Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 30 juli 2021, 15:47 uur
Lieke huilen, neem dan een betere penalty, slechter dan dit kan echt niet. Gewoon half hoog en hard.
3
geplaatst: 30 juli 2021, 15:55 uur
Ja, het viel mij ook op met hoeveel overtuiging de VS aan de penalty serie stond...bij elke Nederlandse speelster zag ik onzekerheid en angst...
0
geplaatst: 30 juli 2021, 17:52 uur
Ik heb het niet zo op de Rapinoe, maar ze jaagde die laatste penalty er wel in zeg
0
geplaatst: 30 juli 2021, 17:56 uur
Zo moet je een pingel nemen en niet dat bange half zachte van NL...
4
geplaatst: 30 juli 2021, 17:59 uur
Ik stuitte toevallig op een filmpje van de concurrente van Bouwmeester en nu ga ik al helemaal juichen voor de Deense.
Kijk dan wat een lieverd:
http://www.laserinternational.org/wp-content/uploads/2018/12/160816_RIO2016_jr_128830-840x560.jpg
Kijk dan wat een lieverd:
http://www.laserinternational.org/wp-content/uploads/2018/12/160816_RIO2016_jr_128830-840x560.jpg
0
geplaatst: 30 juli 2021, 18:14 uur
crosskip schreef:
Ik heb het niet zo op de Rapinoe, maar ze jaagde die laatste penalty er wel in zeg
Ja, de enige vandaag genomen penalty waarvan ik denk dat Donnarumma hem niet gestopt zou hebben Ik heb het niet zo op de Rapinoe, maar ze jaagde die laatste penalty er wel in zeg

1
geplaatst: 30 juli 2021, 18:23 uur
Waarom praat iedereen ineens over voetbal? Terwijl de OS juist hét moment is om die sport te negeren.
Voetbal op de OS
Voetbal op de OS

2
geplaatst: 30 juli 2021, 19:18 uur
luigifort schreef:
En hoe kan dat dan he? Toen een "gouden" generatie en nu niks meer?
En hoe kan dat dan he? Toen een "gouden" generatie en nu niks meer?
johan de witt schreef:
Ja dat is wel tamelijk bizar hoe je in sommige sporten zo fluctuerende prestaties kunt hebben.
Even wereldtop en dan niks meer.
Zeker bij teamsporten verwacht je meer stabiliteit.
Ja dat is wel tamelijk bizar hoe je in sommige sporten zo fluctuerende prestaties kunt hebben.
Even wereldtop en dan niks meer.
Zeker bij teamsporten verwacht je meer stabiliteit.
Wat betreft (dames)volleybal presteren ze sinds 2015 goed en stabiel, maar is er heel veel concurrentie om enkele plekjes. Europa heeft grofweg vijf landen die niet kansloos zijn om de WK/OS te winnen - met dan juist twee niet-EU-landen, VS en Brazilië, als absolute favorieten - en NL mistte dit keer net de boot. Vergeet ook niet dat volleybal qua internationale concurrentie zo ongeveer de grootste sport is, met grote landen als VS, Rusland, China en Brazilië constant aan de top.
De handbaldames presteren al helemaal enorm stabiel.
Djokovic wilde juist heel graag, want hij had de eerste mannelijke Golden Slam kunnen pakken. Djokovic en Zverev speelde tot nu toe allebei een overtuigend toernooi (zonder setverlies) en ook deze pot was buiten de derde set van hoog niveau. Jammer dat Busta vandaag niet thuis gaf, die had ik graag het toernooi zien winnen.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 19:22 uur
Hoeveel landen doen er op de OS mee qua volleybal?
De NL heren moeten toch wel top 8 of 12 van de wereld kunnen halen, lijkt me...
