menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Als je de onboard van Max herhaaldelijk bekijkt, begrijp je zijn keuze wel om samen bocht 1 in te gaan in plaats van op het rechte stuk al veel eerder van het gas te gaan om achter de invoegende Hamilton aan te sluiten. Lewis gaf echter te weinig ruimte in bocht 2, niet uit onwil denk ik maar meer omdat hij er vanuit ging dat Max voor de kerbs de bocht toch wel zou afsnijden. Nu wordt Max iets meer schuldig gevonden (wat denk ik juist is) en krijgt hij meteen twee strafpunten op zijn licentie, wel zwaar bestraft ondanks dat het niet meteen gevolgen heeft. De gridstraf zou normaal ook zwaar zijn maar is daarentegen vrij zinloos, want volgens mij zou hij de volgende race toch al achteraan starten vanwege een motorwissel. Vergeleken met de kleine tijdstraf van Lewis op Silverstone is het echt met twee maten meten.

Evenepoel is misschien wel de sterkste renner op dit moment, maar zeker niet de slimste.

Klopt, maar van de andere kant, die Colbrelli zat ook wel in een hele luxe positie...die kon gerust pokeren en Cosnefroy laten terugkomen, dan nog wint ie de sprint met 2 vingers in de neus...en als de groep daarachter terugkomt dan reageert ploegmaat Trentin op iedere demarrage om vervolgens niet mee te rijden zodat Colbrelli kon winnen...dus ja, je kan dan zelf wel niet meer rijden maar dan nog wint Colbrelli...en dan sta je zelf misschien ook met lege handen. Het was niet zo dat de situatie was, als jij niet rijd dan rijd ik ook niet en wint geen van ons beiden.

Ben wel benieuwd hoe de Belgen dat over twee weken gaan oplossen in eigen land.

Nu met Rio en op het EK al twee keer de beste man in koers gehad en niet gewonnen, dat mag ze toch niet nóg een keer gebeuren…

Djokovic trouwens

luigifort schreef:
Dit was wat mij betreft gewoon een dikke fout van Max. Er was geen ruimte om er langs te gaan, wacht gewoon ff man.

Nou, als hij dat had gedaan, dan was Hamilton aan de horizon verdwenen. Het was een alles of niets actie, waarbij Hamilton meer te verliezen had dan Verstappen. Precies de omgekeerde situatie van Silverstone. Hamilton had ook eieren voor zijn geld kunnen kiezen, maar deed dat niet, zeker niet nadat hij pas op de plaats moest maken in de eerste ronde, toen hij Verstappen probeerde te passeren in de tweede chicane, maar uiteindelijk zelfs achter Norris terecht kwam. Met een betere exit uit bocht 2 had hij Verstappen makkelijk kunnen pakken in de run naar bocht 4, maar besliste anders.

In zekere zin een exacte kopie van Silverstone. Hamilton rekende erop dat Verstappen eieren voor zijn geld zou kiezen en de chicane zou afsteken. Net als dat Verstappen niet verwachtte dat Hamilton in Silverstone het gas erop zou houden. Dan is dit onvermijdbaar.

Als Verstappen inderdaad zijn motor gaat wisselen in Rusland, dan is 3 plekken straf niets betekenend. Die 2 punten op zijn licentie ook niet. Die straf is waarschijnlijk wel terecht, Verstappen zat pas in de bocht grotendeels naast Hamilton, als hij er al eerder, dus voor het insturen, naast had gezeten was het geen straf geworden (misschien zelfs geen aanvaring). Maar ja, as is verbrande turf.

Verstappen is de morele winnaar dit weekend. In plaats van punten te verliezen op Hamilton en de leiding in het WK kwijt te raken, is hij juist uitgelopen op hem. Ondanks dat het team door slechte strategie (immers pas ná Ricciardo naar binnen gehaald) én een slechte stop, Verstappen een overwinning, of op zijn minst een tweede plek door de neus heeft geboord, had hij hier vooraf, toen men sprak over de schade beperken, voor getekend.

De kijker echter was de verliezer. Hopelijk stoppen de heren met die botsautospelletjes voordat er iemand zijn nek breekt.

De kijker de verliezer?
Ik heb me juist kostelijk vermaakt gedurende de hele race. Zandvoort was er maar saai bij (niet wat entourage betreft uiteraard).

Echt? Lewis en Max vanaf positie 8 naar voren racend, dat is wat ik wilde zien. wereldkampioen wordt je niet in de grindbak.

In dit tempo wordt Bottas straks nog kampioen!

Ik moet wel zeggen dat ik dit seizoen bijna ondragelijk spannend vind, omdat er voor mij nu voor het eerst écht iets op het spel gaat. Op de één of andere manier voelt het als een nu of nooit seizoen, wat gezien de leeftijd van Verstappen natuurlijk onzin is.

Voorgaande jaren was het mooi als hij eens een podium of overwinning kon pakken, omdat je van tevoren toch wel wist dat Hamilton kampioen zou worden, maar nu gaat het dus om de knikkers.

Net als dat vele voetbalfans hopen op die één WK-titel die we al drie keer zijn misgelopen, zou ik vredig sterven als we (al is het maar één keer) een Nederlandse kampioen F1 hebben.

harm1985 schreef:
, zou ik vredig sterven als we (al is het maar één keer) een Nederlandse kampioen F1 hebben.
Ik hoop vurig dat Max al dit jaar wereldkampioen word, maar dat heb ik er nu ook weer niet voor over

Las vanochtend in NRCNext dat de 73-jarige fietser die vorige week donderdag overleed in Ammerzoden na een aanrijding door een busje niemand minder is dan Boet van Dulmen, ooit deel van de Grote Drie (motorcoureurs), bestaande uit Jack Middelburg, Wil Hartog en uiteraard Van Dulmen zelf. Legendarische tijden waren de jaren dat zij actief én succesvol waren. Nu is alleen Wil Hartog nog over.

