Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2006, 15:51 uur
Verkleinwoorden. Denigrerend naar de "provincie" doen. Stemmen bij een album dat je helemaal niet kent. Wijst meer op frustratie van jou kant.
0
geplaatst: 8 april 2006, 16:31 uur
Ja, was een grandioze goal inderdaad.
Basile Boli vind ik ook wel een beetje cult. En Alexis Lalas natuurlijk.
Basile Boli vind ik ook wel een beetje cult. En Alexis Lalas natuurlijk.

0
geplaatst: 8 april 2006, 16:33 uur
Speelt die Lalas nog eigenlijk? Ik zag hem laatst in 1 of ander MTV programma.
In hetzelfde rijtje: Toni Meola.
In hetzelfde rijtje: Toni Meola.
0
DutchViking
geplaatst: 8 april 2006, 16:35 uur
Alexi Lalas was een opvallende speler, naast voetballer ook nog muzikant (speelde in de band Ginger, ik zal een dezer dagen eens kijken of ik een van hun platen kan toevoegen).
Carlos Valderrama (de Witte Gullit) vond ik ook altijd een erg spraakmakende speler.
Ik ben laatst eens bezig geweest met elftallen samen te stellen van vergeten voetballers. Vooral Feyenoord doet het 'goed'. Wie kent Glaucio, Dennis Klioejev, Pablo Sanchez, Fernando Picun, Clemens Zwijnenberg, Somalia, of Geoffrey Claeys nog?
Ik ben benieuwd wat daar van terecht is gekomen, na hun periode bij Feyenoord nooit meer iets van gehoord (en dan heb ik het alleen nog maar over de jaren '90...)
Carlos Valderrama (de Witte Gullit) vond ik ook altijd een erg spraakmakende speler.
Ik ben laatst eens bezig geweest met elftallen samen te stellen van vergeten voetballers. Vooral Feyenoord doet het 'goed'. Wie kent Glaucio, Dennis Klioejev, Pablo Sanchez, Fernando Picun, Clemens Zwijnenberg, Somalia, of Geoffrey Claeys nog?
Ik ben benieuwd wat daar van terecht is gekomen, na hun periode bij Feyenoord nooit meer iets van gehoord (en dan heb ik het alleen nog maar over de jaren '90...)
0
dutch2
geplaatst: 8 april 2006, 16:35 uur
Socrates, een Braziliaans genie. In 1982 uitgeschakeld door het Italie van Rossi, Tardini en Ancelotti.
0
SelmaDuim
geplaatst: 8 april 2006, 16:36 uur
Onderhond schreef:
Anderzijds, iemand zin om wat kabaal te gaan maken bij Radiohead albums ?
Anderzijds, iemand zin om wat kabaal te gaan maken bij Radiohead albums ?

Ik ben er wel voor in om Xanopticon af te zeiken, is dat ook goed?

0
geplaatst: 8 april 2006, 16:40 uur
René Higuita, Ramón Quiroga en Jose Luis Chilavert, dat zijn pas helden 

0
DutchViking
geplaatst: 8 april 2006, 16:41 uur
Ja, vooral Higuita wat mij betreft, die ooit eens een afstandsschot met zijn voeten keerde door op zijn handen te gaan staan 

0
SelmaDuim
geplaatst: 8 april 2006, 16:41 uur
Ik stel voor dat we nu weer ontopic gaan hier. 
Dat is een stuk interessanter dan een paar mannen die een beetje acher een bal aan hollen.

Dat is een stuk interessanter dan een paar mannen die een beetje acher een bal aan hollen.

0
geplaatst: 8 april 2006, 16:49 uur
Van wikipedia:
Dus hij heeft nog wel eens een knikker geraakt...
edit: Ja, het mag wel weer 's on topic. Ik vraag Yak wel of ie de voetbalberichten wil verplaatsen.
Froylán Ledezma Stephens (geb. 2 januari 1978, San José) is een voetballer uit Costa Rica. In het verleden stond de aanvaller onder contract bij AFC Ajax.
Ledezma begon zijn profcarrière in eigen land bij LD Alajuelense. Hij debuteerde op 24 september 1995 in de competitie. In twee seizoenen scoorde Ledezma 35 doelpunten: 14 in 1995/96 en 21 in 1996/97). In 1997 kocht Ajax hem van Alajuelense voor tien miljoen gulden. Overigens had ook Feyenoord serieuze belangstelling, maar Ajax was bereid meer te betalen voor de talentvolle aanvaller. Ledezma tekende bij Ajax voor vijf jaar, maar hij wist bij de Amsterdamse club nooit door te breken. Via Cerro Porteño (2002) in Paraguay en The Strongest in Bolivia, keerde Ledezma uiteindelijk terug bij Alajuelense. Met deze club won Ledezma in 2004 de CONCACAF Champions Cup en in 2005 de landstitel.
Froylán Ledezma is tevens international voor Costa Rica. In mei 2005 werd de aanvaller door de nationale voetbalbond voor één jaar geschorst wegens wangedrag. Ledezma liep eind maart 2005 boos weg bij de nationale selectie, omdat hij boos was dat hij voor het WK-kwalificatieduel met Trinidad & Tobago niet in de basis stond. De schorsing van Ledezma geldt zowel voor het nationaal elftal als voor de nationale competitie. In mei 2006 loopt zijn schorsing af, maar het is zeer de vraag of Ledezma geselecteerd zal worden om met Costa Rica deel te nemen aan het WK 2006 in Duitsland.
Ledezma begon zijn profcarrière in eigen land bij LD Alajuelense. Hij debuteerde op 24 september 1995 in de competitie. In twee seizoenen scoorde Ledezma 35 doelpunten: 14 in 1995/96 en 21 in 1996/97). In 1997 kocht Ajax hem van Alajuelense voor tien miljoen gulden. Overigens had ook Feyenoord serieuze belangstelling, maar Ajax was bereid meer te betalen voor de talentvolle aanvaller. Ledezma tekende bij Ajax voor vijf jaar, maar hij wist bij de Amsterdamse club nooit door te breken. Via Cerro Porteño (2002) in Paraguay en The Strongest in Bolivia, keerde Ledezma uiteindelijk terug bij Alajuelense. Met deze club won Ledezma in 2004 de CONCACAF Champions Cup en in 2005 de landstitel.
Froylán Ledezma is tevens international voor Costa Rica. In mei 2005 werd de aanvaller door de nationale voetbalbond voor één jaar geschorst wegens wangedrag. Ledezma liep eind maart 2005 boos weg bij de nationale selectie, omdat hij boos was dat hij voor het WK-kwalificatieduel met Trinidad & Tobago niet in de basis stond. De schorsing van Ledezma geldt zowel voor het nationaal elftal als voor de nationale competitie. In mei 2006 loopt zijn schorsing af, maar het is zeer de vraag of Ledezma geselecteerd zal worden om met Costa Rica deel te nemen aan het WK 2006 in Duitsland.
Dus hij heeft nog wel eens een knikker geraakt...
edit: Ja, het mag wel weer 's on topic. Ik vraag Yak wel of ie de voetbalberichten wil verplaatsen.

