MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(quote)

+1 (uitgezonderd schieten want biathlon is leuk).

Dat is nogal een understatement. Biatlon is goddelijk. Biatleten zijn god(inn)en. Dasha

Ik doelde meer op het pistoolschieten en dergelijke.

Diskwalificatie voor Vettel wegens te weinig brandstof in de tank. Twee gratis punten voor onze Britse geluksvogel.

Aan de andere kant, op een gegeven moment is het geen toeval meer als je zoveel geluk hebt.

Onweerwolf
Teunnis schreef:
(quote)

Dat is nogal een understatement. Biatlon is goddelijk. Biatleten zijn god(inn)en. Dasha

Ik doelde meer op het pistoolschieten en dergelijke.

Ik wist niet eens dat pistoolschieten een sport was, laat staan een olympische sport. Maar dat is wel vrij achterlijk ja.

Sifan Hassan ongelofelijk....achterin het veld vallen aan het begin van de laatste ronde van de 1500m en toch nog je serie winnen !!

Dafne Schippers zag er wel heel moeizaam uit in de serie 200m, die ging maar net door. Wat is er met de Dafne van een aantal jaren geleden gebeurd?

Nadine Visser topprestatie met 5e plek op 110m horden al had er misschien wel meer ingezeten als je haar zelf hoort na afloop, ze baalde enorm.

Hopelijk zijn de Nederlandse dameshockeysters straks beter bij de les dan de Australische dames, die lieten zich in de kwartfinale verrassen door India.

Morgen start het debuut van klimmen als olympische sport. Zal in dit topic ook wel massaal over geklaagd gaan worden vrees ik, al ben ik zelf behoorlijk enthousiast

Niet over de opzet overigens, gecombineerd klassement voor lead, boulder en speed is een absoluut "train wreck", maar het was of dit of niets. Voor de niet-kenners: dat is een beetje alsof ze in 2016 voor het eerst de loopnummers bij atletiek invoeren, Usain Bolt vervolgens denkt een kanshebber voor het goud op de 100 meter te zijn maar te horen krijgt dat er een gecombineerd klassement is voor de 100m, de marathon en de steeple chase. Succes Usain!

Ik heb zelfs begrepen dat het OC in eerste instantie alleen speed op wilde nemen, dat is een beetje als voetbal voor het eerst op willen nemen in het programma, en dan in plaats voor "gewoon" voetbal of zaalvoetbal toch maar voor tafelvoetbal kiezen, want dat is zo spectaculair.

El Ninjo schreef:
Dafne Schippers zag er wel heel moeizaam uit in de serie 200m, die ging maar net door. Wat is er met de Dafne van een aantal jaren geleden gebeurd?

Van een dubbele hernia ga je niet beter lopen helaas. Ze had zich nog wel ingehouden bij de series blijkbaar, maar dat ging ook maar net goed!

Jammer, alweer een 4e plaats...baanteamsprinsters.

Meer zat er ook niet in. Toffe prestatie!

USA voetbalvrouwen naar huis.

Ja terecht, die waren zeer matig dit toernooi

Coach mag wieberen ws...

De beste en mooiste van de Welt

Heb de hockeyvrouwen altijd mentaal sterker gevonden dan de mannen. Die laatste stellen al veel te lang teleur op de OS...

De hockeyvrouwen zijn altijd een zekerheidje voor goud inderdaad. Ongelooflijk hoe die steeds weer met de druk om kunnen gaan

Morgen de halve finale en overmorgen de finale, alleen al reden genoeg om de OS 2x zo lang te laten duren. Kunnen ze om de dag hockeyen. Is toch 60 min zuivere speeltijd he, dat halen de meeste voetbalwedstrijden niet eens en die spelen eens in de 3 dagen max.

Ik word oud, ik kan me nog een uitzending herinneren van Studio Sport met Mart Smeets waarin 2 nieuwe aanstormende hockeytalenten (tieners) te gast waren: Ellen Hoog en Naomi van As.
En nu is Ellen als analist te gast bij Studio S. 2 x Olympisch goud verder en al jaren gestopt...

Hoe weten jullie zo zeker dat de hockeymannen net zo goed zijn als de vrouwen en dat het een kwestie van mentaliteit is? Het kan toch zijn dat de mannen veel minder boven de concurrentie uit torenen als het gaat om de kwaliteit van de spelers?

luigifort schreef:
Morgen de halve finale en overmorgen de finale, alleen al reden genoeg om de OS 2x zo lang te laten duren. Kunnen ze om de dag hockeyen. Is toch 60 min zuivere speeltijd he, dat halen de meeste voetbalwedstrijden niet eens en die spelen eens in de 3 dagen max.

Finale is vrijdag.

jasper1991 schreef:
Hoe weten jullie zo zeker dat de hockeymannen net zo goed zijn als de vrouwen en dat het een kwestie van mentaliteit is? Het kan toch zijn dat de mannen veel minder boven de concurrentie uit torenen als het gaat om de kwaliteit van de spelers?

Ze zijn zeker niet net zo goed als de vrouwen, maar feit is wel dat ze op de beslissende momenten al jaren onderpresteren tov hun positie op de wereldranglijst. Dan zit het mentaal niet goed.

johan de witt schreef:
(quote)

Ze zijn zeker niet net zo goed als de vrouwen, maar feit is wel dat ze op de beslissende momenten al jaren onderpresteren tov hun positie op de wereldranglijst. Dan zit het mentaal niet goed.
Ja, dat zou wel kunnen. Dit toernooi was dat zeker het geval. Maar aan de andere kant hebben ze sinds 1984 altijd minimaal de halve finale gehaald.

johan de witt schreef:
(quote)

Finale is vrijdag.

Dan stond het verkeerd.

jasper1991 schreef:

Zou zeker kunnen, maar hun mentaliteit deugt vaak niet. Gaven ze ook zelf toe na hun kwartfinale, dat ze in de groepsfase mentaal niet sterk waren geweest.

johan de witt schreef:
(quote)

Underachievers dus net als de Belgen, alhoewel dat juist bij hockey dan weer geen underachievers zijn

1996-2004 wel de gouden jaren van de heren. Goud, goud, zilver. Maar ik had sindsdien toch minimaal 1x goud van ze verwacht.

luigifort schreef:
(quote)

Underachievers dus net als de Belgen, alhoewel dat juist bij hockey dan weer geen underachievers zijn

Dat valt nog te bezien, of ze hun favorietenstatus hier waar gaan maken.

Kwil niet naar Tokio, want Tokio, dat is me te klam en te heet
En wat de hockeyheren betreft, die waren veel te slecht...

johan de witt schreef:
(quote)

Ze zijn zeker niet net zo goed als de vrouwen,
Dat weet ik niet. Als je ze tegenover elkaar zet, hebben de mannen vast de overhand

Absoluut en relatief, hè

Het ziet er sowieso naar uit dat de vrouwen weer het merendeel van de NL-medailles gaan binnenslepen.

Zometeen Femke en Sifan, ben benieuwd

Gast
geplaatst: vandaag om 14:01 uur

geplaatst: vandaag om 14:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.