MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
herman schreef:
Ja, Duitsland mag met Polen om de tweede plaats gaan strijden. Ik schat Kroatie toch wel hoog in: sterk in de kwalificatie en in recente oefenwedstrijden van Brazilie en Argentinie gewonnen.

Het voordeel van zo'n loodzware poule als die van Nederland is wel dat de verwachtingen helemaal niet hoog gespannen meer zijn en het alleen nog maar mee kan vallen. Het is wel te hopen dat de aanvalslinie weer fit is tegen die tijd.

Rusland heeft ook wel leuk geloot.

Het is beter te hopen beste Herman dat de verdediging goed in elkaar zit , het voetbal begint toch van achteruit.
Als ik zie hoe die Heitinga gisteren stond te klungellen, dan houd ik mijn hart vast als hij dat tegen Italie en Frankrijk ook doet .
En dan krijgt hij betere aanvallers tegen hem dan die van NAC.

Je hebt gelijk, maar ik heb de hoop wat onze verdediging betreft al een beetje opgegeven. Heitinga lijkt me beter als verdedigende middenvelder.

Marco van Basten houdt het voor gezien als bondscoach van Nederland. De oud-international stopt na het EK in Oostenrijk en Zwitserland.

Kan ie er niet gelijk nu mee ophouden....

Met een beetje mazzel wordt ie coach van Ajax

Joy4ever schreef:
Marco van Basten houdt het voor gezien als bondscoach van Nederland. De oud-international stopt na het EK in Oostenrijk en Zwitserland.

Hij kan er inderdaad beter meteen mee ophouden , want het WK had hij vorig jaar ook al verziekt .
en dan d`r bij , we hebben nog geen fatsoenlijke wedstrijd gezien onder VB.
Blij dat hij oprot .
MvB was een magistrale voetballer , maar als trainer is het huilen met de pet op.

Je zal maar voor KV Turnhout ...euh ik bedoel Plopsaland zijn.

Weeffout in schema EK voetbal geeft loting duistere kant
Door Jurriaan van Wessem 4-12-2007
De kruitdampen na de loting voor Euro-2008 lijken opgetrokken. Natuurlijk was alle aandacht zondag gericht op de eerste ronde, maar wie het toernooi verder bestudeert ontdekt een enorme weeffout in de opzet van het toernooi.

Wat is er aan de hand in Oostenrijk en Zwitserland? ANP Fotoarchief
Opmerkelijk

De UEFA heeft ongemerkt voor het grootste deel van de media het wedstrijdprogramma (en dan met name de paringen in de halve finale) veranderd. Of staat er in het officiële programma van de UEFA een enorme fout? Ik kreeg het zelf pas door na lezing van Bild op een luchthaven en dacht eerst dat de Duitse boulevardkrant het bij het verkeerde eind had, totdat ik in een zinnetje in La Gazzetta dello Sport dezelfde conclusie tegenkwam.

Wat is er aan de hand? Tot dit jaar waren de halve finales van het EK als volgt samengesteld: de winnaar van A1-B2 speelt tegen de winnaar van C1-D2; en de winnaar van B1-A2 speelt tegen de winnaar van D2-C1.

Zodoende was voor de start van het toernooi elke finale mogelijk. Maar dit keer gaat het als volgt: de winnaar van A1-B2 speelt tegen de winnaar van B1-A2; en de winnaar van C1-D2 speelt tegen de winnaar van D1-C2.

Twee toernooien

Dit betekent dat het EK in feite bestaat uit twee toernooien van acht ploegen, waarvan de winnaars elkaar uiteindelijk treffen in Wenen. Maar dit betekent vooral dat Nederland om de finale te halen in ieder geval nog een keer tegen Frankrijk of Italië zou moeten spelen in de halve finale, als deze ploegen niet in de kwartfinale worden uitgeschakeld. In feite speelt Nederland met Italië, Frankrijk, Roemenië, Rusland, Spanje, Griekenland en Zweden om één plaats in de finale.

En Duitsland hoeft alleen maar met Oostenrijk, Polen, Kroatië, Portugal, Zwitserland, Tsjechië en Turkije af te rekenen. Niet alleen voor de gokverslaafden is dit nuttige informatie.

De vraag is vooral waarom deze wijziging in het programma zo ongemerkt is doorgevoerd en waarom de UEFA bij voorbaat dus een finale tussen de twee gastlanden Zwitserland en Oostenrijk heeft uitgesloten. Hier is hoe dan ook toch sprake van een vreemde manipulatie, die tenminste door lotingcommissaris Infantino vermeld diende te worden bij de trekking.

Eerdere weeffout

Een dergelijke weeffout in het toernooischema deed zich een keer eerder voor. Bij het WK van 1982 in Spanje werd het deelnemersveld gescheiden in twee groepen van twaalf landen, die allebei maar één finalist leverden. Toen werd er zeker gemanipuleerd, doordat gastland Spanje bij de loting al wist dat het de topfavorieten Brazilië en Argentinië tot de finale zou ontlopen. En dus stond ook vast dat Europa bij voorbaat een finalist moest leveren.

Natuurlijk moet er ook altijd gevoetbald worden, maar het feit dat bepaalde wedstrijden bij voorbaat geen finale kunnen zijn, maakt het toernooi minder open. En voor de gokkers heeft het geen zin om nog in te zetten op de finales Italië – Frankrijk, Italië – Nederland, Duitsland – Kroatië, Duitsland – Portugal of Zwitserland – Oostenrijk.

