MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Met zo'n verdediging heb je geen keeper meer nodig inderdaad.

Wel een amusante wedstrijd verder. Die Timmer.

Timmer was inderdaad niet in beste doen maar laten we niet vergeten dat ie ook niet geholpen werd door zijn verdediging. Heitinga (10 miljoen lijkt me opeens toch weer veel) die zich als een kleuter laat uitspelen door zo'n Oostenrijkse amateur...tja als iemand dan van vijf meter op je mag schieten moet je een beetje mazzel hebben. En die twee andere doelpunten....nou Mathijssen werd niet voor niets gewisseld zou ik zeggen.

Heijtinga heeft het probleem dat hij a) niet kan verdedigen en b) betere spelers voor zich moet dulden op het middenveld. En toch moet Sjonnie in de basis. Lastig.

Mathijssen inderdaad niet meer selecteren. Vreselijk slecht.

Ace
Joy4ever, zet je bril eens af man. Die jongen is wekelijks de beste van het veld in reguliere competitiewedstrijden. Maar goed, daar heeft 818 niet al te veel over te melden, dus enige kortzichtigheid is ergens nog te verklaren ook

We moeten helaas concluderen dat onze verdediging gewoon niet goed genoeg is voor topniveau. Waar is de tijd gebleden dat we met Stam en de Boer centraal speelden? We hebben een wereldvoorhoede, een goed middenveld en een slechte verdediging. Daarachter staat gelukkig wel een goede keeper.

Ace
Aanval is dus de beste verdediging De verdediging is inderdaad ondermaats in vergelijking met de midden- en aanvalslinie. Echte toplanden hebben op alle 11 posities een topper staan. Maar toch zie ik ze best ver komen op het EK. Vast mijn chauvinistisch optimisme, maar toch...

Ace schreef:
Die jongen is wekelijks de beste van het veld in reguliere competitiewedstrijden

En dan zeg jij dat IK mijn bril af moet zetten? Heijtinga is gewoon een zwaar overschatte voetballer. Dat hij wekelijks de beste zou zijn zegt meer over de spelers om hem heen. Heijtinga kan niet verdedigen want daarvoor maakt hij teveel cruciale fouten. En op het middenveld staan er spelers die veel beter zijn dan Johnny. Mijn redenering staat als een huis ouwe meeloper.

Jornaquin
En toen werd Joy4ever'tje wakker.

Ace
Joy4ever schreef:
Mijn redenering staat als een huis ouwe meeloper.

Meeloper? Ik aanschouw het met beide ogen en kan prima zelf mijn conclusies trekken. Je haat jegens alles wat met Ajax te maken heeft is aandoenlijk, maar raakt soms kant nog wal

Als het om het Nederlands Elftal gaat maakt het mij echt niet uit wie erin staan, voor mijn part staan er elf spelers van Ajax in. Maar als je gewoon rustig leest wat ik heb geschreven over Heijtinga dan wil ik van jou (of je kleine broertje) graag horen wat er niet van klopt. Ofwel: a) Heijtinga kan niet (goed) verdedigen en b) er staan op het middenveld van Oranje veel betere spelers dan hij. Succes!

Ace
A) Heitinga kan prima verdedidgen wanneer hij in het centrum speelt. B) Als verdedigende middenvelder is hij niets minder dan De Zeeuw of Van Bronckhorst. Wellicht zelfs beter.

Dat was niet zo moeilijk.

Jornaquin
Heitinga is geen wereldtopper, dat zal je mij ook nooit horen zeggen. Maar aangezien hij bij Ajax wekelijks uitblinkt hoort hij in het Nederlands elftal thuis. Gisteren liet hij zich wat kinderlijk uitspelen door die zgn. 'Oostenrijkse amateur' Ivanschitz (die al sinds zijn 19e captain daar is en bij Panathinaikos speelt dus blijkbaar best een aardig balletje kan trappen) maar hij maakte ook gewoon een goede actie. De redding van Timmer was veel schandelijker op dat schot.

Maar goed, even over Heitinga. Qua verdedigend schat ik hem hoger in dan een Bouma of een Matthijsen en als verdedigende middenvelder is hij m.i. gelijk aan van Bronckhorst en een stuk beter als Demy de Zeeuw(wat die in het Nederlands elftal doet vraag ik me nogsteeds af). Hij maakt weleens een foutje ja, maar dat doen die anderen continu.

