Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 31 mei 2008, 01:46 uur
Italië kan echt wel aanvallen, kijk er de laatste WK maar op na.. Is echt geen catenaccio meer. Des te meer reden om je zorgen te maken over de wedstrijd 

0
Jornaquin
geplaatst: 31 mei 2008, 04:21 uur
Ook al is het catenaccio, dat zegt toch niet dat je niet kan aanvallen? Het zegt alleen dat je niet aanvallend speelt, dat is een essentieel verschil volgens mij.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 09:31 uur
Ik heb Italië gisterenavond bekeken tegen België, maar ik denk dat Nederland niet alleen een probleem achterin heeft. Allemachtig wat lopen die gasten te tikken zeg. Verschrikkelijk goede ploeg. Waar je wel kansen tegen krijgt trouwens, maar daar zal je heel effectief mee om moeten gaan, want geef Italianen een kans en hij is binnen.
0
Ace
geplaatst: 31 mei 2008, 12:46 uur
rayman schreef:
Ik heb Italië gisterenavond bekeken tegen België, maar ik denk dat Nederland niet alleen een probleem achterin heeft. Allemachtig wat lopen die gasten te tikken zeg. Verschrikkelijk goede ploeg. Waar je wel kansen tegen krijgt trouwens, maar daar zal je heel effectief mee om moeten gaan, want geef Italianen een kans en hij is binnen.
Ze speelden wel tegen Belgie...
0
geplaatst: 31 mei 2008, 13:00 uur
Ik moet maar zien dat Nederland morgen tegen Wales (een vergelijkbare tegenstander denk ik) net zo vlotjes wint.
0
Ace
geplaatst: 31 mei 2008, 13:08 uur
herman schreef:
Ik moet maar zien dat Nederland morgen tegen Wales (een vergelijkbare tegenstander denk ik) net zo vlotjes wint.
Helemaal mee eens, maar het is natuurlijk typisch Nederlands om de tegenstander helemaal op te hemelen en je eigen elftal 'de grond in te boren'. Natuurlijk heeft Italie een goede ploeg, dat moet ook wel als je wereldkampioen bent. Nederland heeft ook echter ook een goede ploeg, die niet per definitie kansloos is tegen Italie. De aanval en het middenveld zijn zeker van dezelfde kwaliteit, de verdediging laat, het oude verhaal, echter wat te wensen over. Maar wie weet valt het dan allemaal wel prachtig in elkaar.... Ik kan niet wachten, laat maar komen die gasten!
0
geplaatst: 31 mei 2008, 13:10 uur
Ik heb gisteren trouwens deze documentaire over '88 zitten kijken, zeer indrukwekkend en goed om alvast in de stemming te komen voor 29 juni. 

de Andere Tijden-website schreef:
Afl.1 : EK 1988 - De Zegetocht. Een verhaal over de herrijzenis van Nederland. Het grootste volksfeest sinds de Bevrijding van de Duitsers aan het einde van de Tweede Wereldoorlog. Op zoek naar de bewoners van de zinkende woonboot, de mensen op de bruggen over de snelweg en naar uniek videomateriaal van de mensen die de bus op zijn zegetocht van het vliegveld Eindhoven naar het Museumplein in Amsterdam hebben gefilmd. Met stewardessen, ME'ers, half verzopen fans, een bezorgde burgemeester Van Thijn, radioverslaggever Jack van Gelder, het jongetje dat op de boot sprong, de chauffeur van de spelersbus en vele, vele anderen. Een programma van: Marcel Goedhart & Casper Brasser.
Afl.1 : EK 1988 - De Zegetocht. Een verhaal over de herrijzenis van Nederland. Het grootste volksfeest sinds de Bevrijding van de Duitsers aan het einde van de Tweede Wereldoorlog. Op zoek naar de bewoners van de zinkende woonboot, de mensen op de bruggen over de snelweg en naar uniek videomateriaal van de mensen die de bus op zijn zegetocht van het vliegveld Eindhoven naar het Museumplein in Amsterdam hebben gefilmd. Met stewardessen, ME'ers, half verzopen fans, een bezorgde burgemeester Van Thijn, radioverslaggever Jack van Gelder, het jongetje dat op de boot sprong, de chauffeur van de spelersbus en vele, vele anderen. Een programma van: Marcel Goedhart & Casper Brasser.
0
artemio
geplaatst: 31 mei 2008, 13:10 uur
herman schreef:
Als Wales net zo makkelijk doelpunten weggeeft (2e gol di natale) wel.
Maar het zal een zware dobber worden voor nederland om de nul te houden tegen italië. De kansen die we krijgen dus benutten!!
0
geplaatst: 31 mei 2008, 13:12 uur
Ik kan niet wachten, laat maar komen die gasten!
Ik ook hoor. Nederland is inmiddels wel een stuk beter dan een paar jaar verleden, toen Toni Vlaar wegspeelde.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 13:29 uur
Ik heb ook België tegen Italië gezien. Zoals iemand al zei; die 2de goal, weer maar eens een echte flutgoal die de Belgen tegenkregen. Al zei Kompany (de beste Belgische voetballer met Dembele volgens mij) nog dat hij is 1 keertje niet probeerde uit te verdedigen & de bal gewoon weg te trappen. Want als je op kwaliteit van de passen zou letten... Kompany was de enige die echt een gewaagde, harde pass die perfect in de voet belandt, durfde geven. Italië kon (zonder pressing, maar met een "muurtje") van de Belgen makkelijk de bal rondtikken & als men dan mannen als Aquilani & Pirlo in het team heeft die een cross als een simpel passje beschouwen, werden de Belgen makkelijk overrompeld. Daarentegen kregen de Italianen wel niet héél veel kansen & kreeg België zelfs af en toe een kans wanneer ze wat beter begonnen te voetballen. Die Barzagli kan er toch ook niet echt veel van, dacht ik zo. Nederland zou vooral goeie backs moeten hebben (die Di Natale/Del Piero & Camoranesi niet zomaar laten passeren) & 1 centrale verdediger die Toni kan houden. Ik geef de Hollanders om de één of andere reden wel kans, omdat ik denk dat met een Robben, Sneijder & Van Persie (in vorm) in de ploeg er relatief gemakkelijk kansen gaan komen. De boodschap is inderdaad dus, scoor alles !
Moet dat dan met Huntelaar of Van Nistelrooy ?
0
geplaatst: 31 mei 2008, 13:34 uur
Alleen die vleugelverdedigers en sterke centrale verdediger... die heeft Nederland nou net níet. Als we Kompany even konden lenen 

