MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Omayyad
Nicolage Rico schreef:
Binnen nu en 5 jaar gaat dat wel gebeuren, denk ik.

Leen jij die glazen bol van jou weleens uit?

Ik bedoelde ook volgend seizoen. Dit seizoen wordt het PSV of Ajax en ik ga er nog steeds vanuit dat PSV kampioen wordt, ondanks Koeman.

Klumpie schreef:
Ik bedoelde ook volgend seizoen. Dit seizoen wordt het PSV of Ajax en ik ga er nog steeds vanuit dat PSV kampioen wordt, ondanks Koeman.

Ik bedoelde ook volgend seizoen. Mijn fout.

Omayyad schreef:
(quote)

Leen jij die glazen bol van jou weleens uit?

Ik bedoel dat AZ de komende jaren nog in de top mee zal doen en dat het een kwestie van tijd is dat ze een keer kampioen gaan worden. Psv zal volgend seizoen een stuk minder worden. Goede spelers gaan weg en Koeman is geen goede scout.

Ace
Kos schreef:

Wel grappig trouwens, Ajax-supporters die PSV uitlachen dat ze zo'n slechte Europese wedstrijd hebben gespeeld .

Ik lach helemaal niemand uit Het lijkt me gewoon een grondige analyse van het probleem psv, vanuit mijn eigen invalshoek. Zou jij ook eens moeten proberen, dat houdt de discussie levendig

Omayyad
Nicolage Rico schreef:
Ik bedoel dat AZ de komende jaren nog in de top mee zal doen en dat het een kwestie van tijd is dat ze een keer kampioen gaan worden. Psv zal volgend seizoen een stuk minder worden. Goede spelers gaan weg en Koeman is geen goede scout.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar het leuke aan voetbal is dat het vaak net even wat anders loopt als je vantevoren denkt. Daarom is het eigenlijk onmogelijk om een dergelijke voorspelling te doen.
Bovendien ga je mijns inziens wat makkelijk voorbij aan de andere twee traditionele topclubs van Nederland, want PSV mag dan volgens jou minder sterk worden, maar geldt dat ook voor Ajax en Feyenoord?

Omayyad schreef:
(quote)

Ik begrijp wat je bedoelt, maar het leuke aan voetbal is dat het vaak net even wat anders loopt als je vantevoren denkt. Daarom is het eigenlijk onmogelijk om een dergelijke voorspelling te doen.
Bovendien ga je mijns inziens wat makkelijk voorbij aan de andere twee traditionele topclubs van Nederland, want PSV mag dan volgens jou minder sterk worden, maar geldt dat ook voor Ajax en Feyenoord?

Feyenoord kan alleen maar sterker worden, maar ik verwacht niet dat Feyenoord in één keer kampioen wordt. Feyenoord heeft geen geld, dus moet er eerst geknokt worden om terug te komen aan de top. Dat kan nog een paar jaar duren. Ik hoop dat de talenten het goed gaan doen, al hebben die ook tijd nodig. Voor dit seizoen voorspelde ik dat psv kampioen zou worden, omdat ze hun team aardig intact konden houden. Naturlijk weet je het nooit van tevoren, maar daarom heet het voorspellen.

Social_Mask
Wat was PSV geweldig gisteren... .

Akonner
Er kan maar een club zijn: DE Club uit de echte voetbalhoofdstad, DE Club die dit jaar alsnog Kampioen wordt, Ja dit jaar naar Het Leidscheplein waar het feest is. DE Club is AJAX.

FC Den Bosch is bij mij nr 2.

AZ staat over 3 jaar gewoon weer in de Eerste Divisie. Kijken waar van Gaal dan blijft met z'n grote muil. Van Gaal kwam bij AZ toen het onder Co Adriaanse al omhoog was geschoven. Wat leuke aankopen, van onder andere RKC (Bedankt AZ!!), houdt ze bovenaan, maar ik ben benieuwd of ze een top-4 kunnen behouden.

Voorlopig kan van Gaal (waar ik dus absoluut geen hoge pet van op heb) lekker kritiek uiten op z'n collega's, die het iets minder doen.