@ Ace: Waarom maakt Johnny dan zoveel cruciale verdedigende fouten in het centrum? Of kijk je even de andere kant op als het weer gebeurt? Of hij niets minder is dan Demi of Gio weet ik niet, ik denk alleen niet dat van Basten dat nog gaat uitproberen. Voetballend gezien zijn die andere twee beter, Johnny wint het op mentaliteit en scorend vermogen. Ik begrijp sowieso jouw grensoverschrijdende adoratie van Heijtinga niet. Tijdje terug las ik al zoiets op dit topic. Als hij echt zo goed zou zijn dan had hij nu wel naar een echte topclub gegaan. Met alle respect voor Atletico Madrid.

De Zeeuw hoort ook niet meer opgesteld te worden, we hebben veel betere middenvelders. En daar hoort Heijtinga niet bij. Verdedigend hebben we niet veel beter, dus dat hij in de basis staat, vind ik niet zo heel raar. Een Mathijssen, Bouhlarouz of Ooijer vind ik niet beter, denk ik. Onze verdediging is gewoon niet van topniveau. Heijtinga maakt inderdaad cruciale fouten, maar dat doet de rest ook. Bouma vind ik sowieso geen goede voetballer. Als back zie ik dan liever een de Cler.

DonDijk
Ik heb gister slechts vlagen gezien van de wedstrijd, maar ik vind De Zeeuw toch wel een goede speler hoor. Mits in vorm en inderdaad; de man is hopeloos uit vorm.
Ik hoop trouwens ook op Seedorf in de basis. Is dit te doen, ook als Robben er weer is? Dan wordt het wel dringen in elk geval.

Over het item Heitinga lees ik de meest zinnige tekst van Rico. Wonderen bestaan dus toch.
Met die gedachte leren we vast ooit wel wat verdedigen is.

Een compliment van Rayman. De wonderen zijn de wereld inderdaad nog niet uit.

Ace
@Joy: die cruciale fouten in het centrum zijn het laatste 1,5 seizoen drastisch afgenomen. Je hoort mij ook niet zeggen dat het absolute wereldtop is en adoreren doe ik 'm al helemaal niet. Tenzij je erop doelt dat ik geniet van zijn mentaliteit, want dan komt adoratie dicht in de buurt, daar ik weinig spelers kan noemen met zoveel beleving als hij. Wat is dat nu weer voor onzin over Atletico Madrid? Als we dat als maatstaaf gaan gebruiken zijn alleen de spelers die voor pak 'm beet 5 clubs uit 3 grote landen spelen echt goed.

@Rico: Heitinga hoeft ook niet op het middenveld, want het is, op enkele wedstrijden uitgezonderd, ook altijd een verdediger geweest. Ik zal niet weten welke Nederlandse verdediger perse veel beter dan hij is. Wie zijn overigens die veel betere middenvelders? Vergelijkbare dan, want Sneijder, Seedorf, Affelay, Van der Vaart en dat soort types vind ook ik beter, maar die staan op heel andere posities.

Voor mijn apart spelen we helemaal niet met een verdedigende middenvelder. Anders zou ik liever nog een van Bommel (oké, uitgesloten) of een Seedorf op die positie zien, alhoewel dat ten koste gaat van zijn inzichtspel. Ik denk dat van Bronckhorst een beter voetballende speler is dan een Heitinga is, dus dan zou ik toch de keuze van Bronckhorst prefereren. En ik zeg ook niet dat Heitinga op het middenveld hoeft, maar dat was zojuist ter sprake gekomen. Laat hem maar in de verdediging staan, bij gebrek aan beter (zo slecht is hij ook weer niet. ).

Ace schreef:
@Joy: Wat is dat nu weer voor onzin over Atletico Madrid?

Laat ik het dan zo zeggen: ik had een grotere club verwacht voor Heijtinga.

Nicolage Rico schreef:
De Zeeuw hoort ook niet meer opgesteld te worden, we hebben veel betere middenvelders. En daar hoort Heijtinga niet bij. Verdedigend hebben we niet veel beter, dus dat hij in de basis staat, vind ik niet zo heel raar. Een Mathijssen, Bouhlarouz of Ooijer vind ik niet beter, denk ik. Onze verdediging is gewoon niet van topniveau. Heijtinga maakt inderdaad cruciale fouten, maar dat doet de rest ook. Bouma vind ik sowieso geen goede voetballer. Als back zie ik dan liever een de Cler.