0
geplaatst: 31 mei 2008, 13:49 uur
Ploppesteksel schreef:
Al zei Kompany (de beste Belgische voetballer met Dembele volgens mij)
Al zei Kompany (de beste Belgische voetballer met Dembele volgens mij)
Wat is er dan met vanderBorre gebeurd?
0
geplaatst: 31 mei 2008, 13:51 uur
De Huntelaar van nu doet me denken aan de Van Basten van 1988. Enigszins dezelfde look en houding, ongeveer evenveel interlands en doelpunten voor het NL11tal.
Ik ben wel Huntelaar-fan, maar ik denk dat Ruud en Klaas-Jan elkaar niet veel ontlopen. En aangezien Ruud een pak meer internationale ervaring heeft...
Die Belgische centrale verdediger van Bayern Munchen is trouwens ook zo slecht niet, toch? Verder denk ik niet dat Belgie al te veel moet wanhopen. Over 4 jaar is deze kern pas op zijn top, de gemiddelde leeftijd was gisteren nog geen 22 geloof ik?
0
geplaatst: 31 mei 2008, 13:54 uur
herman schreef:
Die Belgische centrale verdediger van Bayern Munchen is trouwens ook zo slecht niet, toch?
(quote)
Die Belgische centrale verdediger van Bayern Munchen is trouwens ook zo slecht niet, toch?
van Buyten?
0
geplaatst: 31 mei 2008, 14:05 uur
Ploppesteksel schreef:
Van Nistelrooij natuurlijk. Daar is geen twijfel over mogelijk.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 14:19 uur
Ja, Herman bedoelt Van Buyten. Ach, ik heb er niets tegen, maar vele Belgische (of moet ik zeggen Vlaamse) supporters duidelijk wel omdat hij altijd wel eens een flatertje moet doen bij België.
Bij Marseille & Bayern speelde/speelt hij daarentegen erg goed dacht ik.
VandenBorrre speelde op het EK -21 erg goed op de rechtsmidden, maar daar is geen plaats in het Belgisch elftal blijkbaar. Als rechtsback is hij 'gene vette', als rechtsmidden daarentegen was hij inderdaad 1 van de uitblinkers op dat EK.
Kompany & Dembele zijn toch nog wel altijd een klasse groter.
Gemiddelde leeftijd was inderdaad erg laag. Witsel, Pocognoli, Vertonghen, Kompany, Fellaini, Defour, Dembele & Mirallas zijn net over of onder de 20. Belooft inderdaad wel voor een goed WK over 6 jaar hopelijk, allemaal goede voetballers.
Bij Marseille & Bayern speelde/speelt hij daarentegen erg goed dacht ik.
VandenBorrre speelde op het EK -21 erg goed op de rechtsmidden, maar daar is geen plaats in het Belgisch elftal blijkbaar. Als rechtsback is hij 'gene vette', als rechtsmidden daarentegen was hij inderdaad 1 van de uitblinkers op dat EK.
Kompany & Dembele zijn toch nog wel altijd een klasse groter.
Gemiddelde leeftijd was inderdaad erg laag. Witsel, Pocognoli, Vertonghen, Kompany, Fellaini, Defour, Dembele & Mirallas zijn net over of onder de 20. Belooft inderdaad wel voor een goed WK over 6 jaar hopelijk, allemaal goede voetballers.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 16:43 uur
Eens, beste leuke lichting als ze een beetje goed getraind worden. Is Van Gaal niks voor België?
.
Van Buyten is vooral erg groot en sterk wat altijd wel handig is, De enige die een beetje in de buurt van Engelaar kan komen (met Jan Koller)
.
. Van Buyten is vooral erg groot en sterk wat altijd wel handig is, De enige die een beetje in de buurt van Engelaar kan komen (met Jan Koller)
.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 16:44 uur
Babel niet naar EK vanwege gescheurde enkelbanden
Ryan Babel zal niet van de partij zijn op het EK. De vleugelspeler van Liverpool heeft vanmorgen op de besloten training van het Nederlands elftal namelijk zijn enkelbanden gescheurd.
Daardoor kan Babel het gehele eindtoernooi uit zijn hoofd zetten. Bondscoach Marco van Basten kan nog wel een vervanger oproepen. Wie dat zal zijn is nog onduidelijk.
Nadat Tim de Cler gisteren al zijn knie verdraaide, is de blessure van Babel een tweede tegenvaller voor Van Basten. Hoe ernstig het letsel van de linksback is, zal nog uit onderzoek moeten blijken.
Ryan Babel zal niet van de partij zijn op het EK. De vleugelspeler van Liverpool heeft vanmorgen op de besloten training van het Nederlands elftal namelijk zijn enkelbanden gescheurd.
Daardoor kan Babel het gehele eindtoernooi uit zijn hoofd zetten. Bondscoach Marco van Basten kan nog wel een vervanger oproepen. Wie dat zal zijn is nog onduidelijk.
Nadat Tim de Cler gisteren al zijn knie verdraaide, is de blessure van Babel een tweede tegenvaller voor Van Basten. Hoe ernstig het letsel van de linksback is, zal nog uit onderzoek moeten blijken.
Ben benieuwd wie de vervanger van Babel wordt... zal wel Emanuelson ofzo worden, alhoewel Dave van den Bergh het ook goed schijnt te doen bij de New York Red Bulls.