0
geplaatst: 8 april 2006, 16:50 uur
Die 2.5* van jou leken me ook al een beleefdheidsstem ja. Een opvallende stemlijst heeft het album ondertussen wel al.
0
geplaatst: 8 april 2006, 17:00 uur
Heb er maar even een 'algemeen voetbaltopic' van gemaakt, zoals Herman voorstelde.
0
geplaatst: 8 april 2006, 17:01 uur
DutchViking schreef:
Ja, vooral Higuita wat mij betreft, die ooit eens een afstandsschot met zijn voeten keerde door op zijn handen te gaan staan

Grappig dat jij precies op hetzelfde moment met Higuita aankwam

0
geplaatst: 8 april 2006, 17:03 uur
SelmaDuim schreef:

Dan moet deze er nu wel uit natuurlijk, want als er iets on-topic is

0
DutchViking
geplaatst: 8 april 2006, 17:04 uur
obsessed schreef:
(quote)

In een topic als deze (opvallende / vergeten voetballers) kun je natuurlijk niet om Higuita heen

0
geplaatst: 8 april 2006, 17:06 uur
Lukas schreef:
(quote)

En in het andere topic is 'ie nu out of context, dus laat maar gewoon zoals het is.
0
geplaatst: 8 april 2006, 17:18 uur
DutchViking schreef:
Wie kent Glaucio, Dennis Klioejev, Pablo Sanchez, Fernando Picun, Clemens Zwijnenberg, Somalia, of Geoffrey Claeys nog?
Wie kent Glaucio, Dennis Klioejev, Pablo Sanchez, Fernando Picun, Clemens Zwijnenberg, Somalia, of Geoffrey Claeys nog?
Je vergeet Patricio Graff en Bernard Schuiteman

0
dutch2
geplaatst: 8 april 2006, 17:24 uur
Verse uitslag uit Duitsland:
Werder Bremen - Bayern Munchen 3-0
Ik heb er maar een spoiler van gemaakt, voor degenen die Duits voetbal op televisie volgen.
Werder Bremen - Bayern Munchen 3-0
Ik heb er maar een spoiler van gemaakt, voor degenen die Duits voetbal op televisie volgen.
0
geplaatst: 8 april 2006, 17:34 uur
Ruud Brood, Eric Tammer, ??? Alberda (groningen), Joop Gal en nog veel meer.
0
geplaatst: 8 april 2006, 17:44 uur
Erik Tammer!
Dan ook Michel Langerak, en alle andere geweldige spitsen die het vooral in de Eerste Divisie goed deden. Harry van der Laan is er ook zo één.
Dan ook Michel Langerak, en alle andere geweldige spitsen die het vooral in de Eerste Divisie goed deden. Harry van der Laan is er ook zo één.
0
geplaatst: 8 april 2006, 17:49 uur
lebowski schreef:
Koko Hoekstra!
Koko Hoekstra!
Dat is vast voor mijn tijd. Ik ken nog wel Michel van Oostrum, Sander Oostrom, Ignacio Tuhuteru, Jerry Taihuttu en Maurice Graef.
0
dutch2
geplaatst: 8 april 2006, 17:50 uur
Epi Drost en Oeki Hoekema waren begin jaren 70 redelijk bekende voetballers. Koko Hoekstra was van later datum. Epi Drost stond trouwens bekend om zijn spectaculaire terugspeelballen die zelden bij de keeper terechtkwamen.
0
geplaatst: 8 april 2006, 17:55 uur
Mijn jeugdidolen: José René Higuita, Carlos Valderamma, Claudio Caniggia, Giuseppe Bergomi, Joseph-Antoine Bell (en nog vele anderen vermoed ik).
Geoffrey Claeys speelt nu ergens in Australië en heeft het daar naar z'n zin. Hij heeft na Feyenoord nooit nog een goeie match gespeeld omdat het niet helemaal juist zat in zijn hoofd (of omdat hij gewoon slecht was).
Geoffrey Claeys speelt nu ergens in Australië en heeft het daar naar z'n zin. Hij heeft na Feyenoord nooit nog een goeie match gespeeld omdat het niet helemaal juist zat in zijn hoofd (of omdat hij gewoon slecht was).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.