MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Altijd hetzelfde liedje. Iedereen heeft het over de Giro van 2016 toen hij in die ijsmuur reed maar in 2015 heeft hij het ook helemaal laten liggen in de eerste week van de Giro.

Al denk ik dat hij in 2015 ook zonder tijdsverlies in de eerst week onder Contador was geëindigd.

Teunnis schreef:
Kruijswijk, Nibali en consorten maken pas kans op Girowinst als Thomas en Yates er doorheen zakken. Wat bij beiden best wel eens wil gebeuren. En laten we het vooral hopen.

Vandaag al.....

Wat een wendingen al in de Giro, knotsgek.

Kelderman, knap!
Blij dat die Britten er al af zijn.
Kan nu een heel interessante Giro worden.

Gekke start van de Giro. Jammer dat we Vlasov, Thomas en Yates nu al kunnen schrappen. Maar ik vind het wel mooi dat het een heel ongecontroleerde, open Giro kan worden.

Onweerwolf
Bizar dit.

Thomas wel heel ongelukkig, zag net de beelden, komt in de neutralisatie hard ten val door een weggegooide bidon van een andere renner waar hij overheen rijd.

Edgar18 schreef:
De jaren beginnen natuurlijk te tellen (voor Nibali), maar ik kijk niet gek op als ie het kunstje nog een keer weet te flikken.
En die kans is na vandaag een stukje groter geworden. Thomas heeft zijn portie pech (weer) te pakken, maar wat de f was er met Yates aan de hand?

Kelderman profiteerde mooi van het gebrek aan controle. Kruijswijk - de situatie in ogenschouw nemend - ook een fraaie rit gereden.

Ergens heb ik ook wel wat medelijden met Thomas. Hij leek echt gigantisch in vorm en kan dan alweer een kruis over de Giro zetten door de schuld van een ander.

Yates kan ik dan wel ongegeneerd om lachen.

Nibali wat mij betreft nu de beste papieren, maar we zijn pas één bergetappe op weg. Wellicht doet Yates nog een Froomepje.

Bizarre etappe idd, zelden meegemaakt dat de 2 absolute topfavorieten er in de eerste bergetappe doorheen zakken. Normaal gesproken verwacht ik dat het nu tussen Nibali en Kruijswijk, die beide altijd het sterkst zijn in de derde week. Kan Kruijswijk mooi revanche nemen voor 2016

Kelderman in de huidige vorm is ook zeker een goede outsider, verder benieuwd of Almeida dit kan volhouden. Ik vermoed van niet, maar goed ik vermoedde ook niet dat Pogacar de Tour zou kunnen winnen, je weet het nooit met die jonkies. Tot slot vlak ik Yates nog niet uit, hij staat 'maar' 3 minuten achter. Carapaz stond verder achter vorig jaar...

johan de witt schreef:

Blij dat die Britten er al af zijn.

Mag hopen niet op deze manier, afschuwelijke val

El Ninjo schreef:
Thomas wel heel ongelukkig, zag net de beelden, komt in de neutralisatie hard ten val door een weggegooide bidon van een andere renner waar hij overheen rijd.
Hebben ze daar geen regels meer dat je alleen op specifieke plekken mag weggooien? Sowieso slaat dat weggooien van bidons nergens op (zeker op dat soort momenten)...

Ik zou niet weten waarom je als je pas op de fiets zit al een bidon zou wegsmijten. Ik vermoed dan ook dat die bidon gewoon uit de houder gevallen is. In de eerste seconde van het filmpje (net voor Thomas valt) zie je trouwens nog twee andere bidons over straat rollen. Alsof er op die plek ergens een put of drempeltje of zo lag waardoor sommige fietsen een schokje kregen en bidons verloren.

Edit: Hier zie je tussen die zebrapaden inderdaad een verkeersdrempel (je ziet het goed aan de auto die wat schokt) wat de vallende bidons veroorzaakt zal hebben.