1
geplaatst: 30 juli 2021, 19:23 uur
luigifort schreef:
Vier Europese landen. Twaalf in totaal. EDIT: En volgens mij eentje meer als een EU-land WK wordt. EDIT2: Ongeacht de WK maar vier plekken. Ook bij de mannen houdt dit in dat als je je kwalificeert dat je dan automatisch een goede kans maakt op goud. Slechtste EU-land bij de mannen is Frankrijk, die negende op de wereldranking staan. Bij de vrouwen staat Turkije het slechtst op de ranking, maar die hebben de succescoach van NL afgepakt en zijn weer helemaal terug.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 19:30 uur
Ja, daar zou wat aan gedaan moeten worden. Sowieso meer landen die zich kunnen kwalificeren. 16 of zo.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 19:32 uur
Door alle toegevoegde kermissporten en -onderdelen puilt het deelnemersveld van de (gehele) OS uit, dus ik zie het niet snel gebeuren dat ze meer landen gaan toelaten bij teamsporten. Helaas.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 19:34 uur
Iets minder kermissporten dan maar...
Vind t ook zo sneu dat we maar 1 judoka per gewichtsklasse mogen afvaardigen bv...
Vind t ook zo sneu dat we maar 1 judoka per gewichtsklasse mogen afvaardigen bv...
2
geplaatst: 30 juli 2021, 19:35 uur
Iets langere duur dan twee weekjes kan toch ook? Een WK duurt al gauw 4-5 weken, hoezo moeten die OS eigenlijk in 2 weken gepropt worden??
2
geplaatst: 30 juli 2021, 19:36 uur
16 dagen id, vind ik vreemd. Is dat altijd zo geweest? Vroeger leken de OS mij een maand duren qua gevoel.
Ik pleit voor een maand OS iig. Kun je ook veel meer uitzenden.
2
geplaatst: 30 juli 2021, 21:33 uur
crosskip schreef:
Mwaa slechte vergelijking. Bij vrouwenvoetbal is het toch altijd gelijk een stuk minder intens dan bij de mannen, daar heb ik bij hockey/zwemmen/wielrennen/tennis/etc geen last van. Wellicht dat een kleiner veld een verschil kan maken ofzo?
(quote)
Mwaa slechte vergelijking. Bij vrouwenvoetbal is het toch altijd gelijk een stuk minder intens dan bij de mannen, daar heb ik bij hockey/zwemmen/wielrennen/tennis/etc geen last van. Wellicht dat een kleiner veld een verschil kan maken ofzo?
In aanvulling op jouw bericht
Bij balsporten met een kleinere bal (hockey, handbal, tennis, volleybal) gaat het spel over het algemeen een stuk sneller. Waardoor het minder uitmaakt dat mannelijke topsporters een stuk gespierder zijn en een hogere intensiteit langer kunnen volhouden. Het scheelt in die andere sporten voor het kijkplezier ook dat er vaker wordt gescoord. Het zijn ook sporten waar de vrouwentak in de ontwikkeling/professionalisering al verder is dan het ⚽️, dat pas relatief laat breed werd omarmd als sport voor zowel mannen als vrouwen.
Alle vormen van wielersport gaan sowieso al relatief hard en wielrenners gaan dieper dan vrijwel alle andere sporters, dat maakt het al snel een interessant kijkspel.
Bij ⚽️ ligt dat laatste helaas toch iets anders. Het is een wezen een vrij traag spel dat relatief veel stil ligt. Het is het vaak als neutrale sporter niet waard om een wedstrijd 90 minuten lang live te bekijken. Dat geldt net zo goed voor heel veel wedstrijden tussen herenteams, ook op het allerhoogste niveau
(ik zie dat ook niet snel veranderen met de huidige spelregels, want in deze sport geeft een verdedigende/behoudende countertactiek vaak de grootste kans op een resultaat. En de invoering van de VAR heeft het tempo er niet beter op gemaakt).Als vrouwen op een kleiner veld gaan ballen en/of met een kleinere goal verwacht ik overigens niet dat het een leukere kijksport wordt. Hoe kleiner het veld, hoe makkelijker het is om met z'n allen rond het doel te gaan verdedigen.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 21:36 uur
luigifort schreef:
16 dagen id, vind ik vreemd. Is dat altijd zo geweest? Vroeger leken de OS mij een maand duren qua gevoel.
