MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
orbit schreef:
Na Sneijder weer een spil weg uit die ploeg.. als Klaas Jan ook vertrekt, kunnen we volgend jaar ook voor de beker gaan strijden als enige hoop

Wat een mooi scenario!

VanDeGriend schreef:
Dat zou dan een behoorlijke vooruitgang zijn ten opzichte van dit seizoen. Of wil je uitleggen dat Ajax serieus om iets gestreden heeft dit jaar

Nee, niet echt... ze hadden heel even de kans. Maar zonder die twee zie ik ze die kans mislopen in elk geval.

De voetbalcompetitie eindigt 20 April. Heeft iemand enig idee wat de data van de play offs zijn?

VanDeGriend schreef:
Dat zou dan een behoorlijke vooruitgang zijn ten opzichte van dit seizoen. Of wil je uitleggen dat Ajax serieus om iets gestreden heeft dit jaar

In ieder geval nog in de race voor Uefa Cup en voorronde CL.

orbit schreef:
Nee, niet echt... ze hadden heel even de kans. Maar zonder die twee zie ik ze die kans mislopen in elk geval.

Het zijn wel de twee beste spelers ja, maar goed dat is altijd het lot van ajax geweest. Alleen vroeger hadden ze dan een berg talent dat er werd ingegooid en ook goed bleek te zijn. Sinds de beursgang haalt men liever matige buitenlanders. Waarom niet een keer 9de worden met eigen kweek en het jaar daarop een goed ingespeeld gratis elftal mee laten doen om de prijzen. Of willen ze in Amsterdam het PSV van het Noorden worden. Wel nationaal succes met weinig aansprekende buitenlanders en dito voetbal maar geen sympathie meer van het volk buiten de eigen regio?

Nou Zlatan,Chivu,Lobont,Trabelsi,Maxwell,Escude,Grygera bijvoorbeeld zijn geen matige buitenlanders.

Maar goede spelers uit eigen kweek komen nog wel aan, VD Wiel,Martina,De Jong,Lindgren,Vermaelen,Vertonghen,Urby,Steek.
Zowel individueel als teamverband zullen ze wel gaan groeien komende tijd als alles goed gaat.

Zlatan heeft alleen het laatste seizoen goed gespeeld voor ajax, toch? Ik kan me nog goed herinneren dat elke ajacied Zlatan in de eerste seizoenen afbrandde. Nu is hij natuurlijk een erg goede voetballer.

Hopelijk dat die salarisverhogingen lukken dan,maar daar heb ik een hard hoofd in.
En ja ontwikkeling van spelers is altijd afwachten natuurlijk, maar bij Zlatan kwam het er uiteindelijk toch uit, alleen ja toen was hij nog maar een jaartje in topvorm, maar scouting was echt wel goed dus.

En Arveladze trapte er in zijn eerste jaar ook 24 in Maar dat is alweer tien jaar gelee.

schizodeclown schreef:
Nou Zlatan,Chivu,Lobont,Trabelsi,Maxwell,Escude,Grygera bijvoorbeeld zijn geen matige buitenlanders.

Goede spelers, maar er staan ook wel 10 miskopen tegenover. Maar goed, da's bij elke club zo.

In VI stond een aantal weken een analyse hierover, waarbij elke aankoop in de laatste 10 jaar onder de loep werd genomen. Vooral in de tijd dat Ronald Koeman trainer en Leo Beenhakker technisch directeur was, is er nog relatief goed ingekocht. Maar verder was het vaak huilen met de pet op.

