MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Onweerwolf
Wat een fantastische vrouw is Sifan Hassan.

Man, man.. die eindsprint overtrof zelfs de hoogste verwachtingen. Fenomenaal.

Minneapolis schreef:
Man, man.. die eindsprint overtrof zelfs de hoogste verwachtingen. Fenomenaal.

Dan had je gehoopt dat ze ook op de 1500 M op 2e positie had gezeten voor de eindsprint... want die deed nu niet onder voor die van Kipyegon, en dat na 10 km...

luigifort schreef:
(quote)

Dan had je gehoopt dat ze ook op de 1500 M op 2e positie had gezeten voor de eindsprint... want die deed nu niet onder voor die van Kipyegon, en dat na 10 km...

Je kunt ook stellen dat Kipyegon zeer machtig was toen. En misschien heeft die wedstrijd Hassan's tactiek voor vandaag wel extra helder gemaakt.

luigifort schreef:
(quote)

Jij bent vast gezellig op feestjes...

Wat een sensationele medaille van de estafetteheren!

De meest sensationele medaille van de hele OS

Prachtige races van Hassan en de 4x400m mannen!

luigifort schreef:
Paard laten inslapen na een zware blessure bij de cross op de OS. Nooit meer sporten met dieren aub.

Nog eentje in dezelfde categorie: "Duitse coach verbannen uit Tokio om mishandeling paard: ‘Raak hem hard! Raak hem!’ | Olympische Spelen | 23 juli - 8 augustus | AD.nl" DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Weinig moderns aan die moderne vijfkamp

Ja, en ook bij het wielrennen geloof ik een Duitser met "Haal die kamelendrijver in" Het zit blijkbaar nog steeds in dat volk

Titmeister schreef:
(quote)

Nog eentje in dezelfde categorie: "Duitse coach verbannen uit Tokio om mishandeling paard: ‘Raak hem hard! Raak hem!’ | Olympische Spelen | 23 juli - 8 augustus | AD.nl" DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Weinig moderns aan die moderne vijfkamp

Ja, jullie willen dat het paard over een hindernis springt, dat paard niet. En als het je niet lukt, sla dan jezelf, oelewappers...

luigifort schreef:
(quote)

Ja, jullie willen dat het paard over een hindernis springt, dat paard niet. En als het je niet lukt, sla dan jezelf, oelewappers...

Of probeer het zelf met een paard op je rug. Dat mag ook..

luigifort schreef:
Ja, en ook bij het wielrennen geloof ik een Duitser met "Haal die kamelendrijver in" Het zit blijkbaar nog steeds in dat volk

Vind eerlijk gezegd de tweede zin van hetzelfde bedenkelijke niveau

De laatste middag van het atletiektoernooi is denk ik mijn favoriete moment van de hele spelen. Wat een fenomenale prestaties van Hassan en de mannen. Diepe, diepe buiging!

luigifort schreef:

Banwaardig wat mij betreft.

Nu het er bijna op zit kunnen we concluderen dat we een fietsland zijn en ineens ook meedoen met het mooiste onderdeel van de spelen; atletiek! Het was genieten.
Wel jammer dat we het zwemmen, judo en turnen lijken te zijn verleerd, en roeien had misschien net wat meer ingezeten, maar dat mag de pret niet drukken.

Wat een spanning bij de marathon (voor zilver en brons)....gaan we nog een atletiek medaille pakken?

Geweldig...weer een zilveren medaille.

Lage landen ook gewoon zilver en brons bij de marathon! Ongekend!

Wat een prestatie van Nageeye en Abdi

Opgebleven voor de marathon, het was enorm de moeite. Aan Kipchoge was niets te doen (die ging halfweg nog fistbumps uitwisselen met een Braziliaan ofzo, die het later helaas wat minder verging), maar daarachter hielden Nageeye en Abdi geweldig stand. Nageeye had blijkbaar nog over in de slotfase, hij moedigde Abdi in de finale constant aan, wat wellicht een aandeel heeft gehad in de bronzen plak die uiteindelijk zijn deel was. Beiden hebben trouwens Somalische roots, en zijn heel goeie vrienden.

Ook een schitterende race van Koen Naert, die tussen al dit geweld gewoon tiende eindigt. De Ethiopische atleten vielen wel erg tegen, moet ik zeggen. En de Ugandezen ook, eerlijk gezegd.

