewel ze zonder Waterreus vast niet van Sevilla hadden gewonnen).
0
geplaatst: 4 april 2007, 15:28 uur
Gelukkig komen Aisatti en Bakkal volgende jaar weer gezellig naar Eindhoven. Het verhuren van die eerste was toch niet zo'n slim idee zo halverwege het seizoen.
0
Ace
geplaatst: 4 april 2007, 15:34 uur
BoordAppel schreef:
Misschien moet hij zich dan gewoon niet met het aankoopbeleid bemoeien en gewoon doorgaan als trainer. Met drie clubs de kwartfinale halen van de CL is géén toeval.
Is dat nou net niet 1 van de hoofdtaken van een trainer? Ik bedoel, natuurlijk hebben ze mannen voor technische zaken, maar het blijft uiteindelijk de trainer die beslist.
En dat gezemel over die blessures raakt helemaal kant noch wal. Iedere club heeft daar in bepaalde periodes last van. Zo ook bij Ajax, waar bepalende verdedigers ook bij de vleet geblesseerd zijn/waren. De selectie van psv is gewoon niet breed genoeg. Lekker excuus om je achter te verschuilen. Typisch geval van niet slim bekeken.
0
geplaatst: 4 april 2007, 15:41 uur
PSV komt er wel weer bovenop hoor. Misschien dat Ajax hooguit 1 seizoen kan meedraaien, maar daarna is het daar weer heibel in de tent en snel weer afgelopen met de pret en is PSV weer 5 jaar lang ongenaakbaar.
Wel grappig trouwens, Ajax-supporters die PSV uitlachen dat ze zo'n slechte Europese wedstrijd hebben gespeeld
.
Wel grappig trouwens, Ajax-supporters die PSV uitlachen dat ze zo'n slechte Europese wedstrijd hebben gespeeld
.
0
Omayyad
geplaatst: 4 april 2007, 15:42 uur
Ace schreef:
En dat gezemel over die blessures raakt helemaal kant noch wal.
En dat gezemel over die blessures raakt helemaal kant noch wal.
Achja... Mijns inziens is dit toch zeer bepalend voor het verloop van dit seizoen geweest. Het gaat mij evenwel te ver om de terugval van PSV enkel en alleen hieraan te wijten, want er zijn meerdere factoren in het spel...
Indien de wijze heren in Eindhoven niet hadden besloten om enkele spelers vanaf de winterstop te verhuren, hadden ze immers dit blessureleed een stuk makkelijker kunnen opvangen.
0
geplaatst: 4 april 2007, 15:44 uur
Om eerlijk te zijn denk ik dat AZ het komend jaar kampioen gaat worden. Dat is de club die zijn zaakjes het beste op orde hebben. En vGaal tekent niet voor niets tot 2010, die wil echt de eerste kampioen worden sinds 1981 dat niet Ajax, Feyenoord of PSV betreft. Ik zie hem al zo staan met z'n grote muil.
0
geplaatst: 4 april 2007, 15:51 uur
Klumpie schreef:
Om eerlijk te zijn denk ik dat AZ het komend jaar kampioen gaat worden. Dat is de club die zijn zaakjes het beste op orde hebben. En vGaal tekent niet voor niets tot 2010, die wil echt de eerste kampioen worden sinds 1981 dat niet Ajax, Feyenoord of PSV betreft. Ik zie hem al zo staan met z'n grote muil.
AZ heeft het aardig voor elkaar. Zo komt het iig over naar de buitenwereld toe. Ze zullen weer meestrijden voor de titel, maar ik denk niet dat ze volgend jaar al kampioen worden. Toch is het een kwestie van tijd tot ze kampioen worden. Binnen nu en 5 jaar gaat dat wel gebeuren, denk ik.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.