MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Dat zeggen ze. Bij PSV hadden ze ook geen geld. Voorlopig heeft men Lazovic, Zonneveld, vdLeegte en Roorda binnen. En zijn ze nog bezig met Perez, Ramos, Rajkovic, vBronckhorst en Zenden. Dat noemen ze dus geen geld.
Feyenoord heeft vorig seizoen in totaal 9 miljoen besteed aan transfers, dus het valt allemaal wel mee daar in Rotterdam.

Feyenoord heeft zo een 10 miljoen te besteden, naar het schijnt. v. Bronckhorst en Makaay hoeven niet zoveel geld te kosten. Perez ook niet, al komt hij niet meer en hoeft hij ook niet te komen.

10 miljoen is zat om een goed team bij elkaar te zetten. Nu maar hopen dat Feyenoord de spelers ook daadwerkelijk kan overhalen om in Rotterdam te voetballen.

Met een beetje geluk:

Timmer
----
Greene
Vlaar
Hofland
Drenthe
----
de Guzman
Obodai/Lucius/Gravesen
vBronckhorst
----
Castelen
Makaay
Perez

Waar haal je die Gravesen vandaan? Bovenstaand is wel een mooi lijstje, maar dan moet het flink mee zitten. Jammer dat Dudek misschien naar Madrid gaat. Greene moet zijn zelfvertrouwen terug zien te vinden (en dat kan met bovenstaand team). Drenthe en v. Bronckhorst kunnen eventueel nog van positie veranderen (zie Drenthe bij jong Oranje). De voorhoede ziet er zo goed uit. Slory kan ook eventueel op de links buiten positie spelen. Dan heb je veel snelheid voorin met Castelen.

Maak van dat beetje geluk maar heel veel geluk. Met bovenstaand team heeft Feyenoord weer een serieuze kans op de titel. Met Bruins, Hofs en Slory er nog bij.

Nicolage Rico schreef:
Waar haal je die Gravesen vandaan?

Eigen invulling, Gravesen zal er wel passen om de lichtgewichten vBronckhorst en de Guzman ondersteuning te geven. En hij speelt met de passie die het legioen graag ziet.

Eigen invulling.

Zal ik mijn eigen invulling geven? Gravesen zou passen bij Feyenoord, maar ik denk niet dat hij haalbaar is. We hebben wel een leidertype nodig, een man op het middenveld die een team echt kan leiden (en beter kan voetballen dan Lucius).

Wat vind jij eigenlijk van Obodai? Die keuze begrijp ik voor geen meter, als Feyenoord hem haalt.

Gravesen mag weg bij Celtic, ik denk alleen dat ie z'n neus ophaalt voor Feyenoord.

Obodai vind ik ook niet zo goed zoals veel kenners zeggen. Ze hebben daar eigenlijk een type Davids/Gravesen nodig, alleen die vind je niet zo snel. Dan kun je nog kiezen voor een type Simons/Vogel. Misschien moeten ze Vogel eens bellen.

Ace
Naar eigen invulling kan ik voor Ajax ook nog wel wat bedenken... Laten we beginnen met Kaka!

Vogel is zo'n zelfde speler als Lucius. Wat heb je aan 2 van die gasten op 1 middenveld?

Kos
Bruins!

Ace
Bert van Marwijk heeft zijn eerste taak er op zitten als trainer van Feyenoord. Hij heeft in overleg met de club een bod van Ajax op de kersverse international Andwelé Slory afgewezen. Een transfer van de aanvaller, die de komende twee jaar onder contract staat bij de Stadionclub, is voor de coach onbespreekbaar.

In de Telegraaf zegt Van Marwijk: "Die jongen heeft nog geen minuut voor Feyenoord gespeeld. Als je hogerop wilt, laat je hem niet gaan."

Bert bedoelde: Die jongen heeft nog geen minuut voor Feyenoord gespeeld. Als hij hogerop wil, laat je hem gaan."

Ajax heeft weer eens zitten slapen.. Een speler van Excelsior vinden ze te min maar als ie twee keer leuk een balletje trapt bij Oranje dan willen ze hem wel hebben. Trouwens wil Slory in geen honderd jaar naar Ajax. Maar das logisch.

Ace
Je kent 'm?

Ace schreef:
Je kent 'm?

Ace
Ok, dan heb ik niets gezegd.

Kos
Hij zal toch naar Ajax moeten om geselecteerd te blijven worden door Marco. .

Ook wat dat betreft zal het voor Nederland een zegen zijn als Foppe bondscoach wordt.