Gisteren trouwens ook opgebleven voor de vrouwen. Vooral Mieke Gorissen deed het erg goed met een voor haar letterlijk ongelooflijke 28ste stek (zoek het memorabele interview op Sporza maar eens op). Een 38-jarige fulltime leerkracht die dit jaar gewoon eens een marathon wilde lopen, de Olympische limiet behaalde en het hier gewoon heel erg goed doet!

7e in de medaillespiegel door die extra zilver. Wat een ongekend succes! Is dat ooit al eens voorgekomen?
( en zonder zwemmen zelfs 6e)

gigage schreef:
7e in de medaillespiegel door die extra zilver. Wat een ongekend succes! Is dat ooit al eens voorgekomen?

Zonder zwemmen 6e? Hoe werkt dat?

Leptop schreef:
(quote)

Zonder zwemmen 6e? Hoe werkt dat?

Ik neem aan door bij alle landen de zwemmedailles niet mee te rekenen? Er zijn inderdaad ook wel echt belachelijk veel verschillende zwemonderdelen zeg (37 in totaal volgens mij?).

Die finish van de maraton was inderdaad ook wel een hoogtepuntje zeg!

gigage schreef:

Voor zover ik weet niet - wellicht in '28, maar naoorlogs iig niet meer. In 2000 haalden 'we' weliswaar 12 gouden plakken, maar haalden Duitsland, Frankrijk en Italië er net eentje meer, met een 8e plek in de medaillespiegel als resultaat. Die 3 landen houdt Nederland nu - zeer nipt - onder zich. Een zeer puike prestatie dus!

Typisch Nederlands

In 1928 hebben we alleen zwart witte medailles gehaald.

Die landen rangschikking zegt mij niet zoveel. We hebben toch geen invloed op elke Franse, Duitse of Italiaanse medaille? Vallen die Duitsers niet een beetje tegen?
Wat mij dan weer opvalt is de flinke opmars van Japan (judo), Australië (zwemmen) en Italië (atletiek) vergeleken met de laatste 2 spelen en de verdere val van Zuid-Korea.
En Nieuw-Zeeland (5 miljoen inwoners; 20 medailles!) is met NL toch wel de kampioen van de kleine landen.

Japan is thuisvoordeel en Australië heeft veel focus op zwemmen waar ze dit jaar een stuk dominanter waren (20 van de 46 medailles waren zwemmedailles, in 2016 en 2012 waren dat er 10). Ook buiten dat neemt het aantal toe, maar vooral in het zwemmen.

Ook opvallend vind ik San Marino (30.000 inwoners tot dit jaar nog nooit een medaille, dit jaar 3). En het Nederlandse atletiektoernooi. Van 1952 tot 2016 haalden wij in totaal zes atletiekmedailles. Dit jaar waren er acht. Dat is ook een ding. We waren sinds Fanny Blankers-Koen nooit een atletiekland, er waren jaren dat we vrijwel geen finale stonden. Dat is nu wel anders en voor mij het verhaal van deze spelen voor Nederland.

starbright boy schreef:
Japan is thuisvoordeel en Australië heeft veel focus op zwemmen waar ze dit jaar een stuk dominanter waren (20 van de 46 medailles waren zwemmedailles, in 2016 en 2012 waren dat er 10). Ook buiten dat neemt het aantal toe, maar vooral in het zwemmen.

Volgens mij doet Japan al langer een gestage opmars als sportland hoor. Net als die 2 down under.
Geen idee of Nederland aankomend zwem, judo of turn talent heeft. Niet echt mijn sporten ook.

Inderdaad heel leuk van de atletiek ontwikkelingen!
Laat ik atletiek (loopnummers incl. horden en meerkamp) en wielrennen nu net de leukste kijksporten van de zomerspelen vinden.. Roeien vind ik ook wel spannend. Dus wat dat betreft wordt ik met team NL goed bediend. Alleen jammer dat we niet kunnen basketballen.
De rest van alles vind ik hooguit leuk in een samenvatting. Hoewel.. boogschieten vond ik wel verrassend vermakelijk.

Mooiste medailles waren inderdaad het atletiek en het (weg)wielrennen. En hockey, maar dat is inmiddels een zekerheidje. De rest is leuke bijvangst, maar doet mij eerlijk gezegd weinig. Zo’n klassering in het medailleklassement is hooguit een leuke bijzaak.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:57 uur

geplaatst: vandaag om 20:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.