MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Akonner
Voetbalzone/vi nieuws hierboven. Dus dan weet ik genoeg.

Wat een wedstrijd gisteren zeg. Ben blij dat ik geen hartpatient ben, mooie (voor mij dan) maar niet terechte winaar. Davids was de held.

Ace
Het staat ook op nu.nl en die zijn meestal wel aardig geinformeerd

Zou natuurlijk fantastisch zijn.

'Dat van een Ajax-premie was een grap'

7/5/2007 20:38

Een storm in een glas water. Dat is het bericht dat Excelsior nog in afwachting is van de premie die Ajax zou hebben toegezegd als het tegen AZ punten zou pakken op de slotdag van de competitie.

Excelsior-aanvaller Robert Braber, aan wie BN/De Stem het nieuws zou hebben ontfutseld, is stomverbaasd over het artikel in die krant. 'Dat verhaal is helemaal uit zijn verband gerukt. Ik heb tegen die journalist van die krant alleen bij wijze van grap gezegd dat het leuk zou zijn als we een winstpremie van Ajax zouden krijgen', legt Braber uit in de nieuwe Voetbal International.

'En toen las ik in de krant tot mijn stomme verbazing een serieus bericht daarover. Ik vind het allemaal erg vervelend, want zo was het totaal niet bedoeld.' Van de zevenduizend euro Amsterdamse bonus is dan ook geen sprake. 'Ik heb het niet eens over bedragen gehad.'

Excelsior zorgde er met de 3-2 overwinning voor dat de gedoodverfde favoriet AZ naast de landstitel greep. Ajax won wel van Willem II maar bleek één doelpunt tekort te komen om PSV achter zich te houden. (www.vi.nl)

Haha, wat grappig

Delorge voor twee seizoenen naar Ajax. Tweede "topaankoop" na Bakircioglu.

Delorge is idd een goede vervanger van Sneijder.

Kos
Klumpie schreef:
Delorge is idd een goede vervanger van Sneijder.
Hahaha

Akonner
Delorge is idd niks maar gelukkig transfervrij. Bakircioglu daarintegen is een echte versterking met ook nog een goede voorzet. Ook Thiago Motta ziet een overgang naar Ajax zitten en dat zou helemaal geweldig zijn.

Ik vind Motta niet bepaald een topspeler, beetje zelfde categorie als Gabri. Te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. Maar goed, hij zit daarvoor dan bij Ajax wel bij de juiste club. Kopen dus zou ik zeggen.

Ace
Voor Nederlandse begrippen zijn dat absolute toppers. Als je zulke spelers kan halen: kopen. Wellicht zijn ze net niet goed genoeg voor Barca, Milan en Man Utd, maar ik zou de rode loper uitleggen als mijn club ze binnen zou halen...

Die Delorge kan best aardig ballen, maar of Ajax er wat aan heeft? Bakircoglu zie ik dan weer wel zitten

Akonner
Joy4ever schreef:
Ik vind Motta niet bepaald een topspeler, beetje zelfde categorie als Gabri. Te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. Maar goed, hij zit daarvoor dan bij Ajax wel bij de juiste club. Kopen dus zou ik zeggen.

Even ter informatie: Gabri is (met uitzondering van bekerfinale) de beste speler en de meest volwassen speler (samen met Davids en Stam) van Ajax dit seizoen.

Trouwens hoe zit het met het beleid, vooral Nederlandse spelers te halen en op te leiden, bij Ajax??? Of stapt men na 3 jaar geen succes af van dit beleid???

Akonner
Je bedoeld zeker deze:

Stekelenburg,Gentenaar, Vermeer, Emanuelson, vd. Wiel, Heitinga, Sneijder, Babel, Huntelaar, Lindenbergh, Davids, Stam en Maduro. Daarbij komen ook de belgische spelers die toch al een hele tijd bij Ajax zitten: De Mul, Vermaelen en de talenten: Daley Blind, Sarpong, Anita + de verhuurde Schilder, Poepon.

Zo daar blijven ze.

Akonner schreef:
(quote)

Even ter informatie: Gabri is (met uitzondering van bekerfinale) de beste speler en de meest volwassen speler (samen met Davids en Stam) van Ajax dit seizoen.

Ook ter info: Sneijder is door de Ajax fans gekozen tot beste ajaxcied van het afgelopen seizoen.

Akonner
Ja, omdat Sneijder de doelpunten + de assists geeft. Spelers als Gabri maar ook Simons worden zwaar onderschat. Zijn zeer belangrijk voor het team en verzorgen het nodige loopwerk. Dat het minder spectaculair om te kijken is geeft de doorslag dat dit type spelers niet worden verkozen tot 'Speler van...'

