Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
artemio
geplaatst: 28 november 2007, 18:32 uur
Joy4ever schreef:
Beetje scherp blijven Jornaquin. Zie hier het wapen van Milaan: (afbeelding)
Interessante info!
Was je vorige avatar niet iets met het wapen/logo van juventus?
Vind het paarse shirt van Fiorentina toch net iets mooier

0
geplaatst: 28 november 2007, 18:47 uur
artemio schreef:
Interessante info!
(quote)
Interessante info!

Het shirt van Fiorentina vind ik ook prachtig. Paars vind ik sowieso een schitterende kleur. Het symbool van Viola is ook erg mooi, de lelie. Mijn vorige avatar was idd het embleem van Juventus: mijn favoriete Italiaanse club.
0
Jornaquin
geplaatst: 29 november 2007, 12:22 uur
Joy4ever schreef:
Dan is ook dat een foute rip-off van de Engelse vlag
. Vind het wel een mooi shirt opzich, jammer dat er stelletje over het paard getilde Italianen (in hoeverre er Italianen spelen bij Inter) in lopen.
0
geplaatst: 30 november 2007, 11:30 uur
'Chun-Soo Lee keert niet meer terug bij Feyenoord'
De door Feyenoord met heimwee naar huis gestuurde Chun-Soo Lee keert wellicht niet meer terug naar Rotterdam. De aanvaller zou in zijn vaderland contact hebben met een nieuwe club.
Lee, die eerder al niet kon aarden bij de Spaanse clubs Real Sociedad en Numancia, zou al hebben gesproken met een club in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul. Volgens de Engelstalige Korea Times geeft Lee de voorkeur aan FC Seoul, de Suwon BlueWings of Seongnam Chunma. De krant beweert verder dat Lee niet meer terugkeert bij Feyenoord.
Een medewerker van IFA, het bureau dat Lee's belangen behartigt, zegt: 'Het is niet de eerste keer dat Lee liever hier in Zuid-Korea verblijft. Hij heeft ons op de hoogte gebracht van de moeilijkheden die hij bij de aanpassing bij Feyenoord ondervindt.'
Volgens dezelfde medewerker heeft zijn bedrijf de aanvaller voorgehouden op 11 of 12 december hoe dan ook weer naar Nederland te vliegen. Lee zelf houdt zich inmiddels afzijdig. Bij zijn aankomst op Incheon International Airport van Seoul ontweek hij met hulp van zijn vader de massaal uitgerukte Zuid-Koreaanse media.
vi.nl
De door Feyenoord met heimwee naar huis gestuurde Chun-Soo Lee keert wellicht niet meer terug naar Rotterdam. De aanvaller zou in zijn vaderland contact hebben met een nieuwe club.
Lee, die eerder al niet kon aarden bij de Spaanse clubs Real Sociedad en Numancia, zou al hebben gesproken met een club in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul. Volgens de Engelstalige Korea Times geeft Lee de voorkeur aan FC Seoul, de Suwon BlueWings of Seongnam Chunma. De krant beweert verder dat Lee niet meer terugkeert bij Feyenoord.
Een medewerker van IFA, het bureau dat Lee's belangen behartigt, zegt: 'Het is niet de eerste keer dat Lee liever hier in Zuid-Korea verblijft. Hij heeft ons op de hoogte gebracht van de moeilijkheden die hij bij de aanpassing bij Feyenoord ondervindt.'
Volgens dezelfde medewerker heeft zijn bedrijf de aanvaller voorgehouden op 11 of 12 december hoe dan ook weer naar Nederland te vliegen. Lee zelf houdt zich inmiddels afzijdig. Bij zijn aankomst op Incheon International Airport van Seoul ontweek hij met hulp van zijn vader de massaal uitgerukte Zuid-Koreaanse media.
vi.nl
0
geplaatst: 2 december 2007, 13:19 uur
Frankrijk kan na drie wedstrijden alweer naar huis
. De loting was wel zwaar doorgestoken kaart met al die 4-tjes en 3-tjes.
. De loting was wel zwaar doorgestoken kaart met al die 4-tjes en 3-tjes.
0
Ace
geplaatst: 2 december 2007, 13:38 uur
Zware, maar geweldige poule! Wedstrijden tegen Italie en Frankrijk zijn altijd prachtig... Het wordt moeilijk, maar dat wordt het voor alle ploegen in de poule.
0
DutchViking
geplaatst: 2 december 2007, 13:40 uur
Ik hoop het ook
Behoorlijk pittige poule, ik hoop dat we samen met de Italianen verder kunnen gaan. De Duitsers komen er (net als twee jaar geleden voor het WK) overigens weer erg goed vanaf met Polen, Oostenrijk en Kroatië.
0
titan (crew)
geplaatst: 2 december 2007, 13:49 uur
Vergeet het maar, Nederland wordt gewoon laatste in de poule. Frankrijk, Italië en Roemenië (zijn we de groepswedstrijden alweer vergeten?) zijn gewoon beter. Vond het al erg vreemd dat Nederland in poule 1 was ingedeeld. Laten we gewoon eerlijk zijn: we zijn kansloos.
0
geplaatst: 2 december 2007, 13:50 uur
Ja, Duitsland mag met Polen om de tweede plaats gaan strijden. Ik schat Kroatie toch wel hoog in: sterk in de kwalificatie en in recente oefenwedstrijden van Brazilie en Argentinie gewonnen.
Het voordeel van zo'n loodzware poule als die van Nederland is wel dat de verwachtingen helemaal niet hoog gespannen meer zijn en het alleen nog maar mee kan vallen. Het is wel te hopen dat de aanvalslinie weer fit is tegen die tijd.
Rusland heeft ook wel leuk geloot.
Het voordeel van zo'n loodzware poule als die van Nederland is wel dat de verwachtingen helemaal niet hoog gespannen meer zijn en het alleen nog maar mee kan vallen. Het is wel te hopen dat de aanvalslinie weer fit is tegen die tijd.
Rusland heeft ook wel leuk geloot.
0
geplaatst: 2 december 2007, 13:51 uur
Duitsland heeft het weer relatief gemakkelijk idd, die kunnen weer in het toernooi "groeien". Ik zag op de site van de UEFA dat poule A en B aan elkaar zijn gekoppeld voor de kwartfinale en poule C aan D. Dat biedt perspectieven voor Nederland.
0
geplaatst: 2 december 2007, 13:52 uur
titan schreef:
Vergeet het maar, Nederland wordt gewoon laatste in de poule. Frankrijk, Italië en Roemenië (zijn we de groepswedstrijden alweer vergeten?) zijn gewoon beter. Vond het al erg vreemd dat Nederland in poule 1 was ingedeeld. Laten we gewoon eerlijk zijn: we zijn kansloos.
Yep.Vergeet het maar, Nederland wordt gewoon laatste in de poule. Frankrijk, Italië en Roemenië (zijn we de groepswedstrijden alweer vergeten?) zijn gewoon beter. Vond het al erg vreemd dat Nederland in poule 1 was ingedeeld. Laten we gewoon eerlijk zijn: we zijn kansloos.
0
geplaatst: 2 december 2007, 14:04 uur
Rayman, onze azijnpisser
. Alleen Italië is een maatje te groot voor Nederland. Frankrijk mag dan tweede zijn geworden op het afgelopen WK maar dat was wel aan de hand van Zidane.
. Alleen Italië is een maatje te groot voor Nederland. Frankrijk mag dan tweede zijn geworden op het afgelopen WK maar dat was wel aan de hand van Zidane.
0
titan (crew)
geplaatst: 2 december 2007, 14:11 uur
Joy4ever, rasoptimist met gebrek aan realisme 
Roemenië was in de kwalificatie al een maatje te groot voor ons, waarom zou dat nu ineens andersom zijn?