Dit heb ik ook. In m'n beleving duurde de OS minimaal 3 weken in totaal. Maar zie nu dat het bij de laatste editie ook al max. 16 dagen was.
Wel bizar, dat andere toernooi dat in juni/juni in Europa plaatsvond duurde gewoon een hele maand.
0
geplaatst: 30 juli 2021, 22:45 uur
Teunnis schreef:
Door alle toegevoegde kermissporten en -onderdelen puilt het deelnemersveld van de (gehele) OS uit, dus ik zie het niet snel gebeuren dat ze meer landen gaan toelaten bij teamsporten. Helaas.
Tja, speelt ook nog mee dat in het kader van de olympische gedachte er ook een aantal landen meedoen die sportief gezien totaal niet kunnen meekomen. Van die lui die bij het tweede baantje zwemmen bijna verdrinken of 14 seconden op de 100 meter lopen of op 10 minuten worden gezet bij een tijdrit.
Wat dat betreft ligt het niveau bij een WK hoger.
2
geplaatst: 30 juli 2021, 23:25 uur
harm1985 schreef:
Tja, speelt ook nog mee dat in het kader van de olympische gedachte er ook een aantal landen meedoen die sportief gezien totaal niet kunnen meekomen. Van die lui die bij het tweede baantje zwemmen bijna verdrinken of 14 seconden op de 100 meter lopen of op 10 minuten worden gezet bij een tijdrit.
(quote)
Ja, dat speelt ook mee inderdaad. Maar daar heb ik nog wel begrip voor en het geeft de Spelen voor mij wel wat meerwaarde. Maar ja, atletiek en zwemmen zouden wat mij betreft wel iets mogen minderen op dit vlak. Daarnaast mag zwemmen ook wel op de schop qua onderdelen, want al die verschillende afstanden en zwemslagen doet wel wat afbreuk aan de waardering.
Maar nog liever eerst wat sporten schrappen die toch weinig mensen boeien of die om andere reden geschrapt mogen worden. Laat ik eens een schot voor de boeg doen:
- schieten alles weg, echt wtf?!1
- synchroonzwemmen
- turnen alleen de atletische onderdelen bewaren zoals rek, ring, misschien paard en balk. Maar weg met je stokjes zwaaien en trampoline springen.
- moderne vijfkamp, even serieus wie heeft dat bedacht????
- alles waar dieren ongevraagd gebruikt worden
- snelwandelen (gaat dat dit jaar eigenlijk nog door? Ik had vernomen dat er met deze temperaturen sowieso doden gaan vallen)
- 3x3-basketbal
- BMX. De freestyle sowieso, het racen omdat het veel te gevaarlijk is.
- schermen
- vechtsporten, judo wil ik dan nog wel net gedogen
- gewichtheffen, zelfs wanneer de wereld zo ver is dat wielrennen schoon is, dan zullen zij nog steeds aan de anabolen zitten
- surfen moet op een andere manier, want dit werkte echt totaal niet
#TeunnisforIOCpresident of niet dan?
1
geplaatst: 31 juli 2021, 00:40 uur
Zoals een legendarische MuMe’r ooit zei: dit is waarheid als een melkgevend zoogdier.
1
geplaatst: 31 juli 2021, 00:49 uur
Teunnis schreef:
Zoals een legendarische MuMe’r ooit zei: dit is waarheid als een melkgevend zoogdier.
(quote)
Zachary Glass? Of Franck Maudit of Mjuman?
