MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Ik heb alleen de strijd om brons gezien, maar wat mij opviel in die teamwedstrijd was dat zowat elke Nederlander het moest opnemen tegen een Duitser die in het individuele toernooi 1 of 2 gewichtsklasses hoger vocht. Dan sta je zowat elke partij aan het begin al 1-0 achter. Er zaten zeker 3 partijen bij die bij voorbaat daardoor al vrij kansloos waren...en dan vond ik dat m.n. Tsjakadoea en Verhagen zich nog kranig weerden.

luigifort schreef:
Op Sanne van Dijke na is die hele judoploeg een faalploeg

Man op bank vindt dat sporters gefaald hebben.

Vreemd? Gewoon je horloge omdoen bij 100 m sprint en bij beachvolleyball ( cuba)

Handbal is toch ook wel een erg leuke sport om te kijken

Estavana is toch ook wel een erg leuke vrouw om te kijken

Bij teamsporten als handbal, volleyball, hockey, waterpolo etc vind ik het niveau bij de damesteams ook gewoon hoog...technisch allemaal goed onderlegd, hoog tempo, voor zover ik dat als leek kan zien en beoordelen ook tactisch goed en daarom ook heel goed naar te kijken (tenzij je gewoon die bepaalde sport al niets vind natuurlijk) en niet echt veel voor een herenwedstrijd onderdoen ...maar als ik dan naar dames voetbal kijk dan valt er daar toch nog wel het e.e.a. te winnen hoor, dat vind ik meestal gewoon niet om aan te gluren, die komen echt nog lang niet in de buurt van het niveau wat de dames in andere teamsporten halen vind ik.

Had meer ingezeten voor de hockeyheren...

Ik ben het overigens wel eens met een groot gedeelte van het lijstje van Teunnis, een hoop overbodige onderdelen tijdens de OS. Daar wil ik nog wel aan toevoegen:
- Al die gemengde estafettes / landenteams die deze editie erbij zijn gekomen vind ik echt 0,0 toegevoegde waarde hebben. Past ongetwijfeld goed in deze tijd, maar het voelt een beetje als het toevoegen van onderdelen voor het toevoegen;
- Ik snap niet waarom bij sommige sporten, zoals zeilen, maar één deelnemer per land mee mag doen. Ik snap de Olympische gedachte, maar je wilt toch ook gewoon de beste sporters op het toernooi? Zoals bij de RS:X, daar had Van Rijsselberghe wrs ook nog gewoon een medaille gehaald.

PS: Teun gefeliciteerd met de gouden medaille van Rindom

Gretz schreef:
Had meer ingezeten voor de hockeyheren...

Obv deze wedstrijd wel, maar obv het hele toernooi is uitschakeling in de kwartfinale wel terecht...

El Ninjo schreef:
Bij teamsporten als handbal, volleyball, hockey, waterpolo etc vind ik het niveau bij de damesteams ook gewoon hoog...technisch allemaal goed onderlegd, hoog tempo, voor zover ik dat als leek kan zien en beoordelen ook tactisch goed en daarom ook heel goed naar te kijken (tenzij je gewoon die bepaalde sport al niets vind natuurlijk) en niet echt veel voor een herenwedstrijd onderdoen ...maar als ik dan naar dames voetbal kijk dan valt er daar toch nog wel het e.e.a. te winnen hoor, dat vind ik meestal gewoon niet om aan te gluren, die komen echt nog lang niet in de buurt van het niveau wat de dames in andere teamsporten halen vind ik.
Denk aan de ene kant dat het contrast met mannenvoetbal heel groot is. Dat is eenmaal de belangrijkste sport voor een groot deel van de wereld en is voor velen wel meer dan sport, bijna religie, en er wordt dan ook eindeloos veel aandacht aan besteed, tot nationale discussies over wie er bij Oranje in de spits moet staan aan toe, waardoor mannenvoetbal eenmaal enorm geraffineerd is geworden. Duizenden mensen zouden op de plek van een mannelijke profvoetballer willen staan, voor vrouwenvoetbal en andere mannen- en vrouwensporten zijn dat er eerder honderd. We zijn eenmaal gewend aan ballen over een half veld die op de stropdas aankomen en sprints die in de buurt komen met die van 100 meter-renners. Niet gek dus dat we met die gewenning bij vrouwenvoetbal niet aan onze trekken komen.

Daarnaast geloof ik ook wel dat cultureel gezien voetbal een beetje een 'mannelijk domein' is en mannen er wat aan moeten wennen nu de oranjeleeuwinnen het sinds een paar jaar voor het eerst fantastisch doen, waardoor de voetbalvrouwen zich dubbel moeten bewijzen. Dit zal naar mijn verwachting met de tijd afzwakken.