Roemenië was in de kwalificatie al een maatje te groot voor ons, waarom zou dat nu ineens andersom zijn?
0
artemio
geplaatst: 2 december 2007, 14:27 uur
beginnen tegen Italië, geweldig
Gelijkspel en beide door ten koste van Frankrijk.
Omdat nederland veel meer kwaliteit heeft, maar dat kwam er uit tegen Roemenië, zonder van Persie trouwens, niet uit. Het doelpunt van roemenië had afgekeurd moeten worden vanwege buitenspel. En dan was het dus gelijkspel onder lastige omstandigheden en een Nederland op halve kracht.
Gelijkspel en beide door ten koste van Frankrijk.titan schreef:

Omdat nederland veel meer kwaliteit heeft, maar dat kwam er uit tegen Roemenië, zonder van Persie trouwens, niet uit. Het doelpunt van roemenië had afgekeurd moeten worden vanwege buitenspel. En dan was het dus gelijkspel onder lastige omstandigheden en een Nederland op halve kracht.
0
geplaatst: 2 december 2007, 14:30 uur
Ik ben heus geen "blinde" Oranje fan hoor, wees niet bang. Maar ik ken wel mijn statistieken. En die leren dat Nederland voor het laatst de poulefase niet overleefde op het EK van 1980. Daarna doorliep Nederland vaak met redelijk gemak de poulefases. En ja, ik weet ook wel dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst maar het zegt wel iets. Zo een eindronde is een toernooi op zich, heeft verder niets met de vorm en/of resultaten uit de kwalificaties te maken. Wie weet zit ik er helemaal naast Titan maar ik zie Nederland echt wel doorgaan in deze poule.
@ Artemio: jouw scenario had ik ook al in gedachten
@ Artemio: jouw scenario had ik ook al in gedachten

0
geplaatst: 2 december 2007, 15:56 uur
Zoals Cruijff zei over de poule des doods tijdens het WK2006: "Als je ze nu hebt gehad, heb je er later in het toernooi geen last meer van".
Idd, 1e ronde eruit
Idd, 1e ronde eruit