Minder transparant

Deze wetenschap maakt zelfs de loting minder transparant, want als de ingehuurde sterren (met name Zagorakis en Klinsmann) wel van de weeffout wisten, dan bood een verwarmd balletje (dat van Italië) uitkomst zonder dat iemand het door zou hebben. Natuurlijk wilden de gastlanden de wereldkampioen en Frankrijk ontlopen. Er gebeurden zondag toch een paar vreemde dingen. De landen uit pot 4 kwamen allemaal op plaats 4 in de groep. De landen uit pot 3 op plaats 3 en die uit pot 2 op plaats 2. Dat kan toeval zijn, maar statistisch gezien uitzonderlijk bij een aselecte trekking.

We hoeven niet aan de eerlijkheid van de EK-helden Beckenbauer, Ondrus en Dietz twijfelen, maar het was zeker voor wiskundigen een curieuze trekking.

Dat was mij ook al opgevallen inderdaad. Erg jammer, ik begrijp niet waarom ze het zo gedaan hebben. Een reprise van 2004, toen de openingswedstrijd tevens de finale was, zit er in ieder geval niet in.

herman schreef:
Dat was mij ook al opgevallen inderdaad. Erg jammer, ik begrijp niet waarom ze het zo gedaan hebben. Een reprise van 2004, toen de openingswedstrijd tevens de finale was, zit er in ieder geval niet in.
Er schijnt gezeik te zijn geweest over het feit dat bij vorige EK's sommige landen veel meer rustdagen hadden dan andere landen.
Vervelend natuurlijk, maar dit lijkt me ook niet alles.

Alles in het voordeel van de Duitsers natuurlijk. Je kunt Oostenrijk en Zwitserland natuurlijk wel als aparte landen blijven zien, maar het is gewoon 1 groot land. Duitsland ontloopt tot de finale dus Nederland, Italië, Roemenië, Frankrijk, Griekenland, Zweden, Spanje en Rusland.

Nee dat is geen opzet, met 2 duitsers die een loting mogen verrichten.

Aan de andere kant, je moet gewoon van iedereen winnen als je Europees Kampioen wil worden

Op deze manier is er ook meer live-exposure. Meer wedstrijden die geheel uitgezonden kunnen dus. Oftewel ----> Meer Geld.

rayman schreef:
(quote)
Er schijnt gezeik te zijn geweest over het feit dat bij vorige EK's sommige landen veel meer rustdagen hadden dan andere landen.
Vervelend natuurlijk, maar dit lijkt me ook niet alles.

nederland heeft na de wedstrijd tegen roemenie voldoende rustdagen om de kwalificatieronde voor het wk frid te starten, dus dat zal toch geen probleem geven hier.

charlezzz schreef:
(quote)

nederland heeft na de wedstrijd tegen roemenie voldoende rustdagen om de kwalificatieronde voor het wk frid te starten, dus dat zal toch geen probleem geven hier.
Waar staat dan dat het gezeik uit Nederland komt?

Eén voordeel!
De kans dat Nederland er weer uitvliegt tegen Portugal is zéér klein

Misschien is Van Gaal wel de juiste opvolger voor MVB , gezien zijn wissel gisteren tegen Nurnberg past hij goed bij het Nederlands Elftal.
AZ stond met 0-1 voor en Van Gaal haalde Opdam eruit en bracht daarvoor ene Koenders in het veld .
deze beste verdediger werd 2 keer voorbij gelopen alsof hij er niet stond , resultaat 2-1.
Dit noem ik nou `n gouden wissel, dat Van Basten die Koenders nog niet heeft geselecteerd is mij `n raadsel, zulke verdedigers hebben we nodig tegen Frankrijk en Italie .

Jornaquin
Hahah echt geweldig. Nurnberg zet er 1 of andere Rus is waar ik nog nooit van gehoord heb en opeens spelen ze AZ aan alle kanten weg. Vooral Koenders was een lachertje, maar Opdam deed het daarvoor ook al niet te best

Lach maar . Gelukkig bezorgt Ajax Nederland al jaren de nodige punten voor de UEFA-coëfficient

Wie of Wat is Ajax ?
O ja ik weet het weer , dat is toch die club die elk jaar de champions league niet haalt en in de eerste ronde van de uefa cup eruit vliegt , hoeveel punten hebben ze dan vergaard?

Collega's in Madrid hebben kaartjes geregeld voor Real Madrid - Lazio Roma morgenavond

Die Ninjo heeft ook altjid mazzel.

Nicolage Rico schreef:
Die Ninjo heeft ook altjid mazzel.

Geen mazzel, Ajax supporters hebben gewoon een streepje voor sinds Sneijder hier speelt

Het was weer een mooi weekend. Als zo elke keer andere teams punten verspelen aan de top dan wordt het wederom een spannend seizoen.

En wat is El Ahmadi toch een geweldenaar

@ El Ninjo: veel plezier

El Ninjo schreef:
(quote)

Geen mazzel, Ajax supporters hebben gewoon een streepje voor sinds Sneijder hier speelt

Maar waarom ga jij erheen dan?

Feyenoord - AZ
Ajax - PSV

afgelast.

Leuk joh.. Ik had er notabene een feest voor afgezegd (kaartjes vekocht).

Heb je nog wat aan je weekend.
Zoek een gab die filmnet heeft en pak wat engelse wedstrijden mee zou ik zeggen. Daar is keuze te over dit weekend.

*%^&!!POLITIE

Erger vond ik de reactie van Henk Kesler. Laat die man alsjeblieft golf of polo gaan spelen met die verschrikkelijk denigrerende opmerkingen (en dito blik).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:09 uur

geplaatst: vandaag om 11:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.