Overigens juich ik de gestage ontwikkeling van het vrouwenvoetbal zeer toe. En zat ik in 2017 en 2019 gewoon op het puntje van m'n stoel toen de Leeuwinnen hun eerste grote finales speelden

0
geplaatst: 31 juli 2021, 00:59 uur
Triatlon, een mooie kijksport waar ik buiten de OS om eigenlijk ook veel te weinig van zie
1
geplaatst: 31 juli 2021, 01:15 uur
0
geplaatst: 31 juli 2021, 01:33 uur
Teunnis schreef:
Maar nog liever eerst wat sporten schrappen die toch weinig mensen boeien of die om andere reden geschrapt mogen worden. Laat ik eens een schot voor de boeg doen:
- synchroonzwemmen
- turnen alleen de atletische onderdelen bewaren zoals rek, ring, misschien paard en balk. Maar weg met je stokjes zwaaien en trampoline springen.
- snelwandelen (gaat dat dit jaar eigenlijk nog door? Ik had vernomen dat er met deze temperaturen sowieso doden gaan vallen)
- 3x3-basketbal
- schermen
- gewichtheffen, zelfs wanneer de wereld zo ver is dat wielrennen schoon is, dan zullen zij nog steeds aan de anabolen zitten
- synchroonzwemmen
- 3x3-basketbal
- schermen
Jurysporten vind ik over het algemeen niet leuk, maar bij het het turnen is het inmiddels zo strak geregeld dat ik daar waardering voor kan opbrengen. Ik zou daar niets van schrappen. De linten, ballen en knuppels kunnen ze beter in hun hok houden.
De moderne vijfkamp moet altijd blijven; dat onderstreept de folklore die de OS is. En dat geldt ook voor de schietsporten. Het boogschieten is bijna net zo spannend als darts.
Ik ben geen fan van de paardensport en ken geen andere discipline waarbij dieren meedoen. Huskysleerijden bij de Winterspelen lijkt me trouwens een mooie sport, maar die zal wel niet bestaan.
Judo vind ik geweldig om te zien, omdat ik die sport begrijp. Dat zal voor de kenners van andere vechtsporten en schermen ook zo zijn. Gewoon in het programma houden. En van gewichtheffen kun je vinden wat je vindt. Wat zijn die mensen lelijk!
Dieptepunt vind ik het surfen. Ik heb daar een hele tijd op Eurosport2 (voor de nieuwe sporten) naar zitten kijken, maar het was niet om aan te zien.
Ik ben geen voorstander van het sevens rugby, maar het 3x3 basketball vind ik geweldig. Van de grote Amerikaanse sporten vind ik basketball veruit de minste. Het kwaliteitsverschil is ofwel te groot, zodat je na 10 minuten ook wel weet wat de uitslag is (turnovers zoals bij baseball of football zijn zeldzaam) ofwel je moet heel lang kijken totdat het in de laatste seconden op 99-98 wordt beslist.
Nog beter zou het zijn als 3x3 basketball gespeeld zou worden in setjes tot de 11 en dan best of 3.
0
geplaatst: 31 juli 2021, 09:19 uur
Het komt in de NBA regelmatig voor dat een 20-punten-achterstand wordt omgebogen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 juli 2021, 10:54 uur
Teunnis schreef:
Ja, dat speelt ook mee inderdaad. Maar daar heb ik nog wel begrip voor en het geeft de Spelen voor mij wel wat meerwaarde. Maar ja, atletiek en zwemmen zouden wat mij betreft wel iets mogen minderen op dit vlak. Daarnaast mag zwemmen ook wel op de schop qua onderdelen, want al die verschillende afstanden en zwemslagen doet wel wat afbreuk aan de waardering.
- synchroonzwemmen
- 3x3-basketbal
- schermen
(quote)
- synchroonzwemmen
- 3x3-basketbal
- schermen
+1 (uitgezonderd schieten want biathlon is leuk)
+ balspelletjes
+ alles wat niet wielrennen of schaatsen of atletiek of langlaufen/biathlon of zwemmen is.
1
geplaatst: 31 juli 2021, 11:33 uur
Met die uitspraak doe je Tsjakadoea denk ik wel tekort, vond ik wel een vechter hoor.
* denotes required fields.