0
geplaatst: 2 december 2007, 17:01 uur
0
titan (crew)
geplaatst: 2 december 2007, 18:38 uur
artemio schreef:
Omdat Nederland veel meer kwaliteit heeft, maar dat kwam er uit tegen Roemenië, zonder Van Persie trouwens, niet uit.
Omdat Nederland veel meer kwaliteit heeft, maar dat kwam er uit tegen Roemenië, zonder Van Persie trouwens, niet uit.
Natuurlijk heeft Nederland meer individuele kwaliteit, maar als team stelt Nederland nu al 2 jaar teleur en ik zie niets dat hier ineens verandering in kan brengen. Ook op (nagenoeg) volle oorlogssterkte kan Nederland al een hele tijd niet overtuigen.
Ik hoop dat ik er gigantisch naast zich. Maar goed, ik hoop ook dat Sparta nog 10e ofzo wordt, maar dat is ook niet echt reëel.
0
Social_Mask
geplaatst: 2 december 2007, 18:59 uur
Italië en Frankrijk (heb liefde voor hun) door en Nederland laatste... Ik ben het eens met Titan, Nederland mist het gewoon. Ik weet nog vroeger (rond 1998) hoe geweldig het was op Nederland te zien voetballen.. Nu is het zo ontzettend saai geworden. Nederland mist niet kracht, maar mist de emotie voor voetbal.
0
geplaatst: 2 december 2007, 20:43 uur
We zijn lekker negatief met zijn allen. Oranje speelt momenteel verre van groots, maar we hebben gewoon goede voetballers. Ik schat Nederland hoger in dan Roemenië, ook al wonnen we niet van ze. Om ze nu meteen "een maatje te groot" te noemen, gaat me nogal ver. Zo een eindtoernooi is toch iets heel anders dan zo een kwalificatieronde. Ik schat Italië momenteel hoger in dan Oranje en ik schat Frankrijk ook iets hoger in, maar hoe goed is Frankrijk momenteel? 2 x van Schotland verliezen. Als wij dat doen, dan is het land te klein. We moeten een beetje geluk hebben, maar we kunnen zeker bij de 1e 2 komen.
0
geplaatst: 2 december 2007, 21:13 uur
Nederland voetbalt de laatste tijd inderdaad wat minder, maar ach, dat wil weinig zeggen, en er is nog voldoende tijd.
Nederland staat er ten minste, België niet
(nochtans lopen er ook veel Belgische talenten rond)
Nederland staat er ten minste, België niet
(nochtans lopen er ook veel Belgische talenten rond)
0
geplaatst: 2 december 2007, 22:19 uur
0
Jornaquin
geplaatst: 3 december 2007, 01:02 uur
Nicolage Rico schreef:
We zijn lekker negatief met zijn allen. Oranje speelt momenteel verre van groots, maar we hebben gewoon goede voetballers. Ik schat Nederland hoger in dan Roemenië, ook al wonnen we niet van ze. Om ze nu meteen "een maatje te groot" te noemen, gaat me nogal ver. Zo een eindtoernooi is toch iets heel anders dan zo een kwalificatieronde. Ik schat Italië momenteel hoger in dan Oranje en ik schat Frankrijk ook iets hoger in, maar hoe goed is Frankrijk momenteel? 2 x van Schotland verliezen. Als wij dat doen, dan is het land te klein. We moeten een beetje geluk hebben, maar we kunnen zeker bij de 1e 2 komen.
Amen.
0
geplaatst: 3 december 2007, 16:24 uur
Fiorentina wordt mogelijk trendsetter in het voetbal met de manier waarop de spelers de tegenstander eerden afgelopen zondag na het laatste fluitsignaal. Het initiatief is met enthousiasme ontvangen.
De club uit Florence verloor in eigen huis met 2-0 van Internazionale en maakte een erehaag voor hun collega's uit Milaan, ondanks de teleurstelling over het resultaat. Zo'n blijk van respect is gebruikelijk in het rugby.
Fiorentina wil de pure sport en het goede gedrag van spelers en publiek stimuleren en begon daarom de actie Viola Fair. De erehaag is daar een voorbeeld van. Bovendien delen de paarsen een prijs uit aan de meest voorbeeldige supporter.
Van alle kanten is het onaangekondigde initiatief geprezen. Giancarlo Abete, voorzitter van de Italiaanse voetbalbond, prees het besluit tot een erehaag. 'Zo'n klimaat van respect is de basis van het voetbal.'

De club uit Florence verloor in eigen huis met 2-0 van Internazionale en maakte een erehaag voor hun collega's uit Milaan, ondanks de teleurstelling over het resultaat. Zo'n blijk van respect is gebruikelijk in het rugby.
Fiorentina wil de pure sport en het goede gedrag van spelers en publiek stimuleren en begon daarom de actie Viola Fair. De erehaag is daar een voorbeeld van. Bovendien delen de paarsen een prijs uit aan de meest voorbeeldige supporter.
Van alle kanten is het onaangekondigde initiatief geprezen. Giancarlo Abete, voorzitter van de Italiaanse voetbalbond, prees het besluit tot een erehaag. 'Zo'n klimaat van respect is de basis van het voetbal.'

0
geplaatst: 3 december 2007, 16:27 uur
Zie je het al voor je dat ajax volgend jaar een erehaag geeft aan Feyenoord?
Ik wel.
Ik wel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.