Titmeister schreef:

- Ik snap niet waarom bij sommige sporten, zoals zeilen, maar één deelnemer per land mee mag doen. Ik snap de Olympische gedachte, maar je wilt toch ook gewoon de beste sporters op het toernooi? Zoals bij de RS:X, daar had Van Rijsselberghe wrs ook nog gewoon een medaille gehaald.

Pierre De Coubertin draait zich in zijn graf* om.

* heeft geen betrekking op die enigzins sympathieke Rotterdamse user die hier weleens opduikt.

Paard laten inslapen na een zware blessure bij de cross op de OS. Nooit meer sporten met dieren aub.

luigifort schreef:
Paard laten inslapen na een zware blessure bij de cross op de OS. Nooit meer sporten met dieren aub.

Ik wilde net precies hetzelfde posten. Ongekend dat springen met paarden anno 2021 nog een Olympische sport is...

Wat een geklaag hier over overbodige sporten en dames versies die zwaar onderdoen voor de mannelijke varianten. Persoonlijk vind ik het fijn dat ik nu ook naar sporten kan kijken die normaal haast nooit (in ieder geval op de reguliere tv zenders) worden getoond.

De Olympische Spelen zijn nu eenmaal opgezet met het oog op deelname door zoveel mogelijke culturen/landen met afgevaardigden daarvan. En dat dat dan tegenwoordig zoveel mogelijk de besten zijn, zie kwalificatie eisen, dat is dan mooi meegenomen.
Voor puur de belangrijkste sporten met de wereldtoppers hebben we de wk's al.

Prachtige finales hink-stap-sprong en hoogspringen in ieder geval.

Gouden dagje voor Italie

luigifort schreef:

Dacht even dat je zo voorstellen: voortaan consequent zijn en zwaar geblesseerde sporters (voetballers bijv) ook laten inslapen

Nee, alleen diegenen die zorgen voor het overlijden van een dier moeten zelf meteen ingeslapen worden...

Slagveld F1...

Bottas namens Mercedes ff Max pakken

Die hoogspringers die niet voor de barrage gaan, maar elkaar het goud gunnen (ok het zijn vrienden) en dan de emoties daarna, dat is de echte pure Olympische gedachte

En dan die official die aan beiden vroeg wat ze wilden, waarbij de Qatarees vroeg: Can we share the gold? Waarop de official kleintjes antwoordde: Possible, maar waarbij de Qatarees maar aan een half antwoord genoeg had

Beachvolley moeten we gewoon mee stoppen...

Omdat we niet winnen?

luigifort schreef:
Bottas namens Mercedes ff Max pakken

Mooie winnaar, maar wederom lucky Mercedes / Hamilton

Was wel even genieten van de oude vos Alonso....

Had me niks verbaasd als Hamilton nog gewonnen had ook, zoveel geluk als hij heeft. Mooi werk van Alonso. Kapitale fout van Hamilton overigens door niet te stoppen toen de rest het wel deed.

Wat een race! Een begin zoals we in de regen wel vaker zien, maar wat een ravage. De Red Bulls hadden weer dikke pech met andere coureurs. Alonso die Hamilton weer heel fijn ophield. Perfect voor Ocon, maar hij deed het ook voor Max, gaf hij achteraf tijdens het interview met Jack Plooij aan. Wat een klasse kerel. Volle respect.
En mooi dat een Ocon en Vettel toch nog eerste en tweede zijn geworden, na een dosis geluk bij de start. En beide Williams auto's in de punten. En gelukkig is het wk-punten verschil tussen Max en Lewis nog te overzien. Die teamfout van Mercedes bij de herstart heeft daar ook wel aan bijgedragen.

Dat verdedigingswerk was ouderwets Alonso. Echt enorm van genoten. Bottas en Stroll met rookiefouten. Je verwacht het niet.

luigifort schreef:
Die hoogspringers die niet voor de barrage gaan, maar elkaar het goud gunnen (ok het zijn vrienden) en dan de emoties daarna, dat is de echte pure Olympische gedachte

En dan die official die aan beiden vroeg wat ze wilden, waarbij de Qatarees vroeg: Can we share the gold? Waarop de official kleintjes antwoordde: Possible, maar waarbij de Qatarees maar aan een half antwoord genoeg had

Ja, was weer een hoogtepuntje deze OS. Hoogspringen levert eigenlijk altijd wel. Hét hoogtepunt van vandaag was uiteraard het goud voor Rindom 🇩🇰

luigifort schreef:

Die Italiaan reageerde wel wat onderkoeld vond ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:28 uur

geplaatst: vandaag om 12:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.