Akonner
Pellie schreef:
AZ staat over 3 jaar gewoon weer in de Eerste Divisie. Kijken waar van Gaal dan blijft met z'n grote muil. Van Gaal kwam bij AZ toen het onder Co Adriaanse al omhoog was geschoven. Wat leuke aankopen, van onder andere RKC (Bedankt AZ!!), houdt ze bovenaan, maar ik ben benieuwd of ze een top-4 kunnen behouden.

Vrees dat de kans niet zo groot is.

Pellie schreef:
AZ staat over 3 jaar gewoon weer in de Eerste Divisie. Kijken waar van Gaal dan blijft met z'n grote muil. Van Gaal kwam bij AZ toen het onder Co Adriaanse al omhoog was geschoven.

Komt eerder door Dirk Scheringa.....

Akonner schreef:
Er kan maar een club zijn: DE Club uit de echte voetbalhoofdstad, DE Club die dit jaar alsnog Kampioen wordt, Ja dit jaar naar Het Leidscheplein waar het feest is. DE Club is AJAX.

FC Den Bosch is bij mij nr 2.

DE club met de arrogantste supporters.

Ace
Nicolage Rico schreef:
(quote)

DE club met de arrogantste supporters.

Vind je? Liever arrogant dan een calimerocomplex

Ace schreef:
(quote)

Vind je? Liever arrogant dan een calimerocomplex

Klopt, maar ik voor Feyenoord. Dus geen last van.

Wat een prachtige goal van Valencia gister! Volgens mij stonden de spelers van zowel Chelsea als Valencia strak van de doping. Ze bleven maar gaan.

Pellie schreef:

Voorlopig kan van Gaal (waar ik dus absoluut geen hoge pet van op heb) lekker kritiek uiten op z'n collega's, die het iets minder doen.

Er zijn de afgelopen jaren wel meer clubs opgeschoven, maar steeds weer weggevallen (Willem II, Heerenveen). Natuurlijk had Adriaanse een belangrijke rol, maar zonder Van Gaal waren ze echt wel weer teruggevallen, denk ik.

Ben je niet gewoon jaloers?

herman schreef:
(quote)

Er zijn de afgelopen jaren wel meer clubs opgeschoven, maar steeds weer weggevallen (Willem II, Heerenveen). Natuurlijk had Adriaanse een belangrijke rol, maar zonder Van Gaal waren ze echt wel weer teruggevallen, denk ik.

Ben je niet gewoon jaloers?

mwah....niet bepaalt

Waarschijnlijk is het meer omdat ik Louis van Gaal een beetje arrogant vind. Datzelfde geldt voor Mourinho. Altijd maar een grote mond, maar wel gebruik maken van de dikke portemonnee van Roman Abramovitsj.

Ik heb meer respect voor trainers die met een klein team kunnen stunten. Bijvoorbeeld Guus Hiddink en Martin Jol. Daar heb ik veel respect voor. Een club groot houden zal ook een moeilijke opgave zijn, maar dan moeten ze die arogantie voor zich houden. Met een overcompleet topteam is makkelijker succes te boeken dan met Willem II of Heerenveen.

Het is moeilijker om aan de top te blijven dan om er te komen hoor...

En AZ mag dit seizoen dan flink hebben ingekocht, ze hebben wel een positieve balans wat betreft de transfers. Er kwam nog meer geld binnen.

Ik vind die arrogante figuren juist wel leuk. Af en toe schieten ze een beetje door (als er weer 's een verslaggever wordt afgebrand), maar dat soort figuren geven juist wel kleur aan het voetbalwereldje. Liever dat dan allemaal grijze muizen...

Ik heb meer respect voor trainers die met een klein team kunnen stunten.

Zoals Van Gaal en Mourinho gedaan hebben bedoel je?

maar dat soort figuren geven juist wel kleur aan het voetbalwereldje. Liever dat dan allemaal grijze muizen...

Mee eens.