Akonner schreef:
Je bedoeld zeker deze:

Stekelenburg,Gentenaar, Vermeer, Emanuelson, vd. Wiel, Heitinga, Sneijder, Babel, Huntelaar, Lindenbergh, Davids, Stam en Maduro. Daarbij komen ook de belgische spelers die toch al een hele tijd bij Ajax zitten: De Mul, Vermaelen en de talenten: Daley Blind, Sarpong, Anita + de verhuurde Schilder, Poepon.

Zo daar blijven ze.

Jaja die spelers hebben nogal veel succes opgeleverd.

Klumpie schreef:
(quote)

Jaja die spelers hebben nogal veel succes opgeleverd.

Dat komt weer door de overkill aan jeugdspelers die door kunnen stromen (wat eigenlijk een luxeprobleem zou moeten zijn) en de niet zo kleine ego's van spelertjes die op hun 20ste al tot de ervaren spelers gerekend moeten worden.

Akonner
Met name Stekelenburg, Emanuelson, vd Wiel (zeer groot talent), heitinga, Sneijder, Babel, huntelaar, Davids, Stam, De Mul, Vermaelen. En de verhuurde Vertongen en Schilder hebben het erg sterk gedaan.

Maar hoe zit het met alle 2 de nederlanders die bij PSV in de Basis staan. En daarmee bedoel ik Cocu en Kromkamp. Nu Cocu weg is Blijft Kromkamp over. Zeefuik en Affelay er bij en ze komen op het aantal van 3 (in potentie) basisspelers.

Het spijt me om te zeggen, maar Gabri en Motta zijn goede voetballers. Ik zou ze wel bij Feyenoord willen zien. De rest bij ajax niet, overigens.

Akonner schreef:
vd Wiel (zeer groot talent)

Dat zegt niet zoveel. Zulke termen heb ik vaker gehoord om er vervolgens niks meer van te horen.

De stap naar het hoogste niveau in Nl schijnt nog een grote te zijn.

Akonner
Nicolage Rico schreef:
Het spijt me om te zeggen, maar Gabri en Motta zijn goede voetballers. Ik zou ze wel bij Feyenoord willen zien. De rest bij ajax niet, overigens.

Bijna heel de selectie van Ajax is beter dan Feijenoord. Waarom zou je er dan alleen Gabri bij willen?

Akonner
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Dat zegt niet zoveel. Zulke termen heb ik vaker gehoord om er vervolgens niks meer van te horen.

De stap naar het hoogste niveau in Nl schijnt nog een grote te zijn.

Heeft toch al geinponeerd tegen de 2 teams waarin hij in de basisbegon. FC Twente en vooral Willem 2 (waarin hij als een van de weinige niet onder de druk bezweek).

Akonner schreef:
(quote)

Bijna heel de selectie van Ajax is beter dan Feijenoord. Waarom zou je er dan alleen Gabri bij willen?

Omdat ik de rest niet mag.

Maar goed, spelers als Heitinga, Stekelenburg, de Mul, Emanuelson, Maduro, etc. zullen Feyenoord echt niet terugbrengen naar de top.

Heitinga

Akonner schreef:
(quote)

Heeft toch al geinponeerd tegen de 2 teams waarin hij in de basisbegon. FC Twente en vooral Willem 2 (waarin hij als een van de weinige niet onder de druk bezweek).

Die krijgt nog wel een terugval. Tuurlijk zou het kunnen dat hij er komt, maar hij is er nog lang niet.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Die krijgt nog wel een terugval. Tuurlijk zou het kunnen dat hij er komt, maar hij is er nog lang niet.

Ajax had natuurlijk ook de "ervaren" Tiendalli kunnen halen

Tiendalli, de man met kuipvrees. Wie zegt dat Tiendalli ervaren is? Na 1 balcontact zag ik al dat het niks was. De enige goede Utrechter die Feyenoord heeft gehaald is Kuijt, volgens mij...

Bij Utrecht behoorden zowel Pascal Bosschaart als Tiendalli tot de betere spelers. Bosschaart werd echter opgeofferd als linksback, en kon niet op zijn favoriete positie voetballen bij Feyenoord, het middenveld.

Wat er in hemelsnaam met Tiendalli is gebeurd weet ik niet.

Bosschaart heeft ook wedstrijden gespeeld op het middenveld. Die jongen kwam (zeer) duidelijk kwaliteit te kort. Bij Ado valt hij op door zijn fouten, niet door zijn goede spel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:10 uur

geplaatst: vandaag om 20:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.