R.I.P. Boet van Dulmen

Jammer van Marianne gisteren… Al gunde ik het die Italiaanse zeker.

Benieuwd naar vanmiddag! Hoe goed is Matje?

Jeve
Verstappen bij aanvang F1 vandaag plek 20; bij finish kon de 0 ervan af. 2e!

Wout weer geen goud.
Erg knap van Flip, veruit de sterkste.

Eerste medaille voor Nederland op de WK wegkoers mannen sinds 1997!

Droom resultaat voor Verstappen. Ondanks een motor wissel toch tweede, hetgeen onder normale omstandigheden ook het maximaal haalbare was geweest.

In totaal slechts 5 punten verloren de laatste twee races, waar ik vooraf verwacht had dat hij twee keer derde zou worden en misschien wel 24 punten had moeten inleveren.

Hamilton lachte dan ook een beetje als een boer met kiespijn.

Wow wat een WK! Beste koers die ik ooit zag misschien wel. Ik was pas klaar met het middageten en dacht nog wel wat tijd te hebben om wat anders te doen, toen ik even online de situatie checkte en bleek dat Cosnefroy en Evenepoel al aangevallen hadden. Op meer dan 170km van de meet!!! Snel haasten naar tv om tot het eind te volgen. Ontzettend knap en gedurfd gereden van de Fransen, chapeau!

Met ook wel een aardige rol voor Remco,
voor de Fransen

Maar mooie koers inderdaad, leukste WK sinds Stuttgart

Prachtige wedstrijd idd! Prachtig parcours en een enthousiast publiek (dat misgegooide litertje bier bij de eindstreep vergeet ik maar even) en een zeer sterke prestatie van Van Baarle!

Poek heb jij veelvuldig deelnemer aan het Nederlands Kampioenschap ook een mening over deze bijzondere situatie in schaakland? Er wordt al een ferme strijd bij de rechter uitgevochten voor het echte toernooi überhaupt is begonnen

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/topschakers-willen-geen-coronapas-laten-zien-en-slepen-schaakbond-voor-de-rechter~b746511c/

Ik vind het zelf maar een stelletje jankerds. Het is nog steeds geen normaal jaar en ze zouden ook kunnen begrijpen dat we allemaal voldoende rekening met elkaar moeten houden om de veiligheid te waarborgen.

Niemand meer die de laatste weken wielrennen, F1 of tennis volgt? Topic lijkt nagenoeg op sterven na dood

Gretz schreef:
Poek heb jij veelvuldig deelnemer aan het Nederlands Kampioenschap ook een mening over deze bijzondere situatie in schaakland? Er wordt al een ferme strijd bij de rechter uitgevochten voor het echte toernooi überhaupt is begonnen

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/topschakers-willen-geen-coronapas-laten-zien-en-slepen-schaakbond-voor-de-rechter~b746511c/

Ik vind het zelf maar een stelletje jankerds. Het is nog steeds geen normaal jaar en ze zouden ook kunnen begrijpen dat we allemaal voldoende rekening met elkaar moeten houden om de veiligheid te waarborgen.

Ongeveer dat.

Het fietsseizoen zit er wel op. Aanstaand weekend is de IJselcup alweer. Het topic ligt wel een beetje op z'n gat, want er is zelfs geen aandacht meer voor de rellen in het darts.

Gretz schreef:

Echt schandalig dit, zal je zien dat ze straks in de auto op weg naar het toernooi ook nog eens verplicht een gordel om moeten doen. Daar gaat je concentratie!

bovendien hebben individuele schakers vragen over de legitimiteit van het coronatoegangsbewijs.’

Ik heb als individu vragen over de legitimiteit van belastingheffing. Hoef ik nu niet meer te betalen?

Die knaap is inmiddels al flink over het paard getild.

Gretz schreef:
Niemand meer die de laatste weken wielrennen, F1 of tennis volgt? Topic lijkt nagenoeg op sterven na dood

Zeker wel. F1 heeft een paar mooie races opgeleverd. Circuits die het kolfje naar de hand van Mercedes zijn hebben niet de gewenste hoeveelheid punten opgeleverd. Sterker nog, de laatste 3 races heeft Verstappen meer punten gescoord dan Hamilton.

Toch lijkt Mercedes flink wat gevonden te hebben sinds de zomerstop. Maar ze hebben het nog niet weten de verzilveren. Het gaat nog spannend worden de laatste zes races.

Gretz schreef:

In de formule 1 wordt iedereen getest, ook al zijn ze gevaccineerd. Wat een geneuzel (van die schakers).

harm1985 schreef:
(quote)

In de formule 1 wordt iedereen getest, ook al zijn ze gevaccineerd. Wat een geneuzel.

Want?

Om uit te sluiten dat er toch iemand besmet is. Raikkonen miste daardoor de GP's van Nederland en Italië.

harm1985 schreef:
Om uit te sluiten dat er toch iemand besmet is. Raikkonen miste daardoor de GP's van Nederland en Italië.

Ja, hij was dan ook besmet. Duidelijk geen geneuzel dus, meneer de jankwappie.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:43 uur

geplaatst: vandaag om 02:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.