Bondscoach Foppe de Haan: "In het internationale voetbal is het 4-3-3-systeem niet meer van deze tijd", concludeert de succesvolle coach van Jong Oranje. "Met drie plaatsgebonden spitsen is het hartstikke moeilijk voetballen. Waarom? Omdat bijna elke internationale tegenstander achterin met vier man op lijn speelt, de twee centrumverdedigers twee grote (kop)sterke kerels zijn en dáárvoor ook nog eens twee spelers staan. Je bereikt daardoor bijna nooit je centrumspits, die moet opboksen tegen vier man. En dus ben je heel erg afhankelijk van je buitenspelers. Maar die hebben het in de loop der jaren óók steeds moeilijker gekregen, omdat de halfspelers van de tegenpartij ver inzakken en ze daardoor ook tegen een overmacht één tegen twee staan. "

Daar hoef je geen Foppe voor te heten. Een paar normaal werkende ogen in je kop zou voldoende moeten zijn, lijkt mij.

rayman schreef:
Daar hoef je geen Foppe voor te heten. Een paar normaal werkende ogen in je kop zou voldoende moeten zijn, lijkt mij.

Vertel dat aan die gasten uit 020. Die schijnen het nog steeds beter te weten.

Ace schreef:
Vogel is zo'n zelfde speler als Lucius. Wat heb je aan 2 van die gasten op 1 middenveld?

Vogel is helemaal geen type Lucius. Vogel is een strateeg en Lucius moet het nou net niet van het denkvermogen hebben maar gewoon hard werken. Daarbij is Vogel ook beter, 4x kampioen geworden met PSV, altijd in de basis, 1x de gouden schoen, 1x de zilveren schoen en een transfer naar AC Milan verdient.
Dat is wat anders dan ideale 12e man en een transfer naar Feyenoord maken omdat ze daar denken dat je de ideale leider bent.

Ace
Fuck, heel verhaal getypt en op de verkeerde knop gedrukt.

Waar het op neerkwam: Lucius is inderdaad minder goed dan Vogel, maar ze doen feitelijk bij hun elftal precies hetzelfde. BAlletje veroveren en afgeven. Ga nou niet net doen of Vogel de creatieve man is waar je fnoord mee aan het voetballen krijgt. Ze zijn daar meer gebaat met een wat aanvallender ingestelde speler met kwaliteit en niet zo'n afbreker. Vogel is zo'n zelfde speler als Lucius en Galasak: ballen afpakken en inleveren. De een wat beter dan de ander, maar goed. Ik trek overigens de specifieke kwaliteiten van Vogel niet in twijfel, want bij psv was hij een van de besten toendertijd.

Akonner
Vandaag is het nieuwe thuisshirt van ajax gepresenteerd. http://shirt.ajax.nl/

Weer erg mooi kan ook weinig fout gaan aan dit shirt, mooi met die andreakruizen

Akonner schreef:
Vandaag is het nieuwe thuisshirt van ajax gepresenteerd. http://shirt.ajax.nl/

Weer erg mooi kan ook weinig fout gaan aan dit shirt, mooi met die andreakruizen

Ik denk dat Ajax door drie kruizen op hun shirt te zetten mikt op de derde plek voor aankomend seizoen.

Akonner
Wat was het ook al weer wat de knvb gedaan had... oja 1 ster voor ploegen die tussen de 10 en 19 keer kampioen geworden zijn (feyenoord) 2 steren voor ploegen die tussen de 20 en de 29 keer kampioen zijn geworden (psv) en 3 sterren voor de ploeg die 30 keer kampioen is geworden. Ajax is nu 29 keer kampioen geworden dus....

Akonner
Een interview met Jeffrey Sarpong in de Voetbal International leert ons dat clubliefde onder spelers nog wel degelijk bestaat. Een mooi stukje dat we jullie niet willen onthouden.

"Ajax zit in mijn bloed. Spelen voor deze club is een beetje als voetballen voor het nationale team van Amsterdam. Ik kan me gewoon niet voorstellen ergens anders te spelen. Het stadion, de mensen, de kleuren van het shirt... Mijn verbondenheid met de club is zo groot dat ik er alles voor wil doen om te slagen."

(van vak410 geplukt)

Je vergeet het laatste deel van het interview erbij te zetten:

"Natuurlijk ben ik me wel bewust dat er geen andere club op mij zit te wachten."

Akonner
Jaloers?

Nee hoor. Maar who the fuck is Jeffrey Sarpong? Ik moet je eerlijk bekennen dat ik clubliefde absoluut kan waarderen maar een interview met een dergelijke nobody heeft mijn inziens erg weinig waarde. Als Sneijder het nou zo zeggen.. Maar dat doet ie niet. Die wil weg.

Tsja, Sarpong is nog jong, over 3 jaar piept ie wel anders.

Akonner schreef:
Het stadion, de mensen, de kleuren van het shirt... )

De kleuren van het shirt
Emmen heeft ook rood wit, net als PSV, Feyenoord, Sparta, AZ, TOP Oss, etc.

RKC komt helaas niet in aanmerking geloof ik

Bovendien zijn de 2 andere dingen die hij noemt net 2 minpunten van die club uit A'dam. Het stadion is oerlelijk en de mensen fluiten je uit als je 2 x achter elkaar slecht speelt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:25 uur

geplaatst: vandaag om 00:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.