Heh. Idd. De laatste 2 trainers die met een relatief klein budget de Champions League wonnen.

Het kan nog alle kanten uit, maar ik vind dat AZ het tot nu toe behoorlijk goed doet. Ze spelen erg geconcentreerd. Hopelijk kunnen ze scoren straks...

Ace
Het zal wel aan mij liggen, maar ik word nog steeds niet warm of koud van AZ. Ze spelen net als de rest van de wereld in 80 procent van de gevallen 4-4-2. Goed, dat is dan vaak met de punt naar voren, maar om nou te zeggen dat het altijd zo dominant en attractief is? Over de resultaten die behaald worden valt niets te zeggen, maar die verheerlijking is weer een typisch Nederlands iets. Beetje de underdog kiezen en dan massaal er achteraan lopen. Overigens loopt er bij az wel een speler die ik echt geweldig vind: Martens. Het is nog een Belg ook.

BoordAppel schreef:
(quote)

Zoals Van Gaal en Mourinho gedaan hebben bedoel je?

Volgens mij is van Gaal als hoofdtrainer bij Ajax begonnen. Waarna hij Barcelona, Nederland en AZ getraind heeft. Ik weet niet waar hij met een kleine club gestunt heeft. Tenzij je de Championsleague + wereldtitel in 1995 bedoeld inderdaad knap. Maar dat Ajax was destijds geen kleine ploeg.

Mourinho heeft bij ploegen als Benfica en União Leiria niks waar kunnen maken. Een uitschieter met FC Porto maakt hem ineens een held. Er kwam ook wat geluk bij kijken natuurlijk.

Guus Hiddink daarentegen presteert al 10 jaar lang bij elke ploeg die hij traint. Halve finale Z-Korea (WK) en kwartfinale Australië (EK) en nu op het punt staan Engeland uit het EK te houden. Petje af hoor.

Mourinho en van Gaal kunnen best een ploegje trainen hoor, maar volgens mij worden ze veel hoger ingeschat dan ze eigenlijk waard zijn. Ik wacht tot één van de twee weer eens flink door de mand valt.

Martens was gisteren wel de zwakste man bij AZ, vond ik. Met name de eerste twintig minuten... toen kon ie geen goede pass geven. Maar het is over het algemeen wel een goede speler idd. Ik vond ze gisteren juist wel goed spelen. De commentatoren van RTL7 waren mijns inziens te kritisch, je kunt niet va banque spelen tegen een club van het kaliber Bremen (die dit jaar bv. nog 10 punten haalde in een poule met Barcelona en Chelsea en die laatste versloeg).

Pellie: Mourinho was nog hartstikke jongen toen ie bij Benfica en Leiria zat, dus dat is geen vergelijk, vind ik. Hiddink won toch ook niet de Europa Cup toen ie 35?

Maar dat Ajax was destijds geen kleine ploeg.

Natuurlijk wel. Vrijwel alleen onbekende spelers.

Er kwam ook wat geluk bij kijken natuurlijk.

Zonder geluk wordt niemand kampioen.

Je kan van Mourinho en van Gaal zeggen wat je wilt, ontkennen dat het goede trainers slaat nergens op.

BoordAppel schreef:

Je kan van Mourinho en van Gaal zeggen wat je wilt, ontkennen dat het goede trainers slaat nergens op.

Dat het goede trainers zijn kan ik inderdaad niet ontkennen, maar overschatte trainers wel.

Maar waarschijnlijk komt het ook wel omdat het twee vervelende mannetjes zijn

Jornaquin
Joden kampioen!

Jornaquin
BoordAppel schreef:
(quote)

Natuurlijk wel. Vrijwel alleen onbekende spelers.

(quote)

Zonder geluk wordt niemand kampioen.

"Onbekende" spelers wil niet zeggen dat je een kleine ploeg bent

PSV: laatste 14 wedstrijden, 13 punten...

Zelfs als PSV-fan moet ik hier om lachen. ff kijken hoeveel PSV-fans Koeman nu nog gaan steunen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:33 uur

geplaatst: vandaag om 13:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.