Hij is niet opgestapt, gebroken bekken

Veel Giro pools nu al naar de vaantjes denk ik met Thomas en Vlasov eruit...en Yates die door het ijs is gezakt

Nou, die had iedereen, dus dat maakt in feite niks uit.
Er gaan nu wel wat verrassende namen top-10 of zelfs top-5 rijden.

johan de witt schreef:

Hermann Pernsteiner, mark my words

Ik denk dat het nu wel eens tussen Fuglsang en Nibali kan gaan maar een andere naam kan ook zomaar (hopelijk 1 van beide NL troeven, maar die zie ik in eerste instantie toch nog niet op de bovenste trede van het podium staan) Geen van beiden heeft denk ik een ploeg (Astana had dat aan de start wel maar mist nu al 2 belangrijke pionnen in de bergen) om de boel te controleren dus het kan alle kanten op.

Voor vandaag gok ik op Demare.

johan de witt schreef:
Voor een spel als Scorito valt dat misschien nog mee (kost ook niks en valt niks mee te winnen). Maar er zijn ook spelletjes waar je meerdere teams per persoon kan inschrijven. Die veelspelers maken dan verschillende combinaties met de grote namen en laten elke topper er wel eens uit in een ploeg zodat ze altijd wel in de running blijven voor een hoge notering, wie er ook pech heeft. Bij de Gouden Giro van HLN neemt momenteel zelfs één persoon de hele top 3 in. Ik speel zelf meestal met één ploeg, en dan is het wel rot als er veel toppers die ik heb pech hebben want dan zijn je kansen op een prijs zo goed als verkeken. Gelukkig nemen de organisatoren ook wel maatregelen om het nadeel van die veelspelers wat te beperken, zo krijg je enkel de hoogste prijs die je wint.

Edit: plus wat El Ninjo zegt.

johan de witt schreef:

Er zijn een hoop pools waarin de renners op sterkte ingedeeld zijn in groepen en je in elke groep beperkt bent qua aantal renners kiezen...of pools waarbij je maar een bepaald aantal klimmers, sprinters etc mag kiezen, dus dan heeft echt niet iedereen alle 3 die namen.

JoaMuse schreef:
Ik zou niet weten waarom je als je pas op de fiets zit al een bidon zou wegsmijten. Ik vermoed dan ook dat die bidon gewoon uit de houder gevallen is. In de eerste seconde van het filmpje (net voor Thomas valt) zie je trouwens nog twee andere bidons over straat rollen. Alsof er op die plek ergens een put of drempeltje of zo lag waardoor sommige fietsen een schokje kregen en bidons verloren.

Edit: Hier zie je tussen die zebrapaden inderdaad een verkeersdrempel (je ziet het goed aan de auto die wat schokt) wat de vallende bidons veroorzaakt zal hebben.

Indeed. Bidonhouders van carbon klemmen ook niet zo goed heb ik me laten vertellen.

Mooie sprint...met 3 op rij....

Vandaag zelf maar eens weer op de mountainbike gezeten. Kreeg verdomme een stortbui over me kan ik morgen weer eens die fiets schoonmaken.

Ik zag vorige week een samenvatting van de mtb world cup. Mecicaan wint de mudrace maar iedereen was onherkenbaar haha
https://i1.wp.com/www.eluniversal.com.mx/sites/default/files/2020/09/29/cyclist.jpg?resize=941%2C578&ssl=1

Aardige kopgroep in de BP!
Nog 7 km, spannend!

Toch wel behoorlijk indrukwekkend wat Ganna vandaag liet zien in de Giro.

Verdomd spannende wedstrijd afgelopen nacht. Het basketbal was bij tijd en wijle niet om aan te zien, maar de spanning vergoedde veel. De euforische reactie van James na de beslissende driepunter van Davis liet wel zien hoe lastig de Lakers het hadden. Toch knap dat (een gehavend) Miami zoveel weerstand biedt. Vrijdagnacht wedstrijd vijf, ik verwacht dat het ook gelijk de laatste wordt.

Nog meer mensen die de Finals volgen?

Geen Parijs-Roubaix dit jaar.

Triest nieuws inderdaad, maar het was een beetje te verwachten. Jammer, het had echt een epische editie kunnen worden!

Edgar18 schreef:
Nog meer mensen die de Finals volgen?

You lost me at afgelopen nacht

Gast
geplaatst: vandaag om 03:06 uur

geplaatst: vandaag om 03:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.