0
geplaatst: 31 mei 2008, 16:50 uur
Tja, er zullen tijdens het EK zelf ook nog wel wat blessures komen.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 16:55 uur
herman schreef:
Ben benieuwd wie de vervanger van Babel wordt... zal wel Emanuelson ofzo worden, alhoewel Dave van den Bergh het ook goed schijnt te doen bij de New York Red Bulls
Van Basten maakt een keuze uit één van de afvallers. Ik zou dan toch Bouhlarouz nemen. Voorin is er genoeg kwaliteit als er alsnog iemand geblesseerd raakt. Achterin ligt dat verhaal iets anders.Ben benieuwd wie de vervanger van Babel wordt... zal wel Emanuelson ofzo worden, alhoewel Dave van den Bergh het ook goed schijnt te doen bij de New York Red Bulls
0
geplaatst: 31 mei 2008, 16:57 uur
Emanuelson is ook een afvaller en die heeft bij Ajax nog wel op de positie van Babel gespeeld. En op die van De Cler, die ook niet helemaal fit is...
0
geplaatst: 31 mei 2008, 17:03 uur
Aangezien Robben ook nogal blessuregevoelig is, toch maar een linkspoot oproepen lijkt me. Emanuelson of desnoods Drenthe: kan hij eindelijk weer eens z'n voetjes laten spreken 

0
geplaatst: 31 mei 2008, 17:12 uur
Gewoon Bouhlarouz oproepen, dan kan Joris Mathijssen alsnog gewoon op de tribune plaatsnemen. 

0
geplaatst: 31 mei 2008, 17:14 uur
Maar Emanuelson is een ramp van een voetballer, die moet dus gewoon lekker thuisblijven.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 17:14 uur
herman schreef:
Emanuelson is ook een afvaller en die heeft bij Ajax nog wel op de positie van Babel gespeeld. En op die van De Cler, die ook niet helemaal fit is...
Emanuelson had 2,5 week geleden z'n enkelbanden verrekt, weet niet of die wel al fit is, volgens mij nog niet. Hij doet om die reden dacht ik ook nog niet mee met het Olympisch team.
De Cler had trouwens weer gewoon meegetraind.
Volgens van Basten tijdens de persconferentie hoefde de vervanger niet per se een speler voor dezelfde positie te zijn. Hij bevestigde dat Bouhlarouz ook een optie was.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 17:18 uur
Eerst een linkspoot oproepen en als De Cler naar huis moet dan Bouhlarouz oproepen: is een bad- mother- fucking- killer. In de laatste VI was Stevens wel lovend over Mathijssen. HSV had slechts 26 tegengoals dit jaar: een laagte record. HSV wil 'm ook niet laten gaan. Zegt wel iets.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 17:30 uur
herman schreef:
Ik ook hoor. Nederland is inmiddels wel een stuk beter dan een paar jaar verleden, toen Toni Vlaar wegspeelde.
(quote)
Godzijdank zit die schemiel niet bij de selectie..
0
Donny Tourette
geplaatst: 31 mei 2008, 17:40 uur
Zou het niet wat zijn om Lens op te roepen nu Babel niet mee kan?
0
tondeman
geplaatst: 31 mei 2008, 17:46 uur
Er zijn wel genoeg aanvallers, toch? Gewoon Boulahrouz meenemen. Of Marcellis...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.