Mee eens, Heitinga is inderdaad geen wereldtopper maar veel beter hebben we toch echt niet. Matthijssen en Bouhlarouz vind ik verdedigend ook niet beter en beide zijn opbouwend helemaal dramatisch slecht.
Ooijer hoort wat mij betreft wel in de basis thuis, hetzij centraal, hetzij op rechts.
Wat betreft de linksback positie maakt het me niet zo heel veel uit, zolang Emanuelson daar maar niet speelt, want betekent standaard 1 goal per wedstrijd extra tegen doordat hij z'n man laat lopen.

Laat van Basten anders de Guzman opstellen.

Ace
Joy4ever schreef:
Laat ik het dan zo zeggen: ik had een grotere club verwacht voor Heijtinga.

Het zou ook niet de eerste club zijn op mijn lijstje, wanneer ik me in zijn positie zou begeven. Vaak wordt tegenwoordig toch gekozen voor de competitie waarin gespeeld gaat woorden. Neem nou HSV en Van der Vaart...

Wat betreft Emanuelson kan ik trouwens ook kort zijn: die moet je bij Ajax al niet opstellen, laat staan in het NL elftal. Als middenvelder kan ik 'm bij Ajax nog wel pruimen wanneer het nodig is hem op te stellen bij 5 geblesseerden, maar gelukkig zijn ook bij Koster de ogen open gegaan en ziet hij dat een Vertonghen op linksback toch wat minder ellende oplevert.

Nicolage Rico schreef:
Laat van Basten anders de Guzman opstellen.

Hoewel hij niet echt groots speelde, debuteerde hij gisteren toch best fraai met 2 goals. Die vrije trap zat er best lekker in ook. Ennuh, die goal van Aissati was geen buitenspel

Ace schreef:
Wat betreft Emanuelson kan ik trouwens ook kort zijn: die moet je bij Ajax al niet opstellen, laat staan in het NL elftal. Als middenvelder kan ik 'm bij Ajax nog wel pruimen wanneer het nodig is hem op te stellen bij 5 geblesseerden, maar gelukkig zijn ook bij Koster de ogen open gegaan en ziet hij dat een Vertonghen op linksback toch wat minder ellende oplevert.

Hopelijk denkt van Basten daar volgend seizoen ook zo over, maar daar ben ik (helaas) nog niet zo zeker van.

Heijtinga maakte misschien één verdedigende fout (die overigens werd ingeleid door De Zeeuw), maar compenseerde dat ruimschoots! Die jongen was gewoon één van de besten op het veld gisteren. Van de rest heb ik al helemaal weinig gezien
In deze vorm moet je Johnny altijd meenemen (en dat zal Marco dan ook wel doen gelukkig). Verdedigend is NL inderdaad zeer zwak bedeelt, een bekend probleem al jarenlang. Ooijer is één van de weinigen waar ik fiducie in heb en Bouma deed het tot mijn verrassing goed gisteren. Mathijssen was een drama, niet meer oproepen.

Beste Orbit , kort samengevat bedoel jij te zeggen .
Het voetbal begint vanuit de verdediging , aangezien verdedigend Nederland niets voorsteld , doen wij op het EK voor spek en bonen mee .
En daar ben ik het 100% mee eens .

Een type Frank de Boer wordt het meest gemist.

rudiger schreef:
Beste Orbit , kort samengevat bedoel jij te zeggen .
Het voetbal begint vanuit de verdediging , aangezien verdedigend Nederland niets voorsteld , doen wij op het EK voor spek en bonen mee .
En daar ben ik het 100% mee eens .

Ik ben bang dat we niet ver zullen komen nee, daar zullen die malloten in oranje verf en klompen op hun kop weinig aan veranderen op de tribune

orbit schreef:
Heijtinga maakte misschien één verdedigende fout (die overigens werd ingeleid door De Zeeuw),

Volgens mij door Van Persie, die balverlies leidde. Maar goed, beter dat het nu gebeurd dan over 2enhalve maand.

Matthijsen viel wel even flink door de mand...

Ben trouwens benieuwd of die naturalisatie van Gomes doorgaat. Zou wel een goede keeper zijn voor 2010.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:03 uur

geplaatst: vandaag om 06:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.