In de tijd dat Beenhakker aantrad waren er ook zowat 50 contractspelers... logisch dat daar ook een paar goede spelers bij zitten, maar echte toppers zijn het niet. Overigens vind ik dat er ook wel erg veel goede spelers bij Ajax hebben gespeeld, maar niet echt de kans hebben gekregen... Zlatan is amper onomstreden geweest in zijn tijd bij Ajax, terwijl hij nu een werelddtopper is. En ook over Escude en Grygera waren maar weinigen echt tevreden... Terwijl het nu toch ook internationals zijn voor topvoetballanden. Rosenberg vind ik oko zo'n voorbeeld: begon in zijn tweede jaar heel goed te voetballen, maar stond er naast toen Huntelaar werd gekocht (terecht overigens, maar dat betekent niet dat het een prutser was. Bij Feyenoord zie je het ook wel een beetje. Misschien branden we in Nederland spelers gewoon te vroeg af.

DonDijk
Over Beenhakker gesproken...;

Het is een stadion dat in het Nederlandse voetbal een begrip is. Vanaf seizoen 2008/09 is De Langeleegte De Langeleegte niet meer. Het stadion van BV Veendam gaat per 1 juli drie jaar de naam van een sponsor dragen.

'De nieuwe naamgeving van het stadion schept voor ons de mogelijkheid om extra geld te genereren', stelt algemeen directeur Jan Korte. 'Stadion De Langeleegte is qua naam één van de bekendste voetbalstadions van Nederland. Door daar zijn naam aan te verbinden, wil het bedrijf Gjaltema graag profiteren van deze bekendheid.'

De Langeleegte is een begrip in Nederland. Niet omdat het in 1954 gebouwde stadion architectonisch een parel is, maar omdat het in de jaren een cultstatus heeft verworden. In het Groningse stadion kan het flink spoken.

Aan de lange Gjaltema, speelt een groot kampioen
Aan de lange Gjaltema, krijg je van katoen

Ik weet het niet, het klinkt niet echt lekker..

DonDijk
Haha...ben je me aan het testen Joy?

ik zeg 3 letters tegen jou: T en T

max en joep
voetbal is voor meisjes

Erg vooruitstrevend van je max en joep. Inderdaad de dames spelen ook. Het is goed te zien dat de dames ook een serieuze competitie krijgen in Nederland. Hopelijk dat het dan meer aansluiting kan vinden mbt bijvoorbeeld Duitsland of Amerika.

Ben benieuwd of Natasja Froger vanavond in de nabeschouwing weer een scherpe analyse heeft van het spel van Oranje

En ik maar denken dat Oostenrijkers alleen kunnen skiën.

2-0 achter

Potverdikkie, Meneer Van Basten kijkt niet blij. Ik vind het wel zielig voor ze hoor Gelukkig krijgen ze na de wedstrijd troostende woorden van Hans Kraaij, geweldige kerel

Hahaha Die pepers moeten gloeiend heet zijn geweest.

Ondanks Timmer gaan we misschien toch winnen

Hoe verzinnen ze het! 3-4 gewonnen!

Dat Gomez maar Nederlander mag worden !!!

Running On Empty schreef:
Ondanks Timmer gaan we misschien toch winnen

En Matthijssen... wat een jammerlijke flop Voortaan gewoon Bouma laten staan.

Weer eens een MVV' er in de gelederen; dat zou het Nederlands elftal pas echt goed doen

WernerGSF
Running On Empty schreef:
Dat Gomez maar Nederlander mag worden !!!

Reijersen schreef:
Hoe verzinnen ze het! 3-4 gewonnen!

Ben benieuwd of dit van de zomer ook gaat lukken tegen Italie of Frankrijk .
Van `n 3-0 achterstand terug komen tot 3-4 .

Tegen Italië.. niet echt nee..

VD Sar

Boulahrouz - Heitinga - Ooijer - Bouma

Sneijder - V Bronkhorst

Seedorf

V Persie - V Nistelrooij - Robben

Dit lijkt me de beste selectie die NL kan hebben momenteel

België

Mij lijkt dit de beste opstelling.

Rijsbergen - Krol - Israel - V Tiggellen

Gullit - Cruyff - Rijkaard

V Persie - V Basten - Overmars .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:26 uur

geplaatst: vandaag om 04:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.